Mulla on 80:stä viinaa, jota pitäs nyt laimentaa boolia varten.Boolista pitäs saada noin 5 prosenttista.Jos vedellä laimentaa pitääkö siihen lisätä esim. sokeria.
Kasikymppisen viinan laimennus
3
6288
Vastaukset
- mä vaan
ei tarvitse sokeria lisätä, mutta vahva alkoholi vähän huonosti sekoittuu veteen (nousee pinnalle), joten sekoittele vesi joukkoon ajoissa että saapi rauhassa sotkeentua.
Boolin alkoholi% voi laskea esim. näin:
- laske yhteen kaikkien alkoholijuomien alkoholimäärät senttilitroina (cl)
- laske yhteen kaikkien juomien määrä litroina (l)
- jaa kokonaisalkoholimäärä (cl) suoraan kokonaisnestemäärällä (l) tilavuusyksiköistä välittämättä.
esim:
0,5l alkoholia40%=(40cl litrassa)= 20cl
0,5l likööriä 28%=(28cl litrassa)= 14cl
0,75 valkkaria12%=(12cl litrassa)= 9cl
-Siis puhdasta alkoholia yht. 43cl
Lisäksi booliin esim. 3l limua, jolloin kokonaisnestemäärä nousee 4,75l
LASKE: kokonaisalkoh.määrä:kokonaisnestemäärä= alkoholi%, eli malliboolin laskut.:
43 : 4,75 = 9,05 %
...muuten, 5%booli kuuluu taas niihin, joita kukaan ei juo...
Ylläoleva on luntattu Alkon boolikirjasta "Minttumansikat", kipase ostamaan, ei ollut kallis, hintaa en kyllä muista tarkalleen.- absinth
Lisäksi kannattaa kokeilla veden keittämistä ennen sekoittamista; muuttaa veden painon sopivammaksi.
- Viskipuuro
absinth kirjoitti:
Lisäksi kannattaa kokeilla veden keittämistä ennen sekoittamista; muuttaa veden painon sopivammaksi.
Minä en sanoisi, että veden keittäminen olisi mitenkään hyödyksi, sillä alkoholi ja vesi sekoittuvat toisiinsa hyvin halukkaasti ilmankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2663338Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.791435- 661213
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991039Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:48943- 63941
- 51912
- 42787
- 47772
- 113716