Mulla on 80:stä viinaa, jota pitäs nyt laimentaa boolia varten.Boolista pitäs saada noin 5 prosenttista.Jos vedellä laimentaa pitääkö siihen lisätä esim. sokeria.
Kasikymppisen viinan laimennus
3
6248
Vastaukset
- mä vaan
ei tarvitse sokeria lisätä, mutta vahva alkoholi vähän huonosti sekoittuu veteen (nousee pinnalle), joten sekoittele vesi joukkoon ajoissa että saapi rauhassa sotkeentua.
Boolin alkoholi% voi laskea esim. näin:
- laske yhteen kaikkien alkoholijuomien alkoholimäärät senttilitroina (cl)
- laske yhteen kaikkien juomien määrä litroina (l)
- jaa kokonaisalkoholimäärä (cl) suoraan kokonaisnestemäärällä (l) tilavuusyksiköistä välittämättä.
esim:
0,5l alkoholia40%=(40cl litrassa)= 20cl
0,5l likööriä 28%=(28cl litrassa)= 14cl
0,75 valkkaria12%=(12cl litrassa)= 9cl
-Siis puhdasta alkoholia yht. 43cl
Lisäksi booliin esim. 3l limua, jolloin kokonaisnestemäärä nousee 4,75l
LASKE: kokonaisalkoh.määrä:kokonaisnestemäärä= alkoholi%, eli malliboolin laskut.:
43 : 4,75 = 9,05 %
...muuten, 5%booli kuuluu taas niihin, joita kukaan ei juo...
Ylläoleva on luntattu Alkon boolikirjasta "Minttumansikat", kipase ostamaan, ei ollut kallis, hintaa en kyllä muista tarkalleen.- absinth
Lisäksi kannattaa kokeilla veden keittämistä ennen sekoittamista; muuttaa veden painon sopivammaksi.
- Viskipuuro
absinth kirjoitti:
Lisäksi kannattaa kokeilla veden keittämistä ennen sekoittamista; muuttaa veden painon sopivammaksi.
Minä en sanoisi, että veden keittäminen olisi mitenkään hyödyksi, sillä alkoholi ja vesi sekoittuvat toisiinsa hyvin halukkaasti ilmankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495565Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191593Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731167
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988