treenaatteko lihaksia / kuntoa ?

minä käyn sairasvoimistelussa ja treenaan kotonakin lihaskuntoa ja taspainoa. aivan ihania nuo passit ainakin minulle. joka ikisen passin jälkeen tunnen itseni paljon voimakkaammaksi.
on ihanaa että sattu tällainen ammatti-ihminen kohdalle joka on pätevä ja tietää mitä tekee ;-)

(tietämättömille kerron että sairastuin aivokalvon tulehdukseen heinäkuussa 2010)
seuraukena siitä tasapainon menetys, puolikuurous ja joitakin aivovaurioita joita ei kuitenkaan voi määritellä missä ne sijaitsee ja mihin ne vaikuttaa.

olkaa te ainakin iloisia kun on terveys jäljellä.

nyt alkaa kävelytiet sulamaan jotta uskaltaa taas mennä ulos. nautin niin kävelyistä taas koirien kanssa kun en ole siihen pystynyt :-((((

ihanaa kevään odotusta kaikille. kyllä se tulee ;-)))))))

27

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myy-Pikkuinen

jaksamista sinulle ja tietty että kuntoudut!

• kyllä tässä pikkuhiljaa aina parempaan suuntaan.

• Hyvä että olet päässyt pätevän ammattinsa osaavan treenattavaksi...
      Onneksi kohta on kevät ja pääset helpommin liikkumaan, kun lumet sulaa...voimia sulle.

• sinulle. kiva kun tuo "treenaaja" keksii aina uusia juttuja mitä voi sitten kotonakin treenata. ei tule niin yksitoikkoiseksi. täällä ihan muutamissa päivissä lumi muuttui loskaksi ja sitten on pihat aurattu jotta ei ole loskaa eikä liukasta. nyt toivon tosiaan että lumen tulo lakkaisi ;-)

• treenaan tällä hetkellä silmäluomien lihaksia, siis yritän saada ne pysymään auki. ;o))

Hyvä että treeni tuntuu auttavan. Ja onneks se kevät tulee siellä vähän aikaisemmin kuin täällä niin pääset nelijalkaisten valmentajien kanssa enemmän ulos.

• tuokin treeni on myös mulle tuttua varsinkin kun alkaa illalla kattomaan telkkua.
        laita sitä aurinkoa myös tännepäin jos se näyttää olemassa olostaan. mikäs ihanempaa kun aurinko.
        se yks päivä vilautteli ja hyvä että pääsi eteenpäin kävelemään kun ihan sokaistui siitä ;-)

ihanaa keväänodotusta myös teille sinnepäin.

• Täytyy sanoa,että lihaskunnon treenaaminen on vähän päässyt plötsähtämään :/

Aikoinaan tuli kuntosalilla käytyä, ja nytkin on tosi hyvä lihasharjoitusohjelma kotona tekoon,pitkälti syvien lihasten, (ammattilaisen yksilöllisesti tekemä) tuolla kaapissa odottelemassa taasen...
      Täytyis ottaakin itseä niskasta kiinni ja aloittaa se jälleen.

Pitkäkestävyys harjoittelut tuleekin sitten pääasiassa koissujen ulkoiluttamisessa,ja oikein kunnon sellaiset kun jokunen kunnon täysvauhtilenkit :D tehdään ilman papparaista.Tosin aika reippaasti sen kanssakin vielä pistellään :)
      Sitten hyötyliikunta päälle,eli yritetään sitä mahdollisimman paljon.
      "Kohta" taas alkaa fillarointisäät ja sitten puutarhanmylläys :).Hyvää perusliikuntaa nekin.

Hyvää kevään odotusta myös sinulle ja pikku tirriäisille ja tsemppiä kuntoutukseen :)

• paljon ja reippaasti liikkuva ihminen ei juuri lihaskunnon treenausta tarvitsekkaan. (mulla vaan lihakset pääsi surkastumaan kun ei ole voinut paljon liikkua:-((( )
        ohan se kyllä ihan mukavaa käydä kuntosalilla kun siellä sitten tulee tehtyäkin jotakin. niinkuin mulla tuo sairasjumppa. kotona oon vähän laiska aloittamaan ja annan periksi liian helpolla.

samoin teille hyvää "alkukevättä" ;-))) rapsut kaikille koissuille.

• paranemisia toivotan

Kuin siitä noin pahat jälkitaudit tuli?
      Eikö huomattu ajoissa, vai eikö lääkkeet auttaneet?
      Millaisia oireita oli?

Tuttu sairastui myös, oli vuorokauden tajuttomana, ennenkuin ambulanssi vei. Oli 2 viikkoa tiputuksessa ja tosivahvoilla antibiooteilla.
      Ikinä ei selvinnyt 1/1 mikä aivo tulehdus oli, epäiltiin punkkiakin.
      No, jälkitautina, muisti heikkeni ja liikkuminen on vähän sitä sun tätä, mutta muutoin ok.

Joka tapauksessa paranemisia. Pikaisia ei voi toivottaa, kun aikaakin on jo mennyt noin kauan, mutta paranemisia joka tapauksessa !!!

• oireina oli pahoinvointi, pää ja niska kipeä. sitten oksentelu, ripuli. kuumetta oli ja nukuin paljon.
        sitten meni taspaino enkä pysynyt pystyssä ja olin myös puolitajuton ja "höpisin ihan omiani".

kolme eka päivää olin myös vaan osittain tajuissani. viikon sain 3 eri antibioottikaa suoneen monta kertaa päivässä ja kortisoonia. sitten löysivät sen viruksen mikä oli syynä. oikeastaan ihan tavallinen virus mutta minulle se oli jostain syystä mennyt aivoihin. eikä kukaan ole osannut siihen sanoa syytä. mutta se virus kerkes aiheuttamaan paljon ennenkun se saatiin kuriin.

tuttusikin olisi myös voinut saada pahempiakin seurauksia jotta pitää olla iloinen että kuitenkin järki juoksee ja ajan kanssa varmaan kävely/muistikin tulee paremmaksi. se vaan kestää aikaa.

kiitos toivotteluista ja kerro myös tutullesi terkkuja että tsempataan.

• paranemista toivotan
        majorica kirjoitti:

oireina oli pahoinvointi, pää ja niska kipeä. sitten oksentelu, ripuli. kuumetta oli ja nukuin paljon.
        sitten meni taspaino enkä pysynyt pystyssä ja olin myös puolitajuton ja "höpisin ihan omiani".

kolme eka päivää olin myös vaan osittain tajuissani. viikon sain 3 eri antibioottikaa suoneen monta kertaa päivässä ja kortisoonia. sitten löysivät sen viruksen mikä oli syynä. oikeastaan ihan tavallinen virus mutta minulle se oli jostain syystä mennyt aivoihin. eikä kukaan ole osannut siihen sanoa syytä. mutta se virus kerkes aiheuttamaan paljon ennenkun se saatiin kuriin.

tuttusikin olisi myös voinut saada pahempiakin seurauksia jotta pitää olla iloinen että kuitenkin järki juoksee ja ajan kanssa varmaan kävely/muistikin tulee paremmaksi. se vaan kestää aikaa.

kiitos toivotteluista ja kerro myös tutullesi terkkuja että tsempataan.

Siitä on jo 2 vuotta.....ei parane enää paremmaksi.

Silläkään ei saatu ikinä selville mikä oli. Punkkia epäiltiin kun oli koira, jolta sen punkin olisi voinut saada...sitten ihmeteltiin virusta myös......
        Pääasia oli että ne antibiootit mitä tungettiin suoneen, auttoi.

Sun pitää tsempata ihan oikeasti sen fysikaalisen kanssa!
        Jos meinaan haluut kuntoutua.
        Keväällä on helpompaa kun ei tartte liukastella ulkona. Siitä vaan ulos ja vedät vaikka korttelii ympäri, että tulee liikuttua......:))
        Koirut mukaan.
        Ja todellakin..toipumista ja pidä ittes kunnossa nyt.........

• paranemista toivotan kirjoitti:

Siitä on jo 2 vuotta.....ei parane enää paremmaksi.

Silläkään ei saatu ikinä selville mikä oli. Punkkia epäiltiin kun oli koira, jolta sen punkin olisi voinut saada...sitten ihmeteltiin virusta myös......
        Pääasia oli että ne antibiootit mitä tungettiin suoneen, auttoi.

Sun pitää tsempata ihan oikeasti sen fysikaalisen kanssa!
        Jos meinaan haluut kuntoutua.
        Keväällä on helpompaa kun ei tartte liukastella ulkona. Siitä vaan ulos ja vedät vaikka korttelii ympäri, että tulee liikuttua......:))
        Koirut mukaan.
        Ja todellakin..toipumista ja pidä ittes kunnossa nyt.........

jotkut vauriot on sellaisia etteivät aina parane. riippuu tietysti iästäkin.

oikeastaan ne antibiootit mitä sain ei siihen auttanut ollenkaan. koska kysymyksessä oli virus. antoivat
        vaan alusta varmuuden vuoksi. viikon kesti se että löysivät sen viruksen ja tiesivät tarkkaan mikä virus se oli.
        mutta miksi se aivoihin meni, sitä eivät osaa selittää. virukseenhan on vastustuskyvyn kohentaminen ainoa keino. siis tippaa, energiajuomia, vitamiineja, kuumetta alentavia lääkkeitä ja lepoa.

kyllä minä olen ulkoillut niin paljon kun sää on sallinut. mutta aika luminen ja jäinen talvi on ollut. harmittaa kun kerrankin olis ollut talvea että olis päässy hiihtämäänkin :-((((

kiitos kovasti kannustuksesta. eiköhän se tästä etene ;-)

• Välillä kovempaa ja vällillä löysemmin, mutta kuitenkin säännöllisesti ilman stressiä.
      Minullakin on tietynlaista kuntoutusta, kun tuo jalka pamahti ja oli kipsissä aikansa, nyt jo voi
      käppäilläkkin ulkona, mutta vielä vetää ihan jumiin pohjelihaksen ja turpoaa. Hevoslinimenttiä kuluu...

Hyvää vointia ja paljon kannustuksia sinulle tuollaisen vaikean sairauden jälkeen kuntoutumiseen, päivä ja askel kerrallaan vaan ja tulosta tulee kohisten!

• Pukeli 1

että kaishakunissa asuu sittenkin herrasmies.

• 4+21
        Pukeli 1 kirjoitti:

että kaishakunissa asuu sittenkin herrasmies.

Olen äimänkäkenä ?

• sitten ... siis paranemista. hevoslinimentti on muuten tehokasta ihmisillekkin. mutta sitä pitää kait vähän varoen kayttää. on nimittäin vahvaa. parannutaan ;-))))))

• Nyt kun on vielä liukasta niin pystyisitkö polkemaan kuntopyörällä sisällä, saisit jalkoihin lihasvoimaa mikä osaltaan auttaisi tasapainon säilyttämisessä kunhan ulkona pääsisit liikkumaan?
      Koska tasapaino tekee kiusaa niin yksin ollessa ei kannata yrittää kuntopyörän päälle mutta jos saisit jonkun siihen vierelle seuraksi niin olisi auttava käsi valmiina mikäli meinaisit kaatua kuntopyörälle kiivetessä tai polkiessa.

Vaikka vika ei ole jaloissa niin niitä kannattaa kuitenkin voimistaa.

• majorica kirjoitti:

sitä se kuntouttajakin koko ajan toistaa ja eri tavoin just jalkalihaksia koittaa vahvistuttaa. minulla
        on sellanen orbi-trek joka on vähän niinkuin kuntopyörä mutta siinä ei istuta vaan seisotaan. ja kädet liikkuu mukana ja oikeastaan koko vartalo. se on vaan aika raskasta mutta kyllä sitä pikkusen jaksaa käyttää

http://www.bing.com/images/search?q=orbi-trek&view=detail&id=0E8EC9F78B2702DF9717DFF857284ACB8F2F9E5D&first=1&FORM=IDFRIR.

Mulla on joku tällänen, se on aika hyvä...kunhan tulisi käytettyä säännöllisesti...

http://www.kuntokauppa.fi/images/ambition_1003_10e_prod.jpg

• majorica kirjoitti:

sitä se kuntouttajakin koko ajan toistaa ja eri tavoin just jalkalihaksia koittaa vahvistuttaa. minulla
        on sellanen orbi-trek joka on vähän niinkuin kuntopyörä mutta siinä ei istuta vaan seisotaan. ja kädet liikkuu mukana ja oikeastaan koko vartalo. se on vaan aika raskasta mutta kyllä sitä pikkusen jaksaa käyttää

http://www.bing.com/images/search?q=orbi-trek&view=detail&id=0E8EC9F78B2702DF9717DFF857284ACB8F2F9E5D&first=1&FORM=IDFRIR.

Onko sulle kuntouttaja sanonut mitään siitä että onko parempi treenata kerralla vain yhtä osaa kropasta vai kaikkea kerralla? Mä vain ajattelin että jos toi orbi-trek tuntuu kovin raskaalta ja väsyt tosi nopeasti sitä käyttäessäsi niin olisko parempi joku sellainen laite jolla voi treenata yhtä osaa kerrallaan jos sillai jaksaisi enemmän? Sitäkin ajattelin että jos sulla on lihasten koordinaatio vielä vähän hukassa niin miten onnistuu laite jossa on monta juttua samaan aikaan.
        Onhan sulla tosi työlästä mutta varmaan kannustaa se että liikuntakyvyn parantuessa pääset kevään tullen kunnolla ulos.
        Nyt onkin hyvä juttu että sulla on pieniä koiria, niiden taluttaminen onnistuu vähemmilläkin voimilla.Ajatteles jos sulla olisi esimerkiksi riehakas bokseri!

• Haukullinen kirjoitti:

Onko sulle kuntouttaja sanonut mitään siitä että onko parempi treenata kerralla vain yhtä osaa kropasta vai kaikkea kerralla? Mä vain ajattelin että jos toi orbi-trek tuntuu kovin raskaalta ja väsyt tosi nopeasti sitä käyttäessäsi niin olisko parempi joku sellainen laite jolla voi treenata yhtä osaa kerrallaan jos sillai jaksaisi enemmän? Sitäkin ajattelin että jos sulla on lihasten koordinaatio vielä vähän hukassa niin miten onnistuu laite jossa on monta juttua samaan aikaan.
        Onhan sulla tosi työlästä mutta varmaan kannustaa se että liikuntakyvyn parantuessa pääset kevään tullen kunnolla ulos.
        Nyt onkin hyvä juttu että sulla on pieniä koiria, niiden taluttaminen onnistuu vähemmilläkin voimilla.Ajatteles jos sulla olisi esimerkiksi riehakas bokseri!

sanonut. oikeastaan pääasia on se tasapainon harjoitteleminen eri tavoilla. )mutta jalkalihaksia on melko
        pakko treenata.) ihan sillai yksinketaisesti kun menemällä puolikyykkyyn, sitten nostella jalkoja sivuun, eteen... sitten kävelemistä sivuun, varpailla, kantapäillä, taakse, seisoa yhdellä jalalla, koittaa pyörittää palloa jalalla. ihan mitä vaan keksii. ja sitten silmien liikkeitä. kohdistaa katse johonkin ja käännellä päätä.
        seurata esim palloa silmillä. (silmät vaikuttaa myös kovasti tasapainoon). silmät ei aina pysy mukana.

toi orbi-trek on ihan hyvä terveelle ihmiselle. ei siinä oikeastaan tarvi keskittyä kun polkemiseen, kädet
        seuraa automaattisesti mukana ja kroppa. mutta koska siinä seisotaan niin se on sama kun ajais polku-
        pyörää seisoviltaan. menee ylös...alas. tulee sellainen pyörivä liike. ja mun pää ei semmosta oikein kestä.
        kyllä minä jokun 5-min kerrallaan jaksan mutta sitten alkaa päässä pyörimään.

kuullostaa hullulta mutta ilman rollaattoria kävelen paremmin nuitten pikkusten kanssa kun ilman koiria. hihnasta saa tukea tasapainoon. myös Apollo joka osaa kävellä nätistikkin menee ok. Lucky on vähän riski tapaus ;-))))

• majorica kirjoitti:

sanonut. oikeastaan pääasia on se tasapainon harjoitteleminen eri tavoilla. )mutta jalkalihaksia on melko
        pakko treenata.) ihan sillai yksinketaisesti kun menemällä puolikyykkyyn, sitten nostella jalkoja sivuun, eteen... sitten kävelemistä sivuun, varpailla, kantapäillä, taakse, seisoa yhdellä jalalla, koittaa pyörittää palloa jalalla. ihan mitä vaan keksii. ja sitten silmien liikkeitä. kohdistaa katse johonkin ja käännellä päätä.
        seurata esim palloa silmillä. (silmät vaikuttaa myös kovasti tasapainoon). silmät ei aina pysy mukana.

toi orbi-trek on ihan hyvä terveelle ihmiselle. ei siinä oikeastaan tarvi keskittyä kun polkemiseen, kädet
        seuraa automaattisesti mukana ja kroppa. mutta koska siinä seisotaan niin se on sama kun ajais polku-
        pyörää seisoviltaan. menee ylös...alas. tulee sellainen pyörivä liike. ja mun pää ei semmosta oikein kestä.
        kyllä minä jokun 5-min kerrallaan jaksan mutta sitten alkaa päässä pyörimään.

kuullostaa hullulta mutta ilman rollaattoria kävelen paremmin nuitten pikkusten kanssa kun ilman koiria. hihnasta saa tukea tasapainoon. myös Apollo joka osaa kävellä nätistikkin menee ok. Lucky on vähän riski tapaus ;-))))

Jokaisellahan on yksilöllistä mikä sopii parhaiten, jos sulla tuosta tuntuu tasapaino kärsivän tai tulee huono olo niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.Saisitko jostain lainaksi tavallisen kuntopyörän niin voisit kokeilla olisko se parempi jalkojen treenaamiseen?

Aikoinaan kun treenasin leikkauskomplikaation vuoksi halvaantuneen vasemman käteni toimivaksi mulla oli kaikkein paras tapa se että harjoitin aina yhtä systeemiä kerrallaan, se jotenkin stimuloi parhaiten kun oli riittävän paljon toistoja ja sillai hermo sai tehotreeniä.

• Haukullinen kirjoitti:

Jokaisellahan on yksilöllistä mikä sopii parhaiten, jos sulla tuosta tuntuu tasapaino kärsivän tai tulee huono olo niin ehkä kannattaa kokeilla jotain muuta.Saisitko jostain lainaksi tavallisen kuntopyörän niin voisit kokeilla olisko se parempi jalkojen treenaamiseen?

Aikoinaan kun treenasin leikkauskomplikaation vuoksi halvaantuneen vasemman käteni toimivaksi mulla oli kaikkein paras tapa se että harjoitin aina yhtä systeemiä kerrallaan, se jotenkin stimuloi parhaiten kun oli riittävän paljon toistoja ja sillai hermo sai tehotreeniä.

että tämä treeni riittää toistaiseksi. voin pyöräillä sillai lattialla maatessa "ilmapolkimilla" ;

• Haukullinen kirjoitti:

että hyvä kun sait kätesi toimivaksi. ei ole varmaan helppoa toimia yksikätisenä.

• Sikra kirjoitti:

Mulla on joku tällänen, se on aika hyvä...kunhan tulisi käytettyä säännöllisesti...

http://www.kuntokauppa.fi/images/ambition_1003_10e_prod.jpg

varmaan aika trimmit vatsalihakset. ja myös jalkalihakset. mutta varmaan vaikuttaa myös käsivarsiin ?
        sitä joskus uskottelee itselleen että laitteen hankkiminen saa kropan kuntoon, vaikkei sitä käytäkkään, (niin minusta itsestä tuntuu) ;-< )))))))

• twirl.vobbler

paraneminen vie jokaisella oman aikansa, ikä ja muut seikat huomioon ottaminen. Toivon että paranet nopesti öö kuntoudut , koska kenenkään sairaudet ei ole mukavia ja niistä kuntoutuminen, toivon kuntoudut melkein 100% ennen sairauttasi.

• no, minä toivon sitä 100% mutta mitä lähemmäksi sen parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1309
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      840
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      586
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      548
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      521
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      482
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      482
    Aihe