Onkos muilla ilmennyt ongelmia 2009- avensiksen takapyörien jäätymisen kanssa, 2009 d4d sol sedan, tänä talvena takapyörät useaan kertaan jumissa, näyttää että jarrusatulat jäätyvät kiinni vanteeseen, vanne 16 tuumaa, satulan ja vanteen väli vain n.5mm. Jos vähänkin ajaa auraamatonta katua, niin takapää jäätyy jumiin ja pyörien pois otto ja vanteiden sulatus on edessä seuraavan kerran liikkelle lähdettäessä. On muuten niin tiukassa ettei ala pyörimään ilman pyörien irroitusta, rajulla taakse- eteen liikkellä on kokeiltu.
Onko vastaavaa esiintynyt 17" vanteella, pyörimistilaa kuitenkin enemmän. Huollossa vedottu poikkeuksellisiin keleihin, onhan lumi ja pakkanen Etelä-Suomen talvessa poikkeus! Muuten hyvä auto, mutta alkaa mitta olemaan täynnä kyseistä talviominaisuutta!
2009- Avensiksen takapyörien jäätyminen
33
3280
Vastaukset
- 16/pelti
kaks talvee ajeltu,ei oo kertaakaan jäätyny jumiin,parikertaa pikkasen paukahtana liikkeelle lähdettäessä.
- täälläkään
suunalla
- Käyttäjätuki on jo v
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- 5:des ave
Samaa havaittavissa -10 Avessa. Huollosta kyselin , sanoivat et ajelet vaan jos jotain hajoaa takuu korvaa. Vielä on auennut. Taitaa olla yleinen vika autoissa joissa on palat. Sopivaa pöllyävää lunta , levy lämmin , lumi sulaa ja jäätyy paloihin.
- 2.4 STW
Aven 2-koppaisessa oli itellä toisinaan takajarrut jäässä. Superbissa ne on kovemmilla pakkasilla joka aamu jäässä. DSGssä on vielä sen verran pitkä peruutusvälitys että kymmenkunta kertaa on pitänyt tänä talvena ensin "pamauttaa" jäät irti ajamalla eteenpäin parikymmentä senttiä ja vasta sitten peruuttaa pois katoksesta.
Taidan ruveta vain painamaan enemmän kaasua jatkossa. Jos laatikko hajoaa niin sitten hajoaa. Eipä olisi ainoa paikka mikä Tsekkien ihmeessä on korkannut. - Aika normaalia
2.4 STW kirjoitti:
Aven 2-koppaisessa oli itellä toisinaan takajarrut jäässä. Superbissa ne on kovemmilla pakkasilla joka aamu jäässä. DSGssä on vielä sen verran pitkä peruutusvälitys että kymmenkunta kertaa on pitänyt tänä talvena ensin "pamauttaa" jäät irti ajamalla eteenpäin parikymmentä senttiä ja vasta sitten peruuttaa pois katoksesta.
Taidan ruveta vain painamaan enemmän kaasua jatkossa. Jos laatikko hajoaa niin sitten hajoaa. Eipä olisi ainoa paikka mikä Tsekkien ihmeessä on korkannut.Harvapuolasilla aluvanteilla..
- jäivät kun
2.4 STW kirjoitti:
Aven 2-koppaisessa oli itellä toisinaan takajarrut jäässä. Superbissa ne on kovemmilla pakkasilla joka aamu jäässä. DSGssä on vielä sen verran pitkä peruutusvälitys että kymmenkunta kertaa on pitänyt tänä talvena ensin "pamauttaa" jäät irti ajamalla eteenpäin parikymmentä senttiä ja vasta sitten peruuttaa pois katoksesta.
Taidan ruveta vain painamaan enemmän kaasua jatkossa. Jos laatikko hajoaa niin sitten hajoaa. Eipä olisi ainoa paikka mikä Tsekkien ihmeessä on korkannut.vaidoin Avensis II:n pois. Jäätymistä siinä oli vain satunnaisesti, mutta itse jarrujen konstruktio onneton höystettynä huonoilla materiaaleilla. Hämmästyttävää, että toisilla ei ole ollut ongelmia ainakaan omien puheittensa mukaan. Herkistelyn lisäksi autooni vaihdettiin kahden vuoden aikana kaikki levyt ja kahdesti palat. Nykyisellä euroautollani on ajettu jo kaksinkertainen määrä eli pitkälti yli 100 000 km ilman ainuttakaan jarruvaivaa, paloissakin on vielä pintaa kevään yli.
- Skodaman
2.4 STW kirjoitti:
Aven 2-koppaisessa oli itellä toisinaan takajarrut jäässä. Superbissa ne on kovemmilla pakkasilla joka aamu jäässä. DSGssä on vielä sen verran pitkä peruutusvälitys että kymmenkunta kertaa on pitänyt tänä talvena ensin "pamauttaa" jäät irti ajamalla eteenpäin parikymmentä senttiä ja vasta sitten peruuttaa pois katoksesta.
Taidan ruveta vain painamaan enemmän kaasua jatkossa. Jos laatikko hajoaa niin sitten hajoaa. Eipä olisi ainoa paikka mikä Tsekkien ihmeessä on korkannut.Ocktaaviassa ei ongelmaa ole ollut, mut nyt on Suberbi ja harvat aluvanteet niin jo vain on aikas usein juntturassa aamulla. Edestakas nitkuttamalla sit aukee.
- jäätyy kyllä
-10 mallin diesel farkussa, harvat 16" alut. Jäätyy tosiaan tod lujasti kiinni, pahin keli n.-10 pakkasta, kovalla pakkasella ei lämmin satula enää sulata lunta satulan ja vanteen väliin. Väli on kyllä todella pieni, näkee satulan pinnasta/vanteestakin että ahdasta on. Naapurilla 1,6 bensa peltivanteilla ei ongelmia, ajoa samoissa olosuhteissa. Ilmeisesti peltivanteilla ei ongelmaa, vai onko bensamallissa pienemmät jarrut / enemmän tilaa vanteissa. Kiinnostaisi kanssa onko ongelmaa 17" vanteilla. Jos nyt uutta ostaisin, niin ottaisin kyllä talvikumitkin 17".
ps. pidä vasaraa tms takakontissa, napautus satulaan auttaa joskus.- Aaro eero
Corolla versossa jäätyy juuri samalla tavalla ei sovellu talviajoon valitettavasti.
- samat.
Peltivanteet estävät tehokkaammin lumen lentämisen jarruihin
- TJ
Takajarrut avessani jäätyivät, puolentunnin lämmitys toholla ja meno jatkui, huollon veitikka sanoi ettei ole suositeltavaa ajella talvella.
- djjd
saksalaiset on todella pahoja jäätymään, mutta isompi vanne auttaa asiaan, kokemusta on! vw passat, ja mondeo..
Mutta hae butaanipoltin, maksaa noin 12€ ... ja pidä sitä autossa mukana.. ei tartte paljo lämmitää kun aukee... eikä tuu lommoja kuten vasaralla....- D-CAT Stw aut.
Kylllä jäätyminen on tuttua 17" vanteillakin (Podium). Avoin kuviohan tuossa on, joten lumi pääsee vähän joka paikkaan. Pyöränkotelot ovat ahtaat ja sopivasti märkänä lumi jäätyy myös muualle kuin jarruihin. Myös edessä pyöränkotelot ovat ahtaat ja niitä joutuu aina välillä puhdistamaan jäästä, jotta pyörät kääntyvät kunnolla ja joustovaroja olisi normaalisti.
- antiranskis
D-CAT Stw aut. kirjoitti:
Kylllä jäätyminen on tuttua 17" vanteillakin (Podium). Avoin kuviohan tuossa on, joten lumi pääsee vähän joka paikkaan. Pyöränkotelot ovat ahtaat ja sopivasti märkänä lumi jäätyy myös muualle kuin jarruihin. Myös edessä pyöränkotelot ovat ahtaat ja niitä joutuu aina välillä puhdistamaan jäästä, jotta pyörät kääntyvät kunnolla ja joustovaroja olisi normaalisti.
Haittaa vähän joka hommassa itse asun runsas lumisella alueella ja peltivanteilla ei ongelmia
täällä koillismaan perukoilla joka mökin mummokin tietää tuon :) - peltivanteet...
antiranskis kirjoitti:
Haittaa vähän joka hommassa itse asun runsas lumisella alueella ja peltivanteilla ei ongelmia
täällä koillismaan perukoilla joka mökin mummokin tietää tuon :)alla, vaikka ovat tuuman pienemmät kuin aluvanteet.
- hyvin on pelittänyt
peltivanteet... kirjoitti:
alla, vaikka ovat tuuman pienemmät kuin aluvanteet.
sama homma itellä 2010 mallin ave 40tkm-ei ongelmia jarrujen eikä muittenkaan kanssa,
Väliin hiukan paukahtaa kun ähtee peruuttamaan-varmaan tuttu juttu monessa autossa.
Jarrut avessa muuten boschin valmistamat joten varauksella niihin voi tietenkin suhtautua. - PeyoTolle
hyvin on pelittänyt kirjoitti:
sama homma itellä 2010 mallin ave 40tkm-ei ongelmia jarrujen eikä muittenkaan kanssa,
Väliin hiukan paukahtaa kun ähtee peruuttamaan-varmaan tuttu juttu monessa autossa.
Jarrut avessa muuten boschin valmistamat joten varauksella niihin voi tietenkin suhtautua.Tokkopa pysähtyisi auto ollenkaan jos olisi Toyotan valmistamat.
- kyrsiihän se
...ja takapyörät jumissa takuuvarmasti jos pakkasta vähänkään.On tosin aina irronneet kun edestakasin nitkuttelee mutta usein tulee perkeleitä apuun pyydettyä.Ja on peltivanteet.
- reiska`
vaivaa, vaan harmitonta. Vältä paksussa hangessa ajoa, ja etenki jättämistä paksuun lumeen, voi auttaa. Pieni nykäsy ees/taas, nii napsahtanu aina irti, joskus vieny sulamaan koko auton lämpimään, kun vanteiden takana jäätä/lunta, ja täryyttää.
- oyota
Että vioista täällä ei puhuta! Väittäkää vaikka omistavanne joku sakemanni, jos pitää neuvoa kysellä
- ollaan sovittu
oyota kirjoitti:
Että vioista täällä ei puhuta! Väittäkää vaikka omistavanne joku sakemanni, jos pitää neuvoa kysellä
Sorry!
- Mistä vioista
ollaan sovittu kirjoitti:
Sorry!
Tuo "ongelma" kyllä koskee kaikkia autoja jot ajelee lumihangessa aluvanteilla..
Tai kohta joku citikkatero väittää ettei mitään vikaa ole ajettu 100000tkm umpihangessa - itse...
Mistä vioista kirjoitti:
Tuo "ongelma" kyllä koskee kaikkia autoja jot ajelee lumihangessa aluvanteilla..
Tai kohta joku citikkatero väittää ettei mitään vikaa ole ajettu 100000tkm umpihangessaaiheuttavat itselleen harmia. Pitää olla trendikas ja aluvanteet ja talvella sitten syytellään autoa. Asiakkaan omaa tyhmyyttä se on vain.
- ave12
ollaan sovittu kirjoitti:
Sorry!
Mä kirjotan tän saman citikka palstalle ihan kuin mulla olis sitikka
- pöllyävä lumi
ave12 kirjoitti:
Mä kirjotan tän saman citikka palstalle ihan kuin mulla olis sitikka
Mulla nyt ei ole toyotaa, mutta 124 Mese on viispuolasilla aluilla, ollu jo viis vuotta, eipä ole jarrut jäätyneet. Edellinen oli 190, siinä peltivanteet, eipä jäätynyt senkään jarrut. Ovat sakuja ja levyjarruilla. Ajan maalta kaupunkiin töihin joka aamu, suuntaansa 65km, eli kaikenlaista keliä on matkalla nähty.
- v/s
pöllyävä lumi kirjoitti:
Mulla nyt ei ole toyotaa, mutta 124 Mese on viispuolasilla aluilla, ollu jo viis vuotta, eipä ole jarrut jäätyneet. Edellinen oli 190, siinä peltivanteet, eipä jäätynyt senkään jarrut. Ovat sakuja ja levyjarruilla. Ajan maalta kaupunkiin töihin joka aamu, suuntaansa 65km, eli kaikenlaista keliä on matkalla nähty.
Tässä se taas nähdään. Ei noista aasian naulakipoista oo Suomen talvessa yhtään mihinkään.
Itellä on pohjoismaissa valmistettu auto ja ikinä ei ole mitään vastaavaa ollut!
- Alut kesällä
2009 Ave farkku, nyt toinen Etelä-Suomen pakkastalvi menossa. Talvirenkaissa peltivanteet, enkä ole moista huomannut. Olisikohan aluvanteilla herkempää ? Pari autoa sitten oli talvirenkaissa alut, enkä sellaisia enää huoli. Ne meni täällä loskassa, suolassa ja pakkasessa jo aika kamalan näköisiksikin....
- tojotistitistitititi
2007 avensis, eikä moisia ongelmia ole ilmennyt. Kesällä harvapuolaiset alut ja talvella tiheät.
- toyooooooooooota
-07 d4d peltivanteilla pakkasella ja syvässäkin lumessa ajettuna paukahtaa ja aukeaa lähtiessä liikenteeseen... Yleensä tapana peruuttaa parkkiin tultaessa eli saa lähteä eteen päin aamusella/ yleensä lähtiessä...
- Anonyymi
Toyota - 07, takajarrut jäätyy varmasti aina kiinni, empä suosittele talvi ajoon missä on lunta ja jäätä. Lumi kertyy vanteen sisään josta se pöllyy jarrusatulaan, sulaa siihen ja yön aikana pakastuu kiinni.,että ainoa konsti on irrottaa rengas ja kipata pissapojan nestettä päälle että jarrupakka sulaa, samalla putsaa vanteen sisäpuolen lumesta jäästä.... Niin peltivanne kyseessä. En osta enää koskaa autoa jossa on levyjarrut takana. Enkä Toyotaa...
- Anonyymi
Meillä on avensis ja takajarrupalat jäätyy kiinni jarrulevyihin, harmi että kun vaimoväki ajele sillä , ei le mitään varmuutta kotiin pääsystä pitää kait kattella volvo jostain, tämä pöyllylumi pahin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227