Jarrut jäässä?

Bona XXL

Onko kenelläkään ollut uuden korimallin Avensiksessa jarrut jäässä? Minulla on automaattilootalla oleva peli, jolla on tuupattu jo yli 15.000 km ja kaksi eri kertaa on jarrut olleet jäässä. Tämä on nimenomaan tapahtunut aamulla, ehtoolla on tullut ajettua pitkä siivu. Kyllähän se lähtee, mutta kaasua pitää painaa reippaasti, tuntuu kuin olisi käsijarru jäännyt päälle. Kolaus kuuluu ja sitten aukeaa. Meneekö se lumi/jää jotenkin sinne jarrurumpuun??

11

3271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sari68

      Olen juuri tänään aamulla kirjoitellut samasta aiasta. Käyppä vilkasemassa otsikko Avensis 09 jarruongelma.

    • poimittua
      • Bona XXL

        Sorry! En lukenut/huomannut aikaisempia viestejä...lupaan parantaa tapani :)


    • aja vaan

      Nyt jotenkin kertyy jäätä kun laina touranissa ei päässyt töihin ajoissa (6min myhästyin sakohan volkkarilta korvausta) kun en uskaltanut väkisellä repiä liikkeelle vaan puulla naputelin jarruja ja vannetta . Sama juttu töistä lähtiessä mutta nyt omistajan neuvolla että aja! ja hirveä paukahdus ja lähti.

      Kelit sen tekee joissain autoissa .

      • K

        TALVI ON SEMMOINEN YLEENSÄ ETTÄ LUNTA SATAA.VANTEISIIN KERTYY LUNTA JOS NIITÄ EI OSATA PUHDISTAA .AUTON JARRUISSA EI OLE MITÄÄN VIKAA.UUSI AVUTTOMIA NYKYÄÄN LÖYTYY,AINA VAIN VALITETAAN/OLLAAN RAHAA PYYTÄMÄSSÄ.MAKSUMIESTÄ ET KYLLÄ SAA ,KOSKA EI OLE AUTOSTA JOHTUVA VIKA.ASIA EI MITENKÄÄN MULLE KUULU,MUTTA OLEN VAIN TÄSSÄ MERKILLE LAITTANUT ETTÄ ENTTERIN PAINAJIA KYLLÄ RIITTÄÄ MUTTA JOS JOTAIN PITÄIS TEHDÄ SIIHENPÄ SE TIETO TAITO/KEKSELIÄISYYS LOPPUU.JOSKUS KYLLÄ IHAN OIKEITAKIN TYÖTÄ OSAAVIA TARVITAAN.


      • hengästy, kun
        K kirjoitti:

        TALVI ON SEMMOINEN YLEENSÄ ETTÄ LUNTA SATAA.VANTEISIIN KERTYY LUNTA JOS NIITÄ EI OSATA PUHDISTAA .AUTON JARRUISSA EI OLE MITÄÄN VIKAA.UUSI AVUTTOMIA NYKYÄÄN LÖYTYY,AINA VAIN VALITETAAN/OLLAAN RAHAA PYYTÄMÄSSÄ.MAKSUMIESTÄ ET KYLLÄ SAA ,KOSKA EI OLE AUTOSTA JOHTUVA VIKA.ASIA EI MITENKÄÄN MULLE KUULU,MUTTA OLEN VAIN TÄSSÄ MERKILLE LAITTANUT ETTÄ ENTTERIN PAINAJIA KYLLÄ RIITTÄÄ MUTTA JOS JOTAIN PITÄIS TEHDÄ SIIHENPÄ SE TIETO TAITO/KEKSELIÄISYYS LOPPUU.JOSKUS KYLLÄ IHAN OIKEITAKIN TYÖTÄ OSAAVIA TARVITAAN.

        noin kovasti huudat!

        Kirjoittamasi ja kirjoitustaitosi perusteella on parempi, että pysyt vain niissä ihan oikeissa töissä. Esimerkiksi pisteen ja pilkun perään kuuluu laittaa välilyönti ja muutenkin sekavaa pötkyä!


      • .....
        K kirjoitti:

        TALVI ON SEMMOINEN YLEENSÄ ETTÄ LUNTA SATAA.VANTEISIIN KERTYY LUNTA JOS NIITÄ EI OSATA PUHDISTAA .AUTON JARRUISSA EI OLE MITÄÄN VIKAA.UUSI AVUTTOMIA NYKYÄÄN LÖYTYY,AINA VAIN VALITETAAN/OLLAAN RAHAA PYYTÄMÄSSÄ.MAKSUMIESTÄ ET KYLLÄ SAA ,KOSKA EI OLE AUTOSTA JOHTUVA VIKA.ASIA EI MITENKÄÄN MULLE KUULU,MUTTA OLEN VAIN TÄSSÄ MERKILLE LAITTANUT ETTÄ ENTTERIN PAINAJIA KYLLÄ RIITTÄÄ MUTTA JOS JOTAIN PITÄIS TEHDÄ SIIHENPÄ SE TIETO TAITO/KEKSELIÄISYYS LOPPUU.JOSKUS KYLLÄ IHAN OIKEITAKIN TYÖTÄ OSAAVIA TARVITAAN.

        Joo, Ilmiselvää on, että tämän kaverin ei kannata mihinkään muuhun hommaan pyrkiäkään, kuin rasvamonttuun.


      • yfygfyuhiji
        ..... kirjoitti:

        Joo, Ilmiselvää on, että tämän kaverin ei kannata mihinkään muuhun hommaan pyrkiäkään, kuin rasvamonttuun.

        ne kerää lumen sinne ja jarrut jäätyy, laita talveksi peltivanteet alle, ja vaihda merkkiä laatuautoon.


      • kpg1
        yfygfyuhiji kirjoitti:

        ne kerää lumen sinne ja jarrut jäätyy, laita talveksi peltivanteet alle, ja vaihda merkkiä laatuautoon.

        Ensinnäkin jarrut ei ole jäässä, jos ne napsahtaa liikkeelle lähdössä ( normaalia kaikilla merkeillä).
        Vasta sitten, kun rengas ei pääse pyörimään ilman irroittamista tms sulattamista.
        Tältä välttyy, kun ei jätä käsijarrua päälle pysäköidessä. Automaatit on autoilijoille, joilla on lämpimät tallit, eivätkä autoaan muuanne parkkeeraa.
        Etelässä ei ole ollut oikeata talvea pitkään aikaan, siitä nämä ihmettelyt kai kumpuaa...


      • Kenelle vastasit?
        yfygfyuhiji kirjoitti:

        ne kerää lumen sinne ja jarrut jäätyy, laita talveksi peltivanteet alle, ja vaihda merkkiä laatuautoon.

        Edelliselle kommentoineelle vai aloittelijalle?


      • Pohjoisessakin
        kpg1 kirjoitti:

        Ensinnäkin jarrut ei ole jäässä, jos ne napsahtaa liikkeelle lähdössä ( normaalia kaikilla merkeillä).
        Vasta sitten, kun rengas ei pääse pyörimään ilman irroittamista tms sulattamista.
        Tältä välttyy, kun ei jätä käsijarrua päälle pysäköidessä. Automaatit on autoilijoille, joilla on lämpimät tallit, eivätkä autoaan muuanne parkkeeraa.
        Etelässä ei ole ollut oikeata talvea pitkään aikaan, siitä nämä ihmettelyt kai kumpuaa...

        En jätä esim. kotona koskaan käsijarrua päälle, kun ei ole tarpeen tasaisella paikalla. Silti jokin aika sitten takarenkaat olivat jumissa aamuisin töihin lähtiessä, jarrut eivät jäässä. Auto oli lämpimässä hallissa päivän ja ongelma poistui. Lisäksi manuaalivaihteisto!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe