TV:n katseluun piileviä lisämaksuja Elisa Oy:ltä ja muualta

Kansalainen A

Kun tulin operaattorin kaupasta, ostettuani ns. Elisa Viihdepaketin (modeemi ja digiboksi kaapeli-tv:n katseluun), elin siinä tiedossa, että nettikuluni nousevat n. 5 eurolla kk:ssa (2 megan ADSL-yhteys muuttui nopeammaksi, ja tietoturva tulee mukaan pakettiin). Asuin kaapeli-TV-taloudessa, mutta olin muuttamassa antennitalouteen. Kyseinen digiboxi pitäisi toimia sekä antenni- että kaapelitaloudessa. No uudessa kodissa ei toiminut Elisan digiboxi, nettiyhteys kyllä, ja sitäkin sai odottaa kauan ja soittaa monta puhelua. Taloyhtiö vaatii lisäksi 5,2 euron lisämaksun, jonkinlaisen kuukausittaisen huoltomaksun kaapeliTV:n katsomisesta. Selvisi, että antennikanavatkin näkyvät, soitteluiden jälkeen. Ostin uuden digiboxin, n. 70 euroa Anttilasta, jolla sainkin antennikanavia näkyviin. Vanhalla antenniboxilla sain vain yhden kanavan esiin. Isännöitsijätoimistossa ei tiedetty juuri mitään TV:n näkyvyysasioista. Elisa Oy:stä sattumoisin monen puhelun jälkeen löytyi henkilö, joka kertoi, että lisäksi täytyy maksaa jokin 290 euron kaapeli-tv-avausmaksu. Miksi tästä ei myyjä kertonut mitään. Asiakkaalle pitäisi kertoa todelliset kulut, mitä TV:n katselu maksaa sitten, kun on ostettu jokin Elisa Viihdepaketti tai vastaava. Kytkin modeemin, tietokoneen ja tv:n yhteen ohjeiden mukaan, mutta tv ei näkynyt vaikka piti olla hybridiboxi (antenni kaapeli). Luovuin koko kaapelikanava-ajatuksesta. Onneksi sain uuden antenniboksin avulla näkyviin muutaman peruskanavan. Myyjä ei myöskään kertonut, että kyseisen viihdepaketin osto merkitsee kahden vuoden "naimisissa oloa" kyseisen systeemin kanssa. Tästä opimme, että kun menette kauppaan ostamaan jotain TV:n katseluun tai netinkäyttöön liittyvää, ottakaa selvää kyselemällä itse todellisista kuluista, myyjien palvelu on heikkoa sikäli, jos he eivät kerro mitä esim. tv n katselusi todella maksaa sinulle kahtena seuraavana vuotena.

12

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyt sinulla on jotenkin totaalisesti käsitteet sekaisin. Viihde ei ole mikään kaapeli-TV. Se toimii antenni- ja kaapeliverkossa ja ip-TV puoli on televisioverkosta riippumaton. Kun sitten väärillä käsitteilläsi kysyt apua, saat vääriä neuvoja. Kannattaa aina ottaa selvää mihin sitoutuu ennenkuin panee nimen alle.

      • Kansalainen A

        En ole saanut tv:stä yhtään kanavaa, en antenni- enkä kaapelikanavaa, joita molempia pitäisi olla saatavilla asunnossa isännöitsijätoimiston mukaan, näkyviin uudella Elisan pakettiin kuuluvalla digiboxilla, kokeilin ilman modeemia ja modeemin kanssa, kuten ohjeissa neuvottiin.Boxi on muutenkin huono verrattuna Topfieldiin jossa on selkeät ohjeet, miten päästä alkuun. Siinä ei erota edes, onko valo päällä vai ei. Mitään valikkoja ei ilmestynyt ruutuun. Ihmisille, jotka haluavat katsoa kaapelikanavia, pitäisi kuitenkin informoida jo kaupassa, että voi tulla 290 euron kytkentämaksukin muiden lisäkulujen lisäksi. Jos ihminen muuttaa usein, olisi tosi kallista, jo tv-lupa on kallis meille, jotka katsomme vain vähän tv:tä. Viihdepaketista on aika paljon valituksia Elisa operaattori sivustolla täälläkin suomi24:ssä. Se on liian monimutkainen ja tuottaa ongelmia. Liikkeessäkin oli yksi asiakas niistä kertomassa. Jatkossa etsin vain yksinkertaisia ja selkeitä ratkaisuja, töpselit seinään ja kanavat esiin -tyyliin. Liian "hienoista" laitteista ja ratkaisuista on vain harmia. Vielä enemmän harmittaa jos luulee saavansa "edullisesti" jotain ja sitten jälkeenpäin vasta sanotaan, että maksat sitä ja tätä lisämaksua, ja jopa satasia, niin tämä halpa systeemi alkaa toimia haluamallasi tavalla.


      • Elisasonera
        Kansalainen A kirjoitti:

        En ole saanut tv:stä yhtään kanavaa, en antenni- enkä kaapelikanavaa, joita molempia pitäisi olla saatavilla asunnossa isännöitsijätoimiston mukaan, näkyviin uudella Elisan pakettiin kuuluvalla digiboxilla, kokeilin ilman modeemia ja modeemin kanssa, kuten ohjeissa neuvottiin.Boxi on muutenkin huono verrattuna Topfieldiin jossa on selkeät ohjeet, miten päästä alkuun. Siinä ei erota edes, onko valo päällä vai ei. Mitään valikkoja ei ilmestynyt ruutuun. Ihmisille, jotka haluavat katsoa kaapelikanavia, pitäisi kuitenkin informoida jo kaupassa, että voi tulla 290 euron kytkentämaksukin muiden lisäkulujen lisäksi. Jos ihminen muuttaa usein, olisi tosi kallista, jo tv-lupa on kallis meille, jotka katsomme vain vähän tv:tä. Viihdepaketista on aika paljon valituksia Elisa operaattori sivustolla täälläkin suomi24:ssä. Se on liian monimutkainen ja tuottaa ongelmia. Liikkeessäkin oli yksi asiakas niistä kertomassa. Jatkossa etsin vain yksinkertaisia ja selkeitä ratkaisuja, töpselit seinään ja kanavat esiin -tyyliin. Liian "hienoista" laitteista ja ratkaisuista on vain harmia. Vielä enemmän harmittaa jos luulee saavansa "edullisesti" jotain ja sitten jälkeenpäin vasta sanotaan, että maksat sitä ja tätä lisämaksua, ja jopa satasia, niin tämä halpa systeemi alkaa toimia haluamallasi tavalla.

        Itse olet vaan sekoillut tässä asiassa.

        Ei se ole palveluntarjoajan vika jos sinä olet teknisesti rajoittunut.


        "Ihmisille, jotka haluavat katsoa kaapelikanavia, pitäisi kuitenkin informoida jo kaupassa, että voi tulla 290 euron kytkentämaksukin muiden lisäkulujen lisäksi."

        >>> tuohan löytyy satavarmasti hinnastoista. Pitäisikö myös informoida että joudut tekemään sähköliittymän ja ostamaan television ennen kuin katselu onnistuu. Ihmisen ei tarvitse olla aivan uuno - jotain perusosaamista voi myös odottaa.


      • Kansalainen A kirjoitti:

        En ole saanut tv:stä yhtään kanavaa, en antenni- enkä kaapelikanavaa, joita molempia pitäisi olla saatavilla asunnossa isännöitsijätoimiston mukaan, näkyviin uudella Elisan pakettiin kuuluvalla digiboxilla, kokeilin ilman modeemia ja modeemin kanssa, kuten ohjeissa neuvottiin.Boxi on muutenkin huono verrattuna Topfieldiin jossa on selkeät ohjeet, miten päästä alkuun. Siinä ei erota edes, onko valo päällä vai ei. Mitään valikkoja ei ilmestynyt ruutuun. Ihmisille, jotka haluavat katsoa kaapelikanavia, pitäisi kuitenkin informoida jo kaupassa, että voi tulla 290 euron kytkentämaksukin muiden lisäkulujen lisäksi. Jos ihminen muuttaa usein, olisi tosi kallista, jo tv-lupa on kallis meille, jotka katsomme vain vähän tv:tä. Viihdepaketista on aika paljon valituksia Elisa operaattori sivustolla täälläkin suomi24:ssä. Se on liian monimutkainen ja tuottaa ongelmia. Liikkeessäkin oli yksi asiakas niistä kertomassa. Jatkossa etsin vain yksinkertaisia ja selkeitä ratkaisuja, töpselit seinään ja kanavat esiin -tyyliin. Liian "hienoista" laitteista ja ratkaisuista on vain harmia. Vielä enemmän harmittaa jos luulee saavansa "edullisesti" jotain ja sitten jälkeenpäin vasta sanotaan, että maksat sitä ja tätä lisämaksua, ja jopa satasia, niin tämä halpa systeemi alkaa toimia haluamallasi tavalla.

        Missä on sekä antenni- että kaapelikanavia? Näin on yleensä vain Welhon verkossa. Mistä ihmeen 290 euron maksusta puhut? Taas puhut jostain kaapelikanavista.

        Perusasiat: Welho Viihde on IPTV palelu, jossa IPTV:n eli siis netin kautta katsotaan maksukanavia ja tallennettuja ohjelmia. Ilmaiskanavien katselu suoraan tapahtuu kuin missä tahansa digiboksissa, joko antenni- tai kaapeliverkon kautta. Kaikki mahdolliset kaapeli-TV:n avausmaksut ovat täysin Elisa Viihteestä riippumattomia.


      • Kansalainen A
        Elisasonera kirjoitti:

        Itse olet vaan sekoillut tässä asiassa.

        Ei se ole palveluntarjoajan vika jos sinä olet teknisesti rajoittunut.


        "Ihmisille, jotka haluavat katsoa kaapelikanavia, pitäisi kuitenkin informoida jo kaupassa, että voi tulla 290 euron kytkentämaksukin muiden lisäkulujen lisäksi."

        >>> tuohan löytyy satavarmasti hinnastoista. Pitäisikö myös informoida että joudut tekemään sähköliittymän ja ostamaan television ennen kuin katselu onnistuu. Ihmisen ei tarvitse olla aivan uuno - jotain perusosaamista voi myös odottaa.

        Jos asiakas on ostamassa jotain "edullista" pakettia, nähdäkseen joitain kanavia, niin ei olisi pahitteeksi jos myyjä kertoisi samalla, mitä muita kuluja tv:n katseluun on tulossa vielä, varsinkin kun on noin isosta summasta kyse kuin noin 300 e. Elisan hinnastoissa on varmaan valtavasti erilaisia maksuja, mutta kun asiakas haluaa vain muutaman TV-kanavan näkyviin, mielestäni on hyvää ja asiallista palvelua valistaa asiakasta tärkeimmistä muutoksista. Nyt myyjä antoi ymmärtää, että muutaman euron lisämaksulla / kk, saa sitä ja tätä (aiempi Elisan ADSL yhteys maksoi n. 5 e vähemmän/kk). Pointtini on se, että kysykää kuluttajat, mitä kaikkea lisäkulua voi olla tiedossa, koska myyjät vain haluavat rahastaa ja myydä "edullista" pakettia tms. vaikka se ei ole suinkaan edullinen ratkaisu, jos asuu vaikka vuoden jossain talossa ja muuttaa taas, ja taas maksat jonkun kalliin kytkentämaksun muutenkin kalliin tv katselun lisäksi. Katson niin vähän tv:tä, netistäkin lähinnä vain uutisia, että jo tv-maksu tuntuu täysin kohtuuttomalta. Taloyhtiössäni on kuulemma sekä antenni- että osittainen kaapelinäkyvyys, welhosta ei puhuttu mitään, Elisa se saattaa olla. Niin sanotut asiantuntijat liikkeissä ovat sitä varten, että palvelevat asiakasta, joka ei kaikkia teknisiä jippoja tiedä eikä tarvitsekaan tietää. Liikkeessä oli vielä suuri ruuhka, ja osin siksi, että joku palautti laitetta, jonka kanssa oli tullut ongelmia. Taloyhtiössäni ei voi näkyä kaapelikanavat, jos sekin haluaa tässä rahastaa vielä jonkun "huoltomaksun" / kk. En haluakaan sitoutua liialliseen tv.n katseluun, tyydyn antenniboxiin ja peruskanaviin, mutta haluan valistaa muita, että älkää menkö siihen halpaan, kun firmat kehuvat uusia systeemeitään, laitteitaan, pakettejaan ja kuinka helppoa kaikki onkaan, höpö höpö. Myös Elisan puhelimiin vastaajat olivat aika erikoisia. Yksi oli sairaslomalla, tämä saneli että sijainen se ja se hoitaa hänen tehtäväänsä, no sijainen sanoi ettei tämä kuulu hänelle, jne. Puheluja pallotellaan "asiantuntijalta" toiselle. Pelkistettyä perustietoa ei kerro kukaan. Yksi tietää hieman tästä, ja toinen hieman tuosta. Firma oli laskuttamassakin kahteen kertaan, mutta itse oikaisemalla asian ja valistamalla oy:tä, se korjattiin. Tästä lähtien hankin vain yksinkertaisimpia laitteita ja systeemejä, ettei tarvitse elektroniikkainsinöörin tietoja, jos haluaa vain perustavaa laatua olevaa tiedonsiirtoa ja kohtuuhinnalla.


      • Kansalainen A kirjoitti:

        Jos asiakas on ostamassa jotain "edullista" pakettia, nähdäkseen joitain kanavia, niin ei olisi pahitteeksi jos myyjä kertoisi samalla, mitä muita kuluja tv:n katseluun on tulossa vielä, varsinkin kun on noin isosta summasta kyse kuin noin 300 e. Elisan hinnastoissa on varmaan valtavasti erilaisia maksuja, mutta kun asiakas haluaa vain muutaman TV-kanavan näkyviin, mielestäni on hyvää ja asiallista palvelua valistaa asiakasta tärkeimmistä muutoksista. Nyt myyjä antoi ymmärtää, että muutaman euron lisämaksulla / kk, saa sitä ja tätä (aiempi Elisan ADSL yhteys maksoi n. 5 e vähemmän/kk). Pointtini on se, että kysykää kuluttajat, mitä kaikkea lisäkulua voi olla tiedossa, koska myyjät vain haluavat rahastaa ja myydä "edullista" pakettia tms. vaikka se ei ole suinkaan edullinen ratkaisu, jos asuu vaikka vuoden jossain talossa ja muuttaa taas, ja taas maksat jonkun kalliin kytkentämaksun muutenkin kalliin tv katselun lisäksi. Katson niin vähän tv:tä, netistäkin lähinnä vain uutisia, että jo tv-maksu tuntuu täysin kohtuuttomalta. Taloyhtiössäni on kuulemma sekä antenni- että osittainen kaapelinäkyvyys, welhosta ei puhuttu mitään, Elisa se saattaa olla. Niin sanotut asiantuntijat liikkeissä ovat sitä varten, että palvelevat asiakasta, joka ei kaikkia teknisiä jippoja tiedä eikä tarvitsekaan tietää. Liikkeessä oli vielä suuri ruuhka, ja osin siksi, että joku palautti laitetta, jonka kanssa oli tullut ongelmia. Taloyhtiössäni ei voi näkyä kaapelikanavat, jos sekin haluaa tässä rahastaa vielä jonkun "huoltomaksun" / kk. En haluakaan sitoutua liialliseen tv.n katseluun, tyydyn antenniboxiin ja peruskanaviin, mutta haluan valistaa muita, että älkää menkö siihen halpaan, kun firmat kehuvat uusia systeemeitään, laitteitaan, pakettejaan ja kuinka helppoa kaikki onkaan, höpö höpö. Myös Elisan puhelimiin vastaajat olivat aika erikoisia. Yksi oli sairaslomalla, tämä saneli että sijainen se ja se hoitaa hänen tehtäväänsä, no sijainen sanoi ettei tämä kuulu hänelle, jne. Puheluja pallotellaan "asiantuntijalta" toiselle. Pelkistettyä perustietoa ei kerro kukaan. Yksi tietää hieman tästä, ja toinen hieman tuosta. Firma oli laskuttamassakin kahteen kertaan, mutta itse oikaisemalla asian ja valistamalla oy:tä, se korjattiin. Tästä lähtien hankin vain yksinkertaisimpia laitteita ja systeemejä, ettei tarvitse elektroniikkainsinöörin tietoja, jos haluaa vain perustavaa laatua olevaa tiedonsiirtoa ja kohtuuhinnalla.

        Tunnut vain jauhavan samaa asiaa. Se 290 euron maksu on lähes varmasti joku väärinkäsitys. Elisa Viihteessä maksukanavat tulevat IPTV:n kautta. Sillä ei ole mitään tekemistä kaapeli-TV:n kanssa.

        En ymmärrä miten talossa olisi sekä antenni, että kaapeli. Tuo olisi perin outoa. Ainakaan ne eivät oie olla samassa antennirasiassa. Ota nyt asioista kunnolla selvää niin taloyhtiön kuin Elisankin tahoilta.


    • 18+19

      Olipa todella sekava kertomus. Ei ole mikään ihme, jos joudut hassuihin ja ongelmallisiin tilanteisiin kun esität asiat noin...

      • Sonic Empire

        Nyt on kyllä kirjoittajalla pasmat todella pahasti sekaisin. Siis jos muutat antennitalouteen kaapelitaloudesta (jossa on kaapelimodeemi tuottamassa nettiyhteydet) niin tottakai sinun tulee myös vaihtaa se liittymä kaapelista ADSL:ksi.

        Ja jos asut kerrostalossa, jossa on kaapelille mahdollisuus, muttei sitä ole avattu huoneistoosi, joudut tietysti maksamaan kaapelioperaattorille sen avausmaksun. Eivät he hyväntekeväisyyttä harrasta.

        IPTV kuulostaa sinulle erittäin ylitsepääsemättömältä. Ehkä on parempi, että unohdat Elisan (tai muiden) VIihde-paketit ja katsot ne uutiset ja Kotikadut siitä perusantenniboksista.


      • Kansalainen A
        Sonic Empire kirjoitti:

        Nyt on kyllä kirjoittajalla pasmat todella pahasti sekaisin. Siis jos muutat antennitalouteen kaapelitaloudesta (jossa on kaapelimodeemi tuottamassa nettiyhteydet) niin tottakai sinun tulee myös vaihtaa se liittymä kaapelista ADSL:ksi.

        Ja jos asut kerrostalossa, jossa on kaapelille mahdollisuus, muttei sitä ole avattu huoneistoosi, joudut tietysti maksamaan kaapelioperaattorille sen avausmaksun. Eivät he hyväntekeväisyyttä harrasta.

        IPTV kuulostaa sinulle erittäin ylitsepääsemättömältä. Ehkä on parempi, että unohdat Elisan (tai muiden) VIihde-paketit ja katsot ne uutiset ja Kotikadut siitä perusantenniboksista.

        muutin kaapeli-TV-talosta taloon jossa on sekä antennikanavat näkyvissä, ja osa kaapelikanavista.
        ADSL-yhteys oli edellisessä asunnossa puhelinlinjasta, ja koska modeemi vaikutti huonolta, otin Elisa Viihdepaketin,koska siinä luvattiin "ilmainen modeemi", ja lisäksi hybrididigiboxi, jolla piti näkyä sekä antennikanavia että kaapelikanavia. Uudessa asunnossa otin käyttöön Viihdepaketin nettiyhteyden, en tv-kanavia, koska ei boxi toiminutkaan, vaikka sen olisi pitänyt tuoda esiin ainakin peruskanavia. Ostin uuden antenniboxin ja heti löytyi niitä, vanhalla antenniboxilla löytyi vain tv1. Jos olisin tiennyt että Elisan Viihdepaketti on juuri niin hankala kuin moni netissäkin kuvaa, olisin ottanut tavallisen ADSL 2 megan yhteyden, kuten edellisenkin, ja vaikka ostanut uuden modeemin ja boxihan piti ostaa jotta näkisi edes jotain tv:stä. Voidaan kysyä, miksi isännöitsijäntoimisto ei informoi että kaapelikanavista pitää maksaa vielä joku iso avausmaksu, jos kerran se informoi että kaapelikanavia saa viitosella per kk näkyviin. Eikö IPTV ole se, että katselee esim. YLE:n Areenan ohjelmia netistä? Jos se on IPTV, niin jokaisen nykyaikaisen läppärin omistajakin joutuu maksamaan TV-maksun.


      • 20+20
        Kansalainen A kirjoitti:

        muutin kaapeli-TV-talosta taloon jossa on sekä antennikanavat näkyvissä, ja osa kaapelikanavista.
        ADSL-yhteys oli edellisessä asunnossa puhelinlinjasta, ja koska modeemi vaikutti huonolta, otin Elisa Viihdepaketin,koska siinä luvattiin "ilmainen modeemi", ja lisäksi hybrididigiboxi, jolla piti näkyä sekä antennikanavia että kaapelikanavia. Uudessa asunnossa otin käyttöön Viihdepaketin nettiyhteyden, en tv-kanavia, koska ei boxi toiminutkaan, vaikka sen olisi pitänyt tuoda esiin ainakin peruskanavia. Ostin uuden antenniboxin ja heti löytyi niitä, vanhalla antenniboxilla löytyi vain tv1. Jos olisin tiennyt että Elisan Viihdepaketti on juuri niin hankala kuin moni netissäkin kuvaa, olisin ottanut tavallisen ADSL 2 megan yhteyden, kuten edellisenkin, ja vaikka ostanut uuden modeemin ja boxihan piti ostaa jotta näkisi edes jotain tv:stä. Voidaan kysyä, miksi isännöitsijäntoimisto ei informoi että kaapelikanavista pitää maksaa vielä joku iso avausmaksu, jos kerran se informoi että kaapelikanavia saa viitosella per kk näkyviin. Eikö IPTV ole se, että katselee esim. YLE:n Areenan ohjelmia netistä? Jos se on IPTV, niin jokaisen nykyaikaisen läppärin omistajakin joutuu maksamaan TV-maksun.

        "Eikö IPTV ole se, että katselee esim. YLE:n Areenan ohjelmia netistä? Jos se on IPTV, niin jokaisen nykyaikaisen läppärin omistajakin joutuu maksamaan TV-maksun."

        Eipä ole. Juuri nuo asiat pitäisi olla selvillä enne kuin kauppoja tekee.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/IPTV


    • Entinen_Elisa_asiaka

      Jos et ole täysin tyytyväinen ostamaasi pakettiin, palauta se takaisin liikkeeseen. Jos Elisan liikkeessä eivät ota vastaan ja maksa rahojasi takaisin, vetoa kuluttajansuojalakiin. Sinulla on aina 14pv. palautusoikeus. Voit myös vedota myyjän virheelliseen informaatioon.


      Suosittelen myös välttämään Elisan viihdettä ainakin toistaiseksi, sillä kyseisessä paketissa on ollut ongelmia monella suomalaisella.

      • Kansalainen A

        Yleensäkin myyjät jättävät kertomatta, monellakin alalla, tuotteeseensa liittyviä vikoja ja ongelmia. Siksi keskustelupalstat on hyviä, löytyy rehellisempää tietoa. En rupea enää yrittämään palautusta ja vaihtoa, Elisa Oy saa vaan ottaa opiksi esim. tämän foorumin keskusteluista. Jos palautan, voi käydä niin, että saa jostain toisesta firmasta uutta teknologista ongelmatavaraa tilalle, en ota enää riskiä. Tyydyn siihen että maksan viitosen kalliimpaa kk-maksua Elisalle (nyt n. 39 e kk) koska sain sentään uuden ja toimivan modeemin, ja firman tietoturva on hyvä. Jos imuroi netistä ilmaisen tietoturvan, se voi olla heikko esim. pankkiasiointia ajatellen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      266
      4783
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3227
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      36
      2643
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2523
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1797
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1590
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      94
      1368
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1005
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      988
    10. Laita vielä yksi viesti

      Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      99
      938
    Aihe