Hei,
kyselen hieman vinkkejä kun mahdollisesti olemme ottamassa lastenhoitajan kotiimme? Onko kellään kokemusta?
Minkälainen palkka olisi kohtuullinen, mutta kuitenkin sellainen jonka itse kärsisi maksaa? Tuntipalkka? Kuukausipalkka?
Antakaa äidit ja esimerkiksi kotona hoitajana toimivat vinkkejä?
Lastenhoitaja kotiin?
21
17899
Vastaukset
- teresa
kun pystyis ottamaan kotiin hoitajan,siihenhän saa nykysin tukikelposesta ihmisestä sitä avustusta,mut jäähän siinä itelleenkin vissiin jonkun verran maksettavaa...En tiedä paljon heidän palkkansa olisi,oisin myös itse kiinnostunut,mutta meilläkään ei oo kun yksi lapsi menossa hoitoon,niin tuntus että ei hirveitä pystys maksamaan.Liekköhän se miten suuri erotus siitä tuesta itse maksettavaan osuuteen.Laitappa viestiä jos saat tietää...
- minä
olen kuullut, että jotain työllistämistukeakin voisi saada jos palkkaa työttömän kotiin hoitamaan lapsia. Aion selvittää kaikki mahdolliset vaihtoehdot, eli kunnallinen hoito, yksityisen hoidon tuella hoitaja (meillä siihen saa kuntalisää) ja tuo työllistämiskuvio... voikun löytyis hoitaja kotiin! meillä on kaksi pientä lasta ja kunnallisen hoidon maksut on jo aika paljon kun molemmat töissä...
mutta viestittelen kunhan selviää ...
kyselen täältä noita palkkajuttuja, että tietäisin sitten laskiessani, että mikä on järkevä/kohtuullinen summa hoitajalle. - tukikelpoinen
minä kirjoitti:
olen kuullut, että jotain työllistämistukeakin voisi saada jos palkkaa työttömän kotiin hoitamaan lapsia. Aion selvittää kaikki mahdolliset vaihtoehdot, eli kunnallinen hoito, yksityisen hoidon tuella hoitaja (meillä siihen saa kuntalisää) ja tuo työllistämiskuvio... voikun löytyis hoitaja kotiin! meillä on kaksi pientä lasta ja kunnallisen hoidon maksut on jo aika paljon kun molemmat töissä...
mutta viestittelen kunhan selviää ...
kyselen täältä noita palkkajuttuja, että tietäisin sitten laskiessani, että mikä on järkevä/kohtuullinen summa hoitajalle.työnvälityksessä työnantajapuolen ihmistä jututtamassa. Hän osaa sanoa sen systeemin, miten palkkaat työntekijän vaikkapa yhdistelmätuella. Sitten soitat alan liittoon, onkohan Super, tai Pam, ja lasketat siellä maksettavan palkan määrän.
Liiton ihmiset laskevat sen sentilleen mitä maksat työntekijälle, mitä vakuutusmaksuja, lomarahoja, ym. Myös sen saat selville paljonko sinulle tulee siitä verovähennyskelpoisia maksuja. - minä
tukikelpoinen kirjoitti:
työnvälityksessä työnantajapuolen ihmistä jututtamassa. Hän osaa sanoa sen systeemin, miten palkkaat työntekijän vaikkapa yhdistelmätuella. Sitten soitat alan liittoon, onkohan Super, tai Pam, ja lasketat siellä maksettavan palkan määrän.
Liiton ihmiset laskevat sen sentilleen mitä maksat työntekijälle, mitä vakuutusmaksuja, lomarahoja, ym. Myös sen saat selville paljonko sinulle tulee siitä verovähennyskelpoisia maksuja.Kiitoksia neuvoista! Selvittelen lähiaikoina!
- Rea
minä kirjoitti:
Kiitoksia neuvoista! Selvittelen lähiaikoina!
enpä tiedä näistä omakohtaisesti,omaa lastani katsoi mummo,jolle maksettiin kaikki kotihoidontuki.Oli kylläkin vain vajaan vuoden mummolla hoidossa(5h/pvä).
Ystävättären tytär on 3lapsen hoitajana ja saa 1000euroa/kuukausi.Perhe oli sen tarjonnut ja se tytölle sopi.
- lähihoitaja sekä äiti
kannattaa jutella viraston kanssa, yleensä lähihoitajan palkkaus ois hyvä,vähä'n alakantissa tosin, jopa 7 e tunti ,jos kyseessä ammatti-ihminen,norm.l-hoit peruspalkk.on 8-9e./h.
missä päin työ olisi? - varovainen
moi. Meillä palkattiin työvoimatoimiston kautta hoitaja kotiin. Olin tietenkin innoissani, koska palkka ei mielestäni ollut mitenkään kohtuuton. Lasta ei tarvinnut pukea aamulla kylmään autoon, ruoka oli aina valmista kun tulin kotiin. Mulla oli kuitenkin koko ajan jonkinlainen "aavistus", että kaikki ei välttämättä olekaan niin hyvin. Lapsi oli reilun vuoden eikä osannut puhua, joten siltäkään ei voinut mitään kysyä. Yhtenä päivänä huomasin kolme sormen kokoista mustelmaa lapsen jalassa, niinkuin siitä ois puristettu todella kovasti. Seuraavana päivänä hoitajan miesystävä ilmoitti, että hoitaja on kadonnut ryyppäämään..... Aamulla hoitaja soitti ja sanoi, että on sairaana. Se oli viimeinen kerta kun hän astui meidän taloon, paljastui alkoholistiksi. Muista, että työvoimatoimiston kautta jos palkkaat, sen täytyy olla PITKÄAIKAISTYÖTÖN, eli 500 pv. Siihen porukkaan mahtuu monenlaisia.
- itselähihoitaja...
pahoittelut tapahtuneesta.
mun mielestä ainakin alle kolme vuotiaasta kela maksaa jotain tukia, kannattais käväsee kysyy sitä asiaa.
itselläni on lapsi vasta kolmen kuukauden ja ajatuksissa kävi että voisin itse ottaa kotia tänne muutamankin lapsen kun aion olla kotona lapseni kanssa.... - Nimetön
itselähihoitaja... kirjoitti:
pahoittelut tapahtuneesta.
mun mielestä ainakin alle kolme vuotiaasta kela maksaa jotain tukia, kannattais käväsee kysyy sitä asiaa.
itselläni on lapsi vasta kolmen kuukauden ja ajatuksissa kävi että voisin itse ottaa kotia tänne muutamankin lapsen kun aion olla kotona lapseni kanssa....Hei!
KELA maksaa hoitorahaa 137,33€/lapsi/kk ja lisäksi on mahdollista saada hoitolisää tulojen perusteella 0-134€/lapsi/kk.Meillä myös kunta maksaa kuntalisää, jos kyseessä on kokopäivähoito 220/lapsi/kk.
Me olemme myös miettineet hoitajan palkkaamista kotiin, koska meillä on kaksi pientä lasta jotka joutuisivat eri paikkoihin kunnalliseen hoitoon kun menen töihin 1.11 =( - kyselen
Nimetön kirjoitti:
Hei!
KELA maksaa hoitorahaa 137,33€/lapsi/kk ja lisäksi on mahdollista saada hoitolisää tulojen perusteella 0-134€/lapsi/kk.Meillä myös kunta maksaa kuntalisää, jos kyseessä on kokopäivähoito 220/lapsi/kk.
Me olemme myös miettineet hoitajan palkkaamista kotiin, koska meillä on kaksi pientä lasta jotka joutuisivat eri paikkoihin kunnalliseen hoitoon kun menen töihin 1.11 =(kiinnostaisi myös kuulla lisää eri tavoista...
itse soitin kelaan tänään ja meidän kunnassa saa kuntalisää 150e/kk/per lapsi ja yksityisenhoidontukea 160e/kk/per lapsi kun itse joudut maksamaan ellit ja lellit työnantajasta (vakutukset,eläke jne...maksut) aika kalliiksi tulee hoitaja kotiin ottaa jos vaik palkka olisi n.1400e/kk
itse kovasti kans hoitajan kotiin lapsilleni haluaisin kasi lasta on siis minulla 2-v ja 4-v...
kohta työ alkaa ja kiire päättää mitä tässä tekee... - oivoi...
tosi kauhee juttu! olen hoitanut lapsia koko pienen ikäni enkä ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka voivat kohdella lapsia väkivaltaisesti. itse olen työttömänä tällä hetkellä ja huomenna olen menossa työhaastatteluun kahden lapsen perheeseen. kumpa tällaisia tapauksia ei tulisi, lapset kärsii ja menee meiltä kunnollisiltakin hoitajilta maine.
- palkka olisi
mielestäni joku 1200-1500€/kk riippuen lasten lukumäärästä.
Mitä tarkoitit tuolla "itse kärsisi maksaa"? Mieti mieuummin niin päin, että mitä itse ottaisit kyseisestä työstä. Eihän lastenhoitajan palkka voi olla hoidettavien vanhempien tuloista kiinni. Vai tulisitko sinä hoitamaan minun lapsiani ilmaiseksi vain sen takia, että olen kotiäiti, enkä saa muuta kuin lapsilisän? - ddssaasa
Itse olen ollut hoitajana nyt vuoden. Syksyllä tulee kolmas lapsi hoitoon ja perheet kela maksavat minulle yhteensä 1900e/kk. Minun pitäminen perheille maksaa kuluineen n. 600e/kk
Helsingissä alle 3-vuotiaasta kela maksaa 650e. - Mickeyyy
Kannattaa ottaa koulutettu esim. lähihoitaja. Pääkaupunkiseudulla lähihoitajan minimipalkka on 1900e lisät ja se sisältää 40h viikossa. Mielestäni todella kohtuullinen, koska lähihoitaja on vastuussa Sinun lapsestasi/lapsistasi, ja itseään arvostava ja ammattiaan arvostava ihmisen oikeus on vaatia se palkkaus, mikä hänelle kuuluukin. =) Ei meistä kukaan ole vapaaehtoisesti kenelläkään töissä vaan nimenomaan työ on kiinnostavaa, josta saa leivän pöytään. Mutta kannattaa muistaa, että työntekijöillä on myös omakin elämä, eli joustoa puolin ja toisin :)
- Allaboutyou
Olen tällähetkellä hoitajana perheessä, palkkani on 1250/kk. Josta kela maksaa 1050e. Perheessä lapsia on 3. Ja minusta kannattaisi maksaa 7-10e palkkaa riippuen työtunneista ja työmatkojen pituudesta. Tunnilta minun palkka tekee 8.92.
- Mude :)
Olet "työnantajasuhteessa" hoitajalle joten sua sitoo sen mukainen laki ja on olemassa minimit ja eläkemaksut ym. jotka joudut maksamaan. Tietoa asiasta löytyy netistä. Sen sanon että kallista on! Kyllä meidän nakero meni päiväkotiin vaikka ajatus kotihoitajasta olisi ollut ihana. Tosin ihania on päivähoitotäditkin ei kaduta ja hoito maksaa 250e kuussa. Sillä saa kotihoitajan melkein kahdeksi päiväksi(!) eikä hintaan kuulu kolmea ateriaa eikä askastelutarvikkeita jne.. :)
- ärojvgiv
kuulostaa aika suurilta nuo palkat, ainakin jos kouluttamattoman palkkaa.. meinaan pph:na saa n.370 per lapsi /kk. että siitäpä laskee. :)
- palkkasi pph?
Perhepäivähoitajalla on yleensä se 4 lasta eli 370 kertaa neljä on 1480e/kk.
Vai?
- Hoiva-alan yrittäjä
Itse olen pohdiskellut ihan samaa, mutta meillä se on vielä haave vaan. Mutta ehdottomasti heti edessä, kun saan ekan kerran päättää, että maksanko itselleni osinkoja vai palkkaanko hoitajan kotiin. Ilman muuta sitten palkkaan hoitajan kotiin.
Tuo palkkaus asia on sitten kaikille tiedoksi SOPIMUS asia. Totta kai on olemassa suosituksia, mutta jos hoitaja suostuu tekemään työtä tietyllä korvauksella, se on ok. Mutta tarkkana täytyy sitten olla työaikojen, vuosilomien yms. asioiden suhteen. Kaikki asiat mitkä sovitte, niin tarkati ylös sopimukseen, näin ollen ei tule jälkikäteen mitään ongelmia. Liitosta minulle sanottiin, että ei ole olemassa työehtosopimusta kotona palkallisessa työsuhteessa lapsia hoitaville, totta kai sovellettavia löytyy. Mutta onko kohtuullista, että perhe jossa on kaksi tai kolme lasta maksaa hoitajalle samaa palkkaa minkä hoitaja saisi työskennellessään jossain laitoksessa ja hän hoitaisi työpäivän aikana moninkertaisesti tuon määrän lapsia. Ja perhe työnantajana on jopa jossain määrin haluttu, onhan siinä se vapaus ja vain muutama lapsi.
Ja sitten kannattaa muistaa, että palkkasumman voit naisvaltaisella alalla kertoa 1,6, niin sen se sitten oikeasti maksaa sinulle. Sinun täytyy ottaa työntekijällesi kaikki lakisääteiset vakuutukset. - h´äippä
Minä olen toisen kotona lapsia hoitava koulutuksen saanut pph.
perheessä on nyt 4 lasta ja palkkaa saan 1700 e kela ja vanhemmat maksavat yhteensä sen. Vanhemmille jää kuluja kaiken kaikkiaan noin 500e, se on paljon vähemmän kuin että laittaisivat lapsensa hoitoon päiväkotiin.
Olen 40h/vk töissä.
Kannattaa laskea työtunnit kuukautta kohdin ja miettiä paljonko itse haluaisit palkkaa siltä ajalta. Turha yrittää pienellä summalla saada hyvää hoitajaa. Ei kukaan pätevä tee töitä ilmaiseksi se on fakta. Tai ainkaan kukaan ei kauaa työssä pysy jos muualla maksetaan paremmin.. näin on työssä kuin työssä. - välihuomautus
Lakisääteinen palkka on hyvä ottaa selville, ettei vahingossa maksa liian vähän ja jälkikäteen joudu sitten tekemisiin virkavallan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681