Olen tässä pienessä autokuumeessa askarrellut Skodan sivuilla olevalla rakennaSkoda-ohjelmalla. Kohta lähdettävä vaihdattelemaan tuota perheen toista autoa uuteen(sillä vaimo ajelee enemmän) ja Skoda on yksi vahvimpia vaihtoehtoja.
Moottoriksi Skodan kohdalla tulisi 1,2TSi ja vaihteistoksi mitä ilmeisimmin manuaali tai mistäs sitä tietää. Ainakin manuaalilaatikolla nuo Octavia HB ja Fabia combi(molemmat elegance varustein) tulisivat suht saman hintaisiksi.
En ole vielä käynyt luonnossa katsomassa vaihtoehtoja tai olen käynyt vilkaisemassa, mutta en koeajolla.
Millaisia kokemuksia arvon palstalaisilla on mainituista malleista? Onko niiden välillä isojakin eroja?
Fabia combi vs. Octavia HB
8
2891
Vastaukset
- Koreankinneri
kerrankin ekana vastaamaan!
Käyttötarkoitus on se oleellisin kriteeri; taajamassa ja lähialueilla Fabia parempi - pysäköinti, jne.
Jos jonkinverran tai paljon motaria, niin sitten Octavia on oikea vaihtoehto.
Sitten vielä tuli mieleen tilantarve - matkustajat ja tavarat - vaikuttavat päätökseen.
Kumpikin on hyvä vaihtoehto.- Car Antsu
moottoritielle ei tuommosilla kandee tulla ovat vaantiellä. höpö höpö
Osta oikea auto - lk90
Car Antsu kirjoitti:
moottoritielle ei tuommosilla kandee tulla ovat vaantiellä. höpö höpö
Osta oikea autoKakara ehti vastmaamaan vasta tokana! Alkaako lipsua?
- 15+18
Octavia on noista reilusti isompi ja säilyttää arvonsa noista kahdesta huomattavasti paremmin.
Ajossa ei ole juuri eroa, ajoipa sitten kaupungissa tai maantiellä.
Kulutuskin on aika lailla sama.
Tuon pikkukoneen kanssa sopisi DSG mainiosti, mutta siitä ei todellakaan ole hyviä kokemuksia niin sitä ei voi suositella. - elegance..
Itsellä oli ensin Octavia HB (2004) sitten Fabia Combi (2006) ja nyt taas Octavia HB (2010).
Ehdottomasti Octavia näistä. Perusteluja lähinnä kaksi:
- tavaratila Octaviassa paljon suurempi, Fabiassa oli usein ongelmia saada reissun tavarat mukaan.
- ajettavuus: maantiellä Octavia on parempi ajaa, enemmän ison auton tuntua (vaikka ei Fabiakaan mikään huono ajettava).
Tietysti jälleenmyyntiarvokin lienee Octavialla parempi.- ??
Ocatvia ole Sedan tai Farkku, löytyykö sieltä HB mallikin?
- kato netistä
?? kirjoitti:
Ocatvia ole Sedan tai Farkku, löytyykö sieltä HB mallikin?
Octavia on joko HB tai Combi.
Tiedätkö mitä HB tarkoittaa korimallin ollessa kyseessä?
- Skoda
Koeajettiin vaimon kanssa molemmat, Octavia hiljaisempi, ei tuulen suhinoita tosin kuin fabiassa. Käytiin koeajamassa myös Polo ja Mazda 3. Polo pikkuautoksi myös paljon hiljaisempi kuin Fabia. Mazda oli aikamoinen pettymys vrt Octaviaan, ovat noin saman hintaisia (dieselinä). Valinta osui Octaviaan, mutta tuli takaiskuja taloudellisesti, jatkettiin vanhoilla autoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726273- 1471744
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46952Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢30870Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231775- 41759