yli 2v väittelyä...

lukija.

huuhaalla ei tähän pystytä.
<
Lapsiperheiden suositulla vauva.fi -sivustolla käydään kiivasta väittelyä siitä, miten riisin ja veden suhde keittäessä jakautuu. Keskustelu alkoi jo vuonna 2008, eikä ota laantuakseen vielä tänäkään päivänä.
>

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Perheenäidit väittelevät riisin kypsentämisestä/art-1288363774903.html

36

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hih, kaikkihan sen tietää ettei niitä määriä mitata vaan kurkitaan kattilaan ja maistellaan välillä:D

      • bojonggg

        sinnikästä sakkia on jos kolmatta vuotta yhestä riisinjyvän keittämisestä...ei minusta olis ollu


      • bojonggg kirjoitti:

        sinnikästä sakkia on jos kolmatta vuotta yhestä riisinjyvän keittämisestä...ei minusta olis ollu

        Toivottavasti lapset ovat vielä hengissä....


    • demoniiih

      ajatusmaailman kaventumista..Tuttua ja turvallista, kun ei eneää mitään muuta ole...;o)...

      • Joo kun mummuni joka muni mun mammani muni mun ja sit keitti sen riisin kuin mummuni joka muni jonkun mummun ja mamman....


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        Joo kun mummuni joka muni mun mammani muni mun ja sit keitti sen riisin kuin mummuni joka muni jonkun mummun ja mamman....

        Toisaalta..riisi on hyvää kananrinnan, ja currysoossin kera..Hmm..Olenkohan väkertänyt riisin ..:o/...


      • demoniiih kirjoitti:

        Toisaalta..riisi on hyvää kananrinnan, ja currysoossin kera..Hmm..Olenkohan väkertänyt riisin ..:o/...

        Minä jossain välissä lopetin sen ostamisen mutta en enää muista miksi. Syö sitä mutta ei kyllä joka päivä.


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        Minä jossain välissä lopetin sen ostamisen mutta en enää muista miksi. Syö sitä mutta ei kyllä joka päivä.

        Siksi juon kaffeenikin joka päivä erilaisesta kupposesta..Välillä vasemmalla..välillä oikialla kädellä ryystellen..Tai no..en mä käpälillä ryystä..tai jos ryystänkin, niin en tunnusta...;o)...


      • demoniiih kirjoitti:

        Siksi juon kaffeenikin joka päivä erilaisesta kupposesta..Välillä vasemmalla..välillä oikialla kädellä ryystellen..Tai no..en mä käpälillä ryystä..tai jos ryystänkin, niin en tunnusta...;o)...

        Minä kyllä olen niin kaavoihini kangistunut, että minulla pitää olla aina samanlainen muki, kun hörppäsen aamukahveet. Päivällä kelpaa sit jo vaikka oikea kahveekuppi.


      • kuka lie**
        demoniiih kirjoitti:

        Siksi juon kaffeenikin joka päivä erilaisesta kupposesta..Välillä vasemmalla..välillä oikialla kädellä ryystellen..Tai no..en mä käpälillä ryystä..tai jos ryystänkin, niin en tunnusta...;o)...

        Paljonko sulla on kahveen tassilta imaisun ennätys? Mulla on neljä senttiä, sitten lorahti lattialle. Mun mummuni oli haka tässä lajissa. 6 senttiä kermalla vahvistettua kahvia, tassin reunasta alahuuleen mitattuna. Ja se ääni, voi pojat oli vailla vertaa.. Kerma tosin vahvistaa kahvin pinta jännitystä, joten kelpaakohan sellaisenaan Guinnesin kirjaan? ;-)


      • demoniiih
        kuka lie** kirjoitti:

        Paljonko sulla on kahveen tassilta imaisun ennätys? Mulla on neljä senttiä, sitten lorahti lattialle. Mun mummuni oli haka tässä lajissa. 6 senttiä kermalla vahvistettua kahvia, tassin reunasta alahuuleen mitattuna. Ja se ääni, voi pojat oli vailla vertaa.. Kerma tosin vahvistaa kahvin pinta jännitystä, joten kelpaakohan sellaisenaan Guinnesin kirjaan? ;-)

        Pikkulikkana hörppäsin tassilta..hulvatonta mummiani matkien..Imu oli niin hyvä, et ryystin nenään..kun kikatututti niin kamalasti..Siihen lopahti tuo tassilta hörppäilyn harraste..:o/...

        Mut Sä varmana pääset siihen ennätystenkirjaan..ihan keposesti..Kokeiles vain..Kyl siel on sellanen kermakahvisarjakin..varmasti..;o)...


      • kuka lie** kirjoitti:

        Paljonko sulla on kahveen tassilta imaisun ennätys? Mulla on neljä senttiä, sitten lorahti lattialle. Mun mummuni oli haka tässä lajissa. 6 senttiä kermalla vahvistettua kahvia, tassin reunasta alahuuleen mitattuna. Ja se ääni, voi pojat oli vailla vertaa.. Kerma tosin vahvistaa kahvin pinta jännitystä, joten kelpaakohan sellaisenaan Guinnesin kirjaan? ;-)

        kupista ja sano jotta elä tiputa tassille.


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        Minä kyllä olen niin kaavoihini kangistunut, että minulla pitää olla aina samanlainen muki, kun hörppäsen aamukahveet. Päivällä kelpaa sit jo vaikka oikea kahveekuppi.

        ..en edes kaavoihin..Siksi teen lähes kaiken eritavoin..Tänkin kirjoitin sokkona ja iliman järk..öööh..sormia...;o)...


      • kuka lie**
        demoniiih kirjoitti:

        Pikkulikkana hörppäsin tassilta..hulvatonta mummiani matkien..Imu oli niin hyvä, et ryystin nenään..kun kikatututti niin kamalasti..Siihen lopahti tuo tassilta hörppäilyn harraste..:o/...

        Mut Sä varmana pääset siihen ennätystenkirjaan..ihan keposesti..Kokeiles vain..Kyl siel on sellanen kermakahvisarjakin..varmasti..;o)...

        Entäs se pullämössö? Vieläkö putoo, vai onko ideana jo nykyään aivan mahroton?
        Mää silloin mummoni kanssa maalla sellaistakin harrastin. Nykyään jätän väliin, kun tua baarissa kattovat kovasti viistoon, kun alkaa viineriä kuppiin lusikalla sullomaan.. ,-))


      • demoniiih kirjoitti:

        ..en edes kaavoihin..Siksi teen lähes kaiken eritavoin..Tänkin kirjoitin sokkona ja iliman järk..öööh..sormia...;o)...

        Juu, minulla ei oo sit mitään kaavoja kun tänne kirjoitan ja se taitaa kyllä näkyäkin:o/


      • kuka lie** kirjoitti:

        Paljonko sulla on kahveen tassilta imaisun ennätys? Mulla on neljä senttiä, sitten lorahti lattialle. Mun mummuni oli haka tässä lajissa. 6 senttiä kermalla vahvistettua kahvia, tassin reunasta alahuuleen mitattuna. Ja se ääni, voi pojat oli vailla vertaa.. Kerma tosin vahvistaa kahvin pinta jännitystä, joten kelpaakohan sellaisenaan Guinnesin kirjaan? ;-)

        Mua oikein harmittaa kun en ole oppinut tuota taitoa. Pitää heti mennä keittämään sumpit, että pääsen harjoittelemaan


      • LaardiBee kirjoitti:

        kupista ja sano jotta elä tiputa tassille.

        Sää oot selvästi jostain hianostoperheestä ja osaat puhua ruattia!


      • demoniiih
        kuka lie** kirjoitti:

        Entäs se pullämössö? Vieläkö putoo, vai onko ideana jo nykyään aivan mahroton?
        Mää silloin mummoni kanssa maalla sellaistakin harrastin. Nykyään jätän väliin, kun tua baarissa kattovat kovasti viistoon, kun alkaa viineriä kuppiin lusikalla sullomaan.. ,-))

        pullamössöaikoja maalla hulvattoman mummin ja ukin kanssa..Enää ei kehtaa edes korppua kastaa kaffikupissa..saatikka pullamössöä tehdä..Niin on nättinokkaiseksi maailma mennyt...;o)...

        Sentään voisi mummini muiston vuaks laittaa sokurin huulten väliin ja hörppästä tyassilta..teen sen het huomenissa duunin kaffeehuaneessa...;o)...


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        Juu, minulla ei oo sit mitään kaavoja kun tänne kirjoitan ja se taitaa kyllä näkyäkin:o/

        Ihan kaavatonta koko touhu...muotitontakin, jos nyt oikein näin...;o)...


      • demoniiih kirjoitti:

        pullamössöaikoja maalla hulvattoman mummin ja ukin kanssa..Enää ei kehtaa edes korppua kastaa kaffikupissa..saatikka pullamössöä tehdä..Niin on nättinokkaiseksi maailma mennyt...;o)...

        Sentään voisi mummini muiston vuaks laittaa sokurin huulten väliin ja hörppästä tyassilta..teen sen het huomenissa duunin kaffeehuaneessa...;o)...

        Ai kun se pullamössö olikin nannaa. On se sit hassua, ettei kukaan kehtaa syödä sitä työpaikallaan, vaikka kaikki sitä hinkuaa.


      • demoniiih kirjoitti:

        Ihan kaavatonta koko touhu...muotitontakin, jos nyt oikein näin...;o)...

        Kahvee vaan menee väärään kurkkuun, en tosin tiedä kenen, jos sitä hörppäsee väärästä kupposesta.


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        Kahvee vaan menee väärään kurkkuun, en tosin tiedä kenen, jos sitä hörppäsee väärästä kupposesta.

        Mun duunikaveri selitti kaffeella ihan kamalasti jotain juttua ja hörppäsi kahvia..No väärään kurkkuun tuntui menneen, kun mun toinen duunikaveri tempaisi hältä kupin pois käpälistä..Oli nääs tää selittäjä todellakin hörppinyt väärästä mukista..kaverin..mukista..;o)...


      • demoniiih kirjoitti:

        Mun duunikaveri selitti kaffeella ihan kamalasti jotain juttua ja hörppäsi kahvia..No väärään kurkkuun tuntui menneen, kun mun toinen duunikaveri tempaisi hältä kupin pois käpälistä..Oli nääs tää selittäjä todellakin hörppinyt väärästä mukista..kaverin..mukista..;o)...

        En kehtaa edes kertoa mitä sattui entisessä duunipaikassa kun yks meni ja ajatuksissaan söi toisen eväät:D


      • demoniiih
        tuputuu kirjoitti:

        En kehtaa edes kertoa mitä sattui entisessä duunipaikassa kun yks meni ja ajatuksissaan söi toisen eväät:D

        Sitäkin sattuu..Tosi ei minulle ikuna..Mun eväille kyllä..:o/...


      • tuputuu kirjoitti:

        Sää oot selvästi jostain hianostoperheestä ja osaat puhua ruattia!

        Ekalle ku meni oppikouluun aikoinaan, ni ruotsin tunti ja ope sano ensimmäiseks "här är en polis". Se oli sitä pakkoruotsia.


      • tuputuu kirjoitti:

        Ai kun se pullamössö olikin nannaa. On se sit hassua, ettei kukaan kehtaa syödä sitä työpaikallaan, vaikka kaikki sitä hinkuaa.

        Eikä sinne mitään wienereitä laitettu, kunnon elttaa vaan. Ja maitoa kahvin sekaan.


    • takana olevan jutun ja ihan ymmälläni olen. Toivottavasti nuo tyypit eivät koskaan tee boolia mihinkään juhliin.

      • Jaksamista omaisille...


      • tuputuu kirjoitti:

        Jaksamista omaisille...

        opetetaanko peruskoulussa nykyään matematiikkaa, mutta kun mulla alaleuka kopsahti pöydän reunaan hämmästyksestä jotta voiko tuollaisesta vielä väitellä? Vähän sama juttu ku noi vuosituhannen vaihteen juhlat. Eihän niistä ole kuin yksi totuus.


      • LaardiBee kirjoitti:

        opetetaanko peruskoulussa nykyään matematiikkaa, mutta kun mulla alaleuka kopsahti pöydän reunaan hämmästyksestä jotta voiko tuollaisesta vielä väitellä? Vähän sama juttu ku noi vuosituhannen vaihteen juhlat. Eihän niistä ole kuin yksi totuus.

        Minua mietityttää lähinnä tuo, että opetetaanko enää ollenkaan kotitaloutta....


      • tuputuu kirjoitti:

        Minua mietityttää lähinnä tuo, että opetetaanko enää ollenkaan kotitaloutta....

        kotitaloutta. Ku paat äijän sekottamaan boolia ja sanot jotta yks osa viinaa ja kaks osaa jaffaa, ni millasen seoksen kuvittelet saavas? Tietenkin olettaen, että ohjettasi noudatetaan.


      • LaardiBee kirjoitti:

        kotitaloutta. Ku paat äijän sekottamaan boolia ja sanot jotta yks osa viinaa ja kaks osaa jaffaa, ni millasen seoksen kuvittelet saavas? Tietenkin olettaen, että ohjettasi noudatetaan.

        Tuolla ohjeella luulen saavani raakaa viinaa ja sit pikkusen hömpsyn limukkaa jos oikein alan kakomaan.


      • bugubuubugu
        tuputuu kirjoitti:

        Tuolla ohjeella luulen saavani raakaa viinaa ja sit pikkusen hömpsyn limukkaa jos oikein alan kakomaan.

        Viinan väärinkäyttöä teillä pikkuneidit!!!!!!!!
        Rommikakun teko ohje:
        Otetaan pullo rommia....ja vitut sil kakul oo mitää välii................
        ÄIJÄMEININKI


    • Mä olen yrittäny opettaa rakkaita lapsiani kakskymmentä vuotta miten riisi keitetään, enkä vielä ole päässyt tavoitteeseni;((
      Ja se kun on helppoa otetaan riisiä, kipataan sitä kattilaan, päälle vettä niin paljo et peittyy kunnolla ja kansi päälle, kiehumaan...
      Tunnin päästä otetaan uusi kattila ja operoidaan samoin kuin aloittaessa, siinä se;))

      http://www.youtube.com/watch?v=iMTNT_BzkdA&feature=related

      • Eihän nää nykynuoret osaa edes tuulettaa. Jos niille sanotaan että avaa ikkuna niin ne tökkäsee tietsikan päälle ja kysyy että mikä ohjelma:O/


      • kupukuukeli
        tuputuu kirjoitti:

        Eihän nää nykynuoret osaa edes tuulettaa. Jos niille sanotaan että avaa ikkuna niin ne tökkäsee tietsikan päälle ja kysyy että mikä ohjelma:O/

        Sanot siihen vaan.Katotaan hesarista mitä ohjelmia telkkarista nyt on alkamassa..................


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2827
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1696
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe