Kummalta mieheltä herpes?

Nita31

Olen tässä pohtinut että kummalta mieheltä olen todennäköisemmin saanut herpeksen. Tässä "lähiaikoina" olen ollut siis kahden eri miehen kanssa. Koskaan aiemmin mulla ei kyseisiä herpeksen oireita ole ollut (kyllä, tiedän että se voi olla piilevänäkin) ja hyvin todennäköisesti olen saanut tartunnan toiselta näistä.

Ensimmäinen on aikuisviihdealan "työntekijä", päälle 30-vuotias..mietin vain että eikös juuri tommoset ravaa testeissä tiuhaan tahtiin ettei varmasti ole mitään tauteja? Muutenhan ura kärsisi? Ja tosiaan otin häneltä suihinkin, joten eikös mulla pitäisi olla nyt yläpään huulissakin herpes? vai onko se ihan säkästä kiinni tarttuuko se myös sinne?

Toinen on myös päälle kolmekymppinen, naisia ollut kuulemma paljon.. Tapailtiin ehkä pari viikkoa, kunnes tajusin miehen olevan täysin vääränlainen mulle. Seksiä harrastettiin vain kerran, tosin kunnolla ei ehditty mitään harrastamaan miehen kovan humalatilan vuoksi..hän siis vain "käväisi" siellä.. limakalvot nyt kuitenkin koskettivat toisiaan (eikai siinä tartunnassa sen enempää tarvita?).

Kummallakaan näistä ei ollut kuitenkaan mitään näkyviä merkkejä herpeksestä, joten veikkaan että jommallakummalla se on piilevänä. Mitäs luulette?

35

2333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m635

      Veikkaan tuota 1 vaihtoehtoa.
      Mulle tuli naiselta en tiedä keneltä , hyvä arvaus on.

      • ei aina totuutta

        Todennäköisenä pidän tätä seksi ammattilaista. Ei ne kaikki koko ajan testeissä ravaa. ja haloo meneehän siinä tarttumisajassakin aika usealla tartunnalla siis 3-14 vrk. Onko nämä kumpikin siis tässä ajanjaksossa vai onko vielä joku muu vanhempi tuttavuus jota et nyt miellä asiaan.


      • Nita31
        ei aina totuutta kirjoitti:

        Todennäköisenä pidän tätä seksi ammattilaista. Ei ne kaikki koko ajan testeissä ravaa. ja haloo meneehän siinä tarttumisajassakin aika usealla tartunnalla siis 3-14 vrk. Onko nämä kumpikin siis tässä ajanjaksossa vai onko vielä joku muu vanhempi tuttavuus jota et nyt miellä asiaan.

        Molemmat on juuri siinä n.3-14vrk ajanjaksossa.. Jälkimmäisenä tämä "ammattilainen". En usko että se on kukaan vanhemmista tuttavuuksista, koska koskaan aikaisemmin ei ole mitään oireita ollut. Vasta näiden jälkeen


    • Peter.

      Itselläni on herpes, eikä se ole tarttunut vakiopartneriini, kun ei olla harrastettu silloin seksiä kun mulla ns. tauti päällä. Eli silloin kun ei ole rakkuloita, ei herpes myöskään tartu, näin on ollut ja myös lääkärit sanonu.

      • niin se on

        Minä kun olen kuullut ja lukenut että voi tarttua myös ns. oireettomana. Jollekin ei tule rakkuloita ollenkaan ja kantaa herpestä siis täysin tietämättään. Sitä ei voi tietää milloin virus on aktiivisena kehossa


    • Terveisiä perseestä

      Ota otsaasi tatuointi "SAIRAS"

      • hölmöämmä

        eivät ne otata kuin hiv, klamydia ja tippurinäytteet.
        Harva seuloo edes hepatiittia tai kuppaa. Voidaanko helposti osoittaa, että olisi herpesviruskantaja jos ei ole oireinen ja rakkuloita?


      • ap
        hölmöämmä kirjoitti:

        eivät ne otata kuin hiv, klamydia ja tippurinäytteet.
        Harva seuloo edes hepatiittia tai kuppaa. Voidaanko helposti osoittaa, että olisi herpesviruskantaja jos ei ole oireinen ja rakkuloita?

        siinähän se vähän onkin, koska herpes on hankala todeta ilman näkyviä merkkejä tai oireita.. eikö verikokeellakaan saa testattua?


      • ....................
        ap kirjoitti:

        siinähän se vähän onkin, koska herpes on hankala todeta ilman näkyviä merkkejä tai oireita.. eikö verikokeellakaan saa testattua?

        toki testata veren vasta-ainetestillä (julkinen harvemmin sitä tekee), yksityisellä onnistuu. Saadaan selville tyyppi, muttei sitä missä päin kehoa se lymyää ja puhkeaa.

        Herpes tarttuu oireettomanakin.



        Aloittaja;
        oliko jompi kumpi näistä seksikumppaneista elämäsi ensimmäinen kumppani??

        Ellei, niin olet voinut saada tartunnan aiemmin joltain muulta, olet vain ollut oireeton......


      • ppsintonen
        .................... kirjoitti:

        toki testata veren vasta-ainetestillä (julkinen harvemmin sitä tekee), yksityisellä onnistuu. Saadaan selville tyyppi, muttei sitä missä päin kehoa se lymyää ja puhkeaa.

        Herpes tarttuu oireettomanakin.



        Aloittaja;
        oliko jompi kumpi näistä seksikumppaneista elämäsi ensimmäinen kumppani??

        Ellei, niin olet voinut saada tartunnan aiemmin joltain muulta, olet vain ollut oireeton......

        Ei tartu oireettomana käytännössä, vaikka jotkut muuta väittääkin. Hyvin teoreettinen on mahdollisuus että joku erittää virusta ilman että tauti on päällä.

        PS. Milloinkohan herpes saadaan parannettua lopullisesti niin että löytyy keino?


      • ap
        .................... kirjoitti:

        toki testata veren vasta-ainetestillä (julkinen harvemmin sitä tekee), yksityisellä onnistuu. Saadaan selville tyyppi, muttei sitä missä päin kehoa se lymyää ja puhkeaa.

        Herpes tarttuu oireettomanakin.



        Aloittaja;
        oliko jompi kumpi näistä seksikumppaneista elämäsi ensimmäinen kumppani??

        Ellei, niin olet voinut saada tartunnan aiemmin joltain muulta, olet vain ollut oireeton......

        Ei ollut kumpikaan näistä ensimmäinen seksikumppanini. En kyllä jaksa uskoa, että se on tullut joltakin aiemmalta ja lymyillyt kehossani vaikka vuosia oireettomana, ja sitten yhtäkkiä puhjeta noin. Ja ensitartunta oli muuten aivan järkyttävä kolmeviikkoinen tuska! Ja tosiaan noiden miesten jälkeen olen harrastanut seksiä eksäni kanssa kun en vielä tiennyt omaavani herpestä..ja tietty se sitten tarttui häneenkin!


      • ap
        ppsintonen kirjoitti:

        Ei tartu oireettomana käytännössä, vaikka jotkut muuta väittääkin. Hyvin teoreettinen on mahdollisuus että joku erittää virusta ilman että tauti on päällä.

        PS. Milloinkohan herpes saadaan parannettua lopullisesti niin että löytyy keino?

        ppsintonen: sitä minäkin mietin! elättelen toivoa että vielä joskus kehiteltäisiin vaikka joku rokote millä saa parannettua herpeksen lopullisesti kehosta...


      • Etkö edes häpeä
        ap kirjoitti:

        Ei ollut kumpikaan näistä ensimmäinen seksikumppanini. En kyllä jaksa uskoa, että se on tullut joltakin aiemmalta ja lymyillyt kehossani vaikka vuosia oireettomana, ja sitten yhtäkkiä puhjeta noin. Ja ensitartunta oli muuten aivan järkyttävä kolmeviikkoinen tuska! Ja tosiaan noiden miesten jälkeen olen harrastanut seksiä eksäni kanssa kun en vielä tiennyt omaavani herpestä..ja tietty se sitten tarttui häneenkin!

        itsestään ja muista välinpitämätön horo,joka ei käytä kondomia?!


      • Ap
        Etkö edes häpeä kirjoitti:

        itsestään ja muista välinpitämätön horo,joka ei käytä kondomia?!

        Niitähän löytyy! ;)


      • SUSsCuu
        ap kirjoitti:

        Ei ollut kumpikaan näistä ensimmäinen seksikumppanini. En kyllä jaksa uskoa, että se on tullut joltakin aiemmalta ja lymyillyt kehossani vaikka vuosia oireettomana, ja sitten yhtäkkiä puhjeta noin. Ja ensitartunta oli muuten aivan järkyttävä kolmeviikkoinen tuska! Ja tosiaan noiden miesten jälkeen olen harrastanut seksiä eksäni kanssa kun en vielä tiennyt omaavani herpestä..ja tietty se sitten tarttui häneenkin!

        No miehethän suostuu mihin vaan ku naiden vähän jotain ehdottaa...


    • Yäkssss herpes

      Saatana nussitaan ja ei väitetä mistään.
      Ota se tatsa ja käske ottaa jokaisen joka panee sua. Otsaan "HERPES" johan himot hyytyy.

      • Ap

        Tiedoksi, että tuo edellinen "Ap" ei ole itseni kirjoittama. Itse olen aina henkilökohtaisesti pitänyt tarkasti huolta ehkäisystä. Siksi tämä tauti tuli suurena järkytyksenä. Olen painottanut sänkykumppaneilleni ehkäisyn tärkeydestä, muttei aina (varsinkaan kännissä) tule ehkä niin tarkasti siitä välitettyä. Rehellisesti voin sanoa, että mulla on ollut elämäni aikana yhteensä 3 ilman kondomia ollutta seksikokemusta (jos ei vakituisia seurustelukumppaneita lasketa). Ja mikä voikaan olla säkä, että juuri yhdestä niistä on tuo herpes saanut alkunsa. Mä en todellakaan aio tietoisesti tartuttaa sitä kehenkään! Ja nyt kun tiedän, että mulla se on, niin pidän ehkäisystä vielä tarkempaa huolta! Turha alkaa haukkumaan...


      • ppsintonen
        Ap kirjoitti:

        Tiedoksi, että tuo edellinen "Ap" ei ole itseni kirjoittama. Itse olen aina henkilökohtaisesti pitänyt tarkasti huolta ehkäisystä. Siksi tämä tauti tuli suurena järkytyksenä. Olen painottanut sänkykumppaneilleni ehkäisyn tärkeydestä, muttei aina (varsinkaan kännissä) tule ehkä niin tarkasti siitä välitettyä. Rehellisesti voin sanoa, että mulla on ollut elämäni aikana yhteensä 3 ilman kondomia ollutta seksikokemusta (jos ei vakituisia seurustelukumppaneita lasketa). Ja mikä voikaan olla säkä, että juuri yhdestä niistä on tuo herpes saanut alkunsa. Mä en todellakaan aio tietoisesti tartuttaa sitä kehenkään! Ja nyt kun tiedän, että mulla se on, niin pidän ehkäisystä vielä tarkempaa huolta! Turha alkaa haukkumaan...

        herpekseen olisi helppo kehittää parannus mutta tutkimukseen ei yllättäen löydy rahaa kun lääkefirmat tekee hyvin voittoa vaan myymällä näitä oireita helpottavia lääkkeitä. jos parannus julkaistaisiin noiden lääkkeiden myynti loppuis kuin seinään. itse sain herpes 1:n kun huora pohjoisthaimaassa otti suihin 15 sekuntia et äkkii se tulee jos on tullakseen huonolla tuurilla. no vielä täs eletään ehkä joskus se parannus tulee. tai ehkä kuolen herpekseen, kyllä sekin tappaa, nimittäin saattaa tukkeuttaa verisuonia. sydäriin kuolleilta on löytyny herpes virusta tutkittaessa suonenseinämistä :(


      • Tyhmyyttä halveksiva

        Saattaa olla, että itse levität Herpestä. Joten lopeta toisten mollaaminen. Huuliherpes eli herpes ykkönen on jo melkein kaikilla suomalaisilla ja moni kuvittelee saaneensa sukupuoliherpeksen, mutta kyse onkin siitä, että sinunkaltaisesi paviaani on suuseksillään siirtänyt huuliherpeksen seksipartneriinsa. Oireet kun ovat ihan tasan tarkkaan samat. Samoin voi hankkia itselleen huuliin ns sukupuoliherpeksen eli Herpes II:n ihan samoilla systeemeillä - eli imuttelet naista, jolla on Herpes kakkonen ja hups vaan - huuliisi tulee huuliherpes, jota vähättelet yskänrokkona. Herpes kakkosen kantajia on muuten suomalaisistakin jo yli 25 % - vähennä niistä lapset ja vanhukset niin arvaahan, kuinka helposti saat tarutettua itsesi ja menneet ja tulevat seksikumppanit. Turhaan uhoat.


      • jauhot suuhun
        Tyhmyyttä halveksiva kirjoitti:

        Saattaa olla, että itse levität Herpestä. Joten lopeta toisten mollaaminen. Huuliherpes eli herpes ykkönen on jo melkein kaikilla suomalaisilla ja moni kuvittelee saaneensa sukupuoliherpeksen, mutta kyse onkin siitä, että sinunkaltaisesi paviaani on suuseksillään siirtänyt huuliherpeksen seksipartneriinsa. Oireet kun ovat ihan tasan tarkkaan samat. Samoin voi hankkia itselleen huuliin ns sukupuoliherpeksen eli Herpes II:n ihan samoilla systeemeillä - eli imuttelet naista, jolla on Herpes kakkonen ja hups vaan - huuliisi tulee huuliherpes, jota vähättelet yskänrokkona. Herpes kakkosen kantajia on muuten suomalaisistakin jo yli 25 % - vähennä niistä lapset ja vanhukset niin arvaahan, kuinka helposti saat tarutettua itsesi ja menneet ja tulevat seksikumppanit. Turhaan uhoat.

        näinhän se on! hyvin moni saattaa kantaa herpestä ihan tietämättään..


    • halpa _uora

      Mahtavat vanhempasi olla ylpeitä sinusta. Kunnon tyttö, totta tosiaan.

    • ...

      Eräiden lähteiden mukaan melkein 80 % meistä kantaa herpes simlex1-virusta. Mustilla esiintyvyys on vielä yleisempää. Myös huuliherpesvirus h. simlex 2 voi oireilla genitaalialueella ja päin vastoin, joskin harvoin näin. Itsellä hs. 2 oireilee muutaman vuoden välein silmässä. Tuskaahan se on, mutta lääkkeillä menee aina ohi.. Yritän vain tässä sanoa sitä, että olet voinut saada viruksen jo aiemmin, jopa pikkulapsena, ja oireet alkoivat esim. stressin jälkeen. Herpes ei normaalilla ihmisellä ole kuin kiusallinen joskus esiintuleva vaiva siinä missä flunssakin.

      • kiva mies

        Mulla on kumpikin herpes voin alkaa seurustelemaan sinun kanssasi.


    • Mömmöö

      Eikös se herpes tartu aika reippaasti myös kondomia käytettäessä? Eli jos vaikka omalla miehellä on herpes täysin oireettomana ja käytettäisiin aina kumia niin kyllähän se tarttuvuus varmaan on silti aika todennäköinen... Itselläni on ollut nyt outoja oireita alapäässä ja mitään bakteeria ei virtsasta/emättimestä ole löytynyt. Muut SP-taudit on muös testattu. Silti vaivaa jatkuu varsinkin välillä kuukautisten jälkeen ja nyt tuli vielä alaselkäkivutkin peliin. Jatkunut oireilu kohta kolmatta viikkoa. Aikaisemminkin tällaisia "selvittämättömiä" tulehdusmaisia oireita ollut mutta menneet yleensä nopeemmin ohi (yleensä oon sit saanu jonkun "vara" antibiootin").

      Se vaan kun on mullakin ollut elämäni aikana pari miestä jolla kummallakin aiempia suhteita. Aina käytetty kortsua. Tiedä sitten mistä tuon taudin saanu ku miehet aina olleet jostain syystä täysin oireettomia. Muuten heidätkin aina testattu.

      Keille tauti on oikeasti vakava? Ja onko se vakavuudeltaan pahempi kuin esim HIV tai diabetes? :(

      • Sama kuin finni

        Kysytkö tosissasi "onko herpes vakavempi kuin diabetes tai hiv?". Herpes ei ole YHTÄÄN MITÄÄN noihin tauteihin verrattuna,varsinkaan hiviin.


    • .

      Mene otattamaan veren vassta-ainekokeet, saat selville onko sinulla herpesvirus/viruksia.
      Ja olet oikeassa, kondomi ei juurikaan suojaa herpekseltä

    • fasdfweer

      Vasta-ainekokeita ei sitten taida saada ilmaiseksi.

      Itseltä on tehty viruskokeet ja tulokset on tiedossa.

      Eikös ole silleen et herpes tulee usein ekan kerran tartunnan jälkeen ja sitten lähtee lymyilemään hermostoon odottamaan seuraavaa tulemista. Eli yleensä tartunnasta saa 'tiedon' muutamassa viikossa.

    • ....................

      Vasta-ainekoe on julkisella ilmainen, yksityisellä tietysti maksullinen.

      Ei se välttämättä oireile tartunnan jälkeen lähiaikoina, siinä voi mennä vuosia, siksi se onkin niin kinkkinen, on kantaja ja tartuttaja, tietämättään

    • V.A.G Whore mechanic

      Vitut taudeista, kerätään koko sarja. Herpes sitä ja herpes tätä. Vittu menkää viroon huoriin sano pojat, niin sieltä saa saatana semmosen tippurin et ees kumit auta vittu. Sama kun olis upottanut munan tärpättiin... Te vaan meette paniikkiin herpeksestä... Elämä on elämää ja jos tuntuu et ei jaksa niin kuolkaa pois, meit on täällä muutenkin liikaa ja muuten exiä ei kannata nussia... Tulee vaan horon maine... Se että minä tiedän ei takoita että sinun pitäisi tietää... Itse elän selibaatissa ja silloin voin huoletta sanoa muijasta kun muijasta et mää en tiedä mis toi on ollut mut sen voin sanoa että mä tiedän et mis se ei oo ollu... Harvojen herkut on harvojen herkkua... Elämä on elämää... Tervetuloa helvettiin...

    • Uinu uinu herpekseni

      Onko kenelläkään kokemusta tai parempaa tietoa siitä auttaako estolääkitys kuinka paljon laskemaan tartuttamisriskiä? Estolääkityksestä huolimattahan herpes voi aktivoitua ja rakkuloita tulla, jolloin seksiä ei tule harrastaa, mutta laskekoo tn tarttumiselle entisestään oireettomana aikana estolääkityksen avulla?
      Jos tämän nyt sattuisi lukemaan joku jolla herpes ollut jo pidemmän aikaa, eikä kumppanilla vielä tartuntaa: niin kuinka suojaudutte herpekseltä?

      • sottapyttym

        No ei kyllä pitäisi estolääkityksessä rakkuloita tulla,mikäs se semmoinen estolääkitys on joka ei tehoa?! Pitäis olla aika minimaalinen tarttumisriski jos estolääkitys tehoaa.


    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Estolääkitys ei yhtään pienennä taruntariskiä!!!! Eikä se kaikilla se estolääkitys tehoa!

    • Ahdistaa

      Mulla kävi niin et miehelle tuli herpes alapäähän. Ehdittiin seurustella vuoden, mulle ei puhjennut mitään eikä koskaan ollut mitään ongelmia tuolla alhaalla. Tosin tiedän että itselleni tulee kerran 10 vuodessa huuleen. Onkohan mies käyny panemassa jotain muuta? Mies syytti mua tartunnasta...

      • NäinSeVaanMenee

        No mitäpä luulet, ei ne nyt tuulessakaan lennä. Useimmiten pettäjät syyttää just syytöntä osapuolta omista taudeistaan..... ja uskomattoman monet miehet panee miesten kans paljaalla ihan surutta, koska kuvittelee olevansa jotenkin tautejen tavoittamattomissa. Käy otattaan kaikki testit ja pistä huoripukki kiertoon, varsinkin jos on urpouttaan tartuttanu sulle jotain!


      • nknknknknk

        No varmasti on käynyt muita panemassa ja nyt syyttää sinulta saanensa taudin. Jos se sinulta olis tarttu, olisi varmaan oirehtinut jo aiemmin hänellä kun vuoden ootte jo seurustellu. Aina se jotenkin oirehtii, mutta ihminen ei vain halua nähdä pieniä oireita. Toivon vaan, ettei sinulle tartuttanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe