Muutama vuosi sitten Göteborgin suomalainen luterilainen kirkko
järjesti tilaisuuden, johon Pirkko Jalovaara oli kutsuttu puhujaksi.
Päätimme eräiden ystävien kanssa mennä kuulemaan häntä.
En tiennyt mitään Jalovaarasta etukäteen, mutta joku
helluntailainen tuttavani oli kuullut, että hänen kokouksissaan
saattaisi parantua sairaita. Helluntaiseurakunta, johon
silloin vielä jäsenenä kuuluin, oli myös vahvasti edustettuna.
Kirkkosali, jossa kokous pidettiin, oli täynnä väkeä.
Jalovaara puhui hiljaisella äänellä ja kertoi toiminnastaan
parantajana, kuten hän sen itse ilmaisi.
Mitään evankeliumia hän ei julistanut, kertoi ainoastaan
toiminnastaan. Sitten alkoi rukouspalvelu.Toiminta oli minulle
ennestään tuttua, olinhan kuulunut vuosikausia
helluntaiherätyksen piiriin. Avustajia oli monia, ja
kaikki tapahtui hiljaa ja järjestyksessä.Ihmiset istuivat
penkeissään tarkkaillen uteliaina toimintaa. Itsekin menin
esille, sillä helluntailaisena olin oppinut sellaiseen käytäntöön.
Näin kuinka joitakin ihmisiä alkoi kaatua jonossa, enkä
pitänyt sitä outona ilmiönä, sillä olinhan kaatunut lukemattomia
kertoja eri julistajien kokouksissa. Kun vuoroni tuli, lensin
lattiaan, ja aivan kuin liimauduin sinne.En voinut kontrolloida
käytöstäni ja peloissani aloin itkeä kovaäänisesti, niin että koko
kirkkosalin väki kiinnitti minuun huomionsa.Silloin Jalovaara
kiirehti luokseni rukousjonostaan, ja siunaili minua sanoen:
"Lisää voimaa tulee pysy siellä vain! "
Kun yritin päästä lattialta ylös, voima painoi minut alas.
Se oli agressiivinen henki, joka teki mitä tahtoi. Lopulta
pääsin kontaten paikalleni.
Tämän epämiellyttävän kokemuksen johdosta, aloin tutkia
Raamattua päivittäin.
Ymmärsin Jumalan Sanasta ettei tällainen kokemus voi olla
Jumalan Hengen toimintaa.
Jälleen mietin, mitä voimaa tämä sitten on?
Raamattua yhä enemmän tutkittuani, tulin siihen tulokseen
että Jalovaara toimii eksyttäjähengen vallassa.
Varoitan tällaisista puhujista, sillä he vievät kuulijansa kokemusten seuraajiksi ja pois raittiista evankeliumista.
Pirkko Jalovaaran käsien alla
53
897
Vastaukset
Henkilö, joka kierii itsesuggestion aiheuttaman tapahtuman johdosta lattialla ja jolta pettää henkilökohtainen kontrolli, niin varoittaa Pirkko Jalovaarasta? ....Tuo jotenkin tuo uskottavuutta asiaan.
- kenkri
Oletko mave joskus itse ollut rukoiltavana? Jos et ole, voisit yllättyä, jos ihan ilman suggestiota huomaisit pyllähtäneesi pehmeästi lattialle. Itse en ole aloittajan kuvaamaa kokenut, kerran kyllä olen nähnyt ihmisen lattialla puhkevan karmeaan huutoon. Enkä tiedä mikä sen takana oli. Vuosiin en ole "kaadettavana" käynyt, en kaipaa sellaisten tilaisuuksien antia. Enkä usko, että sinäkään mave. Halusin vain kertoa, ettei kaatumiseen mitään suggestiota tarvita.
- suggerointia
kenkri kirjoitti:
Oletko mave joskus itse ollut rukoiltavana? Jos et ole, voisit yllättyä, jos ihan ilman suggestiota huomaisit pyllähtäneesi pehmeästi lattialle. Itse en ole aloittajan kuvaamaa kokenut, kerran kyllä olen nähnyt ihmisen lattialla puhkevan karmeaan huutoon. Enkä tiedä mikä sen takana oli. Vuosiin en ole "kaadettavana" käynyt, en kaipaa sellaisten tilaisuuksien antia. Enkä usko, että sinäkään mave. Halusin vain kertoa, ettei kaatumiseen mitään suggestiota tarvita.
Joukkotilaisuudessa saadaan helposti ns. hurmostila ihmiseen, vaikka tämä ei sitä itse huomaisikaan. Pienillä sanoilla ja sananpainoilla voidaan ihmisen omat toiminnot saattaa haluttuun tilaan.
"Suggestio on psykologiassa mikä tahansa yksinkertainen tai monimutkainen kommunikaation muoto, jonka tarkoituksena on saada kohdehenkilö kokemaan asioita tai toimimaan tietyllä tavalla. Se voi olla sanallista tai sitten ei. Se voi pyrkiä saamaan ihmisen toimimaan tahtonsa mukaisesti tai sen vastaisesti. Yleisiä, jokapäiväisiä suggestioita ovat mainokset."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suggestio - kenkri
suggerointia kirjoitti:
Joukkotilaisuudessa saadaan helposti ns. hurmostila ihmiseen, vaikka tämä ei sitä itse huomaisikaan. Pienillä sanoilla ja sananpainoilla voidaan ihmisen omat toiminnot saattaa haluttuun tilaan.
"Suggestio on psykologiassa mikä tahansa yksinkertainen tai monimutkainen kommunikaation muoto, jonka tarkoituksena on saada kohdehenkilö kokemaan asioita tai toimimaan tietyllä tavalla. Se voi olla sanallista tai sitten ei. Se voi pyrkiä saamaan ihmisen toimimaan tahtonsa mukaisesti tai sen vastaisesti. Yleisiä, jokapäiväisiä suggestioita ovat mainokset."
http://fi.wikipedia.org/wiki/SuggestioJoskus myös "maalliset" konsertit näyttävät tuollaisen hurmostilan ihmisissä aikaansaavan, vaan eipä siellä ihmiset pyllähtele lattialle. Kumma juttu.
- kokeillen
suggerointia kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/SuggestioMenepä johonkin näistä kaatamistilaisuuksista, mutta mene vasta kun tilaisuudessa alkaa rukouspalvelu. Tee diili tuttavasi kanssa, joka menee kokoukseen alusta asti. Itse ole vaikka sadan metrin päässä rakennuksesta. Pyydä tuttavasi tulemaan ulos ilmoittamaan sinulle, kun rukouspalvelu alkaa, mene sisälle rukoiltavaksi ja tee sitten havaintosi, kun kaadut, tapahtuiko suggerointia. :)
- Sekoilua
kenkri kirjoitti:
Eihän siihen kaatumiseen tarvita mitään muuta kuin Pirkko Jalovaaran tai jonkun muun saarnaajan voimakas tönäisy olkapäistä lattialle. Pirkko Jalovaarakin suuttuu, jos ei suostu kaatumaan lattialle hänen tönäisystään.
Ihminen on henkisesti latautunut mennessään noihin parannuskokouksiin, eikä osaa pitää varaansa jonossa seistessään. Herkemmät lamaantuvat ja menettävät täysin kontrollinsa parantajan kaataessa heidät voimakkaasti tönäisten lattialle.
Ihminen itse aiheuttaa itselleen aloittajan kertoman tilan.
- usko on harhaa
Mitään henkiä ei ole, kuten ei jumalaakaan. Kristinusko, kuten lähes kaikki uskonnot perustuvat ihmisten suggestoimiseen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suggestio http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/suggestio.html
Kristinuskonto ei ole tervehenkistä hommaa, vaan saattaa ihmisen epätasapainotilaan itsensä ja ympäristönsä kanssa, ja ohjaa pois todellisesta elämästä. - 8965T96134+96851+P96
USKONNOT PITÄISI KRIMINALISOIDA.
- hyvä tyttö
Jalovaaran kokouksessa. Ihmeissäni katselin kaatumista, mutta eipä siellä kaikki nurin menneet. Mutta siinä tapahtui myös yksi juttu, johon kiinnitin huomiota, eli juuri ennen lopettamista ikäänkuin työnnetään rukoiltavaa vähän taaksepäin, vaivihkaa, siis merkiksi, nyt kuatuva ketohon...
- agnus Dei
mutta P Jalovaara taitaa nykyään uskoa olevansa Jumala.
:(((
- Lukija...
Turun Martinkirkon Ilpoistenpiirissä tiistai-iltaisin tämä show on jokaviikkoista. Kokoukset jatkuvat iltamyöhään jolloin lopussa kaatamishommat vasta käynnistyvät. Kirkkoherra käy myös joskus paikalla soittamassa kitaraa - teatterimies itsekin - mutta lähtee aikaisemmin nukkumaan.
- saa mitä tilaa
Ilmeisesti tällaiselle hihhulointi hommelille on kysyntää. Kirkko tekee sitä mitä ihmiset haluaa. Onneksi en ole enää kirkon jäsen.
- esther
kaatuvansa.. ja jos NIITÄ ONGELMIA on tarpeeksi niin että haluaa parantua keinolla millä hyvänsä.
- lamput kuntoon
Ovatko ne Jumalan sanalle alamaisia, kunnon helarina pitäishän sun tuo tietää.. :)
Niin jos joku itse mainostaa olevansa parantaja ,, Siis JOS niin mitä muuta siitä voi odottaakkaan.
Itse en ko . henkilöstä tiedä, että siihen en sano mitään.
Jeesus on ainoa joka pelastaa ja parantaa ja tekee ihmeitä. Kaikki muu on feikkiä.
Mutta olihan siinä jotain hyvääkin, tutkithan itse sanasta miten asia on. - esther
luvata mitään parantumista fyysisistä sairauksista.
muu on aitoa vedätystä ja ongelmaisten ihmisten hyväksikäyttöö. - nicander
olla eri mieltä tästäkin.
Jalovaaran Pirkko muuten taitaa toimia ihan ev.lut kirkon alla, että kuuluupi ihan tähän moni.mikä.ääniseen kirkkoon hänkin.
Sitäpaitsi hiukan riski kertoa tuollaisesta kokemuksesta. Mistä me täällä voimme tietää, vaikka tilanteen rankkuus johtuisikin rukoiltavan jostakin omasta asiasta, eikä suinkaan rukoilijan.
Kun Jeesuskin rukoili joskus, niin kaikenlaiset asiat alkoi reagoida.- Hans Lankari
No kappas vaan, että tuollaistako toimintaa saa harjoittaa vastaamatta mistään!
Kai sentään koetellaan henget, jos niitä ilmestyy, että ovat "valkoista magiaa" eivätkä "mustaa magiaa". Noitavainojen aikaan se hengen väri oli ratkaiseva noidan hengissä säilymisen kannalta: valkoista magiaa vai mustaa magiaa harjoitti.
Kyllä vastuu pitää olla tuolla Jalovaaran Pirkolla ja jos toimii ev.lut kirkon alla, niin myös ev.lut kirkolla ja kai silläkin taholla, joka tuollaisia tilaisuuksia järjestää jotain vastuuta on.
"Ihmisen uskoessa kokeneensa Valkoista Magiaa hän saa plasebovaikutuksen seurauksena positiivisia tunteita ja taas uskoessaan kokeneensa Mustaa Magiaa hän saa plasebovaikutuksen seurauksena negatiivisia tunteita."
http://koulut.tampere.fi/ristinarkku/uskontonettiet/yrauskohtml/uskonnot/varhkant/loitsut.htm
Olliver Hawk piti hauskoja näytöksiä vaan ei saanut kaikkia poikaviikareita hypnoosiin. Nämä veijarit vaan naureskelivat ja muuten vaan hölmöilivät ja ilveilivät lavalla. Nähnyt oon.
http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/asia/pimean-puolella-olet-hypnoosissa
- en osaa muuta sanoa
Olen kerran käynyt Pirkko Jalovaaran rukoiltavana. En oikeastaan kokenut mitään. Ei hän profetoinut enkä kokenut mitään sen kummempaa: hyvää tai pahaa. Olen kyllä parantunut Pirkko Vesavaaram rukouksen kautta pitkäaikaisesta sairaudesta ja toisinaan hänellä toimii armolahjat mm. tiedon sanat, profetia, ilmestys ym.
- kuulostaa oudolta
"Lisää voimaa tulee pysy siellä vain" Tuo lause saa ainakin minut epäilemään, että koko homma perustuu suggestioon tai hypnoosiin.
Jos kyseessä olisi oikea Jumala, pystyisikö Jalovaara säätelemään voimaa jolla Jumala vaikuttaa?
Vaikuttaa vähän sille, et Jalovaara aloittaa suggeroinnin jo tilaisuuden alussa ja tämä rukousjonoon pyyntö on vain testi, keitä on saanut valtaansa ja tämä henkilökohtainen rukous on se "viimeinen niitti".
Kuulostaa, että Jalovaaralle tuli hätä,,et tämä kyseinen henkilö voisi herättää muun väen horroksestaan kovalla äänellään ja tilaisuus menisi pieleen. ehkä juuri siksi tuli kiire kyseisen henkilön luo ja vaivutti tämän syvempään horrokseen ja varmaan tarkkaili henkilöä loppu tilaisuuden ajan, että tämä istuu tilaisuuden loppuun asti hiljaa.. - Kristinusko
Onhan mahdollista, että alkuperäisellä kirjoittajalla oli paha henki ruumiissaan. Tuskin sen kiemurtelu maatessa, pyhän hengen toimesta hyvältä tuntuu.
Pari päivää sitten olin komennettuna sielunhoitajana kyseisen henkilön rukousillassa. Kiinnitin huomiota siihen, kuinka ne, jotka itseään oikein suggeroivat transsikseen, kaatuivat heti esirukoilijan eli gurun tullessaan kohdalle.
Mielessäni liikkui, että Sigmund Freud on ennen vuotta 1921 harrastanut täsmälleen samanlaista kaatamistoimintaa, jota hän kutsui nimeltä ”katharsis” (J. Breuer 1893) kreikan sanasta '(sisäistä eli mentaalista) puhdistumista' tarkoittaen. Freud huomasi tämän menetelmän tuovan helpotusta neuroosin ja migreenin paineisiin mutta luovan uutta riippuvuutta, sillä potilaat aina tahtoivat vain lisää sitä parannusta ikään kuin lääkettä. Freud hylkäsi tämä menetelmän kokonaan ja kirjoitti siitä lääketieteellisen psykiatrisen artikkelin.
Mieleeni juolahti myös, että olin kuullut Helluntaiherätyksen lähetystyöstä Afrikassa, että he kieltävät lähettejä kielillä puhumasta (glossalia) ja rukouksin kaatamasta henkilöitä, koska paikallinen poppamies osaa näitä asioita heitä paljon paremmin pakanallisen animistisen ja okkultistisen uskonnon puitteissa ja ilmenemismuotona.
Toimin siis kyseisenä iltana sielunhoitajana keskustellen niiden ihmisten kanssa, jotka luokseni ohjattiin. Hämmästelin vain sitä, että näinkin arkaluontoisia keskusteluja piti käydä isossa kirkkosalissa monien ihmisten läsnä ollessa ilman minkäänlaista henkilösuojaa. Olen tottunut verhoilemaan sielunhoidolliset asiat vaitiolovelvollisuuteen kuuluviksi. Siis ihmettelin puuttuvaa intimiteettisuojaa, josta tässä maassa niin paljon puhutaan ja kirjoitetaan.
Kyseisenä rukousiltana vastenmielisesti komennusmiehenä palvellessani mieleeni nousi ammoisen Paavo Ruotsalaisen tervehdyttävä puhe Rautavaaran seuroissa:
"Te olette saaneet ensi kerran syntinne anteeksi, mutta nyt edessänne on tienhaara. Eksyvät kristityt lähtevät omaa tietään, elämän vanhurskauden tietä eivätkä tahdo tietääkään tarpeesta uudistua uskon vanhurskauteen, eivät halua tuntea viheliäisyyttään ja syntejään, kun ensimmäiset kihlauksen ajat ovat päättyneet ja lasten leipä loppuu. Sellaiset kristityt harjoittavat kiivaasti jumalisuutta, mutta ilman Kristusta, ilman sisällistä ja elävää Kristuksen tuntoa. Eksyvät kristityt tekevät armonliikutuksista itselleen Kristuksen ja joutuvat lähes parantumattomaan tilaan. Mitä tekee oikea kristitty? Kun häneltä on ensimmäinen ilo otettu pois, hän kaipaa, ikävöi ja murehtii: missä on Herra, minun johdattajani, eikä uskalla ottaa askeltakaan pyhityksen tiellä ennen kuin Herra armollisesti katsoo hänen puoleensa. Oikea kristitty tyytyy Jumalan pyhään tahtoon — saipa hän sitten suuremman tai vähemmän tunteen. Mutta hänestä ei ole sopivaa eikä mahdollista kulkea kaitaa elämän tietä ilman Kristuksen elävää tietoa. Oikea kristitty ei pidä itseään epäuskoisena, mutta ei oikeana kristittynä ennen kuin löytää Vapahtajansa. Tässä tulevat ihmiselle kokonaan toiset läksyt kuin ennen — harva ymmärtää ja huomaa sen. Kaikki armotyöt on silloin kilvoiteltava — ei sen tähden, että kilvoituksella jotakin ansaittaisiin, vaan koska Jumala vaatii järjelliseltä ja tahdonalaiselta olennolta tämän velvollisuuden täyttämistä. Jos ette tahdo juosta tietämättöminä, vaan kasvaa uskossa, tehkää näin." Sitaatti: Tapani Ruokanen, Talonpoikain herättäjä Paavo Ruotsalainen, Porvoo, Helsinki, Juva (WSOY) 1989, s. 81-82.
se Taneli-pappi- ex. teol.yo
Itse olin kerran Nokian herätyksen ja Markku Koiviston tilaisuudessa Pasilan urheiluhallissa. En olisi halunnut syvimmiltäni mennä, mutta pakotin itseni koska Nokian herätys oli toitottanut, että Jumala toimii heidän tilaisuuksissaan. Kuuntelin tilaisuutta noin kymmenen minuuttia ja lähdin pois. En sietänyt sitä kun Jumalaa komenneltiin ja Pyhää Henkeä manattiin laskeutumaan tilaisuuteen. Meno oli kuin markkinapaikalla. Arvokkuuus puuttui täysin.
- ......
Tässä oli hyvä teksti kirkon edustajalta.
- <3
Skippaan nyt ronskisti kaikki kommentit ja kerron sinulle ex-hellari mitä mielestäni tod näk tapahtui.
Sinussa saattaa olla paha henki joka orjuuttaa jollain tavalla. Ehkä on vieläkin jos sinulla on joku synti jota et Jeesuksen eteen ole tuonut. Sellaisia "reikiä"/heikkouksiamme saa.tana käyttää.
Olen myös kuullut että kovin suuri synnintuska saattaa tehdä kovan itkemisen tarpeen. Itse sen kokeneena tiedän. Kun on saanut itkettyä niin olo helpottaa todella paljon. Ehkä säikähdit spontaania itkua....en tiedä.
Sen tiedän että Jalovaara oikeasti rukoilee meidän puolestamme, Jumala parantaa sillä Jeesus on sairautemme ristillä kantanut.
Kannattaa käydä ehtoollisella(vaikket mihinkään kirkkoon taida kuulua) Voit siunata minkä tahansa juoman Jeesuksen vereksi ja minkä tahansa leivän ruumiiksi. Et siis joudu lähtemään kotoasi jos et pysty. (Muista kuitenkin olla kunnioittava. Pieni pala ja lasillinen riittää sillä ylijäänyt on tosiaan siunattu jos yli jää.... Sitähän en osaa minäkään käsitellä joten se siitä)
Pyydä Isää tutkimaan sinut läpikotaisin ja auttamaan taakoista eroon. Kyse voi olla myös suvun läpi kiertävästä hengestä joten voit katsoa taaksepäin onko nykyinen käyttäytymisesi jotenkin ikävää kuten suvussa aiemmin. Pahan hengen työtä ovat joskus alkoholismi, huoruus, mielen sairaudet jne. Et kuitenkaan ole mitenkään orja sen suhteen vaan voit yksinkertaisesti kieltäytyä jatkamasta. Orjia emme ole vaan meillä on valta.
Nyt "skifi" puolelle:Päähäsi saattaa myös tulla ihme irrallisia ajatuksia. Paha ei pääse ajatuksiisi käsiksi joten se yrittää "heittää ajatuksia" jospa jonkin omaksesi ottaisit. Tilanteetkin saattavat sopia mutta pääsi ssällä tapahtuva muu ajatus ei. Niiden tunnistaminen helpottaa Jeesuksen etsimisellä lukien raamattua ja rukoillen.
Jos sinusta tuntuu että sinussa on vielä ylimääräistä kannattaa rohkeasti kysyä apua seurakunnasta/kirkosta. Mitään hirveetä manausta ei tarvita vaan ammattimies/nainen osaa asiansa. (Yleensä nuo ammattilaiset eivät ole korkeissa viroissa. )
Voithan käydä vaan juttelemassa jonkun sielunhoitajan kanssa ja kysyä häneltä. Jos rukoilet Jumalaa johdattamaan sinut ammattilaisen luo, Hän sen todella tekee.
Huomaan että asia painaa veläkin joten härkää sarvista vaan! Saa.tanan kätyrit on kärsivää joukkoa jotka odottaa Jeesuksen tulemista tuomitsemaan heidätkin. Meidän ei tarvi niitä pelätä millään muotoa. Itsehillintää se kuitenkin vaatii ja sitä Isältäkin pyytäessä saa. Roppakaupalla siunausta ja toivottavasti löydät vastauksen! Sinun puolestasi rukoillen... - Kristinusko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Erään_harhakuvitelman_tulevaisuus
"Sigmund Freud oli ollut kouluvuosistaan lähtien ollut johdonmukainen militantti ateisti. Hänen mukaansa uskonnollinen usko – ei ateismi – edellytti tieteellistä selittämistä. Hän oli jo vuonna 1907 kirjoittanut artikkelin "Zwangshandlungen und Religionsübungen", jossa hän oli koettanut yhdistää keskenään uskonnolliset rituaalit ja pakkoneuroosin. Hän luonnehti uskontoa "universaaliseksi pakkoneuroosiksi".[1] Uskonnon ongelmaa hän oli sivunnut myös teoksessaan Toteemi ja tabu (1913)"
"Uskonto on Freudin mukaan ihmismielen puolustuskeino pelottavia luonnonilmiöitä, sairautta ja kuolemaa vastaan".
Kuuntelevan kirkon Taneli pappi ei taida olla oikeassa kristinuskossa, kun palvoo epäjumalia ateistioppien luojia.- luminarsku.
>Kuuntelevan kirkon Taneli pappi ei taida olla oikeassa kristinuskossa, kun palvoo epäjumalia ateistioppien luojia.<
No hupsista, taisi tulla lausuttua väärä todistus lähimmäisestä.
Taneli-pappi vertasi Freudin kaatamistoimintaa Jalovaaran toimintaan, ei suinkaan palvo Freudin oppia! Freudin huomaamaa kaatumisen aiheuttamaa riippuvuutta on aiheuttanut myös epäraitis karismaattisuus. Eli kyseessä on ihmisen sielullisten voimiin vaikuttaminen, mikä ei koskaan voi tyydyttää ihmisen hengellistä tarvetta ja siksi sitä halutaan aina lisää. Tai kyse voi olla myös väärien henkivaltojen vaikutuksesta.
Anna anteeksi Tanelille. Hän ei tiennyt puhuvansa Herran palvelijaa vastaan.
Muistathan Taneli UT:ssa kohdan jossa opetulapset ihmettelivät jotain vanhempaa miestä joka ajoi henkiä Jeesuksen nimeen vaikkei opetuslapsien mukana kulkenut.
Meillä ei ole oikeutta tuomita eikä arvostella Jumalan metodeita. Onhan mm. nuorison hengellinen musiikkikin Jumalasta! Miten muuten nuoretkin tulisi tavoitettua jos ei rakkaan musiikin kautta.
Itse paranin laktoosi-intoleranssista Jalovaara välikätenä vaikka nettiin oman aiheeni laitoin...rukousaihe ei edes koskenut laktoosi-intoleranssia. En siis ollut "suggeroitu" vaan uskoin vaan että Jumala voi Pirkon kautta toimia.Benny Hinn paljastettu:
http://www.youtube.com/watch?v=tVG1x-rh6FE&feature=related
Apulaiset valitsevat parannettavat. Oikeasti sairaat torjutaan tylysti.- kaikenlaisia kaataji
ijk75, aika omituinen mies tuo Benny Hinn. Katso vaikka
http://www.youtube.com/watch?v=sq1t1iFmsv0 - Kui
Miksihän on niin tärkeää kaataa/kaatua parantuakseen jostain? Kaatoiko Jeesuskin parantaessaan? - kun en satu itse ainakaan just muistamaan, ja mistähän tämä kaatumisen ajatus on tullut niin keskeiseksi?
- luminarsku.
Ensinnäkin aloittajalle: oletko alkuperäisen kirjoituksen laatija täältä:
http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?t=117&sid=f40db132a0768e414564509b7e832347
Jos et ole, nyt annat ymmärtää, että aloituksesi koskee omia kokemuksiasi.
Lainatessa toisen kirjoitusta se pitää laittaa lainausmerkkeihin sekä lähde/linkki, josta se on otettu.
Tuossa Vapaasanan linkissä on myös erään 15 vuotta henkiparantajana toimineen naisen kokemus Jalovaaran rukouksesta: "Silloin koin jotain erittäin tuttua. Minua oltiin viemässä transsiin. Olin tuota harrastanut jo vuosia, joten tiesin `voiman'. Tein kaikkeni ettei voima imaisisi minua tiedottomuuteen."
Kannattaa lukea.
Jalovaaran toiminnassa on kiisteltyjä piirteitä. Hänhän kävi Englannissa 1986 ja koki lattiaan liimaavan voiman kosketuksen John Wimberin kokouksessa. Wimberin seurakunnassa koettiin 1981 samaisen sähköisen voiman manifestaatioita: kaatumisia, hyppimistä, tärinää, lattiaan liimautumisia. Jalovaara on käynyt myös nigerialaisen T.B. Joshuan seurakunnassa. Jalovaara on näyttänyt tilaisuuksissaan Joshuan kokouksesta videoita, joissa ihmiset paljastavat intiimejä paikkojaan näyttäen 'parantumisiaan'. Virtsaaminen ja erilaisten esineiden oksentaminen (madot, kivet, simpukankuoret) kuuluvat Joshuan kokouksissa 'paranemiseen'.
http://kirjoittelua.blogspot.com/2008/12/mist-kultahiput.html
Kristillisyyden toimintojen ja ilmiöiden terve epäilys ei merkitse tuomitsemista.
Mikä voima sinussa vaikuttaa?
http://www.jariiivanainen.net/mikavoimasinussavaikuttaa.html- En usko tarinaa
luminarsku, huomasitko, että aloitus on tehty jo liki 1½ vuotta sitten, joten tuskin aloittaja on enää palstalla vastailemassa.
Aloituksen kertomusta löytyy netistä useampana versiona, joten se tuskin pitää edes paikkaansa. - luminarsku.
En usko tarinaa kirjoitti:
luminarsku, huomasitko, että aloitus on tehty jo liki 1½ vuotta sitten, joten tuskin aloittaja on enää palstalla vastailemassa.
Aloituksen kertomusta löytyy netistä useampana versiona, joten se tuskin pitää edes paikkaansa.Huomasin toki. Se että kertomus löytyy netistä useana versiona, joita jokainen kopsaaja on saattanut hieman muunnella, ei todista, etteikö alkuperäisen kokijan kertomus ole totta. Tuon linkkini luulen olevan alkuperäinen, koska sen kirjoittaja asuu/on asunut Ruotsissa ja kertoi siellä tapahtuneesta.
- Kristinusko
Jalovaaran tilaisuuksissa kukaan ei pakota menemään alttarille kaadettavaksi.
Sielunhoitoa saa muutenkin keskustelemalla, jos tajuaa sen. Muuten tilaisuudet kirkossa ovat asiallisia. Ainoastaan Jalovaaran useammassa tilaisuudessa kertoma juttu, auton rikkoutumisesta ja tarvitsee rahaa auton korjaamiseen. Hän voisi muuttaa tätä auton korjaamisjuttua.
Voisi rehellisesti todeta, että tarvitsee ihmisiltä rahaa, koska elää pelkästään ihmisten lahjoitusten varassa. Kirjojen, julkaisujen myynti ihmisten antamat lahjoitukset ovat ihan Ok. Ex-hellari sanoi :
Varoitan tällaisista puhujista, sillä he vievät kuulijansa kokemusten seuraajiksi ja pois raittiista evankeliumista.
En ole tutustunut Pirkko Jalovaaran toimintaan, joten en voi sanoa hänestä yhtään mitään, mutta henkiparantamisesta tiedän aika paljonkin. Olen itsekin parantunut vaikeasta sairaudesta uskon avulla, ja se sai minut sittemmin ottamaan selvää, mistä uskolla parantumisessa oikein on kysymys.
Uskolla parantamisessa lähdetään liikkeelle siitä ajatuksesta, että sairaudet johtuvat pimeyden voimista. Siis riivauksista. Niinpä hoitona on riivaajien ulos ajaminen eli eksorsismi.
Lisäksi ovat sitten nämä "kaatamiskokoukset", joissa käytetään hypnoosia. Niiden parantava vaikutus perustuu placeboon. Jos ihminen uskoo tarpeeksi vahvasti siihen, että Jumala parantaa hänet, hän saattaa parantua. Toisaalta kaikkeen paranemiseen tarvitaan aina uskoa ja hypnoosia käytetään myös lääketieteen piirissä, joten ei hypnoosilla parantaminenkaan mitään humpuukia ole. Siinä ei kuitenkaan ole kyse sen tyyppisestä parantamisesta, mistä Raamatussa puhutaan. Se henkiparannus, jota Jeesus ja sittemmin hänen opetuslapsensa harjoittivat, oli riivaajien pois ajamista.
Jos joku on kiinnostunut eksorsismista, niin YouTubessa on paljon videoita mm. Bob Larsonista. Hän on varmaankin tämän hetken kuuluisin eksorsisti. Hänen viralliset YouTube-videonsa löytyvät täältä:
http://www.youtube.com/user/boblarsonexorcism?feature=results_main
Tässä puolestaan on tosi hyvä kaksiosainen haastattelu:
The Devil Inside: Bob Larson Sit Down Interview Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=NDZqf6ibYMQ
The Devil Inside: Bob Larson Sit Down Interview Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=TmHhAA8Qy08&feature=relmfu
Ja tässä on paras löytämäni sivusto pimeyden voimista ja niiden voittamisesta uskon avulla: http://www.greatbiblestudy.com/- YAK-42
Lisättäköön vielä, että paraneminen voi tulla myös ns. armolahjana henkilökohtaisen jumalasuhteen löytymisen jälkeen.
- luminarsku.
YAK-42 kirjoitti:
Lisättäköön vielä, että paraneminen voi tulla myös ns. armolahjana henkilökohtaisen jumalasuhteen löytymisen jälkeen.
>Uskolla parantamisessa lähdetään liikkeelle siitä ajatuksesta, että sairaudet johtuvat pimeyden voimista.<
Ei suinkaan, sairauksiin on monia eri syitä, ei vain yhtä syytä eli riivaustilat. On fyysisiä syitä, joita on ravitsemukselliset puutteet, sielullisia eli psykologisia syitä, mm. patoutunut viha voi sairastuttaa. Tietysti on niitä hengellisesti epätasapainoisia uskovia, jotka hyvin herkästi lähtevät ajamaan pimeyden voimia sairaista, mutta sellainen ei ole tervettä hengellisyyttä. Myös vihollinen voi tehdä ihmeitä ja parantaa. Näitä oletan tapahtuvan juuri niissä voimakkaiden fyysisten manifestaatioiden vaikuttamissa seurakunnissa, jotka ovat vääristä hengistä peräisin (kaatuilu, juopunut hoippuminen, eläinten äänet, holtiton nauru ym.), ei siis ole vain placeboon perustuvaa paranemista.
Jeesus paransi kaikkinaisia tauteja, kuunvaihetautisia, halvattuja, pitalisia, sokeita, kuuroja, mykkiä, eli ei vain ajanut pahoja henkiä ulos sairaista.
Hypnoosista sanoisin, että sitä ei uskovan pitäisi käyttää. Lääkäri Pekka Reinikainen on kirjoittanut aiheesta kirjassaan Noituuden paluu lääketieteeseen. Suosittelen lukemaan.
http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=94&selGroup=29
http://www.icon.fi/~erkkik/hypnos.html - Tarkkuutta
luminarsku. kirjoitti:
>Uskolla parantamisessa lähdetään liikkeelle siitä ajatuksesta, että sairaudet johtuvat pimeyden voimista.<
Ei suinkaan, sairauksiin on monia eri syitä, ei vain yhtä syytä eli riivaustilat. On fyysisiä syitä, joita on ravitsemukselliset puutteet, sielullisia eli psykologisia syitä, mm. patoutunut viha voi sairastuttaa. Tietysti on niitä hengellisesti epätasapainoisia uskovia, jotka hyvin herkästi lähtevät ajamaan pimeyden voimia sairaista, mutta sellainen ei ole tervettä hengellisyyttä. Myös vihollinen voi tehdä ihmeitä ja parantaa. Näitä oletan tapahtuvan juuri niissä voimakkaiden fyysisten manifestaatioiden vaikuttamissa seurakunnissa, jotka ovat vääristä hengistä peräisin (kaatuilu, juopunut hoippuminen, eläinten äänet, holtiton nauru ym.), ei siis ole vain placeboon perustuvaa paranemista.
Jeesus paransi kaikkinaisia tauteja, kuunvaihetautisia, halvattuja, pitalisia, sokeita, kuuroja, mykkiä, eli ei vain ajanut pahoja henkiä ulos sairaista.
Hypnoosista sanoisin, että sitä ei uskovan pitäisi käyttää. Lääkäri Pekka Reinikainen on kirjoittanut aiheesta kirjassaan Noituuden paluu lääketieteeseen. Suosittelen lukemaan.
http://www.icon.fi/~erkkik/hypnos.htmlluminarsku, kirjoitit "... sielullisia eli psykologisia..."
Huomaa, että sielullinen ja psykologinen eivät ole samoja asioita, vaan eri asioita. Psykologialla ei mennä ihmisen sieluun, vaan mieleen ja ihmisen ajatteluun sekä käytökseen. - YAK-42
luminarsku. kirjoitti:
http://www.icon.fi/~erkkik/hypnos.htmlKatsopas tämä video:
Videon loppupuolella Bob Larson puhuu siitä, miten erottaa riivaustila sairaudesta, jota on hoidettava lääketieteen keinoin. - luminarsku.
Tarkkuutta kirjoitti:
luminarsku, kirjoitit "... sielullisia eli psykologisia..."
Huomaa, että sielullinen ja psykologinen eivät ole samoja asioita, vaan eri asioita. Psykologialla ei mennä ihmisen sieluun, vaan mieleen ja ihmisen ajatteluun sekä käytökseen.Sielulla tarkoitetaan mieltä, ajatuksia, tahtoa, tunteita.
Raamatussa puhutaan ruumis-sielu-hengestä, joissakin kohdin ruumis-sielusta jolloin sielu on merkityksessä henki.
Maallinen psykologia operoi sielun alueella.
"Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;" Hepr. 4:12 - luminarsku.
YAK-42 kirjoitti:
Katsopas tämä video:
Videon loppupuolella Bob Larson puhuu siitä, miten erottaa riivaustila sairaudesta, jota on hoidettava lääketieteen keinoin.Toki on riivaustiloja, mutta ei kaikki sairaudet johdu siitä. Tätä tarkoitin. Riivatuista tietenkin pitää ajaa pahat henget pois.
- YAK-42
luminarsku. kirjoitti:
Toki on riivaustiloja, mutta ei kaikki sairaudet johdu siitä. Tätä tarkoitin. Riivatuista tietenkin pitää ajaa pahat henget pois.
Huomasin vasta nyt, että tarkoittamani kohta olikin tämän ensimmäisen videon lopussa:
The Devil Inside: Bob Larson Sit Down Interview Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=NDZqf6ibYMQ
Bob Larson sanoo siis tunnistavansa riivatun ihmisen silmistä ja itse olen samaa mieltä. Jos katsoo vaikka jonkun rikollisen valokuvaa, niin kyllä pahuus näkyy kovin usein jo katseesta. Bob Larson puhuu samasta asiasta myös tällä videolla (joka on vain osittain englanninkielinen):
Rev. Bob Larson's TV Interview in Latvia
http://www.youtube.com/watch?v=mWtUYej6IAc&feature=plcp
- EL.a .K:IM
Ex-hellari
Joskus tuli tsiigattua tv7 antia aika tarkkaan. En menisi Jalovaaran pitämään tilaisuuteen. Melleri on kanssa ihan seko. Katselin yhden jakson jossa se meinas, että on siistiä puhua vainajahenkien kanssa. Että vois vaikka Moosekselta jotain kysellä. Siellä kanavalla on tosi sairaita tyyppejä. Ei kaikki. - kaatuimme kumoon
Mä kaatusin kumoon kun se ihme Jalovaara sanos että "mees nurin siitä". Samalla joku sen avustaja kampitti mun ja mä kaatusin.
On se tosi ihmeellistä tommonen kaatuminen.- liukasta pihalla
Mä kaatusin viime talvena pihalla kun oli jäistä ja liukasta. Semmosta sattuu.
- Hilloo himaan;)
Pirkko ja Markku keräs hyvät hillot:) Varmaan Jeesus suojeli omiaan ja vain eksytetetyt maksoivat.
- spede oot...........
Etkö kaatunut ja se sua korpeaa multinikki ?
Olet lähinnä säälittävä pele, kakdella ll kirjaimella.,,,,,,,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Rapanhapakko
>>>Jälleen mietin, mitä voimaa tämä sitten on?
Raamattua yhä enemmän tutkittuani, tulin siihen tulokseen
että Jalovaara toimii eksyttäjähengen vallassa. >>
Ai "Raamattua tutkittuasi?" ja "Eksyttäjähengen vallassa?"
Kuules Raamattuun tukeutuminen vaatii sinulta yhtä paljon itsepetosta kuin noilla karismahörhöiltäkin. Ja "esyttäjähenget" johtunee sinulla että jos hyväksyisit, että se onkin ihan maallista suggestiota, jonka joku Derren Brown tai muu mentalisti helposti toistaa.. joutuisit harkitsemaan josko omakin kantasi on vain luulottelua ja silkkaa tyhmyyttä. Helpompi sinun selittää, että toisin uskovat ovatkin demonien vaikutuksessa, kuin että typeriä huuhaahörhöjä olette kaikki.
Nuo ovat lavahypnoosia. Ensin suggeroivaa junnaavaa musiikkia, sitten aletaan kaatelemaan ihmisiä, jotka haluavatkin sitä. Ei mikään magiikka, vaan suggestio ja ihan oma halusi uskoa siihen sinut kaatoi ja lattiassa piti. Olen nähnyt jopa kesken huijarisaarnaaja Leo Mellerin kokouksen, miten vieressäni istunut nuori mies alkoi kouristelemaan ja hihkumaan kuin epileptikko. Ja mustalaisakat "puhuivat kielillä". Eiköhän ihan itse sen tehneet, eikä mikään Pyhä tai Pahakaan henki? Ei mitään yliluonnollista.
Olen minäkin nämä epäuskoisena turistina tsekkaillut, monessa hihhulilahkossa niihin uskomatta. Olin myös kahdessa Seppo Juntusen tilaisuudessa. Ei saanut minua kaatumaan, vaikka kansaa lakoili ympäriltä, ja vaikka Juntunen työnsi. Valitin armeijassa rikkoutunutta polveani, jolloin Juntunen keksi tehdä halvan trikkinsä eli "jalan pidennyksen" Minä osaan saman Aku Ankan Nimeen. Kokeilkaa itse: Laitetaan huijattava istumaan. Todetaan, että jalat ovat hieman eripituiset. Niinhän ne kaikilla näyttää, ei kukaan istu ihan suoraan. Vedetään jalat erilleen ja lyödään ne yhteen kantapäät väkisin tasan ohjaten sanoen taikasanat :"Jeesuksen nimessä, ero poistu".
Polveni taas on vain huonontunut.- neuvoa kehiin
"Polveni taas on vain huonontunut."
Ja varmaan huonontuu koko ajan niinkauan kuin jatkat vihamielistä pahantahtoisuutta kristittyjä kohtaan. Jos haluat viestiä uskovia vastaan, niin älä ole noin raivokkaan vihamielinen, sillä lukija huomaa tämän ja viestisi mitätöityy. - Rapanhapakko
neuvoa kehiin kirjoitti:
"Polveni taas on vain huonontunut."
Ja varmaan huonontuu koko ajan niinkauan kuin jatkat vihamielistä pahantahtoisuutta kristittyjä kohtaan. Jos haluat viestiä uskovia vastaan, niin älä ole noin raivokkaan vihamielinen, sillä lukija huomaa tämän ja viestisi mitätöityy.Miksi en olisi vihamielinen valehtelevaa paaskasakkia kohtaan, jotka niljakkaan kauniisti hymyillen haluavat maailmanselitystä, jonka mukaan 90-99 prosenttia ihmisistä kituu ikuisesti hel-vetissä. Ja yrittää ja onnistuu vaikuttamaan politiikkaan ja sensuroimaan tieteitä, taiteita, ympäristönsuojelua ja ihmisoikeuksiakin, koska huuhaakulttiaan kunnioitetaan vielä liikaa.
Heihin itseensä ei voi vaikuttaa, umpikieroja kuin ovat. Mutta ei heitä tarvitse kunnioittaa sen enempää ja ystävällisemmin kuin muitakaan ketkuja. Ei se taikasana "usko" heitä sen hienommaksi tee kuin muitakaan venkuloita.
Ei yhtään siimaa heille, heti luu kurkkuun, paljastaa heidät ulkopuolisille ja tehdä heidät naurunalaisiksi. Ei ole heidän asia herkästi loukkaantua, vaan hävetä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962179
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231370Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291318- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89975
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56924- 122797
- 82786