Minulla oli 240 ja 740, ajoin myös 760 ja 940 malleilla.
240 oli umpirauta, joka kyllä valitettavasti ruostuu ilman kunnon ruostesuojausta (kuten muutkin). Se on erittäin tasapainoinen myöhempään 700 sarjan nähden, varsinkin pitkä kutosdiesel istui 240 nokalle paremmin kun 700 sarjaan.
Minulla oli kaksi kolaritilannetta jossa 240 näytti korinvahvuutensa. Myös eräs kaveri säilyi erässä rattijuopon aiheuttamassa kolarissa pelkillä mustelmilla jossa Toyotan Carina romuttui Volvo-farmarin etukulmaan täysin.
Volvon kääntösäde oli pieni, ohjaus tehostettunakin tarkka ja hyvin keskittävä, verrattuna nykyisiin sähköohjauksiin ja kaiken kruunasi hyvät tunnokkaat jarrut. Volvon traktorimaisuus oli pelkää mu-tua, harva nykyisistä etuveto-keski-kokoluokan autoista kääntyy samassa tilassa kun Volvo 240.
Olen normaali iso suomalainen mies, joten Volvon penkki istui perseeseeni kun tehtynä sille. Polkimet istuivat No.45 -pikkukenkään hyvin ja olivat sopivan tanakat ja tunnokkaat käpälöihini. Vaihteisto oli tämäkkä ja tarkka, minulla oli kahdessa autossa nappi-loikkari josta pidin kovasti, koska sillä pärjäsi normaalissa maantieajossa mukavasti ilman muuta vaihtamista.
Pidin hieman isompaa rengasta Volvossa kun ensiasennuskumi 175/80, 205/70 istui kun nenä päässä Volvon alla alumiinivanteilla. Soralla se nosti auton enemmän ylös, mutta tunto takavetoisena oli hyvä sekä renkaiden/alustan resonointi siirtyi alemmaksi joten auto oli huonolla tiellä hiljaisempi tällä isommalla renkaalla.
Olihan Volvo B-sarjan koneilla isoruokainen muihin merkkeihin nähden, tosin ajoin eniten sillä Volkkarin dieselillä, jossa siinäkin oli omat huonot puolensa mm. halkeavat kannet. Ekassa diesel-Volvossani piti ruiskutuspumppu vaihtaa heti uutena, jota Boshin miesten oli vaikea käsittää. Muuten Volvot olivat erittäin luotettavia autoja, varsinkin verrattuna nykyisiin autoihin.
Tässä oli listaa –80 luvun Volvoista omakohtaisesti koettuna, varmasti näitä varttuneemman väen Volvo-kuskeja löytyy myös lisää, tältäkin foorumilta.
240 - viimeinen oikea VOLVO
39
9178
Vastaukset
- Piippo
240 oli hyvä, isojen ihmisten auto.
Nämä uudet on jotain kääpiö autoja. - 760GLE
Yksi selkeä ero 700-sarjan hyväksi on takapenkin leveys. Takalokasuojien vuoksi 200 -sarjan takapenkille ei enää mahtunut aikuinen istumaan kahden lasten turvaistuimen väliin. 700- sarjassa onnistui. Volvojen ruosteenkesto parantui oleellisesti 80-luvun lopulla. Itse en jäänyt ikävöimään 200-sarjaa, vaikka ihan hyvä auto sekin oli omana aikakautenaan (joka oli kunnioitettavan pitkä).
- ....
Niin se vaan on että tuo 240 on paras volvo malli hyvä ajaa ja luotettava. Kolarissa ei tarvitse pelätä, että jää toiseksi. Kaveri ajoi ISO puskurisella 240volvolla, hän lähti volvolla risteyksestä ja kuului kauhea posaus, kaveri ajatteli, että ei kai siinä toisella autolle mitenkään käynyt, No siellä oli toyota starletti aivan Banaanina, runko meni riisikupissa aivan kieroon ja volvon isoon alumiini puskuriin tuli vain pikku lommo.
- NIIN MM 240,740,940-MALLEJA.
.... kirjoitti:
Niin se vaan on että tuo 240 on paras volvo malli hyvä ajaa ja luotettava. Kolarissa ei tarvitse pelätä, että jää toiseksi. Kaveri ajoi ISO puskurisella 240volvolla, hän lähti volvolla risteyksestä ja kuului kauhea posaus, kaveri ajatteli, että ei kai siinä toisella autolle mitenkään käynyt, No siellä oli toyota starletti aivan Banaanina, runko meni riisikupissa aivan kieroon ja volvon isoon alumiini puskuriin tuli vain pikku lommo.
JOS MÄKIN AJAISIN VOLVOA JOSKUS NIIN 240.740.940 MALLEJA JA 940-960 MALLIN VOLVOJA.SITTEN 240-SARJAN MALLEJA
- TOSSA
PARHAAT MALLIT
- JÖRGEN84
TOSSA kirjoitti:
PARHAAT MALLIT
SE ON PARAS < ITSE TYKKÄÄN 140 < 1969-1972.240 SARJAN < 1986-1988 MALLEISTA.1984-1987 MALLEISTA.700 1986-1991.1987-1992 MALLEISTA.850 1992 - 1997 MALLEISTA
- janzpe
.... kirjoitti:
Niin se vaan on että tuo 240 on paras volvo malli hyvä ajaa ja luotettava. Kolarissa ei tarvitse pelätä, että jää toiseksi. Kaveri ajoi ISO puskurisella 240volvolla, hän lähti volvolla risteyksestä ja kuului kauhea posaus, kaveri ajatteli, että ei kai siinä toisella autolle mitenkään käynyt, No siellä oli toyota starletti aivan Banaanina, runko meni riisikupissa aivan kieroon ja volvon isoon alumiini puskuriin tuli vain pikku lommo.
Kuka osaa sanoa kun ajaa semmoista viittäkymppiä hiukan päälle kolmosella vaihteella se pitää pientä nykimistä.
- ex-240GLi
Jeps, Volvo 240 oli varsin hauska talviurheiluväline (joojoo, liikenteessä ei saisi leikkiä, mutta...). Kolariturvallisuutta ei tullut testattua.
Kääntyvät etupyörät, takaveto ja tiiliskiveä huonompi aerodynamiikka, eivätkös ne ole traktorinkin perusominaisuuksia :)
Mikähän on totuus tuon Volvo=traktori -yhtälön takana? Ruotsalaisten Epa- ja A-traktoriviritykset?- Hah hah!!!
Volvo oli ja on Suomen ja pohjoisen tiestöön käypä peli ja aikansa erinomainen tuote. Samaan korkeaan ja kantikkaaseen sarjaan kuului myös Mersu 123-korilla ja Pöso 505, jotka kaikki olivat hyviä ja tilavia autoja ja ennen kaikkea takseja.
Diesel Volvo 240-taksin huippunopeudet ja ajo-ominaisuudet riittävät vieläkin Suomen teille normaaliin ajoon ja kortin hyllyttämiseen.
PS. Mitä sinä teet sillä huippu aerodynamiikalla Suomessa? - Volvis
Tulisiko se siitä että ennen volvon takalasissa (ainakin ruotsissa)oli tarra jossa luki jotenkin näin: Volvo, bil och traktor.
Volvohan oli myös suuri traktorinvalmistaja. - Volovo
Volvis kirjoitti:
Tulisiko se siitä että ennen volvon takalasissa (ainakin ruotsissa)oli tarra jossa luki jotenkin näin: Volvo, bil och traktor.
Volvohan oli myös suuri traktorinvalmistaja.Joo tekee kuormaajia vielläkin ja kaiken lisäksi kuorma-autoja.
Muuten juttelin aikanaan poliisien kanssa aiheesta Volvo vs. Saab, tuntemani virkamiehet olivat Volvon kannalla, mutta se oli valtiolle kalliimpi kun Saab. - skootteri?
No tekeehän peugeottikin skoottereita niin sanotaan pösöjä sitten moposkoottereiks?
- OLI
Volvis kirjoitti:
Tulisiko se siitä että ennen volvon takalasissa (ainakin ruotsissa)oli tarra jossa luki jotenkin näin: Volvo, bil och traktor.
Volvohan oli myös suuri traktorinvalmistaja.Muttei ole enään koska myi traktorivalmistuksensa valmetille eli nykyiselle valtralle. P.s mitä pahaa traktoreissa ja tiiliskivissä on?
- ex-240
Hyvä aikanaan mutta kyllä tällästen aika on auttamatta ohi. Jäykkä taka-akseli takaveto on huono yhdistelmä talvella. Urissa kun ajaa niin tarjoo perää yllättävän äkkiä. Kauhean janoinen jarrut vinkuu tuuli vinkuu. Kyllä nykyään saa arempia autoja ei tosin Volvon valikoimista..
- puhut
Itsekin ajoin tuollaisella vajaat 200 000 km. Siitä ei auto tukevuudessa paljon parane. Ovetkin jymähti kuin kassakaapissa, kääntöympyrä on tosi pieni, puskurit oli nimensä mukaiset, niihin kyllä joku törmäsikin ja hajotti puskurinsa, maskinsa ja etuvalot, mutta Volvon puskuri vain kävi sentin pari sisemmällä ja palautui ennalleen. Nykyautoissahan ei mitään puskureita enää ole, ainoastaan jotain surkeitä muoviräpellyksiä.
Harmi vaan kun helmapeltejä olisi pitänyt alkaa paikkailla ja takapään tuennan helat vaihtaa niin myin pois n. 300 000 ajettuna, joku ajaa sillä vielä varmaan nytkin. Farmarina olisi vieläkin parempi, mutta tässäkin oli ihan hyvä painonjakauma, toisin kuin 740:ssä jossä taka-akselilla oli liian vähän painoa (no olihan siinä sitten vähän leveämpi takapenkki korvikkeena) - Tauno
Ajaisin vielä 244 dieselisllä, jos vain olisin ruosteen saanut haltuun,ja moottorikin ei ollut enää kovin nykyaikainen, vaikka kulutus oli auton kokoon nähden alhainen.
Mutta muutenhan tuossa autossa kaikki oli enemmän tai vähemmän kohdallaan.
Tauno - Henkka
Viimeinen KUNNON Volvo oli S90 sillä se oli vielä TAKAVETOINEN. Itselläni on ollut 740 farkku. Nyt olisi v70 alla jos se olisi TAKAVETOINEN, vaan ei ole. Volvon nykyiset nelivedothan ovar paskoja: luistonestoa EI saa pois ja normaaliajossa vetosuhde on 90% eteen, 10% taakse. Auotolla ei siis voi leikkiä talvella, toisin kuin nykyisellä c-sarjan TAKAVETO Mersulla.
Siis minulla ei ole mitään volvoa vastaan. Hyviä autojahan ne ovat, mutta voimansiirto eteen on minusta huono juttu. - Olvia
Onneksi tallissa on vielä 240, jolla voi ajaa vertailukierroksia nykymalleihin....
Onhan se jykevän oloinen ja painoakin kertyi. Pyörätkin kääntyvät nykyisiä enemmän, kankeus kun on eräs etuvedon kiroista. Ja traktorissani -Major- vasta pyörät kääntyvät!
Polkimille sopii 45 talvikenkä, kuten uudempienkin volvojen polkimille. Uudet tosin ovat etevämpiä ainakin hennon 37 kengän komennettavina..
Nappiloikkaria en kaipaa; automaatti, vakionopeusviiksi ja kohtuullisen vääntävä moottori ovat parempi vaihtoehto -olivat jo lähes vuosikymmen sitten.
Niinpä niin, aika kultaa muistoja. Muistin kuntoa voi testata vaikkapa etsimällä lähdeteoksista tietoa Volvon dieselien kotipajasta. Ettei olisi samalta hihnalta halkeilevien volkkareiden kanssa?
Niinpä niin, helmiä on vielä saatavilla. Ostakaa, ken erinomaisena pitää. Minä tykkään uudemmista!- Volvo Viinanen
Ihan kivasti on 240 muistettu. Muuten K-sarjan kone oli jo pieniruokaisempi ja hyvin kestävä sekin.
Täällä on valitettu kulkuvälineen kulmikkaita muotoja ja vanhanaikaisuutta alustassa. Tottahan toki se oli aikansa auto jonka korilinjat piirrettiin jo -70 luvulla, miksi sitä pitää haukkua nykyautojen korilinjojen valossa?
Jäykkä taka-akseli oli peruja jo -20 luvulta kuten monissa muissakin merkeissä, eikä Volvo ollut ainoa -70/80 lukujen auto joka käytti jäykkää taka-akselia. Se on vahva ja toimiva ratkaisu jota se on vieläkin. Mielestäni 240 ei ollut mitenkään erityisen uraherkkä, vaikka perä ilmoitti urista. Eikä sillä tunnettu/kärsitty sitä Saabismia, eli tien keskivallista pyörähtämistä, joka tappoi monta Saab-kuljettajaa, kiitos etuvedon.
Totuuden nimissä olen haikaillut 940/960 mallien perään, josko sellaisesta hommaisin itselleni uuden "kirkkoauton". - ex-240GLi
Volvo Viinanen kirjoitti:
Ihan kivasti on 240 muistettu. Muuten K-sarjan kone oli jo pieniruokaisempi ja hyvin kestävä sekin.
Täällä on valitettu kulkuvälineen kulmikkaita muotoja ja vanhanaikaisuutta alustassa. Tottahan toki se oli aikansa auto jonka korilinjat piirrettiin jo -70 luvulla, miksi sitä pitää haukkua nykyautojen korilinjojen valossa?
Jäykkä taka-akseli oli peruja jo -20 luvulta kuten monissa muissakin merkeissä, eikä Volvo ollut ainoa -70/80 lukujen auto joka käytti jäykkää taka-akselia. Se on vahva ja toimiva ratkaisu jota se on vieläkin. Mielestäni 240 ei ollut mitenkään erityisen uraherkkä, vaikka perä ilmoitti urista. Eikä sillä tunnettu/kärsitty sitä Saabismia, eli tien keskivallista pyörähtämistä, joka tappoi monta Saab-kuljettajaa, kiitos etuvedon.
Totuuden nimissä olen haikaillut 940/960 mallien perään, josko sellaisesta hommaisin itselleni uuden "kirkkoauton".Volvo 240:n muotoilu taitaa olla 60-luvulta peräisin. Mallina on toiminut Volvon 140-sarja, joka esiteltiin joskus vuoden 1967 tienoilla.
Pyhäautoksi Volvo 262C, niin ei heti tule samanlaista vastaan :) - MMS
ex-240GLi kirjoitti:
Volvo 240:n muotoilu taitaa olla 60-luvulta peräisin. Mallina on toiminut Volvon 140-sarja, joka esiteltiin joskus vuoden 1967 tienoilla.
Pyhäautoksi Volvo 262C, niin ei heti tule samanlaista vastaan :)240 TURBO SININEN
240 KARTANO VIHREÄ
- J H
Puhutko sinä autosta jonka muotoilu tavoittelee pakastearkun aerodynamiikkaa ja kuluttaa polttoainetta noin kolme litraa satasella enemmän kuin kehittyneemmät (vähintään yhtä tilavat ja suotituskykyiset) automallit ???
- volvo
sillonko auton pitää olla luotettava ja tilava, niin sillon se on volvo, mietippä joku vm:79 japsi, kyllä... tutulla on vm:81 242 ajettu 739000km,eikä ole ruosteessa,ja kone toimii... mitäs siihen sanot...!
- J H
volvo kirjoitti:
sillonko auton pitää olla luotettava ja tilava, niin sillon se on volvo, mietippä joku vm:79 japsi, kyllä... tutulla on vm:81 242 ajettu 739000km,eikä ole ruosteessa,ja kone toimii... mitäs siihen sanot...!
739000 eikä ole kanttakaan avattu.. niin varmaan vielä väität. Ja mites se kestää ruostetta vastaan kun se ei ole sinkkiä nähnytkään?
Ajattele sitä, että koko tuon matkan se kauhea toosa on vienyt sen kolme litraa satasella enemmän kuin kunnon normaali auto.
Audin 5-pyttyisillä ajetaan samoja matkoja, mutta helvetisti pienemmällä kulutuksella.
739000/100 * 3 = 22170 litraa bensaa haaskuuseen
Se on suunnilleen 24000 Eur rahassa. Sillä saa jo uuden auton! - saatana
J H kirjoitti:
739000 eikä ole kanttakaan avattu.. niin varmaan vielä väität. Ja mites se kestää ruostetta vastaan kun se ei ole sinkkiä nähnytkään?
Ajattele sitä, että koko tuon matkan se kauhea toosa on vienyt sen kolme litraa satasella enemmän kuin kunnon normaali auto.
Audin 5-pyttyisillä ajetaan samoja matkoja, mutta helvetisti pienemmällä kulutuksella.
739000/100 * 3 = 22170 litraa bensaa haaskuuseen
Se on suunnilleen 24000 Eur rahassa. Sillä saa jo uuden auton!Bensaa kuluu mutta kyllä se kyydinkin antaa!!!
- Kohta vaihtoon
saatana kirjoitti:
Bensaa kuluu mutta kyllä se kyydinkin antaa!!!
Volvo 240 on todellakin kestävä auto ja kaiken lisäksi halpa korjata. Itse olen ajanut 430 000 km pelkillä öljyn ja jakopäänhihnan vaihdoilla. Vuoden -88 mallin auto ei enää tietenkään ole ominaisuuksiltaan nykyautojen luokkaa, mutta kun ei ajamalla rikki saa, niin täytyy jättää lapsille.
- Jussi
Kyllä 200-sarjan Volvoissa piisasi vikoja siinäkin.
Kulutus oli kova,9-14 litraa sadalla.
Ruoste söi etulokasuojaa ja varapyörän koteloa.
Maalivikoja oli varsinkin ensimmäisissä vuosikerroissa.
Pakoputki ei kestänyt hiekkateillä ajaessa.Pitkä, painava putki meni herkästi poikki, takavaimennin kertakäyttötavaraa.
Iskunvaimentimet veltostuivat, autosta tuli keinuva yllättävän vähäisillä kilometreillä.
Auto oli lämmin talvella. - 240
Täysin samaa mieltä. Parempaa autoa ei löydy.
- <<<<<
J H kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=582&posting=22000000003400250
HIENO AUTO < OLISI JOSKUS UPEAA OMISTAA 240 TURBO PUNAINEN. 240 TURBO VALKOINEN JA 240 TURBO MUSTA JA B23 KONEELLA VARUSTETTU 240 TURBO MUSTA JA 740 TURBO PUNAINEN KORTIN KERA JA SITTEN MUSTA 850 T5R RUOTSISTA TUOTUNA JA 740 TURBO VALKOINEN JA 740 INTERCOOLER METALLINHOHTOVÄRINEN JA 850 T5R JA 242 1979 MALLI JA 340 1987 MALLI JA 740 TURBO 1987 MALLI PUNAINEN JA 1988 740 TURBO METALLINHOHTO JA 740 TURBO 1989 PUNAINEN JA 740 TURBO 1990 JA 740 TURBO 1991 JA SITTEN 740 GLT KARTANO 1987 JA 1989 MALLIT JA SITTEN 240 TURBO 1985 MALLI KORTIN KERA JA RUOTSISTA TUOTU PUNAINEN 240 TURBO 1984 JA 240 TURBO 1985 VALKOINEN JA FALUNISTA TUOTU 142 1972 MALLI JA SITTEN SIIPPA AJAISI KORTIN KERA 340 MALLISTA VOLVOA 1987 PUNAINEN JA MINÄ 240 MALLISTA VOLVOA 1987 VALKOINEN JA 1988 MALLISTA VOLVO 740 TURBOA MUSTA JA ITSE AJAISIN JOPA RUOTSISTA TUOTUINA 760 VOLVOA JA 240 MALLISTA 1987 VOLVOA JA 1990 740 TURBO VOLVOA JA SITTEN ITALIASTA TUOTUA 1988 MALLISTA 740 TURBOA JA 780 BERTONE VOLVOA JA SITTEN 240 MALLIA < JOKA OLISI TUOTU RUOTSISTA JA KESÄAUTONANI OLISI PV544 1961 MALLI
- <<<<<
<<<<< kirjoitti:
HIENO AUTO < OLISI JOSKUS UPEAA OMISTAA 240 TURBO PUNAINEN. 240 TURBO VALKOINEN JA 240 TURBO MUSTA JA B23 KONEELLA VARUSTETTU 240 TURBO MUSTA JA 740 TURBO PUNAINEN KORTIN KERA JA SITTEN MUSTA 850 T5R RUOTSISTA TUOTUNA JA 740 TURBO VALKOINEN JA 740 INTERCOOLER METALLINHOHTOVÄRINEN JA 850 T5R JA 242 1979 MALLI JA 340 1987 MALLI JA 740 TURBO 1987 MALLI PUNAINEN JA 1988 740 TURBO METALLINHOHTO JA 740 TURBO 1989 PUNAINEN JA 740 TURBO 1990 JA 740 TURBO 1991 JA SITTEN 740 GLT KARTANO 1987 JA 1989 MALLIT JA SITTEN 240 TURBO 1985 MALLI KORTIN KERA JA RUOTSISTA TUOTU PUNAINEN 240 TURBO 1984 JA 240 TURBO 1985 VALKOINEN JA FALUNISTA TUOTU 142 1972 MALLI JA SITTEN SIIPPA AJAISI KORTIN KERA 340 MALLISTA VOLVOA 1987 PUNAINEN JA MINÄ 240 MALLISTA VOLVOA 1987 VALKOINEN JA 1988 MALLISTA VOLVO 740 TURBOA MUSTA JA ITSE AJAISIN JOPA RUOTSISTA TUOTUINA 760 VOLVOA JA 240 MALLISTA 1987 VOLVOA JA 1990 740 TURBO VOLVOA JA SITTEN ITALIASTA TUOTUA 1988 MALLISTA 740 TURBOA JA 780 BERTONE VOLVOA JA SITTEN 240 MALLIA < JOKA OLISI TUOTU RUOTSISTA JA KESÄAUTONANI OLISI PV544 1961 MALLI
JA SITTEN AMAZON 1961 JA 1962 MALLIT JA PV544 1959 MALLI JA SITTEN 343 1979 MALLI JA UKOLLA OLISI 242 1977 JA 1979 MALLIT TALLISSA JA RUOTSISTA FALUN JA GÖTEBORG JA SUNDSVALL HAETUT VOLVOT 240.740.142.JA 343
- <<<<
<<<<< kirjoitti:
JA SITTEN AMAZON 1961 JA 1962 MALLIT JA PV544 1959 MALLI JA SITTEN 343 1979 MALLI JA UKOLLA OLISI 242 1977 JA 1979 MALLIT TALLISSA JA RUOTSISTA FALUN JA GÖTEBORG JA SUNDSVALL HAETUT VOLVOT 240.740.142.JA 343
OLISI AIKANAAN IHANAA OMISTAA MYÖS KORTIN KERA VOLVOJA < PV MALLISTA 850-MALLISTOON SAAKKA JA SIINÄ SIVUSSA AJAA 200-SARJAN VOLVOJA 1977-1985 MALLISTOA < JA 1979-1987 MALLISTOA JA SITTEN 700-SARJAA 1982-1988 MALLIT JA 1985-1989 MALLIT JA SITTEN 240 1987 JA 1988 240 AJ JA SITTEN 240 1989 AJ JA SITTEN VALKOISTA 240 TURBOA 1986 JA 1987 AJ JA 240 TURBOA 1988 AJ JA 740 TURBOA 1989 JA 240 1988 VOLVOA JA 245 1989 JA 1990 MALLIT JA SITTEN VALKOISTA 245STA 1983 JA 1979 MALLI JA SINISTÄ 240MPPISTÄ 1988 JA 1991 240 JA 1987 240 SININEN JA 240 1986 MUSTA
- tääki tahtoo
<<<< kirjoitti:
OLISI AIKANAAN IHANAA OMISTAA MYÖS KORTIN KERA VOLVOJA < PV MALLISTA 850-MALLISTOON SAAKKA JA SIINÄ SIVUSSA AJAA 200-SARJAN VOLVOJA 1977-1985 MALLISTOA < JA 1979-1987 MALLISTOA JA SITTEN 700-SARJAA 1982-1988 MALLIT JA 1985-1989 MALLIT JA SITTEN 240 1987 JA 1988 240 AJ JA SITTEN 240 1989 AJ JA SITTEN VALKOISTA 240 TURBOA 1986 JA 1987 AJ JA 240 TURBOA 1988 AJ JA 740 TURBOA 1989 JA 240 1988 VOLVOA JA 245 1989 JA 1990 MALLIT JA SITTEN VALKOISTA 245STA 1983 JA 1979 MALLI JA SINISTÄ 240MPPISTÄ 1988 JA 1991 240 JA 1987 240 SININEN JA 240 1986 MUSTA
Ei muuta kuin halli rakennukseen ja eu jacpot vetämään...
- outsider66
ihan noin,itsellä joskus 242 -79 ja ihan AUTO! Mutta pitää näitä mallistoja päivittää välillä, kyl nyky isot vollet on viel oikeita volvoja...
- THOR!
Kannattaisiko kääntää kalenteri 2000-luvulle? ;) Itse ajelen V 70:llä, eikä tulisi mieleenkään ostaa joka päiväiseen käyttöön jotain laatikkoa... Harraste-auto toki sitten eri asia.
- minä pyörin
Niin, en tiedä kyllä mikä olisi yhtä nopeasti yhtä lämmin kuin 240-sarjan volvo!
jonkin verran talven pakkasilla ajoin 240 farkulla vm 1983, jossa on B23A moottori 4-vaihteisella laatikolla, jossa on sähköinen yliloikkari. Lyhyehköön työmatka-ajoon oiva peli. Kun perheessä on monta autoa, niin Volvo 240 on se, joka voi olla taivasalla.
Toki nykyautoihin verrattuna pidemmät matkat ovat toki aika jyystämistä;-) Mutta harrastekäyttöön ja nuorison ekoiksi autoiksi ihan käypiä pelejä...- shr-xxx
Olen opiskelija nuori ja ajan 240 volvo -88. Kilsoja tulee 35 tkm vuodessa ja käyn värtsilässä tankkaamassa 0.60e litra. Ihmetyttää bmw nuoret kun subbarit ja kaikki ja ajetaan vuodessa muutama tuhat kilometriä.
- Anonyymi
240 sarjalaiset on upeita
- Anonyymi
Omat suosikkivolvot 142. Amazon. Pv. 164. 240. 740. 850. 940. 960.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279