Hei, elikkä opiskelen toista vuotta yliopistossa. Olen ajatellut, että kandiin asti (3vuodessa) opiskelen pienemmässä yliopistossa ja sen jälkeen haen siirtoa isompaan yliopistoon. Lähinnä sen takia, että tärkeimmät ihmiset asuvat tuolla toisella paikkakunnalla..
Opiskelen nyt vain omaan tutkintooni kuuluvat opinnot, eli niihin ei kuulu sivuaineita.
Minua kuitenkin kiinnostaisi opiskella sivuaineena viestintää, joten milloinkohan yleensä opiskellaan sivuaineet, onko se kandissa vai maisteri-opinnoissa..?
Onko siiihen jotain suositusta ja miksi on, jos on?
Missä vaiheessa sivuaine-opiskelut!?
4
1165
Vastaukset
- huom huom.
Ei ole mitään suositusta siitä miten sivuaineet pitäisi suorittaa. Joidenkin yksittäisen kurssien vaatimuksena/suosituksena voi olla että jokin tietty yksittäinen kurssi on suoritettu tai että aine-tason kursseja ennen on suorittanut kaikki/ainakin suurimman osan aineen perusopinnoista.
Jotta voit valmistua kandiksi sinulla tulee olla pääaineesi perus- ja aineopintojen sekä kandin työn lisäksi suoritettuna myös tietyt perusopinnot (kuten kieliä, matikkaa yms. riippuen siitä tutkinnostasi) ja joko yksi pitkä sivuaine tai kaksi lyhyttä. Eli pelkillä pääaineen kursseilla ei voi valmistua kandiksi.
Itse kävin noita sivuaineiden kursseja miten sattuu, ensimmäinen kurssi jo ekana vuonna ja viimeinen sivuaineen kurssi taisi olla koko ensimmäisen tutkintoni viimeinen.- duoda duoda
"Eli pelkillä pääaineen kursseilla ei voi valmistua kandiksi."
Mitenkäs, kun meidän vanhassa tutkintorakenteessamme (itse opiskelen tämän mukaisesti) ei sanota mitään sellaista, että olisi pakko opiskella sivuaineita?
Nyt kuluvalle lukuvuodelle tutkintorakenne kuitenkin muuttui ja tutkintorakenteeseen tuli 25 op:n pakollinen sivuaine. - bfdbfdfdbfdbbfd
duoda duoda kirjoitti:
"Eli pelkillä pääaineen kursseilla ei voi valmistua kandiksi."
Mitenkäs, kun meidän vanhassa tutkintorakenteessamme (itse opiskelen tämän mukaisesti) ei sanota mitään sellaista, että olisi pakko opiskella sivuaineita?
Nyt kuluvalle lukuvuodelle tutkintorakenne kuitenkin muuttui ja tutkintorakenteeseen tuli 25 op:n pakollinen sivuaine.No jos opiskelet sellaista alaa jossa ei sivuaineita ole/tarvitse lukea niin sitten varmaan kannattaa käydä kysymässä laitokselta miten tulee menetellä noiden sivuaineiden kanssa.
Suurimmassa osassa yliopistoaloista noita sivuaineita on se 2-4.
- opiskelija**
Käy puhumassa opinto-ohjaajalle. Helsingin yliopistossa ainakin monet aineet ovat rajoituksenalaisia eli kannattaa ottaa selvää, mitä saa sivuaineeksi, mitä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743630Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472876Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1642813Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572361Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3592113- 1601840
- 761515
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231368Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391332- 261299