Oudot jalat, aamuisin voimattoman tuntuiset.

Petter1433

Hei!
Onko kellään ollut vastaavaa että jalat olis ylösnoustessa aamuisin jotenkin voimattomat, ei jaksa oikein kävellä. Päivällä on jo paremmin. Lihaksissa jotain elohiiren tunnetta käsissä ja jaloissa. Seistessä pitempään niin pohkeet menee jotenkin tukkoon. Ja jos käy kävelemässä vähän pitempään niin etureidet heti kipeytyy mikä ei ole normaalia. Aikaisemmin levossakin takareidet kireän tuntuiset. Ollut jo monta kuukautta, otettu alaselästä magneettikuvat ja niissä oli parissa välissä pullistumaa jotka ei Ortopedin mukaan liity vaivaan.kun ei ollut niin pahoja. Sitten on käyty hermoratatutkimuksessa kaikki ok. Verikokeet ok. Neurologilla käyty ei osannut sanoa muuta kuin ettei viittaa mihinkään lihassairauteen. Kuitenkin vähän muistaakseni höpisi jostain autonomisesta hermostosta?
Kaikki alkoi kun kesällä rakensin mökkiä tiukalla aikataululla hypin katolla ja tein sisäkattohommia yksin eli jalat oli tosikovilla sitä ylösalas hyppelyä Sitten syksyllä tuli noin 2kk. lämpöily ja sen jälkeen minunmielestä nuo oireet alkoi. Sitä vaan että olisko tosiaan elimistö mennyt jotenkin sekaisin, eli tuo autonominenhermosto tätä yllä pitää. OLIS MUKAVA JOS JOLLAKIN OLIS KOKEMUSTA, OON JO IHAN LOPPU TÄMÄN ASIAN KANSSA. KUN EI OIKEIN KUKAAN VARMASTI TIEDÄ MIKÄ VAIVAA!

4

4945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **Piia**

Täällä kans yksi jolla on aikapaljon vastaavaa.
      Mulla oireet alkoivat jo viimekeväänä, oli kans lämpöilyä ja muitakin infektioita. Jalat vetivät aivan voimattomiksi ja jus etureisissä oli kipuja. Välis kivut siirtyivät erikohtiin. Jopa 100metrin kävely oli hankalaa kun jalat olivat jo lujilla. Nyt on yhä samajuttu, aamuisin jalat voimattomat ja kankeat. Voimattomuus helpottaa vähän päivän mittaan mutta kankeutta on takareisissä ja pohkeissa. Lääkäreissä olen rampannut.. on otettu lähes 100 eri veriarvoa, enmg*2, lannerangan, pään ja kaularangan mri selkäydinnäyte. Lannerangassa kans pullistuma rappeumaa mutta ei kuulemma aiheuta oireita. Selkäydinnesteessä jotain vasta-aineita mutta epäspesifi-löydös -> ei vissiin oikeastaan viittaa mihinkään. Tää on ihan täyttä paskaa kun oireita on ja KUKAAN ei tiedä mikä vaivaa.... tiedän tasantarkaan miltä susta tuntu

• tiedänjotainasiasta

molemmille tiedoksi, menkää lääkäriin ja sanokaa että testaavat tuntuuko pulssia jaloissa. muuta en osaa sanoa.

• **Piia**
        tiedänjotainasiasta kirjoitti:

molemmille tiedoksi, menkää lääkäriin ja sanokaa että testaavat tuntuuko pulssia jaloissa. muuta en osaa sanoa.

Hmm... Mielenkiinnosta kyselen että mitä ajat takaa tuolla pulssin tuntumisella?

• Lantflickan

Sinulla voisi olla punkin aiheuttama borrelioosi. Myös lämmönnousu alussa sopii kuvaan. Menepä otattamaan verikoe niin selviää.
      Itsekin potilas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe