Kierteestä eroon...

kati_________

Elikkä olemme isännän kanssa kaatuneet vippikierteeseen. Laskuja on noin 2000 edestä, osista tullut perintäkirjeet, jotka olen onneksi saanut maksut sovittua. Mutta siitä huolimatta tuntuu ettei rahat riitä yhtään mihinkään.

Isäntä oli pitkään työttömänä ja niitä tuli sitten otettua, nyt miettinyt pääni puhki, että miten pääsen tästä kierteestä eroon. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten velkaneuvojat suhtautuvat näihin asioihin ja saako heidän kauttaan jonkinlaista avustusta...

Pankista en saa enää lainaa, koska asuntolaina on sekä kulutusluotto, nämä olen jo ottanut aikoja sitten ennen kun tiesin edes mtn pikavippiä olevan. Ja nyt en saa enää muutenkaan lainaa pankista koska maksukyky tulee vastaan, varsinkin nyt kun ole äitiyslomalla.... Unettomia öitä on ollut monia... Enkä todellakaan haluaisi itselleni mitään maksuhäiriömerkintää. Isäntä ei myöskään saa pankista lainaa koska hänellä luottotiedot menneet monen vuoden mokan takia.

Asiallisia vastauksia toivoisin!!!!!

26

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkakierre

      Ei pitäisi syödä enemmän kuin tienaa. Tuohon vaiheeseen päästettyä rahapulaa on jo vaikea korjata, kun velkaa on joka puolelle ja tulotkin vähän heikoilla. Mutta varmaan järki sanoo sen verran, että pikavipeistä olisi päästävä eroon keinolla millä hyvänsä. Omaisuutta myymällä, keikkatyötä tekemällä, pulloja keräämällä.

      P.S. Luottotietojen menetys ei ehkä olisi pahitteeksi sinullekaan. Sen jälkeen ette pystyisi ajamaan itseänne entistä syvemmälle suohon lisävelkaa ottamalla.

      • kati_______

        tiedän kyllä, että hyvin tyhmästi tehty... mutta sitä mukaa olen nyt alkanut laittaa vippi firmoihin kyllä kiellon/eston päälle kun olen saanut laskut maksettua... kunhan noista vielä pääsen eroon niin lähtee kaikkiin paikkoihin kielto etten saa otettua mistään enää... ja sitten vaan tarkkoja laskuja sen jälkeen että mihin varaa ja mihin ei....

        tässä oli vaan tosissaan se paska homma kun noita tuli otettua, että isäntä ei saanut edes kelasta rahaa pariin kuukauteen mistään, itse olin sillon töissä mutta sen verran pieni palkka oli ettei minun palkka riittänyt laskujen maksuun... mutta onneksi nyt isäntä saanut töitä joten alkaa hänelläkin rahat pyörimään vihdoin ja viimein kunnolla...

        olen yhden kerran jo ollut samaisessa tilanteessa, olisi silloin vaan pitänyt laittaa jo kiellot päälle mutta hyvä olla jälkiviisas :(((... silloinkin kyllä sain hyvin maksut sovittua eikä luottotiedot lähteneet. onneksi perintäfirmat ovat joustavia... no mutta jos tästä rumpasta selviäisi ja olisi viisaampi tämän jälkeen, että niitä ei enää oteta...


      • ottamattakantaamuuhu
        kati_______ kirjoitti:

        tiedän kyllä, että hyvin tyhmästi tehty... mutta sitä mukaa olen nyt alkanut laittaa vippi firmoihin kyllä kiellon/eston päälle kun olen saanut laskut maksettua... kunhan noista vielä pääsen eroon niin lähtee kaikkiin paikkoihin kielto etten saa otettua mistään enää... ja sitten vaan tarkkoja laskuja sen jälkeen että mihin varaa ja mihin ei....

        tässä oli vaan tosissaan se paska homma kun noita tuli otettua, että isäntä ei saanut edes kelasta rahaa pariin kuukauteen mistään, itse olin sillon töissä mutta sen verran pieni palkka oli ettei minun palkka riittänyt laskujen maksuun... mutta onneksi nyt isäntä saanut töitä joten alkaa hänelläkin rahat pyörimään vihdoin ja viimein kunnolla...

        olen yhden kerran jo ollut samaisessa tilanteessa, olisi silloin vaan pitänyt laittaa jo kiellot päälle mutta hyvä olla jälkiviisas :(((... silloinkin kyllä sain hyvin maksut sovittua eikä luottotiedot lähteneet. onneksi perintäfirmat ovat joustavia... no mutta jos tästä rumpasta selviäisi ja olisi viisaampi tämän jälkeen, että niitä ei enää oteta...

        Ärsyttävääääää! Voisitko välillä sanoa vaikka" mieheni",


      • isäntäemäntä
        ottamattakantaamuuhu kirjoitti:

        Ärsyttävääääää! Voisitko välillä sanoa vaikka" mieheni",

        -ne on kato kouvolasta.. :)


    • vitsi vitsi vai onko

      pääset kierteestä eroon myymällä itsees kadulla xD

    • vippikierre

      Vippejä korkoineen,kuluineen yms. kaikkineen alkaa olemaan vähän reilut 10 000€. Nyt niitä sitten maksellaan pienistä tuloista parhaan mukaan pois, toivotontahan se on koska kuluja tulee samaa vauhtia lisää kuin niitä saa maksettua. Ainut positiivinen asia on että nyt on vippaaminen loppu ja järkikin palannut päähän. Tyhmyydestä sakotetaan, ihan on oma vika, mutta kait jokainen joskus erehtyy, jotkut vaan sitten pahemmin kuin toiset...Itseppähän siitä sitten kärsii. Helpottaisi kummasti kun saisi jostain yhden ison lainan jolla maksaisi kaikki suurikorkoiset vipit pois. Sitä isompaa lainaa olisi huomattavasti mukavampi lyhentää.
      Huonompi homma vaan on se että opiskelija kun tällä hetkellä olen niin lainaa ei mistään saa. Ja siinä vaiheessa kun työpaikan saan, on luottotiedot jo historiaa, joten sittenkään ei lainaa tipu. Kai sitä takaajien kanssa saattaisi olla mahdollista saada, mutta kun ei ole niitä takaajia.
      Ulosottoa odotellessa..
      Siinä vaan taas velka kasvaa ja kasvaa, mutta kyllähän tuo summa on vielä ihan maksettavissa. Ainakin sitten kun sen työpaikan saa ja palkka alkaa juosta.

      • Zein63

        Vippejä ja muita lainoja on minulla myös n. 3000 €. Lapseni takia alunperin kierteeseen jouduin.
        Olen myös yrittänyt saada yhtä lainaa jota maksaisin pois vaan kun ei opiskelija saa.
        Tuntuu välistä että hoitoon saa kohta viedä kun ei jaksa enää juurikaan muuta kuin miettiä mistä saa seuraaviin lyhennyksiin rahat. Olen saanut tehtyä maksusuunnitelmia vaan tuntuu että niitäkin kohta on liikaa.
        Voi elämä jos mie joskus tästä selviän niin IKINÄ en ota mitään lainaa!

        Mua muuten on hirveästi ärsyttänyt kun olen katsellut paikkoja joista voisi saada isomman lainan niin siellä on aina vaihtoehtona opiskelija, mutta ihan turhaa on hakea. Olen jopa soittanut asiakaspalveluun ja heti sanotaan että "ei opiskelija lainaa saa". Turhaa työtä teetätetään ihmisillä..murrr ☺


      • ve
        Zein63 kirjoitti:

        Vippejä ja muita lainoja on minulla myös n. 3000 €. Lapseni takia alunperin kierteeseen jouduin.
        Olen myös yrittänyt saada yhtä lainaa jota maksaisin pois vaan kun ei opiskelija saa.
        Tuntuu välistä että hoitoon saa kohta viedä kun ei jaksa enää juurikaan muuta kuin miettiä mistä saa seuraaviin lyhennyksiin rahat. Olen saanut tehtyä maksusuunnitelmia vaan tuntuu että niitäkin kohta on liikaa.
        Voi elämä jos mie joskus tästä selviän niin IKINÄ en ota mitään lainaa!

        Mua muuten on hirveästi ärsyttänyt kun olen katsellut paikkoja joista voisi saada isomman lainan niin siellä on aina vaihtoehtona opiskelija, mutta ihan turhaa on hakea. Olen jopa soittanut asiakaspalveluun ja heti sanotaan että "ei opiskelija lainaa saa". Turhaa työtä teetätetään ihmisillä..murrr ☺

        Yhteiskunta tulee vastaan, kun rupeaa olemaan kunnolla. Virhe on tehty jo siinä vaiheessa kun vipit on otettu tietäen ettei niitä pysty maksamaan takaisin. Se on ihan oikein että siitä vähän yhteiskunnan toimesta "kovistellaan". Opiskelijalla on pienet tulot, joten eikö olisi tässä vaiheessa järkevää keskittyä opintoihin, maksaa vuokra ja ostaa ruokaa.

        Mikäli velat menevät kohtuuttomiksi, niin siinä tapauksessa myös velkajärjestely voi tulla kysymykseen. Mutta se edellyttää sitä, että oma käytös on yhteiskunnan arvojen mukaista. Esim. ei hanki TE-keskuksesta itselleen karensseja jne. Täytyy myös muistaa, että vikaa on myös lainaajissa. Hehän lainaavat korkealla korolla ilman maksuvaran tarkistusta.


      • vippaamummovitosen
        ve kirjoitti:

        Yhteiskunta tulee vastaan, kun rupeaa olemaan kunnolla. Virhe on tehty jo siinä vaiheessa kun vipit on otettu tietäen ettei niitä pysty maksamaan takaisin. Se on ihan oikein että siitä vähän yhteiskunnan toimesta "kovistellaan". Opiskelijalla on pienet tulot, joten eikö olisi tässä vaiheessa järkevää keskittyä opintoihin, maksaa vuokra ja ostaa ruokaa.

        Mikäli velat menevät kohtuuttomiksi, niin siinä tapauksessa myös velkajärjestely voi tulla kysymykseen. Mutta se edellyttää sitä, että oma käytös on yhteiskunnan arvojen mukaista. Esim. ei hanki TE-keskuksesta itselleen karensseja jne. Täytyy myös muistaa, että vikaa on myös lainaajissa. Hehän lainaavat korkealla korolla ilman maksuvaran tarkistusta.

        Mulla on omasta pankista asuntolainan lisäksi 3 kulutusluottoa. Kumma kyllä, eivät ole ihmetelleet. Eli pankista saa kyllä useita luottoja vaikka aikasemmat on vielä vaiheessa. Kokeile Nordeasta, sieltä minulla tällainen setti. Ihmettelen kyllä pankin anteliaisuutta, riskin ottavat mutta mä elän tässä hetkessä.


      • mk

        Saat vaikka luottotiedot menneet mutta tarvitset takaajan lainoihin mutta jos ei luottotiedot ovat kunnossa ja on plakkatuloja riittävästi niin pankista saa kulutusluottoa 5000€ helposti niin ei taette mitään pikavippejä ottaa. Normaalisti kun käteinen loppuu niin visakortti on sitä varten niin ei raha lopu koskaan ja yleensä 100€ riittää tilipäiväänsaakka.


      • paulaliina10
        Zein63 kirjoitti:

        Vippejä ja muita lainoja on minulla myös n. 3000 €. Lapseni takia alunperin kierteeseen jouduin.
        Olen myös yrittänyt saada yhtä lainaa jota maksaisin pois vaan kun ei opiskelija saa.
        Tuntuu välistä että hoitoon saa kohta viedä kun ei jaksa enää juurikaan muuta kuin miettiä mistä saa seuraaviin lyhennyksiin rahat. Olen saanut tehtyä maksusuunnitelmia vaan tuntuu että niitäkin kohta on liikaa.
        Voi elämä jos mie joskus tästä selviän niin IKINÄ en ota mitään lainaa!

        Mua muuten on hirveästi ärsyttänyt kun olen katsellut paikkoja joista voisi saada isomman lainan niin siellä on aina vaihtoehtona opiskelija, mutta ihan turhaa on hakea. Olen jopa soittanut asiakaspalveluun ja heti sanotaan että "ei opiskelija lainaa saa". Turhaa työtä teetätetään ihmisillä..murrr ☺

        Samassa liemessä tässä vähän ollaan.Pitää mennä päivä kerrallaan ja keksiä rahoittaja että saa tämän kierteen pois..Netti täynnä näitä kulutusluottoja vähän isompia.. mutta kyllä jotain aina estettä löytyy aika usein ne tyssätään .Nyt vain lusikka kauniiseen käteen , että tästä kuiville pääsee. ja ei enää langeta. tälläiseen ansaan. Kynsiä syöden eteenpäin. Opetus hyvä........ei enää koskaan
        tälläistä..Tsemppiä


    • jone111

      velkaneuonta sieltä sosiaalinen luotto mutta pitää itse pyytää merkintä luottorekisteriin että niin kauan kun sulla on sosiaalinen luotto maksamatta niin et pysty ostamaan mitään osa maksulla. en näe paljon muuta mahdollisuutta ota yhteys kunnan velkaneuontaan

    • Ei ole vitsi

      ja luekin se monta kertaa ja ota opiksesi.

    • Nolo-olo

      Meillä yht. yli 100000 pikavippikierteen takia. Molemmilta luottotiedot menneet. Kyllä sinä selviät. Elossa mekin ollaan, vaikka joka päivä ei ruokaa olekaan.

      • joopa joo

        No tuskinpa pelkkien pikavippien takia yli sataa tonnia sentään on.


    • Leveä elämä?

      Miten olisi rehellisesti epäonnistumisen myöntäminen raha-asioissa. Itselle ja myös muille on syytä myöntää, että on elänyt yli varojensa.

      Asunto myyntiin, mahdollisesti jopa hyvällä voitolla. Rahoilla maksatte vipit, yms. pois. Muuto hieman sivummalle halvempaan/pienempään vuorakämppään.

      Mikäli velaksi on uudehko auto, auto vaihtoon sellaiseen, mihin on oikeasti varaa VELATTOMASTI.

      Omistusasumista voitte yrittää uudelleen sitten, kun talous on paremmalla tolalla.
      Tulevaisuudessa varmaan osaatte ostaa sellaisen asunnon, johon teidän tuloilla on varaa ja osaatte ehkä paremmin huomioida työttömyyden vaikutuksen maksukykyyn, yms.

    • paulaliina10

      hei! Kuinka minä tästä ahdingosta selviän.?Help..Viimme joulukuussa otin eka vipin ja nyt olen korviani myöten veloissa.?Tälläiseen ahdinkoon ei kannata joutua..Nyt olisi isommasta kulutuslainasta kyse . että saan kaiken maksettua ja pääsen kuiville.Pienestä purosta paisui suuri joki ,Liian helposti saa suuria vippejä 300-1000e alkuun ihan ok. mutta kun maksun aika tulee . niin silloin huomaa mistä tuollaiet rahat saa ? Onko tämä minun lopun elämän hirttosilmukka .Kertokaa kokemuksista.

    • aodifjo

      2000€ on niin pieni summa, että sen ansaitsee TYÖLLÄ vaikka päällään seisten Mikonkadulla.

      Menkää molemmat toihin ihan mihin tahansa, ja moneen hommaan, mistä maksetaan palkkaa.

    • Eiköolisi

      Mites voisit kokeilla huorata? Samoin isäntä? Eikö olisi aika hankkia vähän omaa rahaa sinne plussa puolellekkin?

    • yyyhhhhhhhhhhhhhhhhh

      annatte käräjille mennä ja paris vuotta luottotiedot pois

      sopii jotain ulosottomiehen kanssa

      itelläki vastaavaa

    • Lainaselviäjä

      Itse otin 10,000e kulutusluoton ja maksoin vipit pois (oli luottotiedot vielä kunnossa)
      Kuukausittainen lyhennys oli vain murto-osa siitä mitä vippejä maksaessa. Toki sai maksaa vuosia takaisin mutta helpotti elämää aivan hemmetisti kun vain pikkulyhennykset. Jotain tähän tyyliin: http://www.peemies.net/pikavipit ja pikalainat/index.html

      Aina on myös olemassa velkaneuvojat ym.

    • Lainatyhteen
      • Vippi-Ville

        Ei muuten kannata!
        Nämä rahalaitos.fi, varmalaina.fi ja kaikki vastaavat asiakkaan puolesta lainoja kilpailuttavat putiikit perustuvat siihen kusetukseen että ne kalastavat lainanhakijan tiedot (niin henkilö- tulo- kuin muiden velkojen tiedot) ja myyvät tietopakettinsa eri pankeille ja vippifirmoille.
        Siellä sitten olet heidän rekistereissä vaikka kuinka kauan ja on aika iso vaara muutaman asian suhteen: 1. Tietosi leviävät kuin kulovalkea eri firmojen tietoon, halusit tai et. 2. Jos haet itse suoraan lainaa erikseen eri firmoista niin voit saada pienellä vaivannäöllä sitä helpommin, mutta jos olet laulanut kaikki tietosi näille sanansaattajille, niin voit olla varma että vaihtoehdot käyvät vähiin tai et saa lainaa mistään.
        Älkää olko niin hyväuskoisia että nämä kilpailuttajat ovat jotain hyväntekijöitä lainanhakijoille jotka tekee ilmaista työtä hakijan puolesta. Ehei, nämä onkivat tietosi, joita ei saisi mistään muualta kuin itseltäsi ja myyvät nämä paketit lainantarjoajille siis. Kannattaa olla erittäin tarkkana kenelle/mihin tietojaan kylvää. Mitään oikeaa hyötyä näistä kusettajista ei ole lainanhakijoille! Jos ei itse osaa hakea sopivaa lainafirmaa jolta hakee lainaa, niin ei pidä hakea sitä sitten lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe