Alkuraskaus ja pelko keskenmenosta

Pellakai

Moikka!

Raskauteni on kahdeksannella viikolla ja haluaisin kysyä teiltä jotka olette jo pidemmällä raskaudessa, että epäilittekö keskenmenoa joidenkin oireiden takia? Viimeviikolla rintani olivat vielä arat ja pinkeät, huono olo vaivasi loppuviikkoon asti, sain hulluja nälkäkohtauksia ja iso väsymys ja lämpö on ollut päällä. Eilen ja tänään huonovointisuus on hellittänyt, rinnat eivät ole enää juurikaan herkät ja alavatsassa on tuntunut menkkakivun kaltaista tunnetta. Väsynyt olen edelleen ja pientä lämpöä on. Verta ei ole tullut.
Kysyisinkin, että onko tällaiset vaihtelut ja vatsakipu normaalia vai merkki keskenmenosta?

Pelottaa todella kun on tullut hirvee pelko että jos menetän tän lapsen, painajaisiakin keskenmenosta oon jo nähnyt..

6

1396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullla

Olin ihan alusta todella vainoharhainen, tuttavapiirissä nyt parin viime vuoden aikana ollut näitä tuulimunia, ja yhdellä kohdunulkoinen, joten oli jotenkin sellainen olo etten olekaan oikeasti raskaana.. Ei siinä auttanut muu kuin varata aika yksityiselle varhaisultraan (onneksi tuli veronpalautukset sopivasti=))
      Tuli kyllä paljon parempi olo kun näki että pikkuinen on oikeassa paikassa ja sydän löi=)

Mutta kyllähän sitä silti jännitti.... Varsinkin siinä noin viikko9 kun tosiaan rinnat eivät enää olleet niin kipeät, pystyin jo makaamaan vatsallani, ja välillä kramppasi vatsassa todella ikäväntuntuisesti... Onneksi kuitenkin neuvolan ultrassa näkyi viikolla 10 4 erittäin vilkas pieni olento, ja niskapoimukin vain 0,98mm vaikka jopa 3mm olisi sallittu=)

Ja nyt vihdoinkin, viime perjantaina "riskiraja" ylittyi, eli nyt eletään 12 3. Nyt uskallan jo ajatella olevani raskaana...
      Vaikka pelottaa jos on paha olo, pelottaa jo mahaa vihloo, pelottaa jos ei tunnukaan miltään..

Joten en osaa sanoa mikä tilanteesi on, mutta keskenmenopainajaiset ja jännitys taitaa olla aika yleistä... Meillä mieskin nähnyt keskenmenopainajaisia ihan alusta asti...

Vieläkin tuntuu ettei uskalla hehkuttaa miten hyvin kaikki on, jos ei olisikaan....

Toivotaan että siellä on kaikki hyvin ja murehdit turhista=)

• rv 13

Olotila voi vaihdella hyvin paljon. Mullakin huonovointisuutta kesti noin rv 8-12, sitten helpotti. Nyt tulee taas aina välillä huono olo, jos on pitkään syömättä. Mahassakin on vaikka minkälaisia tuntemuksia, mutta ne kuuluu tietääkseni raskauteen. Välillä olen ihan turvoksissa, välillä olo on niin tavallinen, että tuntuu, etten olekaan raskaana. Myös rintojen kipuilu vaihtelee tosi paljon, jopa vuorokauden aikana.

Mua kans alussa pelotti, koska takana yksi keskenmeno. Mutta silloin juomasi jo ihan alussa, ettei kaikki ole ok. Ei pidä ajatella koko keskenmeno-asiaa, vaan ottaa rennosti. Ei se asia siitä murehtimalla kuitenkaan miksikään tule.

Onnea odotukseen :)

• Riikka SH

Eipä osaa valitettavasti lohduttaa tai helpottaa oloasi. Nimittäin itsellä tuli juuri 38 vko täyteen ja NYT SITÄ VASTA PELOTTAAKI! Hulluna laskee liikkeitä ja kuvittelee että juuri meillä on se huono tuuri että lapsemme kuolee kohtuun juuri ennen synnytystä. Tätä se äitien (ja isien) elämä taitaa olla. Ja sitten kun lapsi kasvaa niin uudet huolet ja murheet valtaa mielen. Onneksi osaamme varmaankin myös nauttia.
      Itse yritän ajatella että Taivaan Isä huolehtii meidän vanhempien lisäksi tarvittavalla tavalla näistä pienistäkin. Onnellista odotuksen jatkoa Sinulle!

• esikkoo odottaessa

jossai vaihees, pahoinvointia ei koskaan ollutkaan, mut rintojen arkuus ja väsymys ym hävis pian sen jälkee ku olin hakenut sikainfluenssarokotteen. Ja viel seuraavana päivänä oli sit lehdissä just et sen epäillää aiheuttaneen keskenmenoja... tuli itelleki sellane olo ettei nyt oo itelläkä enää kaikki kunnos ku ne oireetki hävis ku tuhka tuuleen. Neuvolas kuitenki ku kävin sit kuunteluttaa sydänäänet, nii siel pieni sydän kuulu sykkivän edelleen.:) Ei ne oireet koskaan palannut takas ennenku sit loppuraskaudesta alko tulla uudellee näit oireit ku synnytys läheni... Nyt on 7kk ikänen ilonen tytöntyllerö täällä jokeltelemassa eli loppuhyvin kaikki hyvin.:)

Ja nyt meneillää toinen raskaus viikoilla 5 ja mitään oireita ei oo missää vaihees tullu... tai väsymys oli plussauspäivänä ja pari päivää siit eteenpäi mut seki on jo taas hävinny. Nyt kyl vähä epäilyttääki sit et onkoha tuol masus alkuunkaa mitään ku ei oo niitä pieniäkään oireita mitä esikosta oli...

• TSEMPPII..

Ei mitään huolta :) Itse menin rv 12 np-ultraan ja lääkäri kysyi että oletko raskaana?Menin tietty ihan paniikkiin ja sanoin:" kyllä mä nyt ainakin niin luulin". Sitten hän kysyi:" millä viikolla sun pitäis nyt olla?" sanoin, ettärv 12 -13laskettuna kuukautisista. Onnekseni lääkäri huomasi siellä alkion joka vastasi ikää 8 viikkoa. Hedelmöittyminen ei ollut tapahtunut 2 viikkoa kuukautisten jälkeen vaan paljon myöhemmin.

Minulla oireet meni ja tuli. Ja viikolla 8-12 alkoi pahoinvointi äärimmilleen. sitten se loppui rv13. nyt olen rv14 ja tiheentynyt virtsaamistarve riesana.

Ei turhia huolia, stressiä on hyvä välttää ja syödä raskausajanvitamiineja ja foolihappoja ettei epämuodostumia synny.

Iloista mieltä, kaikki menee hienosti!

• heipoi
        TSEMPPII.. kirjoitti:

Ei mitään huolta :) Itse menin rv 12 np-ultraan ja lääkäri kysyi että oletko raskaana?Menin tietty ihan paniikkiin ja sanoin:" kyllä mä nyt ainakin niin luulin". Sitten hän kysyi:" millä viikolla sun pitäis nyt olla?" sanoin, ettärv 12 -13laskettuna kuukautisista. Onnekseni lääkäri huomasi siellä alkion joka vastasi ikää 8 viikkoa. Hedelmöittyminen ei ollut tapahtunut 2 viikkoa kuukautisten jälkeen vaan paljon myöhemmin.

Minulla oireet meni ja tuli. Ja viikolla 8-12 alkoi pahoinvointi äärimmilleen. sitten se loppui rv13. nyt olen rv14 ja tiheentynyt virtsaamistarve riesana.

Ei turhia huolia, stressiä on hyvä välttää ja syödä raskausajanvitamiineja ja foolihappoja ettei epämuodostumia synny.

Iloista mieltä, kaikki menee hienosti!

Menkkamainen kipu on normaalia kohtu kasvaa. Ei mitään huolia, jos verta ei tule. eikä silloinkaan kaikilla ole mennyt kesken.. mutta verta jos tulee on mentävä sairaalaan heti. paineen tunne alavatsalla voi viitata virtsatientulehdukseen, mutta jos testeissä ei ole tulehdusta.. virtsaamistarve johtuu kohdun kasvusta kun se painaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      110
      1615
    2. 105
      1175
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1061
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      959
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      50
      844
    6. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      127
      833
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      735
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      709
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      689
    Aihe