Onko kenelläkään kokemusta emconcor lääkkeestä lievään läppä vuotoon? 24 tunnin seuranta ja verikokeiden tulokset on vielä saamatta, mutta ultrassa näkyi "selvästi" pieni vuoto. Ikää on 26.vuotta ja nyt tuntuu ettei uskalla mitään tehdä kun koko ajan pitää kuulostella mitä sydän hommasta meinaa, lääkäri tyynnytteli ettei asiasta tarvitsisi olla huolissaan ja elämää voi jatkaa normaalisti. Sain tosiaan emconcor chf 2.5 mg lääkkeen, puolikas tabletti päivässä. Kontrolli käynti on 3.vuoden kuluttua. Vuotohan ei häviä mihinkään, mutta miten olette saaneet oireita vähemmäksi, onko vuoto iän myötä lisääntynyt? Rytmihäiriöt, jumputukset ym. oireet. Luin jostakin, että luontaistuotteista on ollut apua joillekin henkilöille, mitä tuotteita olette käyneet? En tupakoi, alkoholia ja kahviakin juon vähän, liikuntaa (hiihto, pyöräily, laskettelu, hyötyliikunta) harrastan epäsäännöllisen säännöllisesti. Pitääkö lääkkeen käytön aikana välttää jotain asioita? Tämä voi kuulostaa oudolta, mutta luin jostakin keskustelupalstalta että joku oli auringossa muuttunut siniseksi emconcor tyylisen lääkkeen käytön aikana... Toivoisin, että kertoisitte kaiken niin hyvän kuin pahan lääkkeestä ja läppävuodosta.
(Lievä) hiippaläpän prolapsi ja emconcor lääkitys
8
1212
Vastaukset
- turhatoivooooooooo
alentaa verenpainetta jne... tuskin muuta vaikutusta kuin rauhoittaa mieltä ja lääkefirmat saa rahansa!! Oireet taitaa olla osittain luulosairautta juu juu.. itselläkin oli just samanlaisia kun todettii vuoto , mutta jälkeenpäin totesin ne osittain luulotteluksi
Vuotoa ei voi lääkkeillä korjata ja edessä korjaus leikkaus 5-15v kuluttua ja siihen mennessä leikkaus menetelmät kehittyvät ja ehkä ei tartte edes rintakehää avata kun läppävuoto korjataan ??- Läpänheittoa
Eihän sitä kaikissa tapauksissa tarvitse nytkään sitä rintakehää avata. Tosin valtaosa toki tehdään vielä ns. vanhalla tyylilllä. Mutta olisihan se iso parannus jos kaikki voitaisiin hoitaa ilman sitä jurskautusta...vuoto ei tosiaan häviä iän myötä, vaan yleensä lisääntyy.
- marskutin
Itsellä vaikea vuoto hiippaläpässä, tosin ollut oireeton viime vuoteen saakka.Ei mitään lääkitystä käytössä.Mutta nyt odotan korjausleikkaukseen aikaa.Syntymästä saakka on vuotanut, joten ei ihan lähiaikoina luulisi sinulla pahenevan.Mutta kaikkihan me ollaan erilaisia ja jokaisella menee homma omaan tahtiinsa.Ja ikää minulla on 48v.Minulle ainakin neuvottiin tekemään ja harrastamaan ihan kaikkea, mikä tuntuu itsestä hyvälle ja niin olen tehnyt.Minkälaisia oireita?Itsellä tällä hetkellä rytmihäiriöitä, jalat ja kroppa väsyy tosi nopeasti, juosta ei jaksa ollenkaan, hengenahdistusta aika ajoin.Onko toi lääke tarkotettu vuotoon vai oireisiin?
- eiooooota
Laskee vähän verenpainetta mutta ei korjaa vuotoa eikä varmaan oireitakaan jos oireiksi ei lueta verenpainetta
- uutta ja outoa
Lääke on tarkoitettu minun kohdallani oireiden (lähinnä rytmihäiriöiden) hoitoon. Vähän on höntti olo lääkkeen oton jälkeen vaikka annostus on pieni. Mietin tässä nyt voinko syödä särkylääkkeitä (buranaa ym.) ihan normaalisti vai pitääkö joitakin särkylääkkeitä vältellä?!
- ykxkaxkol
uutta ja outoa kirjoitti:
Lääke on tarkoitettu minun kohdallani oireiden (lähinnä rytmihäiriöiden) hoitoon. Vähän on höntti olo lääkkeen oton jälkeen vaikka annostus on pieni. Mietin tässä nyt voinko syödä särkylääkkeitä (buranaa ym.) ihan normaalisti vai pitääkö joitakin särkylääkkeitä vältellä?!
sinulla Emconcor ei estä särky- tai kipulääkkeiden käyttöä. Yleensä yhteensopimattomat mainitaan lääkkeen pakkauksessa olevassa selosteessa. Jos Emconcor ei auta rytmihäiriöihisi, kay lääkärissä ja pyydä vaihtoa johokin toiseen saman ryhmän eli beetasalpaajiin kuuluvaan. Jos reseptissäsi ei ole vaihtokieltoa, voi määrätyin rajoituksin vaihtaa omaehtoisestikin sen halvempaan. Kannattaa kyllä kokeilla pari kuukautta, teho ei ehkä heti tunnu.
- jos hki
Olen 49-vuotias mies ja n. 3-4 vuotta sitten tunsin päivittäin voimakasta väsymystä ja voimattomuutta sekä hengenahdistusta, lisälyöntejä oli myös jonkin verran. Lääkäri kuunteli sydäntä noin 2 vuotta sitten kun hakeuduin lääkäriin ja sieltä kuului sivuääni. Minulle tehtiin hiippaläpän korjausleikkaus 2009 melko nopeasti diagnoosin jälkeen koska vuoto oli merkittävä ja se oli ns. mini-invaasioleikkaus eli rintaa ei avattu keskeltä vaan leikkaushaava on oikealla puolella rinnassa. Leikkaus tuli ilmeisesti viime hetkellä. Toipuminen oli nopeampaa mutta kipuja oli kuitenkin jonkin verran. Sairaalassa olin viikon verran. Läppä korjattiin ja ei tarvitse syödä marevania loppuikää. Lääkityksenä Bisoprolol 5 mg lisälyönteihin.
Sinulla edessä leikkaus kun vuoto on tarpeeksi merkittävä, siksi kontrollikäynnit, mutta sinun ei kannata olla huolissaan ja koita elää normaalia elämää ja harrastaa liikuntaa voimien mukaan. Jos tunnet itsesi selvästi väsyneeksi ja hengästyt helposti niin läppä on alkanut vuotaa enemmän. Onneksi tuo hiippaläppä on hyvin siedetty eikä tila muutu kovinkaan nopeasti. Sinulla tuo beetasalpaaja siksi että se estää verenpaineen nousun ja ettei sydän lyö liian nopeasti ja sydänläppä ei rasitu liikaa. Tärkeintä on tuon hiippaläpän kanssa se että sydämen vasen kammio jaksaa tehdä töitä. Vasen kammio ja eteinen voivat hieman laajentua koska sydän joutuu tekemään ylimääräistä työtä tuon vuodon takia mutta minulla leikkauksen jälkeen oli vasen kammio ja eteinen odotetusti pienentynyt. Verenpaine on normaali ja pulssi noin 60. Tärkeätä on se että verenpaine ei ole liian korkea jos on läppävuotoa. Leikkausta ei tarvitse pelätä vaikka se on erittäin monimutkainen operaatio ja sydän pysäytetään. Jos joutuisin uudestaan samaan leikkaukseen niin en pelkäisi enää sitä koska luotan sydänkirurgeihin Suomessa ja hoito on todella hyvää ja ammattitaitoiset hoitajat. Se mikä oli inhottavaa oli ne tutkimukset kun leikkauspäätöstä harkitaan. Tehdään sydämen ultraäänitutkimus ruokatorven kautta sekä sydämen varjoainetutkimus jossa selvitetään sepelvaltimot onko tukoksia olemassa koska jos sydänleikkaukseen joutuu niin siinä korjataan samalla kaikki mitä on korjattavissa. - yxkaxkol
siitä miksi läppävuoto syntyy. Jos esim. on sairaus, jossa sydän laajenee, lääkehoidolla supistuu, sitä tarkkaillaan säännöllisillä ultrauksilla ja lääkehoito on seurana. Juuri joko samantyyppinen kuin Emconcor-niminen, eli beetasalpaajaa. Tilapäisiä hiippa (mitraali) läpän vuotoja voi tulla vain tilapäisestikin. Näin kävi minulla, havaittiin sattumalta ylimääräisessä ultrassa, joka ei perustunut oireiden seurantaan.Otettiin magneettikuvaus myös. Kardiologi lähetti tarkempiin tutkimuksiin, ultraääni ruokatorven kautta, vian hyvin lievä läppävuoto sillä keralla ja sydän supistunut, joten leikkausta ei tarvittu tällä kertaa.
Sydänsairauteni on dilatoiva kardiomyopatia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san1872395- 581315
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621187Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871068Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731059Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221028- 961026
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153982Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975