Partylite ja Y-tunnus

ihan pihalla

Olen alkamassa Partylite konsultiksi ja tarvitsen y-tunnuksen.
Millä tavalla y-tunnus vaikuttaa kun olen muualla päätyössä ja velkojiakin on.
Liittyykö henkilökohtaiset velkani mitä ennen y-tunnuksen hankkimista on tullut sekä päätyöstäni tulevat tulot tuohon y-tunnukseen millään laillla?

7

1002

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin onnistuu

      http://www.ytj.fi/palvelut/y-lomakkeet/perustamisilmoituslomakkeet

      - keksi yritykselle nimi
      - Laita osoitetiedot
      - Laita rasti kohtaan yritys-yhteisötunnista varten

      muilta osin jätät täyttämättä sivut 2-4, siis vain täytät sivun 1

      allekirjoitus sivu 2 ja postiin

      Ei maksa mitään, jos haluat nimelle suojaa rastita myös kohta kaupparekisteriin..muista maksaa käsittelymaksu tällöin.

      • ihan pihalla

        Mutta kysynkin kuinka yksityshenkilönä hankkimani velat vaikuttaa tuohon kun jatkossa tulee olemaan y-tunnus.. onko yksityiselämässä olevat tulot ja velat mitenkän nyt yhteyksissä tuohon partyliteen.. eli jos minulla on verovelkaa ennen tuota y-tunnuksen hankkimista niin joudunko heti saman tien protestilistalle :))


      • Yyyyytunnus
        ihan pihalla kirjoitti:

        Mutta kysynkin kuinka yksityshenkilönä hankkimani velat vaikuttaa tuohon kun jatkossa tulee olemaan y-tunnus.. onko yksityiselämässä olevat tulot ja velat mitenkän nyt yhteyksissä tuohon partyliteen.. eli jos minulla on verovelkaa ennen tuota y-tunnuksen hankkimista niin joudunko heti saman tien protestilistalle :))

        Jos olet onnistunut yksityishenkilönä hankkimaan verovelkaa, niin on varmaan paras olla hankkimatta sitä y-tunnusta.


      • kokemusta on
        Yyyyytunnus kirjoitti:

        Jos olet onnistunut yksityishenkilönä hankkimaan verovelkaa, niin on varmaan paras olla hankkimatta sitä y-tunnusta.

        Niin, ja jos verovelkaa on, niin ei välttämättä verottaja anna y-tunnaria. Parasta pysytellä muitten hommissa jos tilanne on jo nyt tollainen. Ei se eläminen sen autuaammaksi muutu, päin vastoin.
        Menetät kaikki ne sosiaaliset edut jota työssäkäyvällä on mahdollisuus saada kun huonosti menee.


      • e3e2dcxe
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin, ja jos verovelkaa on, niin ei välttämättä verottaja anna y-tunnaria. Parasta pysytellä muitten hommissa jos tilanne on jo nyt tollainen. Ei se eläminen sen autuaammaksi muutu, päin vastoin.
        Menetät kaikki ne sosiaaliset edut jota työssäkäyvällä on mahdollisuus saada kun huonosti menee.

        Öh, vai että ihan kokemusta. Y-tunnuksen saantiin ei vaikuta verottaja millään tavalla. Vaikka sinulla olisi enemmän verovelkaa kuin Suomen valtiolla, saat y-tunnuksen. VAIN jos sinut on asetettu OIKEUDESSA liiketoimintakieltoon, et saa y-tunnusta. Ei pidä vastata jos ei tiedä.

        Y-tunnus on oikeustoimikelpoinen, eli omat henk.koht. velkasi ei siihen siis vaikuta. Y-tunnus on liiketoimintasi sosiaaliturvatunnus, jolla on oma luottohistoria. Mutta jos kyseessä ei ole OY, niin ulosotto kyllä vie rahat tililtäsi. Ja jos on OY, niin voivat viedä firman osakkeesi, jos niillä on jotakin arvoa.


    • partypartypartyparty

      et ole ryhtymässä "konsultiksi" vaan konsulentiksi, jolle partylite ulkoistaa työnantajariskin pakottamalla sinut perustamaan toiminimen palkkaa saadaksesi. vastaat itse koko sosiaaliturvastasi ja olet vaarassa pudota palkansaajien sosiaaliturvan ulkopuolelle.

    • oikeaakokemusta

      partypartypartyparty
      Hän on mitä todennäköisimmin ryhtymässä juurikin konsultiksi. Tupperwarella on konsulentit ja PartyLitellä konsultit (itse kun toimin molemmissa). PartyLitellä on sopimus jonka mukaan saat tienata n. 200-300€ kuukaudessa verottomasti (tarkkaa summaa en muista). Y-unnus ei vaikuta aiempiin velkoihisi, eikä tunnuksen saamiseen. Se ei myöskään vaikuta sosiaaliturvaan tai tukien saamiseen niin kauan kuin pysyy verottoman mynnin alapuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe