Partylite ja Y-tunnus

ihan pihalla

Olen alkamassa Partylite konsultiksi ja tarvitsen y-tunnuksen.
Millä tavalla y-tunnus vaikuttaa kun olen muualla päätyössä ja velkojiakin on.
Liittyykö henkilökohtaiset velkani mitä ennen y-tunnuksen hankkimista on tullut sekä päätyöstäni tulevat tulot tuohon y-tunnukseen millään laillla?

7

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin onnistuu

http://www.ytj.fi/palvelut/y-lomakkeet/perustamisilmoituslomakkeet

- keksi yritykselle nimi
      - Laita osoitetiedot
      - Laita rasti kohtaan yritys-yhteisötunnista varten

muilta osin jätät täyttämättä sivut 2-4, siis vain täytät sivun 1

allekirjoitus sivu 2 ja postiin

Ei maksa mitään, jos haluat nimelle suojaa rastita myös kohta kaupparekisteriin..muista maksaa käsittelymaksu tällöin.

• ihan pihalla

Mutta kysynkin kuinka yksityshenkilönä hankkimani velat vaikuttaa tuohon kun jatkossa tulee olemaan y-tunnus.. onko yksityiselämässä olevat tulot ja velat mitenkän nyt yhteyksissä tuohon partyliteen.. eli jos minulla on verovelkaa ennen tuota y-tunnuksen hankkimista niin joudunko heti saman tien protestilistalle :))

• Yyyyytunnus
        ihan pihalla kirjoitti:

Mutta kysynkin kuinka yksityshenkilönä hankkimani velat vaikuttaa tuohon kun jatkossa tulee olemaan y-tunnus.. onko yksityiselämässä olevat tulot ja velat mitenkän nyt yhteyksissä tuohon partyliteen.. eli jos minulla on verovelkaa ennen tuota y-tunnuksen hankkimista niin joudunko heti saman tien protestilistalle :))

Jos olet onnistunut yksityishenkilönä hankkimaan verovelkaa, niin on varmaan paras olla hankkimatta sitä y-tunnusta.

• kokemusta on
        Yyyyytunnus kirjoitti:

Jos olet onnistunut yksityishenkilönä hankkimaan verovelkaa, niin on varmaan paras olla hankkimatta sitä y-tunnusta.

Niin, ja jos verovelkaa on, niin ei välttämättä verottaja anna y-tunnaria. Parasta pysytellä muitten hommissa jos tilanne on jo nyt tollainen. Ei se eläminen sen autuaammaksi muutu, päin vastoin.
        Menetät kaikki ne sosiaaliset edut jota työssäkäyvällä on mahdollisuus saada kun huonosti menee.

• e3e2dcxe
        kokemusta on kirjoitti:

Niin, ja jos verovelkaa on, niin ei välttämättä verottaja anna y-tunnaria. Parasta pysytellä muitten hommissa jos tilanne on jo nyt tollainen. Ei se eläminen sen autuaammaksi muutu, päin vastoin.
        Menetät kaikki ne sosiaaliset edut jota työssäkäyvällä on mahdollisuus saada kun huonosti menee.

Öh, vai että ihan kokemusta. Y-tunnuksen saantiin ei vaikuta verottaja millään tavalla. Vaikka sinulla olisi enemmän verovelkaa kuin Suomen valtiolla, saat y-tunnuksen. VAIN jos sinut on asetettu OIKEUDESSA liiketoimintakieltoon, et saa y-tunnusta. Ei pidä vastata jos ei tiedä.

Y-tunnus on oikeustoimikelpoinen, eli omat henk.koht. velkasi ei siihen siis vaikuta. Y-tunnus on liiketoimintasi sosiaaliturvatunnus, jolla on oma luottohistoria. Mutta jos kyseessä ei ole OY, niin ulosotto kyllä vie rahat tililtäsi. Ja jos on OY, niin voivat viedä firman osakkeesi, jos niillä on jotakin arvoa.

• partypartypartyparty

et ole ryhtymässä "konsultiksi" vaan konsulentiksi, jolle partylite ulkoistaa työnantajariskin pakottamalla sinut perustamaan toiminimen palkkaa saadaksesi. vastaat itse koko sosiaaliturvastasi ja olet vaarassa pudota palkansaajien sosiaaliturvan ulkopuolelle.

• oikeaakokemusta

partypartypartyparty
      Hän on mitä todennäköisimmin ryhtymässä juurikin konsultiksi. Tupperwarella on konsulentit ja PartyLitellä konsultit (itse kun toimin molemmissa). PartyLitellä on sopimus jonka mukaan saat tienata n. 200-300€ kuukaudessa verottomasti (tarkkaa summaa en muista). Y-unnus ei vaikuta aiempiin velkoihisi, eikä tunnuksen saamiseen. Se ei myöskään vaikuta sosiaaliturvaan tai tukien saamiseen niin kauan kuin pysyy verottoman mynnin alapuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      191
      11569
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5479
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2767
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2405
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1871
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1845
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1704
    8. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      12
      1576
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1486
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1478
    Aihe