Kun on muutaman päivän railakkaasti ryypännyt on alaselkä kipeä. Kapakassa joku väitti että se tarkoittaa sitä että että munuaisiin sattuu?! Paskapuhetta vai totta, miten viinanjuonti munuaisiin muka vaikuttaa?!
En edes hirveästi happoile, joka toinen viikonloppu pe-la, kesällä tietysti enemmän. Samoin kun on pitkiä vapaita, pääsiäiset, joulut, juhannukset menee ryypätessä. Ikää 43v, näin mennyt jo 25 vuotta.
Kankkusessa selkä kipeä
47
20462
Vastaukset
- 59v..
Sama havainto mulla ja muutamalla kaverillakin, jotenkin se vaan munuaisissa tuntuu kyllähän nekin töitä tekee dogatessa. Kannattaa vältellä useamman päivän putkia...
- tyrueiwoqpå
25 Vuotta viikonloppujuomista alkaa pehmittämään kroppaa, joillakin vaikuttaa sisäelimiin, joillakin aivoihin, tai kaikkiin yhdessä. Ei sinulla ole toista 25 vuotta edessä juomarina, ainakaan terveenä.
- Munuaiset+
Maksa-arvot kunnossa, voiko munuaiset spragata, miten tutkia että ne on ok?
- ex-tissuttaja
Munuaiset+ kirjoitti:
Maksa-arvot kunnossa, voiko munuaiset spragata, miten tutkia että ne on ok?
Munuaiset on suodattimia jotka poistaa kehosta ylimääräistä kuonaa.
Jos virtsaat normaalisti ja kusi ei ole punaista niin se on ainakin yksi hyvä merkki.
Mee lääkäriin. - Munuaiset?
ex-tissuttaja kirjoitti:
Munuaiset on suodattimia jotka poistaa kehosta ylimääräistä kuonaa.
Jos virtsaat normaalisti ja kusi ei ole punaista niin se on ainakin yksi hyvä merkki.
Mee lääkäriin.Sittenhän ei ole mitään hätää?
- -----
ne munuaiset vinkuu viinasta.
Ihanko luulit, että maksa yksin tekee työn viina- ja kaljajätöksien poistossa? - ex-tissuttaja
Yleensä on vain nukahtanut humalassa vaikeaan asentoon. Sohvat ovat erinomaisia selänmurskaajia.
- Munuaiset?
Kännissä nukkuu huonossa asennossa, selkä jotenkin vääntynyt.
- Anonyymi
Ota ja lue miten munuaiset toimii ja mikä tarkoitus niiden olemassa ololla on, niin ettei tartte syyttää kun nukkuu väärässä asennossa että kipu mukamas siitä johtuisi .
Viina on viisasten juoma. Näkyy taas olevan se ainoa totuus.
En tunne edes sääliä, kun näkee kuinka paljon viinan juonti maksaa valtiolle . Ja toiset ei näytä edes ymmärtävän sitä
- Oikeassa
Alkoholin käytön jälkeinen alaselkäkipu juhtuu munuaisista
- Munuaiset?
En ole ikinä kuullut että jonkun munuaiset olisivat ryypätessä itsensä irtisanoneet. Maksa, haima, sydän, aivot mutta ei munuaiset. Miten asiaa voi tutkia?
- Esim..
Munuaiset? kirjoitti:
En ole ikinä kuullut että jonkun munuaiset olisivat ryypätessä itsensä irtisanoneet. Maksa, haima, sydän, aivot mutta ei munuaiset. Miten asiaa voi tutkia?
Otata iso verenkuva labrassa niin saat monet muutkin arvot munuaisten lisäksi samalla.. Säteilykipuakin on usein selässä joka voi johtua monistakin eri sisäelimistä haimasta, munuaisista tai vaikapa eturauhaesta...
- Kuhan nyt sanoin
Esim.. kirjoitti:
Otata iso verenkuva labrassa niin saat monet muutkin arvot munuaisten lisäksi samalla.. Säteilykipuakin on usein selässä joka voi johtua monistakin eri sisäelimistä haimasta, munuaisista tai vaikapa eturauhaesta...
"Hyvä puoli" on se, että jos on jo selviä kipuja, niin useimmiten laajemmissa jo verikokeissa näkyy viitearvojen ulkopuolella oloa. Jos vaivat ovat satunnaisempia tai jokin piilevämpi juttu, niin verikokeet ovat monesti yhtä tyhjän kanssa. Joidenkin kohdalla se on huono juttu jos on kunnostaan huolissaan ja menee lekuriin, sitten peruskokeet ovatkin ok ja lekuri sanoo ne taikasanat: "Ei sussa ole mitään vikaa"= Käännettynä potilaalle "Sä voit siis dokata ihan huoletta kuten tähänkin asti". Onhan täälläkin palstalla näitä "Maksakokeet otettu 5 vuotta sitten, ihan kunnossa se oli silloin. Ja enhän mä ole juonut kuin kolmena päivänä viikossa, no..ehkä jokus neljänä, Ihan max. viitenä. Miks mulla on maha kipeä ja kylkeen sattuu?"
Mutta jos haluaa "aidon tilanteen" kuvan, niin kannattaa toki käydä kokeissa mahdollisimman lähellä tuollaista kiputilaa tai sen ollessa päällä parasta aikaa. (Ei, en sano että ota kauheat kännit juuri ennen annettua labra-aikaa). Mutta tarkoitan sitä, että jos olet vaikka pari viikkoa juomatta ja sen jälkeen menet niin jos vielä on ns. terveen palautujan kirjoissa niin hyvinkin pian juuri munuaisarvot voivat laskea ärsytetystä tilasta. Mutta kunnossahan ne eivät toki ole jos säännöllisesti jo reagoivat kun tarpeeksi niitä kiusaa. Joten siis ihminen on kokonaisuus, eikä verikokeiden summa. Monestihan vaivaa on, mutta ei verikokeissa mitään näykään. Esim. krooninen haimatulehdus (joka jo sekin aika vakava tila) voi olla sellainen ettei näy perusverikokeissa, amylaasissa, haiman vajaatoimintaa osoittavissa kokeissa, tai mahan/suolistontähystyksissä tai ultrassa tai missään. Esim. tietty ylävatsan ct-kuvaus voi vain osoittaa jotain varjoaineen kertymistä alueille, joka viittaa haiman pitkäaikaiseen tulehdukseen. Siksihän nuo tuollaiset satunnaiset ja/tai säännöllisetkin tuikkimiset voivat olla vähän hankalia löytää syytä. Jos sellaisen haluaa sitten selvittää ihan ns. loppuun asti... Toinen tyytyy siihen kun amylaasi, crp, s-alat ja kreatiini on ok, jonka jälkeen jee, takaisin radalle. - Anonyymi
Munuaiset? kirjoitti:
Maksa suodattaa enimmän määrän mutta myös munuaisilla on oma tehtävänsä kehossa , ja kun juo paljon ovat munuaiset kovalla koetuksella , joten batmannista voi tullakki. Pieni hoito objekti loppu iäkseen
- Anonyymi
Munuaiset? kirjoitti:
Vai et ole kuullut koskaan , ihmiset jotka eivät tiedä edes kuinka kroppa reagoi asioihin on juuri näitä jotka juovat päänsä täyteen . Kehuskellaaan että ” voi kun mulla on krapulas” niinkuin siinä olis jotain, mainitse,osta edes. Krapulas on esi aste alkohilimyrkytykseen kun eläimet yrittävät toimia vaikka viina mies tahallaan aiheuttaa vaivansa.
Ei käy edes sääli tuollaisia
- Lääkäri,
Munuaiset ovat ylempänä.
http://www.munuainen.fi/opas/munuaiset_ja_niiden_tehtavat/ - Maroolofi
Mulla on kans, mutta mulla se johtuu varmaan siitä, että saatan kankkusessa maata tuntikausia selälläni. Tuskin on munuaisista kyse.
Vaikka munuaisiinhan se viinan juonti just vaikuttaa! Ja kaikkeen muuhunkin. Eikä taatusti positiivisesti.- Anonyymi
Oi Jesús kun osaa olla tyhmä. Nukkua selällään voi terve ihminen tehdä , mutta kun munuais arvot varit muuttuneet niin et voi syytellä selällä nukkumista . Suomalainen ei vissiin oikein osaa edes oman kehonsa toimintaa , vaikka ne on läpi käyty jo koulussa .
- Anonyymi
Kankkusessa , ihan niinkuin se olisi jotain luonnollista. Vaikka sinullehan se on elämän ehto
- yuklyuklu
Turhaan stressaat, ja mitä v.itun väliä, oot jo kuitenkin noinkin pitkälle päässyt
- CarrieB.
Virtsan seulontatutkimus (U-KemSeul)
Proteiini (U-Prot-O). Koe mittaa, pääseekö veriplasman proteiineja virtsaan. Normaalisti virtsassa ei saa olla valkuaisainetta. Jos liuskatesti osoittaa selvästi proteiinia, se merkitsee aina jotain munuaisen tai virtsateiden sairautta .
Hemoglobiini (U-Hb-O). Tutkimus mittaa, onko virtsassa verta. Normaalisti sitä ei saa olla. Koe on paljon herkempi kuin silmä. Vaikka virtsa ei näyttäisi lainkaan punaiselta, siinä voi silti olla pieniä määriä verta, minkä liuska paljastaa.
Ketoaineet eli asetoniaineet (U-Keto-O) ovat orgaanisia happoja, joita muodostuu rasvan palaessa elimistössä. Rasvan palaminen tarkoittaa, että elimistö käyttää energiantuotantoon pääasiassa rasvoja.Seurauksena on happomyrkytys eli ketoasidoosi, joka tarvitsee välitöntä hoitoa .
Virtsan pH. Kirjainyhdistelmä pH tarkoittaa happamuutta. pH:n arvo 7 on neutraali, sitä pienemmät arvot ovat happaman .....Virtsan happamuus vaikuttaa tiettyjen lääkkeiden ja myrkkyjen poistumiseen elimistöstä. - jenniepk
No tottakai alkoholi vaikuttaa munuaisiin sekä maksaan yms. Itellä kans selkä kipee toisinaan.
- viinapois
Mun mieskaverini kanssa valittaa, että selkään sattuu, hän juo aika usein ja salaa ovelasti. Ikää on jo 63 v. Olen ehdottanut, että ei joisi kovin tiheesti elimistön täytyy antaa levätä, varsinkin, kun ikää jo karttuu. Itse epilen, että maksa ja munuaiset on sekaisin. On vaikea saada läkäriin, usein on joutunut ambulanssilla sairaalaan kaaduttuaan "hiprakassa". Itse olen kehoittanut, että karpalomehu olisi laimennettuna hyvä saunajuomana eikä olutta tai lonkeroa, kirkkaista puhumattakaan.Älkää hyvät ihmiset pilatko hyvää elämää alkoholilla, pitäkää raitiita jaksoja mahdollisimman pitkiän. sillä elämä voi olla lyhyt viinan kanssa.
- Anonyymi
Jos juo usein niin ei se elimistö siitä enää parane kun vika tulee olemaan pysyvä , mutta hieman voi kohottaa elinvuosien määrää jos lopettaa juomisen , vaikka nämä sala juopot ei lopeta koskaan , vasta sitten kun viina ottaa niiltä hengen
- EiTrolli
Mua sattuu alaselkään ja kipu vaan pahenee joka päivä. Nyt juonu n 6kk putkeen joka päivä, sitä ennen en ollut juonut kuin pari kertaa koko elämäni aikana. Kuolenko ensi yönä?
- Kohtuudentuttava
Montako kuukautta tai vuotta ne pari aikaisempaa kertaa kestivät? 6 kk, 2 vuotta, 15 vuotta?
- suojelusaekeli
Kannattaa siirtyä pohtimaan kuolemanjälkeistä elämää. Se voi olla lähempänä kuin lähin kapakka tai alko.
- Anonyymi
Jos vapaa ehtoisesti juot ja vielä kehuskelee miten kauan olet juonut, niin et saa kenenkäään sympatioita . Se on itse käsitettävä mitä viina tekee kuopassa , ja jos ei käsitä niin sitten sairaalassa vingutaan kun kaikki on myöhäistä . Kuka normaali ihminen haluaa edes keskustella juopon kanssa
- läskimaha
Mulla kans tuota selkäkipua ollu. Kannattaa juoda paljon vettä krapulaan niin menee nopeammin ohi nuo kivut. Nestehukka on valtava ryyppyputken jälkeen ja ainakin kolme päivää pitää juoda vettä useita litroja päivässä että tilanne tasautuu.
- Anonyymi
Siinä taas se tavallinen luulo että krapulassa sitten muka juodaan .
Voi ihme miten alkeelliset käsitykset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas se tavallinen luulo että krapulassa sitten muka juodaan .
Voi ihme miten alkeelliset käsityksetTottakai krapulassa on hyvä juoda, vettä nimenomaan.
Sillä saa nestetasapainoa takaisin, vaikka ei se muuhun sitten mitenkään erikoisemmin vaikutakaan.
Eli ei siinä veden juomisessa mitään alkeellista ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai krapulassa on hyvä juoda, vettä nimenomaan.
Sillä saa nestetasapainoa takaisin, vaikka ei se muuhun sitten mitenkään erikoisemmin vaikutakaan.
Eli ei siinä veden juomisessa mitään alkeellista ole.Elektrolyytit on epätasapainossa kankkusen janossa joten vesi ei niitä palauta vaan silloin on oltava juoma joka sisältää hieman suolaa ja sokeria , netisssä on ohje miten sen itse valmistaa
- Anonyymi
Mulla tulee iltapäivällä vasta selkä ylhäältä oikeelta kipeeksi tai maha en osaa paikallistaa, on pari päivää kipeä dokaamisen jälkee , kipu on juilimista tuosta oikea tissin alapuolella ja selässä.
Maksa arvot viimeksi aavistuksen koholla, lääkäri sanoi että alat / asat suhde sellainen ettei nousu johdu alkoholista, mutta mistä helvetistä se sitten johtuu?
En tiä voisko joku suolihomma tehä kipuja tuohon kohtaan- Anonyymi
Nuslaat kännissä ankarasti doggy-style?
- Anonyymi
Haimakin kipuilee usein aika laajalta alueelta, painottuen kuitenkin ehkä enemmän vasemmalle. Esim. haimatulehdus aiheuttaa myös sellaista vyömäistä puristuksen tunnetta, vyötärö, selkä, kyljet.
Suolisto saattaa aiheuttaa laajempaa kipua vatsan alueella, myös selän puolella.
Itselläni juomisen jälkeen on kipua juuri oikealla puolella vatsaa, selkää, kylkeä. Mutta mulla on todettu maksassa vikaa, vaikkakin maksa-arvot ( alat/asat ) on yleensä aina ollut ok.
Toki selkäkivut pidemmän juomaputken jälkeen voi johtua ihan vaan selästä, on tullut istuttua huonoissa asennoissa, pitkään paikallaan huonossa tuolissa, jne.
Selkäkivut, kuten vatsankin, voi johtua kovin monista eri syistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haimakin kipuilee usein aika laajalta alueelta, painottuen kuitenkin ehkä enemmän vasemmalle. Esim. haimatulehdus aiheuttaa myös sellaista vyömäistä puristuksen tunnetta, vyötärö, selkä, kyljet.
Suolisto saattaa aiheuttaa laajempaa kipua vatsan alueella, myös selän puolella.
Itselläni juomisen jälkeen on kipua juuri oikealla puolella vatsaa, selkää, kylkeä. Mutta mulla on todettu maksassa vikaa, vaikkakin maksa-arvot ( alat/asat ) on yleensä aina ollut ok.
Toki selkäkivut pidemmän juomaputken jälkeen voi johtua ihan vaan selästä, on tullut istuttua huonoissa asennoissa, pitkään paikallaan huonossa tuolissa, jne.
Selkäkivut, kuten vatsankin, voi johtua kovin monista eri syistä.Unohdin vielä mainita että rasvamaksa löytyi ultrassa aiemmin talvella, ylipainoa oli parikymmentä kiloa joista nyt kymmenen saatu pudotettua, tohtori kyllä väitti että kipu ei johtuisi maksasta, mitä vikaa siellä sinun maksassa oli joka kipua aiheuttaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdin vielä mainita että rasvamaksa löytyi ultrassa aiemmin talvella, ylipainoa oli parikymmentä kiloa joista nyt kymmenen saatu pudotettua, tohtori kyllä väitti että kipu ei johtuisi maksasta, mitä vikaa siellä sinun maksassa oli joka kipua aiheuttaa?
En tiedä, johtuuko kipu suoranaisesti maksasta, mutta mulla on ollut jo vuosia rasvamaksaa, ja nelisen vuotta sitten otettiin maksasta koepala ( 2 vuotta jouduin ensin valitella ennenkuin mitään tapahtui ).
Maksan mahdollisesta rasvoittuneisuudesta mulle mainittiin ekan kerran jo vuonna 2008.
Tuloksena oli rasvamaksatulehdus ja myös vähän sidekudosta.
Diagnoosi, steatohepatiitti.
Väitetään kyllä niin, että maksa ei tunne kipua, siitä en tiedä.
Mulla oli jo reilu kuusi vuotta sitten tunnetta kyljessä, kun olin makuuasennossa oikealla kyljellä, tuntui kuin kyljen alla olisi ollut joku muhkura.
Ajoittain edelleen on samanlaista tunnetta, ja joskus sattuu niin kovaa, etten pysty edes makaamaan oikealla kyljellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkäkivut, kuten vatsankin, voi johtua kovin monista eri syistä.Älä lohduta itseäsi falskisti , että kivut muka väärästä asennosta , viina on viinaa ja aiheuttaa elimistössä aina kaaoksen .
Onko se niin vaikea olla selvin päin, eihän juopon kanssa edes voi keskustella asioista , ja mulla ottais päähän jos mun kaveri ei voisi olla selvinpäin minun seurassani , ei juopolle ole mitään mahdollisuutta kypsään suhteeseen
- Anonyymi
Mistä johtuu että palsta on mennyt tähän pisteeseen? Ovatko sheriffit rantaremmissä? Onko kirjoittajien käyttäytyminen vaikuttanut negatiivisesti, raittiisiin, uskovaisiin ym.?
Palsta on ulosteen peitossa ja pilaantuu kovaa vauhtia, tää haisee kohta jo ruudun läpi määnneelle.
t. perseen haju- Anonyymi
Samaa kysyn minäkin: missä ovat raittiit ja uskovaiset, tämän alkoholi- palstan suola?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa kysyn minäkin: missä ovat raittiit ja uskovaiset, tämän alkoholi- palstan suola?
Ehkä parempikin, ettei palsta pääse liian suolaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raitis ihminen löytyy paikoista joissa juoppo ei koskaan käy. Ja ei tarvitse edes olla mikään uskovainen jos kammoksuu juoppoja , sano mitä juopolle on antamista ihmis suhteissa , vastaus on EI MITÄÄN . Kuka minkään retaleen kanssa haluaisi olla kun niitä on fiksujakin miehiä ja naisia joille juominen ei kuulu tapoihin. Sitten eri asia jos illallisen kanssa juo lasin viiniä , sitä ei kutsuta ryyppäämiseksi
- Anonyymi
Se tässä ihmetyttää vielä kun se kipuilu voimistuu iltaa kohden, aamulla ei ole kipeä.
Nytkään ei ole kipeä en ottanut mitään illlalla mut iltapäivästä taas juilii.
Ja ne uskovaiset on nyt suviseuroilla - Anonyymi
Mahaperäistä tais olla ku ibs lääke tuntuu jossain määrin auttavan
- Anonyymi
On siinäkin kysymys, sehän jo opetetaan koulussa miten munuaiset toimii.
Niin että se ns ryyppääminen laittaa munuaiset kovalle koetukselle .
Kun ne alkavat reistaileen niin lopulta johtaa sairaalaan jossa annetaan lievitystä mutta ei parannusta sillä kun juo munuaiset paskaksi niin sitä ei voi korjata enää, muuta kun uudella munuaisella, ja luovuttajia ei ole tarpeeksi . Niin että dialyysissä kun käy joka toinen päivä saattaa olla ainoa keino elää. Että oma valinta juo tai elä
Ihmettelen kovasti ihmisten epätietoisuutta omasta kehostaan , ja sitä että alkoholia käytetään väärin .
Kun kehuskellaan ryyppäämisellä niin aina tulee mieleen ihminen jolla ei paljon ole tietoa pääkopassa. Joten jos haluaa päästä dialyysi potilaaksi niin voi jatkaa juomistaan , mutta yhteiskunta maksaa suuret rahat vuosittain näiden pallopäiden tietämättömyydestä- Anonyymi
Ei nää " pallopäät " tietämättömiä ole.
Lähes kaikki alkoholistit varmasti tietävät alkoholin haitat ja riskit.
Voisi lähteä ajattelemaan siltä suunnalta, mikä on saanut alkoholismin aikaiseksi.
Alas vajonnut alkoholisti ei paljon jaksa välittää omasta terveydestään, vaikka tietääkin, mitä runsas juominen voi saada aikaiseksi.
Alkoholismin syövereissä kun tuppaa vähenemään se itsestään välittäminen.
- Anonyymi
Pilkkiminen baari jakkaralla selkä notkolla ei ole terveellistä!!😴😴
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742