Alkoholi ja light limsa

pive

Olen joskus joltain kuullut, että light limsaa ja alkoholia ei saisi sekoittaa keskenään, vaan pitäisi käyttää tavallista limsaa. Mutta en kuolemaksenikaan muista miksi. Osaisiko joku teistä kertoa syyn? Kiitos!

10

3128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      ei ole mitään syytä moiseen...

      • -T-

        Monet haluavat alkoholijuomansakin kevytversioina siidereistä paukkujen miksereihin. Eipä ole ainakaan (tietääkseni) kukaan siihen kuollut.


    • Sakke

      ...puppua!

      Ei mitään perusteita tuollaiselle väitteelle. Olen monet kerrat tehnyt rommikolat lightista ja käyttänyt muitakin - ei mitään sivuvaikutuksia, ei vaan saa sokeria. Samoin light-siiderit on makeutettu juuri sillä samalla aspartaamilla, jota on light-limuissa ja -mehuissa.

      Seuraavan kerran, kun kuulet tuollaisen väitteen, pyydä väitteen esittäjältä perusteluja!

      • Minä vaan

        Luin jostain et toi aspartaami aiheuttaa syöpää ja jotain muuta paskaa... En kyl tiedä paljoko siitä on totta... Pitäis ottaa selvää...


      • tietää
        Minä vaan kirjoitti:

        Luin jostain et toi aspartaami aiheuttaa syöpää ja jotain muuta paskaa... En kyl tiedä paljoko siitä on totta... Pitäis ottaa selvää...

        pitää paikkaansa,Aspartaami ei nimittäin poistu kehosta,joten jos juo paljon light-mehuja,on terveysriski!!!


      • Jep
        tietää kirjoitti:

        pitää paikkaansa,Aspartaami ei nimittäin poistu kehosta,joten jos juo paljon light-mehuja,on terveysriski!!!

        Aivan. Mutta tässä on kyse sekoittamisesta alkoholiin, mikä ei muuta tilannetta miksikään. Eli alkoholiton light-litku on ihan yhtä (enemmän) haitallista syövän kannalta kuin alkoholiin sekoitettu moinen.


      • vissy
        Jep kirjoitti:

        Aivan. Mutta tässä on kyse sekoittamisesta alkoholiin, mikä ei muuta tilannetta miksikään. Eli alkoholiton light-litku on ihan yhtä (enemmän) haitallista syövän kannalta kuin alkoholiin sekoitettu moinen.

        Mulle tulee ainakin hirveä päänsärky, jos otan light-limun kanssa esim. kossua. AINA
        Siis mieluummin en!


      • kommentoija
        Minä vaan kirjoitti:

        Luin jostain et toi aspartaami aiheuttaa syöpää ja jotain muuta paskaa... En kyl tiedä paljoko siitä on totta... Pitäis ottaa selvää...

        ...nuo syöpäjutut. Kukaan ei pysty nauttimaan aspartaamia light-limuissa niin paljon, että sen syövän ehtisi saada alle kolmen sada vuoden aikana - enkä ole kuulut kenenkään elävän niin pitkään söivät tai joivat mitä tahansa.

        Miksi ihmiset luottaa hevosmiesten uutistoimistoon enemmän kuin tutkittuun faktaan? Ja tuollaisille on annettu vielä äänioikeus!


    • Pitoisuusmittaaja

      Ite olen erittäin huolestunut nykyisestä trendistä lantrailla jaloja juomia noinkin vesipitoisilla aineilla, kuin kevytlimu. Ite olen ainoastaan lantrannu pirtua, ja sitäkin vain Dry Vodkalla (lahja). Pitäähän alkuperäistuotteen maku säilyttää. Ja voihan niitä vetisiä litkuja, kuten kossu ja keppana ostaa sellaisenaan kaupasta.

    • kännipää

      on testattu että jos viinaa sekoittaa light limuun, promillet ovat jopa puolet korkeammat, jolloin liikaa juomisen riski on suurempi, humalahakuiseen juomiseen suosittelen light limuja, muuten en

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe