Työtön sairaslomalle?

väsyttää aina

En tiedä mitä tekisin.Irtisanoin itseni töistä puoli vuotta sitten työpaikkakiusaamisen takia. Mieliala oli mennyt itselläni niin alas,että en enää jaksanut yhtään töissä. Luulin että asia korjaantuisi kun pääsisin huonosta työpaikasta pois.Mutta nyt olen ollut työttömänä ja en halua hakea mihinkään töihin. En jaksa ja pelkkä ajatuskin itkettää.

Aloin miettimään että olen ollut neljässä työpaikassa elämäni aikana ja yhdessäkään en ole viihtynyt. Kaikissa paikoissa on ollut jotain vialla.Joko on ollut ihan orjameininkiä,oikeuksien sortamista tai sitten "ikäviä" ihmisiä jotka ovat ottaneet minut kohteekseen.

Pitäisi varmaan saada sairaslomaa,ettei tarvisi olla koko ajan työkkärin painostuksen alla. Mutta parin viikon sairasloma on yhtä tyhjän kanssa,kun olen siis työtön ollut jo puoli vuotta. Onko kellään mitään tietoa millaisia sairaslomia saa tälläiseen tilanteeseen? Kuin pitkiä sairaslomia jotkut ovat saaneet? Jos on töissä niin olen kuullut että saa yleensä 1-2v.Mutta entäs työttömät?
Töihin en pysty menemään tässä mielentilassa.Väsyttää,itkettää ja en saa unta.

3

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toistaiseksi eläke

      sairauslomaa edes tapauksessasi kirjoiteta.

      "Jos on töissä niin olen kuullut että saa yleensä 1-2v." Mistäs tälläistä olet kuullut??

      • väsyttää aina

        Siis tarkoitin 1-2 viikkoa.Oli jäänyt tuo k-kirjain pois. Näin sitä käy kun on mieli ihan maassa,ettei osaa kirjoittaakaan.

        Mulla on ehtinyt olemaan paljon työkavereita kun isoissa firmoissa olen ollut töissä ja olen näiltä kuullut että "työuupumuksen" takia on saanut tuon viikon pari saikkua. Tosin mulla on ollut myös yksi kaveri joskus joka oli erittäin vakavasti masentunut. Hän oli kanssa työtön,mutta saikulla kuitenkin koko ajan. Hänen ongelmat johtuivat ihan eri syistä,joten hänen tapaustaan ei voi verrata minuun.


    • 4+3

      Samaa mietin. Olisin aivan kypsä siirtymään vaikka eläkkeelle. Työnteko ja opiskelu ei kiinnosta minkään vertaa. Elämä tuntuu levolliselta ja hyvältä työttömänä. Rahalla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä elämässäni, kunhan välttämättömimmän saa, se riittää. Olen kyllästynyt koko elämän läpi kuuluneisiin kursseihin ja pätkätöihin, jotka ovat suurimmaksi osalta tuottaneet vain pettymystä sen suhteen, että elämässä nallekarkit eivät todellakaan mene tasan. Kahdessa työpaikassa on lyöty niin pahoin vasten kasvoja, että jos olisin ollut voimakkaampi olisin voittanut oikeuteni, mikäli olisin jaksanut alkaa taistelemaan, mutta molempia työsuhteita varjosti voimattomuuden tunne, joissa ajatukset olivat pysäyttäviä. Yhtä isän kuolema ja lapsen sairaus. Toista onnettomuus.

      Kuvottaa jo ajatuskin mennä johonkin työpaikkaan ja alkaa teeskentelemään jotain työkykyistä suorittajaa.

      Tekee vaan mieli sanoa, että johan tämä on nähty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe