Velkäjärjestelyn hakemisen vaikeus

Ylivelkaantunut

Lyhyesti kerrottuna: Eka käynti velkaneuvojalla 10/2010 kolmen odotuskuukauden jälkeen. Vein kaikki mahdolliset paperit, avatut ja avaamattomat kirjeet velkojilta, tilinauhat, verotustodistukset ym. Allekirjoitin avoimen asianajovaltakirjan, jolla virkailija voi pyytää velkojilta saldotodistukset. Hän lupasi laskea ja selvittää kaikki velkani seuraavaksi kerraksi.

Toinen käynti 1/2011. Pöydällä toisen ihmisen paperit ja tiuskaisee minulle "sinähän olet tehnyt 2007 jonkun sopimuksen". En ollut tehnyt ja virkailija etsi minun paperini. Avaa kaikki kirjeet siinä edessäni ja kyselee " mites tämä, entäs tämä jne.
Kysyessäni, paljonko minulla sitä velkaa sitten on, hän vastaa: "odotas kun lasken". Laski velkaa 20.000.
Virkailija kyseli miten aion hoitaa velat, johon en oikein tiennyt mitä vastata. Luulin, että virkailija neuvoo minua. Hän kertoi, jos minulle jää maksuvaraa, maksan sen verran velkojille. Kestoltaan 3 vuotta. Ja, jos ei jää maksuvaraa, en maksa mitään ja kesto 5 vuotta.(NS, nollamaksuohjelma)

Otin toisen käynnin jälkeen puhelimitse yhteyttä virkailijaan ja kyselin uudestaan, paljonko minulla sitä velkaa oikein on? Ja taas hän laski. Velkani oli noussut 5 pv:n aikan 6.000 euroa. Kokonaisvelan ollessa nyt 26.000. Jatkoi kyselyä, vanhetumisajoista jne. Seuraavaksi virkailija kehtasi kysyä minulta "paljonko sinulla on ulosotossa velkoja ?" ja "paljonko ulosottomies vie tilistä ?". Eikö hänellä pitäsisi olla viimeisin tieto ulosotossa olevista veloista? Kun vastasin, ettei ulosotto saa vietyä tilistäni joka kerta, kun tilit on niin pieniä.
Sitten virkailija tokaisi "et saa haettua velkäjärjestelyä". Kuulema velkäjärjestelylaissa sanotaan, että ansiotulo on oltava täysin käytössä. Olen osa-aikatyössä 24 h/vk.

Olenko ymmärtänyt kaiken väärin?

40

3481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öllerö

Olet ymmärtänyt väärin. Vaikka vouti viekin tileistäsi, niin se ei ole este velkajärjestelylle.
      Voi kyllä käydä itsekin ulosotosta pyytämässä ulosottoselvityksesi, eikä maksa mitään.
      Velkasi on vielä kohtalaisen pieni ja voisi olla jossain määrin oletettavaa, ettei nykyinen ansiotasosi ole
      pysyvä; tämä voi kyllä estää velkajärjestelysi.

• velallinen....

Sinunhan pitäisi itse viedä ulosotto selvitys velkaneuvojalle ja se tieto pitäisi velkaneuvojan kertoa eka kerralla. Velkajärjestelyä voit hakea, mutta koska ei ole varmaa pääset järjestelyyn, niin velkaneuvojan ei olisi sitä pitänyt sanoa. Hieman on outoa käytös ollut....

• VelkaneuvojaHelsinki

Tässä tulee nyt juuri vastaan se velkajärjestelyn este josta olen puhunut aiemminkin. Eli ulosotossa oleva henkilö ei voi hakeutua velkajärjestelyyn. Näin se vain on. Kiitos kun tämän esimerkilläsi todistit.

• vuodesta 1991

ja nyt 3v velkajärjestelyssä täynnä, 2v jäljellä.

• dfdggs

Seisooko? Kastuuko ?

• Öllerö

VelkaneuvojaHelsinki jaksaa todistella täydellistä tietämättömyyttään.
        Kiitos, uskomme jo sinun olevan Suomen tyhmin velkaneuvoja.

• ei este

Ulosotto ei estä velkajärjestelyä.Älkää antako tänne väärää tietoa. Ylivelkaantuneelle;ikävä että sinulle sattui tyly asian hoitaja.Toivotaan että aisasi järjestyy.Kai sait uuden ajan velkaneuvojalle?

• Anonyymi

Ja mistähän tuo tieto on peräisin?päin vastoin jos on ulosotossa ollut jonkin aikaa mahdollisuudet velkajärjestelyyn paremmat.

• Anonyymi
        ei este kirjoitti:

Ulosotto ei estä velkajärjestelyä.Älkää antako tänne väärää tietoa. Ylivelkaantuneelle;ikävä että sinulle sattui tyly asian hoitaja.Toivotaan että aisasi järjestyy.Kai sait uuden ajan velkaneuvojalle?

Ihmettelen miten velkaannutaan niin ettei tiedetä velan määrää tai velkaantuminen pääsee käsistä.

Tottakai järjestely on mahdollinen ulosotossa. Järjestelyhän lopettaa ulosoton.

Tuo aloitusen velka ei ole ainoa kuulemani tuon suuruinen, eikä pahin. Pahin on ollut todella paljon isompi.

..semmoseen ihmiseen jolla on asioista jotain hajua. Kuulostaa ettei se ihminen oikein älynnyt mistään mitään.

• velallinen...

Minä kävin velkaneuvojalla ja laitettiin paperille kaikki, mitä seuraavalla kerralla tuon mukanani. Yksi oli juuri tuo selvitys ulosotossa olevista veloista. Tilasin selvityksen ( paksu nippu ) ulosottomieheltä ja pääsin velkajärjestelyyn ja viidestä vuodesta jäljellä viimeiset erät :) Alussa tuntui pitkälle ajalle, mutta nyt tuntuu, että nopeasti aika meni.
      Ja tuolle yhdelle kahjolle, että kun velkajärjestely päätetään aloittaa ja määrätään selvittäjä, niin silloin ulosotto jatkuu, mutta kertyviä varoja ei tilitetä velkojille, vaan ulosottomies säilyttää ne. Kun sitten maksuohjelma hyväksytään, niin niistä kertyneistä varoista maksetaan osa selvittäjän palkkiosta.
      98 % ihmisistä, jotka pääsee velkajärjestelyyn on ulosotossa velkoja. Takuu Säätiöllä on taas toinen kriteeri ja Säätiön takausta ei saa, jos on ulosotossa velkoja. Joten lopeta paskan jauhanta sen osalta.

• Veloissajapahasti

• kysyn vaan ?

jotain muuttunut, kun kerrot että ulosotto jatkuu vaikka velallisen vj hakemus on lähtenyt oikeuteen?

Itsellä kokemus n 10v takaa ja silloin ulosotto katkesi velkaneuvojan ilmoitettua ulosottoon, että vj hakemus on lähtenyt käräjäoikeuteen. Noin meni kohdallani.

Sitten tuota Takuu-Säätiö juttua kanssa ihmettelen? Muistelen tv:n "Kukkaron herraksi" ohjelmasta että velkaantuneet olivat ulosotossa ja silti velkaneuvoja ehdotti Takuu- Säätiön hakemusta ja varmaan osa saikin ja hakivat...? Sellainen kuva jäi mieleen.

• Öllerö
        kysyn vaan ? kirjoitti:

jotain muuttunut, kun kerrot että ulosotto jatkuu vaikka velallisen vj hakemus on lähtenyt oikeuteen?

Itsellä kokemus n 10v takaa ja silloin ulosotto katkesi velkaneuvojan ilmoitettua ulosottoon, että vj hakemus on lähtenyt käräjäoikeuteen. Noin meni kohdallani.

Sitten tuota Takuu-Säätiö juttua kanssa ihmettelen? Muistelen tv:n "Kukkaron herraksi" ohjelmasta että velkaantuneet olivat ulosotossa ja silti velkaneuvoja ehdotti Takuu- Säätiön hakemusta ja varmaan osa saikin ja hakivat...? Sellainen kuva jäi mieleen.

Kyllä ulosotto keskeytyy ja jos vouti sen jälkeen vielä nyhtää, niin vouti myös maksaa ne takaisin.
        Toisaalta, kun vj-hakemus jätetään, niin velallista edellytetään pistämään sivuun tietty määrä
        rahaa joka kuukausi ja jos epäilee ettei osaa säästää, niin on viisaampaa antaa voudin ottaa edelleen.
        Näitä rahojahan vouti ei tilitä velkojille, vaan ne ovat ikään kuin säästössä.

• sama...
        Öllerö kirjoitti:

Kyllä ulosotto keskeytyy ja jos vouti sen jälkeen vielä nyhtää, niin vouti myös maksaa ne takaisin.
        Toisaalta, kun vj-hakemus jätetään, niin velallista edellytetään pistämään sivuun tietty määrä
        rahaa joka kuukausi ja jos epäilee ettei osaa säästää, niin on viisaampaa antaa voudin ottaa edelleen.
        Näitä rahojahan vouti ei tilitä velkojille, vaan ne ovat ikään kuin säästössä.

Ulosotto keskeytyy, kun velkajärjestelyn aloittamispäätös tehdään, mutta vouti ei tilitä niitä kertyneitä varoja velkojille. Kertyneet varat on sitten selvittäjän maksuun. Vähän aikaa sitten kuulin, että jollain oli taas menetelty niin, että ulosotto oli keskeytetty kokonaan ja selvittäjän saatava oli 4 kk:n maksuvara.
        Tuo Takuu Säätiön homma taitaa olla muuttunut. Muistelin, että ulosotto olisi ollut este, mutta se taisikin olla Luottotiedot. Nyt näkyy sivuilla olevan, että maksuhäiriömerkintä ei ole este pankkilainalle ja Takuu Säätiön takaukselle. Kun itse suunnittelin tuota viisi vuotta sitten, niin juuri tuohon taisi kaatua, kun maksuhäiriömerkintä oli este pankkiainalle. Varmaan nyt ovat katsoneet, että Takuu Säätiön takaus on sen verran pätevä, että maksuhäiriöinenkin voi lainan saada.
        Tarkistin tuon ulosotto jutun omasta velkajärjestely papereista ja siinä on, hakijalle kertyy varallisuutta säästöön ulosoton kautta XXX,XX 30.11 mennessä. Tuo oli joku rauhoitusajan ulosotto kertymä.
        Minun kohdalla tuo tarkoitti, että vouti otti eläkkeestä elo,syys,loka, ja marraskuussa ulosmittauksen ja säilytti varat selvittäjän palkkioon. Marraskuun viimeinen päivä oli sitten ensimmäisen maksuerän vuoro. Minun olisi samaan aikaa pitänyt pystyä säästämään maksuvara, kun vouti vei tilistä. Aika outo systeemi, joten jouduin lykkäämään heti maksuja velkojille.

• VelkaneuvojaHelsinki
        sama... kirjoitti:

Ulosotto keskeytyy, kun velkajärjestelyn aloittamispäätös tehdään, mutta vouti ei tilitä niitä kertyneitä varoja velkojille. Kertyneet varat on sitten selvittäjän maksuun. Vähän aikaa sitten kuulin, että jollain oli taas menetelty niin, että ulosotto oli keskeytetty kokonaan ja selvittäjän saatava oli 4 kk:n maksuvara.
        Tuo Takuu Säätiön homma taitaa olla muuttunut. Muistelin, että ulosotto olisi ollut este, mutta se taisikin olla Luottotiedot. Nyt näkyy sivuilla olevan, että maksuhäiriömerkintä ei ole este pankkilainalle ja Takuu Säätiön takaukselle. Kun itse suunnittelin tuota viisi vuotta sitten, niin juuri tuohon taisi kaatua, kun maksuhäiriömerkintä oli este pankkiainalle. Varmaan nyt ovat katsoneet, että Takuu Säätiön takaus on sen verran pätevä, että maksuhäiriöinenkin voi lainan saada.
        Tarkistin tuon ulosotto jutun omasta velkajärjestely papereista ja siinä on, hakijalle kertyy varallisuutta säästöön ulosoton kautta XXX,XX 30.11 mennessä. Tuo oli joku rauhoitusajan ulosotto kertymä.
        Minun kohdalla tuo tarkoitti, että vouti otti eläkkeestä elo,syys,loka, ja marraskuussa ulosmittauksen ja säilytti varat selvittäjän palkkioon. Marraskuun viimeinen päivä oli sitten ensimmäisen maksuerän vuoro. Minun olisi samaan aikaa pitänyt pystyä säästämään maksuvara, kun vouti vei tilistä. Aika outo systeemi, joten jouduin lykkäämään heti maksuja velkojille.

Velkaneuvojan tiedän, että asia on juuri kuten aloittaja kertoi. Ei voi päästä ulosotossa olevat velkajärjestelyyn. Tokihan täällä on teillä kivaa uhota, että "ulosotosta huolimatta pääsin ulosotottoon" kun ei voi vaatia todisteita. Fakta on se, että ulosotossa olevan päästäminen velkajärjestelyyn on Suomen lain vastaista. Eli jos teille joku on velkajärjestelyn hakemista ehdottanut vaikka tietää teidän olevan ulosotossa niin syyllistyy silloin rikokseen yllyttämiseen ja hakemuksen jättäjä itse mahdollisesti törkeään kavallukseen. Eli ei kannata.

• voi sua reppanaa...
        VelkaneuvojaHelsinki kirjoitti:

Velkaneuvojan tiedän, että asia on juuri kuten aloittaja kertoi. Ei voi päästä ulosotossa olevat velkajärjestelyyn. Tokihan täällä on teillä kivaa uhota, että "ulosotosta huolimatta pääsin ulosotottoon" kun ei voi vaatia todisteita. Fakta on se, että ulosotossa olevan päästäminen velkajärjestelyyn on Suomen lain vastaista. Eli jos teille joku on velkajärjestelyn hakemista ehdottanut vaikka tietää teidän olevan ulosotossa niin syyllistyy silloin rikokseen yllyttämiseen ja hakemuksen jättäjä itse mahdollisesti törkeään kavallukseen. Eli ei kannata.

Elä viiti ihan noin törkeetä paskaa jauhaa, kun trolliksikin tuo on tosi huono ....sulla tainnut hylsy tulla ja siksi länkytät ihan soopaa. Tai sitten oot vaan muuten finninaama, joka ei tajua mistään mitään. buahahahahahahahhahaha

• sama...
        sama... kirjoitti:

Siis ensin laitetaan hakemus ja sitten tulee se aloittamis päätös ja määrätään selvittäjä. Sen jälkeen on kai kaksi eri menettely tapaa. Minulla ulosotto jatkui siihen asti, kun maksuohjelma hyväksyttiin ja se oli se "rauhoitusaika" ja ne rahat meni selvittäjän palkkioihin velallisen osuutena.
        Joillain taas on ollut, että ulosmittaus loppuu aloittamis päätökseen ja sitten pitää säästää selvittäjän palkkioon 4 kuukauden maksuvara....Jokohan nyt meni oikein :)

• en osaa sanoa muuta
        sama... kirjoitti:

Siis ensin laitetaan hakemus ja sitten tulee se aloittamis päätös ja määrätään selvittäjä. Sen jälkeen on kai kaksi eri menettely tapaa. Minulla ulosotto jatkui siihen asti, kun maksuohjelma hyväksyttiin ja se oli se "rauhoitusaika" ja ne rahat meni selvittäjän palkkioihin velallisen osuutena.
        Joillain taas on ollut, että ulosmittaus loppuu aloittamis päätökseen ja sitten pitää säästää selvittäjän palkkioon 4 kuukauden maksuvara....Jokohan nyt meni oikein :)

käy lukee sieltä velkajärjestelystä eli http://www.velkajarjestely.fi

• pois provot

koska on käytännön kokemukset päinvastaisesta mitä väität? Miten ihmeessä sinun kaltainen ammattitaidoton voi olla velkaneuvojana??? Eli et voi olla se miksi itseäsi väität? Mikä mahtaa olla motiivisi kun käyt häsläämässä tällä palstalla?

• VelkaneuvojaHelsinki
        en osaa sanoa muuta kirjoitti:

käy lukee sieltä velkajärjestelystä eli http://www.velkajarjestely.fi

Itsekin olen käynyt läpi velkahelvetin ja mm. minua on haastateltu jopa erääseen TV-ohjelmaan liittyen pikavippeihin joten ammattitaitoni on aukoton. Näinollen kannattaa uskoa minua eikä näitä "besserwhissereitä" jotka täällä aiheuttavat velkaisille vain pahaa mieltä ja sekaannusta.

Tiedoksi, että olen toiminut velkanuevojana usealla paikkakunnalla, mm Helsingissä.

• ristiriitaa ???

Itsekin olen käynyt läpi velkahelvetin ja mm. minua on haastateltu jopa erääseen TV-ohjelmaan liittyen pikavippeihin joten ammattitaitoni on aukoton. Näinollen kannattaa uskoa minua eikä näitä "besserwhissereitä" jotka täällä aiheuttavat velkaisille vain pahaa mieltä ja sekaannusta.

Tiedoksi, että olen toiminut velkanuevojana usealla paikkakunnalla, mm Helsingissä.

millaisen velkahelvetin kävit itse läpi ja kuinka siitä selvisit? Tiedän 100% varmuudella että ulosotto ei ole ollut este vj:n pääsystä omalla kohdallani, eikä monen muun kohdalla jotka tunnen ja ovat käyneet vj:n läpi.

• velkajärjestelyssä..

17 §
        Ulosmittauskielto

Velkajärjestelyn alettua velallisen omaisuutta ei saa ulosmitata velkajärjestelyn piiriin kuuluvasta velasta lukuun ottamatta etuoikeutettua elatusapuvelkaa. Kiellon vastainen ulosmittaus on tehoton. Ulosmittaushakemuksen käsittely keskeytetään. Jos ulosmittaus on jo toimitettu, täytäntöönpano on keskeytettävä ja ulosottomiehen on säilytettävä haltuun ottamansa omaisuus. Jos ulosmitatun omaisuuden myynnistä on kuulutettu ennen velkajärjestelyn alkamista, omaisuus voidaan myydä ulosottolaissa säädetyssä järjestyksessä, jollei 3 momentista johdu muuta. Ulosottomiehen on säilytettävä ulosmittauksesta kertyneet tai kertyvät rahavarat, kunnes maksuohjelma vahvistetaan tai toisin määrätään

Jos ulosmittaus olisi este velkajärjestelylle, niin miksi se keskeytetään velkajärjestelyn alkaessa, koska eihän velkajärjestelyä voisi aloittaa, jos on este sen aloittamiselle :D

Ps: velkaneuvojat osaa kyllä kirjoittaa, joten siinäkin on sinulla pieni "este"

• niin se on..
        sama... kirjoitti:

Sinulla varmaan ollut este näistä syistä, joten olet siitä katkera, etenkin tuo 5 §

10 §
        Velkajärjestelyn yleiset esteet

Jollei 10 a §:stä muuta johdu, velkajärjestelyä ei voida myöntää, jos: (30.12.2002/1273)

1) velalliselle on määrätty rikoksen perusteella maksuvelvollisuus eikä velkajärjestelyn myöntämistä voida pitää perusteltuna velan määrä, rikoksen laatu, vahingon kärsineen asema ja muut seikat huomioon ottaen; (24.1.1997/63)

2) velallinen on epäiltynä esitutkinnassa tai syytteessä rikoksesta taikka hänen syykseen on luettu rikos, ja velkajärjestely voitaisiin 1 kohdan nojalla evätä, jos velalliselle määrätään rikoksen perusteella maksuvelvollisuus; (24.1.1997/63)

3) merkittävänä pidettävää velkaa on syntynyt elinkeinotoiminnassa, jossa on menetelty törkeän sopimattomasti velkojia kohtaan tai laiminlyöty olennaisesti lakisääteisiä velvollisuuksia tai joka on ollut pääasiallisesti keinottelunluonteista; (24.1.1997/63)

4) velallinen on olemassa olevien tai odotettavien taloudellisten vaikeuksiensa vuoksi sopimattomasti heikentänyt taloudellista asemaansa tai suosinut jotakuta velkojaa taikka muutoin järjestellyt taloudellista asemaansa velkojien vahingoittamiseksi, tai on todennäköisiä syitä epäillä velallisen menetelleen näin; (24.1.1997/63)

5) velallinen on ulosottomenettelyssä pakoillut, salannut tulojaan tai varojaan taikka antanut niistä vääriä tai harhaanjohtavia tietoja;

6) velallinen on tahallaan antanut velkojalle taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jotka ovat olennaisesti vaikuttaneet luoton myöntämiseen, ja velallisen menettelyä on luoton määrä ja muut olosuhteet huomioon ottaen pidettävä erityisen moitittavana;

7) velkojen perusteesta ja syntyolosuhteista, velallisen tavasta hoitaa talouttaan tai muista seikoista voidaan päätellä olevan todennäköistä, että velallinen on velkaantunut harkitusti velkajärjestelyä silmällä pitäen tai ilmeisen kevytmielisesti ottaen huomioon se, minkälaista harkintaa hänen asemassaan olleelta henkilöltä sellaisissa olosuhteissa kohtuudella voidaan edellyttää;

8) velallinen on velkajärjestelyä varten antanut taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jättänyt selvittämättä mahdollisuudet sovintoratkaisuun, laiminlyönyt 6 §:ssä säädetyn tietojenantovelvollisuutensa tai 7 §:ssä säädetyn myötävaikutusvelvollisuutensa, rikkonut 12 §:ssä säädetyn maksu- ja vakuudenasettamiskiellon tai muutoin menettelyllään tai laiminlyönnillään vaikeuttanut velkajärjestelyä;

9) on perusteltua syytä olettaa, että velallinen ei tulisi noudattamaan maksuohjelmaa; tai

10) velalliselle on aikaisemmin myönnetty velkajärjestely

• Öllerö

Heheh, kerro lisää älykkyydestäsi.
        Mutta asiapuhettakin välillä: väitän että vähintään 90% velkajärjestelyyn päässeitä/joutuneita
        on ollut ulosoton asiakas.
        Ammattitaidottomuutesi ja tietämättömyytesi on aukoton.

• VelkaneuvojaHelsinki
        niin se on.. kirjoitti:

Sinulla varmaan ollut este näistä syistä, joten olet siitä katkera, etenkin tuo 5 §

10 §
        Velkajärjestelyn yleiset esteet

Jollei 10 a §:stä muuta johdu, velkajärjestelyä ei voida myöntää, jos: (30.12.2002/1273)

1) velalliselle on määrätty rikoksen perusteella maksuvelvollisuus eikä velkajärjestelyn myöntämistä voida pitää perusteltuna velan määrä, rikoksen laatu, vahingon kärsineen asema ja muut seikat huomioon ottaen; (24.1.1997/63)

2) velallinen on epäiltynä esitutkinnassa tai syytteessä rikoksesta taikka hänen syykseen on luettu rikos, ja velkajärjestely voitaisiin 1 kohdan nojalla evätä, jos velalliselle määrätään rikoksen perusteella maksuvelvollisuus; (24.1.1997/63)

3) merkittävänä pidettävää velkaa on syntynyt elinkeinotoiminnassa, jossa on menetelty törkeän sopimattomasti velkojia kohtaan tai laiminlyöty olennaisesti lakisääteisiä velvollisuuksia tai joka on ollut pääasiallisesti keinottelunluonteista; (24.1.1997/63)

4) velallinen on olemassa olevien tai odotettavien taloudellisten vaikeuksiensa vuoksi sopimattomasti heikentänyt taloudellista asemaansa tai suosinut jotakuta velkojaa taikka muutoin järjestellyt taloudellista asemaansa velkojien vahingoittamiseksi, tai on todennäköisiä syitä epäillä velallisen menetelleen näin; (24.1.1997/63)

5) velallinen on ulosottomenettelyssä pakoillut, salannut tulojaan tai varojaan taikka antanut niistä vääriä tai harhaanjohtavia tietoja;

6) velallinen on tahallaan antanut velkojalle taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jotka ovat olennaisesti vaikuttaneet luoton myöntämiseen, ja velallisen menettelyä on luoton määrä ja muut olosuhteet huomioon ottaen pidettävä erityisen moitittavana;

7) velkojen perusteesta ja syntyolosuhteista, velallisen tavasta hoitaa talouttaan tai muista seikoista voidaan päätellä olevan todennäköistä, että velallinen on velkaantunut harkitusti velkajärjestelyä silmällä pitäen tai ilmeisen kevytmielisesti ottaen huomioon se, minkälaista harkintaa hänen asemassaan olleelta henkilöltä sellaisissa olosuhteissa kohtuudella voidaan edellyttää;

8) velallinen on velkajärjestelyä varten antanut taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jättänyt selvittämättä mahdollisuudet sovintoratkaisuun, laiminlyönyt 6 §:ssä säädetyn tietojenantovelvollisuutensa tai 7 §:ssä säädetyn myötävaikutusvelvollisuutensa, rikkonut 12 §:ssä säädetyn maksu- ja vakuudenasettamiskiellon tai muutoin menettelyllään tai laiminlyönnillään vaikeuttanut velkajärjestelyä;

9) on perusteltua syytä olettaa, että velallinen ei tulisi noudattamaan maksuohjelmaa; tai

10) velalliselle on aikaisemmin myönnetty velkajärjestely

kun osaatte copy-paste tekstiä jota ette edes ymmärrä. Minulle on sama mitä te luulette, sääliksi vain käy ihmisiä joille annatte ymmärtämättömyydellänne turhaa toivoa paremmasta huomisesta.

Itse tiedän lain ja tunnen maan oikeuksien käytännön. Olette väärässä eikä sitä voi muuttaa mikään, mutta toivottavasti tunnette itsenne tärkeiksi kun Suomi24:ssä valheita levitätte.

• HelsinkiläinenX

kun osaatte copy-paste tekstiä jota ette edes ymmärrä. Minulle on sama mitä te luulette, sääliksi vain käy ihmisiä joille annatte ymmärtämättömyydellänne turhaa toivoa paremmasta huomisesta.

Itse tiedän lain ja tunnen maan oikeuksien käytännön. Olette väärässä eikä sitä voi muuttaa mikään, mutta toivottavasti tunnette itsenne tärkeiksi kun Suomi24:ssä valheita levitätte.

on ihan oikeassa. Lopettakaa ihmisten kiusaaminen!

• Jokainenomillaan!
        HelsinkiläinenX kirjoitti:

on ihan oikeassa. Lopettakaa ihmisten kiusaaminen!

ovat puhdasta saastaa. Te olette epäonnistuneita ihmisiä joilla ei ole paikkaa nyky-yhteiskunnassa. Onnitteluni. Toivottavasti ette jaa geenejänne eteenpäin, koska evoluutio teidän tapauksessanne takaa vielä teitäkin tyhmempiä lapsia.

• dsfaaefa
        Jokainenomillaan! kirjoitti:

ovat puhdasta saastaa. Te olette epäonnistuneita ihmisiä joilla ei ole paikkaa nyky-yhteiskunnassa. Onnitteluni. Toivottavasti ette jaa geenejänne eteenpäin, koska evoluutio teidän tapauksessanne takaa vielä teitäkin tyhmempiä lapsia.

Ai, no kerrotko milloin sinun vanhempasi olivat velkajärjestelyssä?

• SuperihminenX
        dsfaaefa kirjoitti:

Ai, no kerrotko milloin sinun vanhempasi olivat velkajärjestelyssä?

eivätkä tule koskaan olemaan. Edustan näet herrarotua, toisin kuin te velkajärjestelyssä oleva paskasakki.

• velalline

Voit ihan vapaasti laittaa Copy-Pastella laki pykälät, joiden perusteella ulosotto on este velkajärjestelylle. Se varmaan on lakiin kirjattu, kun on olennaista tietoa. Tai sitten voit laittaa muille esimerkin, että mitä pitää hölmöillä, ettei pääse velkajärjestelyyn, sillä sinä olet hylkäyksen varmaan saanut, kun puhut ihan sekoja.

• meppi

Miten on mahdollista ettei "velkaneuvoja".. tiedä miten asia menee? Olen itse velkajärjestelyssä jo neljättä vuotta ja velat todella olivat ulosotossa! Ehkei Suomen oikeuslaitos tiedä sitten mitään ja olemme kaikki rikollisia!

• vähän
        Jokainenomillaan! kirjoitti:

Se pilkka voi pian osua omaan nilkkaan,niin että älä yhtään uhoile siellä. Olet köyhä mieleltäsi.

• nainen101

velkajärjestelyyn pääsee vaikka velkaa ulosotossa, jos ulosotossa velka on velkajärjestelyyn laitettu kokemusta on.

• Anonyymi

Höpönlöpö,lukekaa oikeuspalveluviraston sivuilta talous-ja velkaneuvonnan ohjeet

• näin on

kerrottu uudistus tuli voimaan viime vuoden elokuussa. Yritäpä etsiä asiantunteva velkaneuvoja. Tuntuu, että asiantuntemus mättää. Mutta jos olet velkaantunut kevytmielisesti ja ei ole maksuvaraa ollenkaan niin 0-maksuohjelmalla vj:n kesto on viisi vuotta. Muuten tuo mainittu kolme vuotta.

http://www.takuu-saatio.fi/?x18262=42769

• VelkanuevojaHelsinki

Ei velkajärjestelyä voi hakea jos on velkaa.
      Tämä on selvästi Suomen Laissa.
      Älkää uskoko näitä harhaopin profeettoja..
      Olen kerran nähnyt televisiossa talousuutiset, joten tiedän kyllä mistä puhun.
      Tietoni tästä asiasta on aukoton, kuten ahterinkin.

• voimia velallisille

Hae vekajärjestelyä jos on velkaa,koskee myös ulosotossa olevia velkoja.Onnistuu.Este rikollisella tavalla aiheutettu velka.Tämä on tosi.

• ?

Ulosottoon on kertynyt varoja, jotka on jäädytetty siksi aikaa, kunnes velkajärjestelyn aloituspäätös tulee. Velallisen tulee maksaa selvittäjän osuus kertyneistä varoista ja tilittää loput kuukauden sisällä velkojille jako-osuuden mukaan. Mitä seuraa, jos näin ei tee?

• Anonyymi

Ihanko oikeasti ihmiset jonottaa puoli vuotta, että joku avaa heille kirjekuoren? Millaisessa tilassa pitää olla, ettei viitsi katsoa paljonko on velkaa vaan mielummin pitkittää hommaa puoli vuotta ja käy velkaneuvojan juttusilla avaamassa kirjekuoren.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2668
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2137
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1721
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1528
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1288
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1210
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1055
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      979
    10. 128
      931
    Aihe