Siis haku pian tulossa ja aina olen kuvitellut selvänä vaihtoehtona matematiikan opiskelun yliopistossa, mutta nyt olo on muuttunut vähän epävarmemmaksi, siis sen suhteen, että onko minun tasoisellani oikeasti edes mitään mahdollisuutta tuolle alalle.
Lukion päästötodistukseni pitkän matematiikan keskiarvo tulee olemaan 8. Arvelen, ettei E ole mikään täysi mahdottomuus minulle, mutta todennäköisempänä pidän M:ä pitkän matikan yo-koearvosanakseni.
Mitäs mieltä olette, kannattaako opiskelu paikasta tällä alalla edes unelmoida? Eräs puolituttu (arvosanojaan en tiedä), jolla arvelen olleen ihan hyvät paperit hakiessaan juuri Jyväskylään matematiikkaa pääaineena opiskelemaan, ei päässytkään, joten olen tässä vähän "epävarmistunut" omistakin mahdollisuuksistani...
Pääseekö tällä matikkaa lukemaan Jyväskylään?
2
373
Vastaukset
- 54543244322
Yleensä paperivalinnassa pääsee C:llä tai M:llä. Riippuu tietenkin yliopistosta mutta nettisivuilla on varmaan jotain tilastoja.
- vanha jäärä
Opintojensa aloittavien tulee ymmärtää, että KAIKKI on kiinni omasta työmoraalista sekä siittä, miten paljon on innostunut alasta. Lukion todistuksilla ei ole mitään merkistystä, jos ei matematiikka tunnu mielenkiintoiselta.
Monella lukiossa menestyneellä menee matematiikan yliopisto-opinnot täysin päin persettä kun ei ole tottunut tekemään mitään oppimisen eteen, ja sitten on päässyt ekoja yliopistokursseja kieliposkella juuri ja juuri läpi - kunnes kosahtaa. Tosin sitten nämä laiskat mutta lahjakkaat voivat yht'äkkiä innostua jostakin aiheesta muutaman vuoden kuluttua ja alkavat kunnolla menestymään. Lahjattomat eivät kylläkään tule menestymään, vaikka tekisivät kuinka töitä, mutta toki valmistuvat.
Eli, jos olet epävarma, niin ei muuta kuin että asennoidut heti alusta saakka käymään luennoilla, tekemään harjoituksia sekä tutustumaan myös muuhunkin materiaaliin kuin vain kurssilta saatavaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418