Olen aina ollut kiinnostunut matematiikasta ja haluaisinkin ylläpitää ja kehittää matemaattista ajatteluani. Olen juuri jäänyt työstäni äitiyslomalle (lapsi vielä mahan sisäpuolella) ja olenkin ajatellut, että voisin huvikseni opiskella matematiikkaa sen mukaan, miten elämä antaa myöten. Ilman mitään paineita suorituksista tai edistymisestä siis.
Onko tällainen opiskelu mahdollista Helsingin yliopistossa? Sisään pääsen kyllä papereilla. Mutta vaaditaanko perusopinnoissa läsnäoloja vai saako materiaalin, jota itse opiskelemalla ja tentteihin osallistumalla pärjää? Opiskelin aiemmin teologiaa yliopistossa ja siellä ainakin etäopiskelu olisi ollut monilla kursseilla aika hankalaa. Joidenkin kurssien läpipääsy jopa edellytti läsnäoloa ja sitä siis seurattiin. Miten matematiikan laitoksella perusopinnoissa? Nykyäänhän tehdään myös opintojen edistymisen seurantaa, kuinka herkästi siis lentää ulos, jos opinnot ei edisty? Voisin kuvitella että oma tahtini on ehkä 10 op/lukukausi eli matelua :)
Matematiikkaa "omaksi iloksi" Helsingissä
Haaveilua
1
449
Vastaukset
- Kikabala
En tiedä Helsingin yliopiston matematiikan opetuksesta, mutta ainakin Turun yliopistossa itseopiskelu onnistuisi - kunhan kävisi kuitenkin laskuharjoitusten tarkastustunneilla. Turussa nimittäin vaaditaan 25% laskuharjoituksista tehdyksi, jotta saa tenttioikeuden kurssiin. Ehkä Helsingissä opiskelu on samanlaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036