Meni viikko pilalle, kun postissa tuli tornikirje ja käsky kertaukseen. Nyt pitäis vauhdilla liittyä siihen NATOon, jotta saadaan tämä helvetin reserviarmeijan rasite pois. Kuudeksi päiväksi pitäis mennä metsään tekemään ei yhtään mitään?
Pari kaveria olisi innoisaan menossa kertaamaan, mutta heille ei kutsua kuulu. Itseäni ei kiinnosta eikä innosta. Mikä järki tässä on lähettää epämotivoituneita ihmisiä, joiden maanpuolustustahto rapautuu entisestään, kun tällaisia härdellejä järjestetään. Ei minua kiinnosta osallitua militaristisen ja autoritaarisen instituution järjestämiin kuopan kaivuu kesteihin.
Mulla olis tärkeempääkin tekemistä, kuten siirtyä työmarkkinoille ja saada ura käyntiin, kun gradukin on tarkistuksessa? Harkitsen vakavasti luopumista reservin paikasta. Mä olen mielestäni jo tarpeeksi antanut sille lafkalle, kun 12 kk siellä tein.
Joku helvetin puolustusvoimien byrokratisoitunut virkamies oli mennyt vaatimaan ja lisäämään valtion menoja näihin helvetin kertauskutsuntojen lisäämiseen.
Kiukuttaa tuollainen autoritaarinen instituutio, joka johonkin helvetin lakiin vedoten edellyttää minun aikaani? Kun musta on nykyään tullut mukavuudenhalunen ja -hakuinen, enkä halua muuta kuin ison talon, kauniin vaimon ja hyvän uran.
mitäs muut on mieltä?
Liitytään nyt herran jumala siihen NATOON?
6
580
Vastaukset
- jos.....
vainolainen tulee ja polttaa sun talos raiskaa sun vaimos ja pilaa sun uras.Älä vaan luule ettei tarinalle katetta löydy
- 5
Käy pääesikunnassa kertomassa, että vakumus on muuttunut.....
Varusmies aikaiseen prikaatin esikuntaan laitoin spostia ja ilolla sain huomata, että kyllä ne sieltä kysyvälle vastaa!Tänä vuonna kertaamaan jee!!Ei oo tahto hiipunu, se on vaan kasvanu:)
- Aimo Roima
"Meni viikko pilalle, kun postissa tuli tornikirje ja käsky kertaukseen. Nyt pitäis vauhdilla liittyä siihen NATOon, jotta saadaan tämä helvetin reserviarmeijan rasite pois."
Lakia säätävät kansanedustajamme ovat yhteen ääneen kokoomuksessa vakuuttaneet, että NATO:on liittyminen EI merkitse asevelvollisuusarmeijasta luopumista.
Itse olen katsellut ympärilleni ja todennut, että piru vie, samaan suuntaan tässä on muututtava ympäröivän maailman kanssa. Asevelvollisuusarmeijamme on maanpuolustuksen ulkomuseo.- Reservi kunniaan
Ei reserviläisiä huvin vuoksi kertauteta. Tuossa itärajalla on helvetin pitkä pätkä puolustettavaa, jos tulee tosipaikka eteen. Eikä ole mahdotonta, että vielä joskus taas soditaan naapurin kanssa. Nykyiset sukupolvet ei tiedä, että maailma voi olla ikävä paikka elää, jos ei ole puolustus kunnossa. Suomen pitkä rauhanjakso on tehnyt nykyisistä nuorista velttoja laiskimuksia.
- ei vanha vittuile
niin sitten vasta harjoituksia tarvitaankin, kun joudumme muitten mukana sotimaan jossain "vinkuintiassa".
Mietippä pullamössöpoika sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1226352Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604052Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503345Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4852871Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2781868Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341546- 871426
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1721369Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151366Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141323