Liitytään nyt herran jumala siihen NATOON?

kiukuttaa

Meni viikko pilalle, kun postissa tuli tornikirje ja käsky kertaukseen. Nyt pitäis vauhdilla liittyä siihen NATOon, jotta saadaan tämä helvetin reserviarmeijan rasite pois. Kuudeksi päiväksi pitäis mennä metsään tekemään ei yhtään mitään?

Pari kaveria olisi innoisaan menossa kertaamaan, mutta heille ei kutsua kuulu. Itseäni ei kiinnosta eikä innosta. Mikä järki tässä on lähettää epämotivoituneita ihmisiä, joiden maanpuolustustahto rapautuu entisestään, kun tällaisia härdellejä järjestetään. Ei minua kiinnosta osallitua militaristisen ja autoritaarisen instituution järjestämiin kuopan kaivuu kesteihin.

Mulla olis tärkeempääkin tekemistä, kuten siirtyä työmarkkinoille ja saada ura käyntiin, kun gradukin on tarkistuksessa? Harkitsen vakavasti luopumista reservin paikasta. Mä olen mielestäni jo tarpeeksi antanut sille lafkalle, kun 12 kk siellä tein.

Joku helvetin puolustusvoimien byrokratisoitunut virkamies oli mennyt vaatimaan ja lisäämään valtion menoja näihin helvetin kertauskutsuntojen lisäämiseen.

Kiukuttaa tuollainen autoritaarinen instituutio, joka johonkin helvetin lakiin vedoten edellyttää minun aikaani? Kun musta on nykyään tullut mukavuudenhalunen ja -hakuinen, enkä halua muuta kuin ison talon, kauniin vaimon ja hyvän uran.

mitäs muut on mieltä?

6

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos.....

vainolainen tulee ja polttaa sun talos raiskaa sun vaimos ja pilaa sun uras.Älä vaan luule ettei tarinalle katetta löydy

• 5

Käy pääesikunnassa kertomassa, että vakumus on muuttunut.....

• Varusmies aikaiseen prikaatin esikuntaan laitoin spostia ja ilolla sain huomata, että kyllä ne sieltä kysyvälle vastaa!Tänä vuonna kertaamaan jee!!Ei oo tahto hiipunu, se on vaan kasvanu:)

• Aimo Roima

"Meni viikko pilalle, kun postissa tuli tornikirje ja käsky kertaukseen. Nyt pitäis vauhdilla liittyä siihen NATOon, jotta saadaan tämä helvetin reserviarmeijan rasite pois."

Lakia säätävät kansanedustajamme ovat yhteen ääneen kokoomuksessa vakuuttaneet, että NATO:on liittyminen EI merkitse asevelvollisuusarmeijasta luopumista.

Itse olen katsellut ympärilleni ja todennut, että piru vie, samaan suuntaan tässä on muututtava ympäröivän maailman kanssa. Asevelvollisuusarmeijamme on maanpuolustuksen ulkomuseo.

• Reservi kunniaan

Ei reserviläisiä huvin vuoksi kertauteta. Tuossa itärajalla on helvetin pitkä pätkä puolustettavaa, jos tulee tosipaikka eteen. Eikä ole mahdotonta, että vielä joskus taas soditaan naapurin kanssa. Nykyiset sukupolvet ei tiedä, että maailma voi olla ikävä paikka elää, jos ei ole puolustus kunnossa. Suomen pitkä rauhanjakso on tehnyt nykyisistä nuorista velttoja laiskimuksia.

• ei vanha vittuile

niin sitten vasta harjoituksia tarvitaankin, kun joudumme muitten mukana sotimaan jossain "vinkuintiassa".
      Mietippä pullamössöpoika sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe