Kullan myynti kokemuksia

alisa.n

Hei, onko kukaan kokeillut näitä kullan myynti yrityksiä, jotka tv:ssäkin mainostavat? Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja vinkkejä. Olen ymmärtänyt, että se on ihan turvallista ja asiallista puuhaa. Haluaisin päästä eroon muutamasta vanhasta korusta ja mikä parasta jos niillä voisi tienata hyvin rahaakin.

68

22458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölöläpl

      eli ei kannata myydä. Pidä siitä kullastasi kiinni vaan vielä, arvo tulee nousemaan vieläkin enemmän.

      • Pete Ka

      • Olkaa tarkkoja!!!
        Pete Ka kirjoitti:

        Jos myy, niin kannattaa vertailla noita firmoja ainakin. Iso liuta esittellään ainakin http://www.kullanhintavertailu.fi/ sivulla.

        Kaiken maailman "myy-kultasi-halvalla-meille" firmat maksavat tosi huonosti, niitä kannattaa aina välttää! Varsinkaan kultarahoja ei kannata myydä minnekään muualle kuin rahakauppialle, koska ainoastaan rahakauppiaat maksavat ns. keräilyarvosta vähän parempaa hintaa.

        Ja aina kannattaa joko vertailla itse hintoja tai kysellä sitten muiden kokemuksia minne ovat itse päätyneet myymään parhaaseen hintaan. Aiheesta löytyy hyvää keskustelua ja paljon arvokkaita vinkkejä näistä ketjuista:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/891027

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9711366

        Tuolta ainakin itse löysin yhden hyvän tahon ja nettisivun, jonne olen myynyt keräilyrahoja jo muutamaan kertaan. Postitse ei koskaan kannata rahojaan lähetellä ennenkuin on 100% varmuus mitä niistä maksetaan, ja sittenkin aina kannattaa vakuuttaa lähetys koska monelta "myy-kulta-halvalla" firmalta on tullut asiakkaille ilmoituksia etteivät ole koskaan saaneet lähetystä.


    • Gold is Money

      Varma merkki että kupla on puhkeamassa on että kaiken maailman kulta rahaksi tyypit ilmestyy mainoksiin =)

      Tietty voi olla niin että kuolet kuukuden päästä niin muuta ihmeessä kulta rahaksi ja pidä vähän hauskaa tai osta jotain muuta.

      mutta jos sulla on rahaa niin ne kultakorut mitä sulla nyt on voi olla 10v päästä 2- 10 kertaa arvokkaammat, riippuen siitä miten suuri romahdus on tulossa .

      Noista firmoista voin sanoa että kyllä ne maksaa sulle, koska ne odottaa juuri sitä kuplan puhkeamista.

      Peter Schiff: Kulta on rahaa .

      http://www.youtube.com/watch?v=Z-Id1_BlkME

      kukaan ei usko enään että dollari nousee, sama taitaa koskea euroa.

      • dvcaaaf

        Kiina ja Venäjä taitaa jäädä naureskelemaan. Suomikin pitäisi saada mahdollisimman nopeasti irti Eurosta, mutta eiköhän noi meidän korruptoituneet maanpetturi kansanedustajat aja meidät konkurssiin sitä ennen.


      • öllödlödlödlödslölöd
        dvcaaaf kirjoitti:

        Kiina ja Venäjä taitaa jäädä naureskelemaan. Suomikin pitäisi saada mahdollisimman nopeasti irti Eurosta, mutta eiköhän noi meidän korruptoituneet maanpetturi kansanedustajat aja meidät konkurssiin sitä ennen.

        Kiinan ongelma on siinä että sen maan talouskasvu perustuu velkarahaan. Kaikki länsimaiset firmat ja sijoittajat ovat jo Kiinassa ja kun Kiina romahtaa sijoittajat lähtee pois sieltä.

        Kiina elää nyt 80- luvun loppua, sitä juppi aikaa mikä oli suomessa ja usassa reaganin aikaan. Nämä 300 miljoonaa kiinalaista juppia pyörittää samallaista taloutta kuin wall streetin merklarit. Myyvät olemattomia lautasliinoja 20 miljoonalla dollarilla toisilleen ja tienaavat siinä sivussa ite. Tekevät rahaa tyhjästä, ei sellainen tuota mitään, toisinkuin teollisuus, kaivostuotanto tai maanviljely.

        Venäjällä on omat ongelmansa, islamistien pommi-iskut jne...jotka pitää rikkaat pois siitä maasta. Venäjän rikkaat taas mielellään shoppailee lappeenrannassa ja ostaa saimaan rannalta kesämökkejä.


      • euro markaksi

      • Venäjällä
        öllödlödlödlödslölöd kirjoitti:

        Kiinan ongelma on siinä että sen maan talouskasvu perustuu velkarahaan. Kaikki länsimaiset firmat ja sijoittajat ovat jo Kiinassa ja kun Kiina romahtaa sijoittajat lähtee pois sieltä.

        Kiina elää nyt 80- luvun loppua, sitä juppi aikaa mikä oli suomessa ja usassa reaganin aikaan. Nämä 300 miljoonaa kiinalaista juppia pyörittää samallaista taloutta kuin wall streetin merklarit. Myyvät olemattomia lautasliinoja 20 miljoonalla dollarilla toisilleen ja tienaavat siinä sivussa ite. Tekevät rahaa tyhjästä, ei sellainen tuota mitään, toisinkuin teollisuus, kaivostuotanto tai maanviljely.

        Venäjällä on omat ongelmansa, islamistien pommi-iskut jne...jotka pitää rikkaat pois siitä maasta. Venäjän rikkaat taas mielellään shoppailee lappeenrannassa ja ostaa saimaan rannalta kesämökkejä.

        Ei ne mahda olla islamistien pommi-iskuja. Tsetseenit olisivat halunneet oman valtion, se on enemmän nationalismia.


      • Sähkömies-
        euro markaksi kirjoitti:

        Cheviot's Sound Money Conference: Silver Monetary and Industrial Demand

        http://www.youtube.com/watch?v=iFjJus4mkbA&feature=related

        Kullan ja hopean hinta on mikä on, ainut mikä laskee on fiat valuutta. Hopea ei ole kuplassa tai kulta, vaan dollari ja euro.

        Totta, kultahan on korvaamaton resurssi monessakin asiassa, siitä kun tehdään niitä juttuja mitä ei voi tehdä mistään muusta.. mitäs niitä nyt olikaan? liittimiä, hampaita ja kun se niin kiiltääkin, ai niin, niitä kolikoita!
        Vai olikos se kuitenkin niin että kulta on arvokasta koska sillä ei ole oikeastaan mitään käyttöä, maailman vanhin talouskupla siis..


      • jaaettei.arvoa
        Sähkömies- kirjoitti:

        Totta, kultahan on korvaamaton resurssi monessakin asiassa, siitä kun tehdään niitä juttuja mitä ei voi tehdä mistään muusta.. mitäs niitä nyt olikaan? liittimiä, hampaita ja kun se niin kiiltääkin, ai niin, niitä kolikoita!
        Vai olikos se kuitenkin niin että kulta on arvokasta koska sillä ei ole oikeastaan mitään käyttöä, maailman vanhin talouskupla siis..

        Jaa ettei kullalla ole käyttöä? Et arvaakaan, kuinka monta kertaa maailmassa on maksettu pimpsasta kullalla


    • luotoa

      Itse lähetin omat vanhat kultaromuni Posti Kultaan. Koko prosessi sujui ihan moitteitta, koko palvelu oli ilmainen, lähetin esineeni ja sain rahat suoraan tilille. Asiakaspalvelussa olivat ystävällisiä ja auttavaisia kun sinne soitin.

      • euro= helvetti

        unssi kultaa maksaa 5000 euroa kun dollari romahtaa lopullisesti, samalla romahtaa heikko euro . sitä ne kulta-ostajat nyt odottaa.

        Mutta kultaa ei voi syödä.

        paras investointi kriisin varalle on viljemaa, eli ruuan hinta pomppaa huippuunsa ja niin kultaa ja hopeaa ei todellakaan voi syödä.

        hopean hinta on ennustettu nousemaan 500 euroon unssi, mutta millä ajalla tämä tapahtuu????


    • linkki23454

      www.kullanmyynti.fi

    • irkkelainen

      Mä tilasin tuolta Käteistä kullasta-palvelusta pussin, koska he maksoivat kullasta muihin palveluihin verrattuna enemmän. Jos en olis ollu laiska niin kävisin kyseleen paikallisilta kultasepiltä että mitä ne maksaisi tuosta kullasta

      • myynyt kesällä

        kai silti punnitsit kultasi, vai uskoitko heihin ?

        toiseksi,
        aina ei tule maksu vaatimatta ja uhkaamatta,
        käteismaksu on paras ja luotettavin,
        heillä on rahaa, vaika toisin sanovat.


    • kultakuume7755

      olen kokeillut,ja oli ihan hyvä kokemus muutama pariton korvis ja kolme"turhaa"sormusta300e,huonomminkin oisin luullut saavani..

      • painolasti

        Onko tuo nyt paljon 50g kultaa?


    • äitijavaimorva

      Kyllä olen. Nurkissa lojui ihan käyttämättömiä eri-pari korviksia, joitain sormuksia jotka olivat kauniita ehkä 20v sitten muttei enää tuntuneet "omilta", joitain ketjuja, osa poikki menneitä ja osa sellaisia joita ei vain tullut ikinä käytettyä. Muutama ranneketju joilla ei myöskään ollut mitään käyttöä. Kulta rahaksi -systeemillä laitoin ja hyvin toimi kaikki. Ensin otin yhteyttä netin kautta ja minulle toimitettiin pussi jolla korut lähetettiin ja hyvin nopeasti (ettei olisi ollut jo seuraava päivä) tuli tekstarilla ilmoitus paljonko tulen tililleni saamaan. Ja rahat tosiaan tuli tilille nopeasti.
      Enää en summaa muista mitä tuolloin sain, mutta iloisesti yllätyin että summa oli paljon suurempi mitä itse olin mielessäni ajatellut. Kaikki hoitui tosiaan hyvin nopealla aikataululla.

    • Oravala

      Myin alkukesästä rannekorun ja pari sormusta. Kysyin tarjouksen ensin Kulta rahaksi-firmalta, mutta sain paljon paremman hinnan kulta-ja kellosepänliikkeestä.--Kannattaa verrata!

    • Samiääs

      Kannattaa miettiä kenelle kultaa myyt!!! Mä en ainakaan lähettäisi mitään KORUTRAHAKSI firmalle!!! Todella huonoja kokemuksia itselläni ja tuttavilla siitä puljusta.

    • kallepalle

      Minä käytin tuota käteistäkullasta.fi firmaa koska näyttivät maksavan paremmin kuin muut mitä vertailin. Homma toimi niin kuin pitikin ja sain hyvän summan tilille. Ei huonoa sanottavaa :)

    • lue hesari 25.8.2011

      posti firma maksoi hesarin taloussanomien 25.8.2011 kirjoituksen mukaan. 100 g 18 k = 750 / 1000 kullasta 353.44 euroa . Myyjä sai 1400 euroa samasta erästä. Joten kannattaa vähän miettiä . LUE ko. ARTIKKELI JOLLET USKO ! ! Onko tämän palstan kehut tulleet posti firmoista tai miten joku voi olla niiden rammahintoihin tyytyväinen.

    • azadin

      ostaaan kultaa 14k 22.2 e gramma ja 18k 29.2 e gramma mä ooisin antanut 100g 18k/750 2500e
      puh 0417071502

      • greenborg

        hetkinen azadin. sun laskukaava mättää. Eli lupaat 18k kullasta 29,2 euroa/gramma ja 100 grammasta samaa kultaa LUPAAT 2500 EUROA!!!!! Varsinainen kauppamies! :)


    • Kokemusta riittää

      Kannattaa tosiaan vähän vertailla hintoja ennenkuin myy. Itselläni on tuosta hieman kokemusta kun on tullut myytyä perintönä tulleita kultarahoja useampiakin kertoja ja vertailtua sen myötä tarjottuja hintoja ja palvelua.

      Erilaisia rahaliikkeitä ja nettisivuja on aika paljon, alla muutama taho jonka olen itse havainnut parhaaksi niin maksettujen hintojen kuin palvelunkin puolesta:

      www.kultarahaksi.fi
      www.kultakolikko.fi
      www.kolumbus.fi/mjk/eurot

      Nuo kaksi ensimmäistä linkkiä ovat ihan oivallisia jos haluaa lähettää kullan postin mukana ja on aikaa odotella rahoja. Hinnat ovat varsin kilpailukykyisiä mutta vielä vähän paremmat tarjoukset olen saanut tuolta viimeisestä linkistä, tosin rahat pitää itse toimittaa paikan päälle Helsinkiin ja maksun saa käteisellä. Asun Vantaalla joten autoreissu on lyhyt ja kaupat sujuneet aina helposti.

      Uusia "netti-kulta-rahaksi" palveluita syntyy kuin sieniä sateella, kannattaa olla hieman tarkkana niiden kanssa koska joukkoon mahtuu myös "mätiä omenoita". Muutenkin kultarahojen postittelu on mielestäni hieman arveluttavaa, varsinkin kun sen joutuu yleensä tekemään omalla riskillä. Mutta toistaiseksi noiden mainittujen putiikkien kanssa kaikki sujunut, siksi uskallan niitä suositella.

    • HYVIÄ NEUVOJA
    • kultapaskaksi

      Älkää jumalauta tukeko niitä "kultarahaksi" paskafirmoja, luuletteko että ne harrastaa jotain hyväntekeväisyyttä? Kullan hinta on pian moninkertainen, ja siihen se koko touhu perustuukin, vain idiootit myy kultansa niille.

      • Vähän realismia

        Heh, kullan hinta on pian moninkertainen vai? :-D Sijoitetaan kaikki kultaan ja ollaan kohta rikkaita niin ei tarvi käydä töissä, jeeee!!!!

        Kattele vähän hintatilastoja niin huomaat miten tolkuton viimeisen kymmenen vuoden hintakehitys on ollut... mikä menee ylös - se tulee myös alas.

        Ja vaikka noita postifirmoja kannattaa varoa, niin kyllä tuo on kuvittelua että ostaisivat sen takia että luulisivat kullan hinnan olevan pian moninkertainen... kyllä ne myyvät sen kullan eteenpäin kiireen vilkkaa eteenpäin sulatettavaksi.


    • Ikuinen nousu juu...

      Ihan varmaan juu on kullan hinta pian moninkertainen, sehän voi vielä nousta ihan loputtomiin! Turhaan ne varoittelee kuplasta, sehän on ihan normaalia että kullan hinta on moninkertaistunut kymmenessä vuodessa! Eihän kulta ole pelkkä metalli jota voi aina kaivaa lisää, eihän?

      Kultaa kaivetaan nyt vimmatusti ympäri maailmaa tämän spekulaation innoittamana, kun kultaa myyvät yritykset ovat suoltaneet "raportteja" ja "tiedotteita" kuinka kaikkien mattimeikäläisten kannattaa pitää osa rahoistaan kullassa. Mihin maailma oikeasti tarvitsee yhtäkkiä näin paljon kultaa, pelkästään tähän kulta-pyramidihuijaukseenko? Kenelle jää mustapekka kun koko kulta-kupla puhkeaa?

      Kuitenkin nämä hyväuskoiset virtaset ja niemiset jonottavat palkkapäivänä omia kultapalojaan joiden loputtomaan arvonnousuun ovat alkaneet uskoa. Haloo, eikö metallin arvonnousun takana pitäisi olla jotain pysyvämpää kuin pelkkä spekulaatio-trendi? Niinku ihan oikea tarve käyttää sitä johonkin?

      Mitäs sitten kun hinta alkaa tulla alas ja kaikki maailman mattimeikäläiset lopettaa kultaan "sijoittamisen" ja alkavat yhtä innokkaasti myydä paniikissa pois kuin ovat tähän asti laumanta ostaneet?

    • Eronnutparikertaa

      Näitä firmoja tosiaan on netissä jo aika tavalla. Itse tuossa selailin hintoja ja isoja eroja näyttää olevan. Jotkut toimivat ulkomailla, en nyt ainakaan sellaiselle omia koruja lähettäis. Vaikkei noita nyt montaa ookaan. Tuolta www.kultajahopea.fi tilasin sen nitten lähetyszydeemin, saas nähdä. Sanovat ainakin olevansa suomalaisia.. Kerron sitten kokemuksia, ainakin jos huonoja ovat.

    • eronnutparikertaa

      No niin, loppuraportti... Viikonlopulla tosiaan tilasin www.kultajahopea.fi firmasta kirjeen jossa sitten piti lähettää korut takaisin. Kirje tuli tiistaina kotiin, vein samana päivänä postiin, postimaksut oli maksettu. Nyt on torstai ja rahat on näköjään tilillä, vajaa pari sataa vuosia laatikossa olleista rikkinäisistä ketjuista ja parista sormuksesta. Mitäs tässä voi oikeastaan muuta kuin olla tyytyväinen...

    • Varovaisuutta...

      Itse en kyllä lähettelisi mitään kultakoruja tai -rahoja postissa minnekään... homma voi toimia mutta mitäs esim. kun paketti "katoaa"? Aihetta oli puitu toisessakin keskustelussa ja ihan hyviä vinkkejäkin:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/891027

      Ja muutamia muitakin aihetta sivuavia keskusteluita:

      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3507

      Laatikosta löytyy muutamia perintönä saatuja juhlarahoja, oli vähän pää pyörällä minne niitä saa myytyä mutta kyllähän täältä netistä löytyy paljon tietoa kun seuraa muiden kokemuksia. Ja ainahan ne voi jättää sinne laatikkoonkin...

    • +

      kullanostopaikka.fi

    • kultasi

      toi "kultasi.fi" firma pelaa kanssa aika ok. ei moitittavaa.

    • uusissakihloissa

      Pohjanmaan kulta. Eivät kuulemma harrasta postitusjuttuja, kiertävät suomea. Paikan päällä oli ainakin reilua toimintaa ja ystävällistä palvelua. Tyytyväinen olen. Uuden mieheni mieltä hiertäneet korut lähti kiertoon ainakin omasta mielestäni kohtuu korvauksella.

    • liberty666

      Kaverini myi jollekkin kultapussifirmalle kultaa, lupailtiin kovia hintoja,lopputulos oli että rahoja sai odottaa 3 viikkoa !!!! JA GRAMMAHINTA noin PUOLET sovitusta.... Itse kaverin töppäilyistä viisastuneena kyselin hiukan enemmän. Lopputulos oli että myin POHOJAMMAAN kullalle,erittäin ystävällistä palvelua, 40% enempi siloosia seteleitä grammalta kun mitä kaverini sai!!! PS. Ja ostivat vielä mustaksimuuttuneet hopealusikatkin ! niin ja Vaarin sotamerkitkin jotka meinasin heittää roskikseen. Näillä pojilla homma TOIMII !! SUOSITTELEN !!!

    • Mainosmainos

      Heh heh. Vaarin sotamerkit roskikseen =) Faktahan on se että parhaat ostajat ovat TAVEX ja K.A. Rasmussen. Sanoo kuka mitä hyvänsä näistä jobbareista jotka eri nimillä ostavat ja lupaavat parasta hintaa. Tsekkasin tämän pohjanmaan kullan kun olivat tässä tannoin akaalla ostamassa ja kyllähän he kölin alta vetävät hinnan suhteen!, eikä se palvelukaan nyt mitään upeeta tai ylivoimaista ollut, (14k 13e/g ja 18k 19e/g) että sillälailla. Lähetin sitten kullan TAVEXiin helsinkiin ja sain 14k kullasta 20.2e / g ja 18k kullasta 30e / g.

      Ei näille kiertäville kannata kultaa antaa lahjoitushinnalla. Kultarahaksi.fi se on varmasti Suomen huonoin maksaja.

    • Typeryyttä

      Minä tyhmyydessäni myin Kultatukulle kultakolikoitani, joista luvattiin se paras hinta. Totuus oli kuitenkin se, että minulle maksettiin suorastaan sikahinta! Vika on tietysti minun, kun en kilpailuttanut hintoja vaan uskoin tyhmänä mainosta - "maksamme parhaan hinnan."

      Kysyin kuitenkin myyntihetkellä minne kolikot päätyvät. Minulle kerrottiin, että ne sulatetaan. Ja tämänkin uskoin... totuus on se, että minun sikahinnalla ( halvalla) myydyt kolikot ovatkin kultatukun verkkokaupassa uudelleen myynnissä aika mukavalla voitolla! Valhetta vain sanon minä! Mitäpä luulette onnistuisko kaupan purku -ei sitten mitenkään! Kauppa on kuulema kauppa ja piste.

      Koen tulleeni vedätetyksi ja palvelusta jäi hyvin paha mieli. Opin kyllä että pidän kolikot jatkossa itselläni ja myykööt perikunta vaikka sitten kun aika jättää!

    • muutama korvakoru
      • wq.

        " Näyttäis olevan aika hyvä hinta täällä https://www.ostokulta.fi/. Onko kokemuksia? "

        oliko siellä jossain hinnat ?
        linkin sivullasi oli vain Huu Haa esimerkkejä, satuja ja tarinoita vailla Faktatietoa.
        -----------tuollaiseen en kultaaani myisi.


    • piituuu

      vieläkö kultaa kannattaisi myydä? Perinnökis tuli aika paljon kaikkia kultakoruja (ketjuja ja korviksia suurimmaksi osaksi) vai kannattaakohan odotella, että kullan hinta nousee?

      • 1 koru kerrallaan !

        ehkä kullanmyynnilä ei ole kiire, mutta kyllä se on todella korkealla joten muutamia romahduksiakin voivat aikaansaada ja koetella kullanomistajia.

        mutta ole hieman tarkkana, myy yksi koru kerrallaan,
        mieluummin puhelin nauhoittaa pöydällä.

        liikkeessäkin yksi korum kerrallaan, vaikka useampiakin myisit,
        eikä aivan ehjää kaulaketjua tai rannerengasta kannat ensimmmäisenä myydä romuhinnalla.


    • kultakala
    • ostaja
    • ei vanha eikä viisas

      Möin tänään kultaa

      ...ja tulin huijatuksi, mutta kerrankos sitä sattuu?

      Ovikello soi ja pappa kysyi, oisko mulla mitään vanhaa tavaraa myyntiin: äänilevyjä tai vedettäviä kelloja? .. hän ilmoitti ostavansa myös kultaa ja maksavansa hyvin 10e/g.. ja minähän tyttö möin muutaman kultakorun ja vanhan vihkisormuksen, painoivat 6g ja sain 60e - tämmöstä kaupantekoa!! Että heh.

      • 28

        Kun euron arvo romahtaa rajusti, niin sillä kultakorulla on enemmän ostovoimaa kuin Monopoli-peliin kelpaavalla eurolla.


      • 512
        28 kirjoitti:

        Kun euron arvo romahtaa rajusti, niin sillä kultakorulla on enemmän ostovoimaa kuin Monopoli-peliin kelpaavalla eurolla.

        Kohta kielletään yksityisiltä ihmisiltä kullan osto/myynti/omistus? Tuskin koskisi koruja?

        The plan involves banning the private sale of gold in the proposed Fiskalunion, and using ECB gold supplies as collateral for sovereign debt bonds issued by member States.

        http://hat4uk.wordpress.com/2012/10/26/draghis-bold-gold-plan/


      • vanha ei viisas

        kultapiste.fi
        Tähän pussivirmaan möin.Rahat maksetiin arvionperusteella. Eli grammahintaa ei kultapitoisuutta eikä painoa ilmoitettu. Kokonaishinta jäi huomattavasti mainoshintaa pienemmäksi.Tämmösiä kauppiaita heh heh


    • harkkoheikki

      Miten esim. Ulkomailta ostetteva kulta ja sen myynti suomessa?
      Ja miten kullanmyynnisä pitääko maksaa veroja?

      Esim. jos ostaa kultaa aasiasta ja myy esim. suomessa, mutta jos myy suomessa
      ja suomessa pitää maksaa vero niin se ei silloin kannata

      • Lordi.

        Vie kulta tavexille tms ja ota rahat käteen. Näin et tue Kreikan ja Kyproksen rahanpesua veronmaksun kautta eurollakaan.


    • Mirkkusirkku

      Möin NettiKulta.fi nimiselle ostajalle. Ei moitteita, hyvä palvelu.

    • 99900

      Olen ollut yht useamman kerran Kultapisteesee, jolta ei saa mitään vastausta. Lähetin koruja 11 kpl tuohon firmaan ja puhelimessa tarjosi 5 e, muuten eivät ota yhteyttä. Kehotan kaikkia tekemään rikosilmoituksen netissä voi tehdä,tuosta firmasta, sillä se kerää ihmisiltä koruja maksamatta niistä mitään ja myyvät sitten voitolla eteenpäin, kun ilman ovat ne ottaneet. Siis ns virallisella postikuorella, jolla luvataan esineistä maksaaakin jtk, mutta kadottavat lähetääjän yht tiedot eivätkä ota yhteyttä.

    • Anonyymi

      Missä kannattaa myyd kultakolikot joille on kerääntynyt jo keräilyarvoa.
      Eli ostin Tavexista vuosia sitten 1 unssin australian lunar 2010 kolikon jonka Tavex nyt ostaisi 1350 eurolla mutta myy 1850 koska on keräilyarvoa. Voisin myydä Tavexia halvemmalla mutta haluan enemmän kuin 1350€. Eli mistä tavoittaa keräilijät?

      • Anonyymi

        Keräilijöille kannattaa myydä niin kultakolikot kuin erikoisemmat korutkin.Numismaatikoiksi sanotaan rahojen keräilijöitä ja yhdistyksiä on.Aloita siitä ja jos kivellinen kulta sormus niin sitä ei kannata romu kultana myydä.Tuossa vinkkejä kaikille.


      • Anonyymi

        Itse kilpailutin hopeakolikkoni viimevuoden loppu puolella ja Suomen Arvokierto tarjosi niistä parhaan hinnan. Kullasta en osaa sanoa mutta kokemukseni perusteella suosittelen kilpailuttamaan. Taitaa Suomen Arvokierto olla ainoa tällä hetkellä jolta voi saada parempia hintoja laadukkaista tuotteista verrattuna perinteisiin romukullan ja romuhopean ostajiin. Jos en jaksaisi kilpailuttaa niin veisin varmasti tavexille sillä sen verran maineikas toimija.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti Tavex maksaa parhaimman hinnan. Todellakin vertaa grammahintaa sillä tyhmyyksissäni myin yhdelle ostofirmalle todella huonoon hintaan ja hävisin paljon.

    • Anonyymi

      Onhan näitä ostajia! Verkkokulta pisimpään alalla ollut luotettava ostaja. Neljästä myynnistä kaksi myynyt sinne, enkä muualle enää myy. Sieltä saanut selkeästi parhaan hinnan minun kokemuksista.

    • Anonyymi

      En asioisi ainakaan postilokerofirman kanssa!! Kaksi kertaa olen asioinut verkkokullan kanssa, ensimmäisen ja viimeisen. Maksoivat huonosti eivätkä vastaa kun haluaa perua.

    • Anonyymi

      Verkkokullalla vaan on selkeästi paras hinta. Tuskaisan tiedustelu retken ja kilpailutuksen kokeneena voin todeta.

      • Anonyymi

        Tavex maksaa Suomessa kullista parhaimman hinnan.


    • Anonyymi

      Minulla on myynnissä 14k kultaa 125g. Hintapyyntö on 3750€.

    • Anonyymi

      Kannattaa verrata ostajien hinnat ennen myyntiä. Möin 30g kultakoruja, josta paras tarjous oli yli 250€ enemmän kuin huonoin. Tästä nettisivusta oli minulle paljon apua https://kullanhinta.net/

    • Anonyymi

      Itse valitsin verkkokullan omien tiedustelujen ja kun on pitkään alalla ollut. Taitaa olla vanhin tai ainakin yksi vanhimmista. Olin erittäin tyytyväinen

    • Anonyymi

      Möin kultakoruja Nettikulta nimiselle yritykselle. Kyselin hintoja muistakin paikoista ja nettikulta tarjosi parhaiten. Se toimi nopeasti ja asiakaspalvelu oli ystävällistä.

    • Anonyymi

      Joo ei kannata. Olin myymässä paksua kultarannekorua. Välittäjäliikkeissä tarjottiin 400€ kun olin tyytymätön hintaan, niin kysyi paljonko sitten pitäisi saada. Laitoin myyntiin tori.fi ja yksityinen 8staja maksoi 1600€ yhtään tinkimättä!!! Kyseli, että onko sulla jotain muuta kultaa hopeaa jota myisit. En ikinä myisi mitään tuolle myy kultasi-kaupalle ja tilaa pussi. En myöskään liikkeille. Yksityinen ostaja/ keräilijä maksaa parhaiten. Nuo kulkanostof7rmat eivät myös maksa kivistä mitään. Sanoo, ettei heillä käyttöä. No eivät varmaan heitä timantteja ym kiviä roskiin vasn myyvät itse eteenpäin.

      • Anonyymi

        Niin siis eivät heitä kultasormuksien kiviä varmaan roskiin vaikka vain kullasta maksavatkin. Voi tulla hirveä tappio timanttisormuksesta jonka timantit ovat paljon arvokkaampia kuin sormuksen joku 14ka kulta. Varmaan ottavat talteen kivet vaikka heillä ei kuulemma ole kiville mitään käyttöä / arvoa.


    • Anonyymi

      Vähän aiheen vierestä,mutta Kultakolikko.fi-palvelua en voi suositella.

      Heidän nettisivuillaan tarjotaan ilmaista arviointia,mutta tämä ns. arviointi on yhden lauseen pituinen ”Meillä ei tällä hetkellä ole tarvetta tuotteille” Ala-arvoisin arviointi ikinä!Heiltäpä jäi tämän ”arvion” vuoksi saamatta iso potti,jota en vielä edes viitsinyt lähteä arvioittamaan.Muilta olen saanut edes summia ja jopa ostotarjouksia arvioinnin yhteydessä.

    • Anonyymi

      Nyt sijoituskulta on nousussa, laatasta saa jo omansa ja vähän ylikin, vieläkö on nousuvaraa tässä inflaation ja sekasorron maailman tilanteessa? Jotkut povaa rajuakin nousua joka edessä olisi, miten lienee?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe