En ole mikään viskin ystävä, mutta päätin ennakkoluulottomasti kokeilla tuota otsikon mukaista juomaa. Se oli sopivasti pakattu vielä muovipulloon ja kompakti koko 0.35 l.
Oma arvio oli että black velvet oli oikein pehmän makuista ja helposti juotavaa. Muistikuvani vieskeistä on ollut yleensä se että ne ovat karvaita ja vaikeasti jouotavia.
Miten te viskiasiantuntijat rankkaatte tuon merkin? Onko kyseessä aivan kuravesi?
black velvet
5
2366
Vastaukset
- Viskeeraaja
Kanadalaiset viskit à la Black Velvet ovat irlantilaisten tapaan todellakin "aloittajaystävällisiä" eli helposti lähestyttäviä. Valmistusprosessista johtuen niissä ei ole samanlaista savun, turpeen, merilevän, fenolin, suolaheinän jne. aromisinfoniaa kuin monissa skottiviskeissä.
Amerikkalaiset (USA) bourbon-viskit ovat sitten ihan oma maailmansa. Tujuaromisia tapauksia löytyy, mutta skottiviskeihin niitä ei sekoita vahingossakaan.
Uuden Venäjän 1. presidentti Boris Jeltsin joutui Neukkulan loppuvaiheissa eräänlaisen poliittisen epähenkilön asemaan. Silti hän käväisi USA:ssa "ikiomalla valtiovierailullaan". Pahat kielet miehen kotimaassa (ja kenties muuallakin) olivat tietävinään, että tärkein Boris Nikolajevitšin reissullaan tapaamista amerikkalaispoliitikoista oli nimeltään Jack Daniels.
Kannattaa maistaa tuota kulttijuomaa. Maistuu minunkin suussani, joka on muutoin kovasti kallellaan savuisiin skottilaisiin "venetervoihin" päin! - RaahenTiikeri
Mieto,"ihan kiva" kanadalainen.Ei hirveästi eroa tavallista voimakkaamman makuisesta vodkasta,näin liioitellen.
Ei tuon perusteella kannata mitään mielikuvaa viskeistä muodostaa.Kanadalainen on aina kanadalainen.
Itse mieluummin maistelen aromirikkaita skotlantilaisia (mallas)viskejä.Mutta toisaalta,olen kyllä joskus ihan itsekin ostanut black velvettiä,esimerkiksi vaihtelun vuoksi.
Suosittelen,että jokainen yhtään viskiä halajava maistelee läpi maukkaita skotteja,tilkka kerrallaan,vettä vähän sekaan vihmottuna.Sieltä löytyy aivan oma maailmansa. - Lagavulin
mutta tuo Black Velvet on varmasti pahimman makuinen viskiksi kutsuttu juoma, jota olen maistanut!
Jenkkiviskit ovat suorastaan loistavia BV:iin verrattuna.
Makuasioista ei voi todellakaan kiistellä.
Jos etsit kevyttä ja helposti juotavaa, suosittelen jotain skottiblendeddiä. Vaikka J&B tai VAT 69.
Kun sitten maku kehittyy, kuten yleensä käy, voit siirtyä pikkuhiljaa mallasviskeihin. Mutta se onkin sitten pitempi kurssi...
Hyviä maisteluja!- Anonyymi
Tämä on vain sinun mielipiteesi.Itse taas tykkään black velvetistä.20 vuotta meni mutta oli pakko vastata😄
- Anonyymi00005
Oikein hyvää on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k964086Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k262862Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2282142Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552075- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 71944