black velvet

ensikertalainen

En ole mikään viskin ystävä, mutta päätin ennakkoluulottomasti kokeilla tuota otsikon mukaista juomaa. Se oli sopivasti pakattu vielä muovipulloon ja kompakti koko 0.35 l.

Oma arvio oli että black velvet oli oikein pehmän makuista ja helposti juotavaa. Muistikuvani vieskeistä on ollut yleensä se että ne ovat karvaita ja vaikeasti jouotavia.

Miten te viskiasiantuntijat rankkaatte tuon merkin? Onko kyseessä aivan kuravesi?

4

1894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viskeeraaja

Kanadalaiset viskit à la Black Velvet ovat irlantilaisten tapaan todellakin "aloittajaystävällisiä" eli helposti lähestyttäviä. Valmistusprosessista johtuen niissä ei ole samanlaista savun, turpeen, merilevän, fenolin, suolaheinän jne. aromisinfoniaa kuin monissa skottiviskeissä.

Amerikkalaiset (USA) bourbon-viskit ovat sitten ihan oma maailmansa. Tujuaromisia tapauksia löytyy, mutta skottiviskeihin niitä ei sekoita vahingossakaan.

Uuden Venäjän 1. presidentti Boris Jeltsin joutui Neukkulan loppuvaiheissa eräänlaisen poliittisen epähenkilön asemaan. Silti hän käväisi USA:ssa "ikiomalla valtiovierailullaan". Pahat kielet miehen kotimaassa (ja kenties muuallakin) olivat tietävinään, että tärkein Boris Nikolajevitšin reissullaan tapaamista amerikkalaispoliitikoista oli nimeltään Jack Daniels.

Kannattaa maistaa tuota kulttijuomaa. Maistuu minunkin suussani, joka on muutoin kovasti kallellaan savuisiin skottilaisiin "venetervoihin" päin!

• RaahenTiikeri

Mieto,"ihan kiva" kanadalainen.Ei hirveästi eroa tavallista voimakkaamman makuisesta vodkasta,näin liioitellen.
      Ei tuon perusteella kannata mitään mielikuvaa viskeistä muodostaa.Kanadalainen on aina kanadalainen.
      Itse mieluummin maistelen aromirikkaita skotlantilaisia (mallas)viskejä.Mutta toisaalta,olen kyllä joskus ihan itsekin ostanut black velvettiä,esimerkiksi vaihtelun vuoksi.
      Suosittelen,että jokainen yhtään viskiä halajava maistelee läpi maukkaita skotteja,tilkka kerrallaan,vettä vähän sekaan vihmottuna.Sieltä löytyy aivan oma maailmansa.

• Lagavulin

mutta tuo Black Velvet on varmasti pahimman makuinen viskiksi kutsuttu juoma, jota olen maistanut!
      Jenkkiviskit ovat suorastaan loistavia BV:iin verrattuna.
      Makuasioista ei voi todellakaan kiistellä.
      Jos etsit kevyttä ja helposti juotavaa, suosittelen jotain skottiblendeddiä. Vaikka J&B tai VAT 69.
      Kun sitten maku kehittyy, kuten yleensä käy, voit siirtyä pikkuhiljaa mallasviskeihin. Mutta se onkin sitten pitempi kurssi...

Hyviä maisteluja!

• Anonyymi

Tämä on vain sinun mielipiteesi.Itse taas tykkään black velvetistä.20 vuotta meni mutta oli pakko vastata😄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe