muutosta eduskuntaan

Kyllä ottaa päähän, kun katsoo millaisia idiootteja äänestetään aina eduskuntaan. Sitten ihmetellään, miksi ei äänestäminen ja politiikka kiinnosta nuoria. Itse olen jo aikuisten lasten äiti ja todella suivaantunut poliitikkoihimme. Aina vaan äänestetään uudelleen Kanervat ja Vanhaset jne., vaikka he eivät ole kansan luottamusta ansainneet. Mikä saa ihmiset tekemään jotakin niin tyhmää?
Kansanedustajat ovat poissa istunnoista ja ovat samalla jonkin muun yrityksen johtokunnissa ja nostavat suuria palkkoja ja optioita. Jos tavallinen duunari on töistä poissa ilmoittamatta, se on lopputili, saatikka saisi siltä ajalta vielä palkkaa. Kansanedustajalle saisi maksaa palkkaa vain siltä ajalta, kun on ollut paikalla tai osoittanut muuten tehneensä kansanedustajan hommia.
He tekevät "töitä"monissa yrityksissä ja yhtiöissä ja eivät varmasti maksa veroa sivutuloista, niinkuin me työläiset. Kun kansa päättää, että joku edustaja ei ole enää luottamuksen arvoinen, eikä äänestä häntä enää, hän saa komean eläkkeen. Jos minä saan potkut, missä on eläke?
Täällä taitaa olla duunarienkin asiat tosi hyvin, kun aina vaan äänestetään tuollaisia varakkaiden hyysääjiä ja oman edun tavoittelijoita. Aina, kun tehdään leikkauksia, niin ne kohdistuu vähempiosaisiin. Ei rikkaiden rahoihin saa koskea. Haloo suomalaiset, tätäkö te haluatte? Äänestetään vaan noita samoja typeryksiä, niin asiat ei muutu.

3

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leivonen PerusS

Olen huomannut saman asian, äänestetään samoja ihmisiä eduskuntaan, jotka mässäävät vaalirahoilla... Sitten joku fiksu huomaa että rahat ovat väärin ansaittu. Tai sitten ei äänestetä ollenkaan, mutta kehdataan valittaa. Meillä Suomalaisilla ei ole varaa valittaa jos emme äänestä. Näin se vaan on, samoja naamoja ei kannata äänestää eduskuntaan olemmehan jo huomanneet että vaalilupaukset pitää hakea lakkojen kautta ja silti mikään ei muutu.
      Minä en tarvitse valtiolta torkkupeittoja enkä unileluja... töissä ei nukuta ja ne rahat voi käyttää jonkun eläkeläisen hyvinvointiin... Jyskistä olisi nuo peitot saanut 5€/kpl.

Voin väittää että minun vaaliohjelmani on monen sydäntä lähellä, toivottavasti vaan saamme monta edustajaa jotta voimme asioille jotain tehdä!!!

www.sannaleivonen.net

• fuher

Mitä oiken odotat eduskunnalta ?
      Rahaa ja etuisuuksia.
      Olet tainnut syntyä viime vuonna... Ja nyt jo äänestyskelpoinen...

". Kansanedustajalle saisi maksaa palkkaa vain siltä ajalta, kun on ollut paikalla tai osoittanut muuten tehneensä kansanedustajan hommia. "

Ja kuka sen laskee, ja tiedätkö edes mitä kansanedustajan työhön kuuluu ?
      Laitetaanko kello kaulaan ja mittaritaksalla mennään.
      Oletko valvomassa, lukeeko iltistä vai Tiede-lehteä ?
      Ottaako selvää asioista vai populisio ?
      Kas kun sattui ennen minua kirjoittamaan joku perussuomalainen.
      Joka lupasi parantaa Suomen ja maailman.
      Usko häntä.
      Ihmiskunnan ja Suomen historia ollut täynnä koettelemuksia, mutta
      perussuomalaisten vaalipraganda kopioitu kansallissosialistien ohjelmasta
      -30 luvulta.

• Jotenkin vain jäi sellainen olo, että olet kepulainen tai kokoomuslainen. Haluan ensin sanoa, että en todellakaan paljoa perustanut perussuomalaisen vaalimainoksesta.
        Haluaisin vain tietää, miksi kansanedustajat eivät osallistu istuntoihin, vaikka me heidät sinne olemme äänestäneet. Voisivat istua harvemmilla palleilla, että aika riittäisi siihenkin, mistä heille kansanedustajana maksetaan. (vielä sen jälkeenkin ruhtinaallisena eläkkeenä).
        Näin vältyttäisiin noilta esteellisyysongelmilta. Ei tarvitsisi tehdä kalliita tutkimuksia ja oikeusprosesseja jälkeenpäin.
        En minäkään voi olla poissa töistä ja sanoa,että olisi muita hommia.En ainakaan saisi palkkaa, vaan saisin lopputilin. Minusta juuri noihin asioihin tulisi puuttua, sillä minulta on ainakin usko mennyt eduskuntaan.
        Olen 60-luvulla syntynyt ja aina äänestänyt. Aion nytkin äänestää, enkä takuulla ketään nykyisestä eduskunnasta.
        Luulen, että olen aika tavalla elämää nähnyt, enkä ole korvauksia ja avustuksia nostellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      76
      8584
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      5937
    3. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      103
      4806
    4. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      48
      3935
    5. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      29
      3856
    6. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      74
      3821
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      45
      3672
    8. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3070
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      57
      2879
    10. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      98
      2849
    Aihe