Tässä istun ja ihmettelen uuden kotini olohuoneessa, kaikkien tyhjien huonekalujen keskellä, kuinka olen tässä. Miten yli kolmekymppinen nainen, joka ei koskaan ole ollut yksin, osaa aloittaa elämän ihan alusta? Aloitin seurustelun jo 16 vuotiaana ja tätä ekaa suhdetta kesti 13 vuotta. Jotenkin ehkä kasvettiin vaan erilleen, en tiedä, ehkä elämännälkä iski molempiin. Ei yhtäkkiä oltukaan valmiita olemaan siinä, perustamaan perhettä. Ero sujui hienosti, vailla tunteita ja kyyneleitä. Molemmat löysivät kuitenkin heti uudet kumppanit. Nyt ensirakkaudellani on oma perhe, lapsi, kaikki. Ja minä istun tässä. Yksin. Neljä vuotta seurustelin, rakastinkin, ehkä. En vaan tainnut olla tarpeeksi hyvä uudelle miehelleni, en ainakaan lapsemme äidiksi kelvannut. Kolmekymppisenä sairaalasta verta vuotavana yksin kotiini menin kärsimään. Hävetti. Hävetti. Ja pelotti. Teinkö väärin? Pilasinko ainoan mahdollisuuteni tulla äidiksi. Mieheni halusi jatkaa yhdessä, kertoi rakastavansa elämänsä naistaan.Vuoden jaksoin kuunnella tyhjiä sanoja, turhia lupauksia. Tunteet kuolivat nukutuksessa. Otin riskin. Ehkä, aika näyttää. Muutin pois, ilman tietoa tulevasta, menneisyys raskaana taakkana harteillani. En jaksa enää tapella turhasta. Aion olla vahva, yksin. Ilman sinua, ilman ketään. Sydän toivoen, etten jo ole menettänyt elämää ja onnea. En kuitenkaan ole paha ihminen. Ehkä joskus olen oikea jollekin. Sitä ennen opettelen olemaan minä.
Alusta... taas
4
443
Vastaukset
elämän tuskaan johtuu siitä että et ole vielä löytänyt sitä kaikkein tärkeintä löytöä, eli rauhaa Jumalan kanssa. Tämän jälkeen saa tarkoutuksen elämälleen ja toivon ainkaikksesta elämästä kuoleman jälkeen ja jo täällä ajassa saa kokea vuorovaikutusta Jumalan kanssa ja Hän vastaa tukouksiin oikeasti ja antaa ilon, jota ei tämän maailma parhaimmillaankaan voi antaa.
Tässä linkissä lisää asiaa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen- levytila
tahdo olla röyhkeä. Mutta tämä ei auta. Jumala ei ole koskaan auttanut.
- -aurinkoinen-
Heippa!
Olen sua hieman nuorempi 23v. Mutta myös paljon kokenut! Minusta tuntuu siltä että sinun kannattaa tutustua itseesi, ihmisen ei tulisi olla riippuvainen toisista. Tottakai jokainen kaipaa hellyyttä ja rakkautta ja ihmistä jolle uskoutua. Mutta tosiasia on, että suhteet eivät kestä koko elämää. Monet löytävät lopullisen elämänkumppanin vasta eläkeiässä :) Näin on käyny äidilleni myös. Hän aina neuvoo ettei kannata tuhlata elämäänsä etsien sitä oikeaa, koska totuus on ettei sitä ole olemassakaan! On vain ihmisiä joiden kanssa olet samalla aaltopituudella ja jonka kanssa on helppo elää. Elä siis elämääsi, ja yritä nauttia jokaisesta päivästä vaikka oletkin yksin. Se ei nimittäin ole maailmanloppu, pikemminkin entisen päätös on aina uuden alku ;-) Tiedän että nämä sanat tuskin nyt sinua lohduttavat, mutta yritä pitää ne kuitenkin mielessäsi ja päivä päivältä olosi tulee paremmaksi :)
Hyvää jatkoa sinulle! - JK
VAI NIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1493223- 1092624
- 512601
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402258Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4872132- 1111920
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2531903Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91744Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121682Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151647