Merkkasi vikalistaan moisen.
Nypinkö nyt muistakin pois vai revinkö kaikki nastat ulos.
Talvirengaspakko on mutta nastoja ei tosiaankaan tarvitse olla yhtään..
Renkaiden 25% nastasääntö.
27
6055
Vastaukset
- olla.
turvallisempaa, että kuljet yleisillä jos ajatusmaailmasi on tollaisella tasolla.
- Nastaexpertti.
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi. - kyuf
Nastaexpertti. kirjoitti:
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi.säänöissä kun on, että ero saa olla 25% parhaimpaan nähden, niin ei sille voi mitään.
Mutta ole tarkkana kun revit kaikki pois, ettei yhteen jää esim 1 nasta silloinhan ero on aika iso, kun muissa ei ole yhtään. - arkijärki käteen!
kyuf kirjoitti:
säänöissä kun on, että ero saa olla 25% parhaimpaan nähden, niin ei sille voi mitään.
Mutta ole tarkkana kun revit kaikki pois, ettei yhteen jää esim 1 nasta silloinhan ero on aika iso, kun muissa ei ole yhtään.käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa! - jalkaratas
arkijärki käteen! kirjoitti:
käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa!Onko missään määritelty mikä on nasta. Jos kovametallikärki on kulunut kokonaan pois ja jäljellä on vain ns. runko-osa, onko se silti vielä nasta? Onko tämäkin asia jossakin määritelty, vai onko se jokaisen oma määritelmä?
- yugtyu
jalkaratas kirjoitti:
Onko missään määritelty mikä on nasta. Jos kovametallikärki on kulunut kokonaan pois ja jäljellä on vain ns. runko-osa, onko se silti vielä nasta? Onko tämäkin asia jossakin määritelty, vai onko se jokaisen oma määritelmä?
talvella nasta on nasta, jos siinä kärki on ja kesällä nastaksi riittää kärjetön nastakin.
Ihan Trafin ohje.. - Ja sitäpaitsi
arkijärki käteen! kirjoitti:
käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa!Helpommalla olisit päässyt jos olisit repinyt vain siitä/niistä pathaasta/parhaista pois ne liiat, kuin että revit joka ikisen..Myös pito jäällä olisi pysynyt parempana..
Miksi muuten olit niin tyhmä, ettet repinyt nsitä eroa pienemmäksi jo ennen katsastukseen vientiä?? - olit ensimmäisenä
Nastaexpertti. kirjoitti:
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi.itkemässä, kun katsastusasematestissä eivät kaikki noteeranneet nastapoikkeamaa, mistä näitä sikiää? Minkä ihmeen takia keskiarvoon?? 0 ja täysnastaisen renkaan ka on siten ok, mene koulunpenkille vitun viisastelija!
- saa vaikeaa
Nastaexpertti. kirjoitti:
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi.heittäytymällä tyhmäksi, vai oletko ihan oikeasti sitä?
- sinä olet
Nastaexpertti. kirjoitti:
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi.ammatiltasi, etr taida paljastaa, keksin siitä useita vittumaisia mielipiteitä. Taidat olla työtön luuseri, äläkä keksi mitään korkealentoista, et voi olla mitään!
- käytä nimimerkkiä
Nastaexpertti. kirjoitti:
Sitten on nastaprosentti nolla.
Jos katsastuspelleillä on aikaa laskea joka renkaasta nastat niin olkoon asia niin.
Osasikohan edes laskea asiaa oikein tahvana.
Mielestäni pitää verrata keskiarvoon asiaa pilkunnussijat.
No nyt on eroprosentti nolla kun revin kaikki helvettiin.
Kaipa se nyt pysää paremmin ja on turvallisempi."nastaexpertti" , et ole minkään alan expertti!
- sen sanoit,
arkijärki käteen! kirjoitti:
käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa!sillä loppuunkulunut tai katkennut nasta EI ole nasta enää. Liian suuri nastapoikkeamahan aiheuttaa erilaisia ominaisuuksia renkaiden pidolle. Toinen asia on, mihin raja vedetään ja mikä on riittävän suuri poikkeama. Tällä hetkellä Trafin ohjeiden mukaan se on 25 % ja sitä katsureiden on noudatettava, kuten katsastusasematestikin antoi ymmärtää. Varmaan sinäkin pyrit tekemään omaa työtäsi tunnollisesti.
- Pakkohoitoon lepoon
käytä nimimerkkiä kirjoitti:
"nastaexpertti" , et ole minkään alan expertti!
Mikä vittu sinä olet1.2.2011 21:27
ammatiltasi, etr taida paljastaa, keksin siitä useita vittumaisia mielipiteitä. Taidat olla työtön luuseri, äläkä keksi mitään korkealentoista, et voi olla mitään!
* VASTAA
* Kerro kaverille:
* Ilmoita asiattomasta viestistä
0
Älä käytä nimimerkkiä1.2.2011 21:31
"nastaexpertti" , et ole minkään alan expertti!
Heivaa kun veivaa.
Toisilta puutuu sarkasmi, herjan heitto, huumori jne..
toisilta yksinkertaisesti vain järjen valo.
Ei se keskiarvojuttu nyt aivan tosissaan ollut.
Mutta pitäisi tosin ottaa hajontakin huomioon toisaalta.
Tämäkin oli hiffannut koko konsertin juonen..
sääntöjä on korjattava arkijärki käteen!30.1.2011 19:06
käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa!
Samaa mieltä.
Ajokortittomat puoluekirja kukkahattupellet laatii säädöksiä.
Kulkevat ikänsä ratikalla työmatkat.
Osalle täällä terveisiä jotta ottakaa pilleri jos tekee huonoa... - Suikka suorassa
arkijärki käteen! kirjoitti:
käytännössä on varmasti parempi jos autossa on edes jonkinverran nastoja kuin ei yhtään jonkin typerän ajokortittoman virkamiehen kirjoituspöytänsä takana tekemän säännön takia.
Pitoero nastojen määrän takia on aika teoreettinen ja tullee esille korkeintaan äärioloissa, ei normaaliliikenteen nopeuksissa. Suurempi merkitys pidolle on nastojen tylsistymisellä asfalttiajossa.
Tällaiset typerät säännöt pitää voida korjata, ne on vain pilkkua nussivien pikkuvirkamiesten keksimiä, ei mitään jumalan sanaa!On erittäin vaarallista auton hallittavuuden kannalta, jos esim. taka-akselilla on vähemmän nastoja.
Auto pyörähtää, suistuu tai joutuu sivuluisuun silloin herkästi.
Ääritilanteessa nastaerot kostautuvat, mutta sitähän ei tyhmä kaikestavalittaja tiedä...
- pp
on yhtä tyhmä kuin sen keksijäkin.
Ota kaikki pois.
Nasta renkaat pitäisi kieltää kokonaan tai sitten katsastuksessa voitaisiin kertoa montako nastaa tarvitsee nyppiä jotta renkaista tulee taas hyväksytyt.
Itse ajan kitkoilla niin ei tarvitse sietää trafin idiootteja nasta suosituksia, joka vaarantaa liikenne turvallisuutta, mutta kyseessä onkin aivan turha laitos ja muinaisjäänne joka joutaisi lakkauttaa.- ollapolla
"on yhtä tyhmä kuin sen keksijäkin."
Tuossapa sitä on viisautta kerrakseen.
- Nanananasta
Mulla oli tasan yhdessä renkaassa nastoja jäljellä, muttei parissakaan katsastuksessa sanottu asiasta mitään.
- universaaliexpertti
Äijällä oli aikaa laskea joka renkaasta nastat erikseen.
Sama jokisimpukan älykkyysosamäärallä varustettu
Laski oikein taskulaskimella prosentit kohdilleen.
Joillakin vippaa yläkerrassa pahasti. - asiantuntija..
universaaliexpertti kirjoitti:
Äijällä oli aikaa laskea joka renkaasta nastat erikseen.
Sama jokisimpukan älykkyysosamäärallä varustettu
Laski oikein taskulaskimella prosentit kohdilleen.
Joillakin vippaa yläkerrassa pahasti.Laki on laki vitun pellet! Ostakaa kitkat niin ei tarvitse itkeä nastoista.. kuka muutenkaan ostaa mitään paskoja nastarenkaita!? Jos ei kitkoilla pärjää niin ajokortti pois! Säälittävää jos ei osaa ajaa kitkarenkailla varustettua autoa.. mielestäni nastat voitaisiin kieltää täällä niinkuin esim. Saksassa on ollut jo kauan..
- ..
mutta nastarenkaissa lienevät nuo nastat pakollisia. Eli nastarenkaat on suunniteltu niin että ne vaativat ne nastat täyttääkseen tehtävänsä talvirenkaana, toisin kuin kitkarenkaat jotka on suunniteltu toimiaan ilman nastoja.
- Dikku
Ajattelet ihan loogisesti, mutta olet väärässä.
Renkaasta, joka on alunperin nastarengas, saa puuttua vaikka kaikki nastat ja se on laillinen lukumäärän suhteen, mikäli kaikissa renkaissa on nastoja vähintään 75 %:a verrattuna siihen renkaaseen, jossa niitä on eniten.
- star-rengas
Henkilö- ja pakettiautossa on joulu-, tammi- ja helmikuun aikana käytettävä talvirenkaita(nastarengas/nastaton eli kitkarengas), joiden kulutuspinnan pääurien syvyys on vähintään 3,0 mm. Suosittelemamme minimi on 6 mm. Nastallisista talvirenkaista saa puuttua nastoja enintään 20%, jotta ne olisivat laillisia. Käytettyjä nastarenkaita ei voi nastoittaa uudelleen.
- tietävämpi
Valehtele lisää! Kun renkaassa on M S merkintä se on talvirengas oli siinä nastoja tai ei.
- Autoilija vai?
Ei hän kyllä paljoa valehdellut. 20% on oikeasti 25%. Eikä hän missään vaiheessa sano ettei rengas olisi talvirengas, jos siinä on nastat tai ei.
Turvallinen se ei ole mutta se on sitten eri asia. - naskitka
Helppoa.
Pyytää katsurinta lapun, jossa lukee renkaiden nastamäärät.
Poistaa sen mukaan tarpeellisen määrän nastoja.- Morozz
Niih! Voihan tämän asian typerästikin ratkaista.
- Autoalalla20vuotta
Kyl olis paree et mentääs ruotsin malliin täs asias jotta auton omistaja on itte vastuus renkaista. Loppuis tääki itku. Mut juu ku miettii niin aika uudes autos on abs ja eps eli auto korjaa luiston ja abs sit taas tasaa jarrutusta eli huonommas käy jarru enempi ja se ymmärtää joka autojen kans on tekemisis näistä asioista mut niis vanhois vois olla se eroavaisuus nastois jossa ei oo abs ja eps niin niihin sit se hylätty päätös...Kivikaudelta koko juttu mut minkäs teet jos määrätään näin ei katsuri niitä hatusta heitä ja jos heittää niin pyydä jotain tarkistamaan asiaa ja se et vie aikaa nastojen laskemiseen niin aika usein renkais on enempi ku 25% eroavaisuus ja kokenu näkee sen jo renkaita pyörittämällä.... Suomes ku ollan niin kyl näin kokeeneena tiedän että kyl ne nastat aika tärkeitä on näis olosuhteis mitä meil on jarrutus matkat lyhenee ku kunnon renkaat (halpa henki vakuutus) kitkat juu kyl neki toimii hyvin (hiljaset jos ei tuukkaa lunta ei rapise nastat :) mut jos laitetaan tielle ajamaan kitkoilla mis pakkaantunu lumi (jää) ja siihen puuterilunta päälle niin kyl ne nastat vie voiton ja sanotaan näin että turha sanoo et oon pärjänny kitkoilla ympäri suomen kyl neki jokka ammatiksi ajaa niin nastat laittaa koska ei tie millaset kelit on ku lähetään esim. Etelä suomesta pohjoseen esim. Taksi suharit paitsi ne jokka ajaa vaan suolatuilla tiellä vai mitä paskaa sinne laitetaan ku autot märäntyy niin perkele lujaa.....Niin ja kaikkiin muihinki juttuihin se tekee vaan työnsä ku on käsketty vai teettekö teki töissä toisella (jos ootte) niin oman pään mukaan?? Arvostelu perusteet löytyy netistä kuinka katsastus pitää tapahtua.........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832