Opelin moottori 2.2 direct piti ylimääräistä ääntä. Huolestui asiasta ja vein auton korjaamoon, jossa auto tarkistettiin. Varasi ajan jakoketjun kiristimen vaihtamiseksi vanhanmallisesta uuden malliseksi. Auton työmääräyksessä lukee ”ei hälyttävää ääntä”. Autolle saatiin huoltoaika varatuksi muutaman päivän päähän. Pari päivää myöhemmin autoa käynnistettäessä se ei käynnistynyt. Auto hinattiin korjattavaksi korjaamoon, jossa myöhemmin todettiin moottorivaurio. Autolla on ajettu alle 70 000 km. GM ei suostu maksamaan. Kustannukset n. 5 500 euroa. Asiasta riidellään nyt myyjäliikkeen kanssa.
Jakoketju katkes ja moottori hajosi
6
1057
Vastaukset
- yhteyttä!
Opelin maahantuoja ei varmasti edes yritä väittää Opelin moottorin käyttöiäksi 70tkm. Ja vaikka väittäisikin, se ei menisi läpi oikeudessa. Lähdet siitä, ettet maksa tietenkään mitään, koska sen ei olisi pitänyt hajota noin vähillä kilometreillä. Enintään maksat itse 70tkm/500tkm eli sen mitä autolla on ajettu siihen verrattuna, mitä sen pitäisi kestää.
- 1.9cdti
Ikävä juttu sinun kannalta, tuollaista ei toivoisi kenellekään. Onko auto ollut sinulla kauan jo? Minkäikäinen autosi on ? Sillä takuu on 2 vuotta ilman kilometri rajaa. Tiedän tapauksia jossa auton myyjän kanssa asiallisen juttelun jälkeen on saatu sopu aikaan ja liike on osallistunut takuun jälkeen maksamalla osat ja asiakas työn. Outo tapa liikkeellä toimia sinun tilanteessa, sillä tiedän erään Opel liikkeen joka olisi tuossa tapauksessa ottanut auton heti liikkeen pihalle odottamaan korjausta ja lainaa vaikka tarvittaessa käuttöauton sinulle siksi aikaa kun omasi on korjauksessa. Toivottavasti pääsette sopuun keskustelemalla. Oletko aivan varma että maahantuojaan ollaan edes oltu yhteydessä? Olen itse ajanut 10 vuotta kyseisellä merkillä ja minulle on takuun loppumisen jälkeen vaihdettu esim abs:n napa takuuseen koska osan laskennallinen kestoikä ei ollut täyttynyt vaikka takuuta ei enää ollutkaan.
- Muulla ajava
Useiden merkkien hihnanvaihtoväli ilmoitetaan kahdella kriteerillä: joko tietty km-määrä tai vuosimäärä ja vaihto sen mukaan, kumpi täyttyy ensin.
Jos autolla ajetaan keskimääräistä vähemmän, saattaa esim. 70 tkm vaatia 6 vuotta ajoa. Jos hihnan vaihtoväliksi on tässä tapauksessa ilmoitettu 80 tkm tai 4 vuotta, ei km-raja vielä täyty mutta hihna olisi pitänyt vaihdattaa jo kaksi vuotta sitten!
Itselläni ei Opelia ole enkä tiedä tuon moottorin jakohihnan ilmoitettua vaihtoväliä, mutta minunkin vähäisissä ajossani vuodet ovat olleet ratkaisevampia kuin kilometrit. Autollani on ajettu vasta 132 tkm, mutta kolmatta hihnaa jo hinkataan.- Muulla ajava
Tässä keskusteluketjussa olikin puhe ketjusta eikä hihnasta. Minun olisi pitänyt osata olla hiljaa!
- Tojotero77
Ihan perus ooppelin paska, ei tollasella aja kukaan täysjärkinen. osta sinäkin tojota, kyllä pääsee eikä tartte korjaamolla asua alivuokralaisena
- 1.9 cdti
Joko se Toyota on saanu diesel koneensa pitämään öljynsä sisällä ? Entä muut Toyotan "ajo-ominaisuudet", ai anteeksi eihän siinä olekkaan kuin ajo-omituisuuksia. Kerätään kolehti toyota kuskille, ja hankitaan sille auto jossa on hyvä penkki eikä mikään talousjakkara. Niin ja olishan sillä autolla kiva kuljettaa vähän tavaroitakin, meinaan kuin noihin riisikippoihin ei oikein tahdo mitään mahtua esim Vectra Wagon vs Avensis Wagon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851