850 t5 Fuel cut ja öljyä paisarissa

Volvotti

Nonii ongelmaa. Paisarissa pirusti painetta ja ihan mustaa kokoneste, ja öljyä siel näyttäisi lilluvan. Varma kansiremppa tiedossa, vai voiko mennä muutakin kautta tuot öljyä?

Toinen ongelma: kovassa kiihdytyksessä kun ahdot nousee mittarin tappiin auto nykäisee ja veto poistuu kokonaan hetkeksi jasitten meno jatkuu. (fuel cut) Tämä sytyttää myös häiriövalon. Tuntuu myös että kiihtyvyys ei ole tasaista ja ahtomittariheijaa ylös alas pienesti eikä pysy tapissa. Vuotaako joku letku vai viittaako tämäkin kansiremonttiin?

25

1127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Joko teet konerempan onko kannentiiviste mennyt tai kansi halki (tai testattu vaihtokone).Kun kone kunnossa niin katsotaan sitten tuota toista ongelmaa.Pitää muistaa noitten ahtopaineitten kanssa ne turvalliset paineet joilla autoon ei tule ongelmia koneseen.Koska se turbo on huollettu kun sitäkin fööniä joutuu katsomaan ja huoltamaan jonkin verran siinä 220-240tkm.Kun tulee konee kuntoon muista jälkikäyttää eli jos kone tosi kuumaa anna pyöriä vaikka se 2 minuuttia ennen sammuttamista että ne lämmöt tasaantuu koneessa.Ei ole kansi vikoja ja turbo kestää paremmin tällä "vanhalla" vinkillä.

      • Volvotti

        Turbo uusittu noin 10tkm sitten. Tarjouksia kyselly kansirempasta.. Aika suolasta. Hertsikassa autoliike ottaa 2000e jakopää


      • volvo_puranen
        Volvotti kirjoitti:

        Turbo uusittu noin 10tkm sitten. Tarjouksia kyselly kansirempasta.. Aika suolasta. Hertsikassa autoliike ottaa 2000e jakopää

        Varmaakin kannattaa laajentaa kyselyä rempasta sen Helsingin ulkopuolelle,Noissa hinnoissa se vaihtokone on jo ajateltavisssa olevaa juttu.Pitäsi oikesti tietää mikä siellä on mennyt rikki kun katsot öljytikkuaa ja öljyntäyttökorkkiin onko sitä "majioneesia" sielllä kovasti


      • Volvotti
        volvo_puranen kirjoitti:

        Varmaakin kannattaa laajentaa kyselyä rempasta sen Helsingin ulkopuolelle,Noissa hinnoissa se vaihtokone on jo ajateltavisssa olevaa juttu.Pitäsi oikesti tietää mikä siellä on mennyt rikki kun katsot öljytikkuaa ja öljyntäyttökorkkiin onko sitä "majioneesia" sielllä kovasti

        Tota, löyty ahtoputkesta reikä? Voiko fuel cut johtua ahtojen karkaamisesta?


      • volvo_puranen
        Volvotti kirjoitti:

        Tota, löyty ahtoputkesta reikä? Voiko fuel cut johtua ahtojen karkaamisesta?

        Eikös se tapahdu niin jos ahdot nousee liian korkeaksi niin silloin suuttimista ei tule polttoainetta ja kone hyytyy on sellainen turvallisuustekijä koneelle .No paljonkos se kunnossa ollessa ne ahtopaineen oli .kun se kone meni rikki.Kyllä ne ahtoletku pitää ollaa ehjä ilmeiseti ei kestänyt niitä paineitaa joilla ajettiin.Silikonia ja kunnon lemmarit niin kyllä se siitä lähtee.


      • Volvotti
        volvo_puranen kirjoitti:

        Eikös se tapahdu niin jos ahdot nousee liian korkeaksi niin silloin suuttimista ei tule polttoainetta ja kone hyytyy on sellainen turvallisuustekijä koneelle .No paljonkos se kunnossa ollessa ne ahtopaineen oli .kun se kone meni rikki.Kyllä ne ahtoletku pitää ollaa ehjä ilmeiseti ei kestänyt niitä paineitaa joilla ajettiin.Silikonia ja kunnon lemmarit niin kyllä se siitä lähtee.

        Joo fuel cut korjaantui uudella letkulla.. Toi pahvi mietityttää.. Korkki auki antaa monoa niin ei kupli neste.. Käynti tasaista jne. Onks näissä öljynlauhdutin? Jos siel joku kusee ja ja sitä kautta paisariin? Ja eilen päästi öljyä pakoputkesta paridesiä ku kylmänä anto monoa.. Ja nyt ulisee laturi kylmänä 2000-2500 kierroksilla.. Tai jakopää.. Mut jakopää rempattu 20tkm sitten vuonna 2009


      • volvo_puranen
        Volvotti kirjoitti:

        Joo fuel cut korjaantui uudella letkulla.. Toi pahvi mietityttää.. Korkki auki antaa monoa niin ei kupli neste.. Käynti tasaista jne. Onks näissä öljynlauhdutin? Jos siel joku kusee ja ja sitä kautta paisariin? Ja eilen päästi öljyä pakoputkesta paridesiä ku kylmänä anto monoa.. Ja nyt ulisee laturi kylmänä 2000-2500 kierroksilla.. Tai jakopää.. Mut jakopää rempattu 20tkm sitten vuonna 2009

        Siellä jäähdytysjärjestelmässä pitää olla ylipainetta että systeemi toimii.Syylärin sisällä on se öljynlaudutin joten syylärin joutuu vaihtamaan ja putsamaan sen järjestelmän öljystä Fortella on siihen sopivat litkut.Öljyä tulee pakoputkesta se on paha hommaa joten elä kovasti rääkkää sitä konetta ennen kuin olet laittanut sen kuntoon.Mutta ihan oikeasti selvitä se vika ihan rauhassa ja jos laturi huutaa niin vaihda siihen uusi laturi varmaakin laakeri ovat menossa kun se moniura hihna ei varmaakaan luista.Koska autossa on vaihdettu vesipumppu ja paljon tällä autolla on ajettu?


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Siellä jäähdytysjärjestelmässä pitää olla ylipainetta että systeemi toimii.Syylärin sisällä on se öljynlaudutin joten syylärin joutuu vaihtamaan ja putsamaan sen järjestelmän öljystä Fortella on siihen sopivat litkut.Öljyä tulee pakoputkesta se on paha hommaa joten elä kovasti rääkkää sitä konetta ennen kuin olet laittanut sen kuntoon.Mutta ihan oikeasti selvitä se vika ihan rauhassa ja jos laturi huutaa niin vaihda siihen uusi laturi varmaakin laakeri ovat menossa kun se moniura hihna ei varmaakaan luista.Koska autossa on vaihdettu vesipumppu ja paljon tällä autolla on ajettu?

        http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?start=0&end=10&page=1&sivu=tuotteet&t_id=817&r_id=356&kieli=1


      • Volvotti
        volvo_puranen kirjoitti:

        http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?start=0&end=10&page=1&sivu=tuotteet&t_id=817&r_id=356&kieli=1

        Vesipumppu uusittu jakopäärempan yhteydessä. Koneella ajettu 250tkm. Turbo uusittu 10tkm sitten. Laturin lataus testattu ja toimii. Mutta se laakeri se vois varmaan olla, jakopää ei tunnu oikeen mahdolliselta vaihtoehdolta. Hihna ihan kuin uusi. Tiistaina käydään vähän perehtymässä paremmin tohon ja mittaillaan hv arvot paisarista jne. Syylarin vasemmassa reunassa siinä mustassa osassa jotain Vuotoa joka näyttää öljytä.. Siinä ilmastoinnin lauhduttimen alla..


      • Volvotti
        Volvotti kirjoitti:

        Vesipumppu uusittu jakopäärempan yhteydessä. Koneella ajettu 250tkm. Turbo uusittu 10tkm sitten. Laturin lataus testattu ja toimii. Mutta se laakeri se vois varmaan olla, jakopää ei tunnu oikeen mahdolliselta vaihtoehdolta. Hihna ihan kuin uusi. Tiistaina käydään vähän perehtymässä paremmin tohon ja mittaillaan hv arvot paisarista jne. Syylarin vasemmassa reunassa siinä mustassa osassa jotain Vuotoa joka näyttää öljytä.. Siinä ilmastoinnin lauhduttimen alla..

        No nyt sitten kun töistä lähdin niin puhallin ei sano mitään. Ei puhalla kylmää eikä kuumaa, ei mitään!! Ideoita?


      • volvo_puranen
        Volvotti kirjoitti:

        No nyt sitten kun töistä lähdin niin puhallin ei sano mitään. Ei puhalla kylmää eikä kuumaa, ei mitään!! Ideoita?

        Tarkista lämmityslaitteen sulake onko palannut ja 4 nopeudella pitäsi pelata kun ottaa suoraan sen virran sekä se puhaltimen rele.Tarkista moottorista ne liitokset tuleeko virtaa johtoon että voit tarkistaa sen moottorin kunnon .Vaihto-ohje tuossa 850 osiossa yleisimmät viat 850 jotka itse voi korjata kannattaa ainaa lukea ne muut viestiketjut kun nopeampaa se on kuin tämä naputtelu


      • Luovutan
        volvo_puranen kirjoitti:

        Tarkista lämmityslaitteen sulake onko palannut ja 4 nopeudella pitäsi pelata kun ottaa suoraan sen virran sekä se puhaltimen rele.Tarkista moottorista ne liitokset tuleeko virtaa johtoon että voit tarkistaa sen moottorin kunnon .Vaihto-ohje tuossa 850 osiossa yleisimmät viat 850 jotka itse voi korjata kannattaa ainaa lukea ne muut viestiketjut kun nopeampaa se on kuin tämä naputtelu

        Tää on autom. Ilmastoitu. Ja ei ole 4 nopeutta vaan säätö on portaaton, mutt ei puhalla edes täysillä.. Tiistaina huoltoon ja sit katotaa meneeks volvo romikselle mä luovutan


      • Volotti
        Luovutan kirjoitti:

        Tää on autom. Ilmastoitu. Ja ei ole 4 nopeutta vaan säätö on portaaton, mutt ei puhalla edes täysillä.. Tiistaina huoltoon ja sit katotaa meneeks volvo romikselle mä luovutan

        Tuuletin toimii taas.. Vikaa ei löytynyt mistään. Oli kai sit jäätynyt 0 asentoon jos seo mahdollista. Kuunneltiin konetta tarkemmin ja huomenna menee laturin kiristinrullat vaihtoon. Ja jäähdytysjärjestelmä huuhdellaan vihdoin. Katsotaan sitten tilannetta taas.


      • Volvotti
        Volotti kirjoitti:

        Tuuletin toimii taas.. Vikaa ei löytynyt mistään. Oli kai sit jäätynyt 0 asentoon jos seo mahdollista. Kuunneltiin konetta tarkemmin ja huomenna menee laturin kiristinrullat vaihtoon. Ja jäähdytysjärjestelmä huuhdellaan vihdoin. Katsotaan sitten tilannetta taas.

        Kiristinrulla vaihdettu ja sisällä lämpösessä ei mitään ulinaa koneesta, vaihtoivat myös hihnan, auton jättivät ulos josta sen hain parin tunninpäästä ja samainen ulina kuului edelleen. Tiistaina remmi vene ja auto käyntiin. Jospa seon jakopää sitten..


    • volvo_puranen

      Jokos on selvinnyt mikä siellä ulisee ja muutenkin auton on missä kunnossa nykyään.

    • Volvotti

      Ulina poistui kun laturinhihna laitettiin uudestaan kiinni. (otettiin pois kun kuunneltiin sitä jakopäätä) ei ulise. Tuli uusi akkukin ostettua. Ja Volvo todettiin eilen kansivikaiseksi.. Hc arvo paisarissa oli 100.. Myydäänks sinisellä kansia? Kaveri ku pääsee availee koneenja kansi koneistamoon tietysti eka, mietin vaan jos on pahasti halki että mistä saa uuden.. ?

      Muuten Volvo ihan iskussa nyt

      • volvo_puranen

        Moi paljonko se uusi kansi kustantaa kun näytää käytettyjä saavaan 300-500€.
        Kun avaatte niin se vika selviää sitten vaikka olisi vain kannentiiviste mennyt turhaa alkaa murehtimaa ennen kuin vian tietää.
        http://www.varaosahaku.fi/ katselee tuolta niitä käytettyjä sylinterinkansia


      • volvotti
        volvo_puranen kirjoitti:

        Moi paljonko se uusi kansi kustantaa kun näytää käytettyjä saavaan 300-500€.
        Kun avaatte niin se vika selviää sitten vaikka olisi vain kannentiiviste mennyt turhaa alkaa murehtimaa ennen kuin vian tietää.
        http://www.varaosahaku.fi/ katselee tuolta niitä käytettyjä sylinterinkansia

        No toivotaan parasta. Kuullut vain että näissä kansi halkeaa helposti? Selviää lähiviikkoina. Mahdollisesti perjantaina jo Volvo pajalle :)


    • Spegu

      Itse asiassa ei ne kannet kyllä halkea mitenkään kelposti ja koska se sun räppänä ei ole luultavasti keittänyt.Omastani oli mennyt pelkkä kansipahvi ja 2 päivän homma kun itse tein remontin.Hintaa kertyi semmonen alta 400e uudet tiivisteet kanteen ja menoksi...Jäähdytys nesteitä joutui vaan vaihtaa useasti kun sitä öljyä irtoaa pikku hiljaa sieltä järjestelmästä ja hyvin on vuosi menty ilman ongelmia.

    • volvotti

      Joo, ei ole vielä päästy katteleen. Eipä toi vissiin oo keittänyt, lämmöt pysyy ainakin aina kohdillaan. Osat olis 300e biliasta pahvi, pultit, tiivisteet ja tulpat uusiks. Siihen sit nesteet viel. Katotaan mitä koneistamosta tulee päälle. Kun haluan sen tasohioa jokatapauksessa. Juu arvelinkin näin.

    • volvotti

      Kansiremppa tehty, syylari vaihdettu. Nyt on sit ongelma ettei käynnisty? Mikähän vois olla, huomen karitsan antaako kipinää... Jos ei niin mistä etsimään?

    • volvo_puranen

      Moi tarkista se lämpötila-anturi sieltä termostaattikotelossa ota vaikka se piuha irti ja starttaa lähteekö kone käynnistymään tällöin.Jos kone kävi ennen remppaa kunnolla tarkistakaa ne johtojen liitokset ja muut asiat ettei missän ole tulpanjohtoja kytketty väärin tai muuttaa sen tyylistä hommaa.
      Tässä ne muut vinkit
      http://www.armbell.com/volvoclub/viewtopic.php?t=1482&mforum=volvoclub

    • Volvotti

      Mikä johto tuo joka tulee paisuntasäiliön pohjaan, johdot lähteny kolvauksista irti? sillä merkitystä?

    • Volvotti

      Mikä johto tuo joka tulee paisuntasäiliön pohjaan, johdot lähteny kolvauksista irti? sillä merkitystä?

    • volvo_puranen

      Jäähdytysnesteen korkeuden taso anturin varmaakin kyseessä.Eli se aparaatti joka ilmoittaa että jäähdytysjärjestelmässä liian vähän nestettä eli lisäystä pyydän pikimiten .Palaa mittaristossa varoitusvalo jos sitä vikaa autossa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7705
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1925
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      920
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      859
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      33
      793
    Aihe