Mikään ei suju.

Ei niin mikään.

Jos olisin tiennyt, millaista äitinä olo on, en olisi ikinä tehnyt lasta. Se ei nuku, se ei syö, ei anna minun nukkua eikä syödä. Yhdeksän kuukautta ollaan valvottu eikä loppua näy. Kiinteiden syöminen sujui alkuun tosi hienosti, kunnes yhtäkkiä: ei mitään. Minun pitäisi huolehtia tuon perustarpeista, mutta kun SE EI VAAN SYÖ. Ihan sama mitä yritän. En jaksa enää. Olen paska äiti enkä osaa mitään. En saa lasta nukkumaan enkä syömään.

No, viisastuinpa tästä edes sen verran, että tiedän olla tekemättä toista lasta. Sen kanssa olisi varmaan vieläkin vaikeampaa, jos mahdollista.

7

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rilla-milla

      Olet ihan hyvä äiti, väsynyt , mutta saa olla ja saa sanoa.

      Näitä syömistakapakkeja tulee , onneksi on vielä sen ikäinen, että maito voi olla pääruoka.
      Kokeile vellejä ja mieti , tekeekö jokin ruoka aine lapsen levottomaksi , vatsa kipeä ?

      Yritäppä saada joku katsomaan lasta päiväksi, saat levätä vähän .
      Tuossa iässä on monta juttua , mitkä pitävät valveilla, hampaat, liikkuminen ...

      tuossa alempana oli viestiketju aiheesta ..
      Eli tarvitset nyt toisen ihmisen apua , ota sitä vastaan ..

      • nuori mummu

        Sinulle lepopäivä. Hyvä äiti olet varmasti. Lapsikin hermostuu kun sinä hermostut ja kun lapsi hermostuu, sinä hermostut, väsyt jne. Eli nyt stoppia, mummu tai ystävä auttamaan!

        Jos ei ole ketään joka kykenisi tulemaan, pyydä apua neuvolasta. Tälläistä varten on ryhmiä ja hoito henkilökuntaa, apua on tarjolla!


    • ei jaksa yksin

      lapsi oli minullakin ensimmäinen. Olin sen kanssa ihan poikki. Poika nukkui vauvana vain puolen tunnin pätkiä, päiväunet vielä lyhyempiä ja ruuaksi kävi vain maito ja Tutteli-vellit. Puolitoistavuotiaana nukkui ensimmäisen kerran yön putkeen. Vannoin, etten koskaa tee toista lasta. No, toinen tuli kuitenkin ja kappas vain! Sehän söi ja nukkui hyvin. Hampaiden tulon aikoihin vain hieman valvotti.
      Onko lapsen isä apuna, että voisitte valvoa vuootellen? Kun et saa nukuttua ja syötyä rauhassa ei ole kumma, jos pinna palaa. Jos et saa apua neuvolasta, ota yhteyttä lastenlääkäriin. Lapsi voidaan ottaa sairaalaan muutamaksi yöksi ,että saat levähtää. Meidänkin esikoinen oli pari-kolme yötä osastolla nukkumassa. Elämä kirkastui äidilläkin kummasti, kun sai muutamat kunnon yöunet. Hae apua! Et ole paska-äiti.
      Nyt en enää valvo lasten takia, pojat ovat jo 23 ja 17-vuotiaat :)

    • ________________

      lapsesi on uhma-ikäinen.olisi mielenkiintoista lukea mistä silloin valitat.uhma ikäsen kanssa kaikki on TODELLA hankalaa.sillon muksu ei todellakaan syö jos niin päättää.tai pue vaikka itsellä olisi kuinka kiire.ja sitten ne kauppa reissut .nukkumaan menosta puhumattakaan !!!!!!!!!!!!!!!

      • 25.

        No yleensä nuo uhmaikäiset sentään nukkuvat jo yönsä heräilemättä, joten vanhemmilla riittä ihan eri tavalla paukkuja lapsen hoitamiseen ja kiukutteluun.


      • Ei niin mikään

        Toivottavasti lapsen uhmaiän alkaessa saan jo nukkua yöuneni pidemmissä kuin tunnin-kahden pätkissä. Jos en, valitan todennäköisesti edelleen väsymystäni. Ja jos uhmaikäiseni pitää parin kuukauden syömälakkoa ja neuvolassa pyydetään käymään painokontrollissa, kun lapsen paino ei nouse riittävästi, valitan sitten varmaan siitäkin. Miksikö? Koska kyse on minun rakkaasta lapsestani, jolla toivoisin kaiken olevan hyvin ja huolestun ja turhaudun, kun en tiedä mitä tekisin.


      • adsfafzxcv
        25. kirjoitti:

        No yleensä nuo uhmaikäiset sentään nukkuvat jo yönsä heräilemättä, joten vanhemmilla riittä ihan eri tavalla paukkuja lapsen hoitamiseen ja kiukutteluun.

        väärin, minulla on 4kk ikäinen vauva ja 1v11kk ikäinen taapero eikä kumpikaan lapsista nuku. tai esikoinen nukkuu läpi yöt ehkä 2 yönä viikossa ja loput 5 yötä heräilee 1-5 kertaa yön aikana. tämä ei vielä haittaisi, mutta kun syötän lisäksi yöllä 4kk ikäistä kuopusta 2-3 h välein. tällä viikolla olen nukkunut varmaan pätkissä 4-5 h joka yö ja lepoa en ole juuri saanut. en ole 2 vuoteen nukkunut varmaan kokonaista yötä! nyt tuntuu naurettavalta, kun aikasemmin valitin jos olin vain muutaman hassun kuukauden valvonut! Jos olisin tiennyt miten rankkaa on vielä esikoisen kanssa kahden vuoden jälkeen, olisin jättänyt toisen tekemättä, nyt tilanteesta kärsivät sekä vauva, taapero, äiti ja isä :-(. eikä voi syyttää kun itseään. Vaikka rakastan lapsiani ja aion heidät hoitaa itse, monesti mietin, että jos olisin tiennyt kuinka monta VUOTTA joudun valvomaan ja kuinka rankkaa elämä on vielä taaperonkin kanssa, en olisi ryhtynyt koko hommaan, en tämä sen verran vienyt voimavaroja sekä henkisesti että fyysisesti. neuvolasta sanoivat vain että yli puolet 2-vuotiaistakin vielä heräilee, joten se ei pidä paikkaansa että uhmaikäiset nukkuisivat hyvin ja että paras vain sopeutua asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe