puhelinmyyjät

tiedinhaluinen

Mikä on se puhelinnumero, johon voi ilmoittaa, jos ei halua että lehtimyyjät soittelevat ja kaupittelevat lehtiään? Olen kuullut että tällainen numero on käytössä, johon vain ilmoitus niin puhelut ovat ainakin HUOMATTAVASTI vähentyneet, vaikka niiden pitäsisi periaatteessa loppua kokonaan(?)

22

3910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muu

Puhelinmyynnin voi kieltää numerossa 0600 93404 (Elisa) tai 0600 13404 (Sonera)

• Hmmm.

Eli mielestäni tuo numero on yhteydessä siihen liittoon (olisiko Puhelinmarkkinointiliitto/ Suoramarkkinointiliitto?), eli ainoastaan siihen kuuluvien yrityksien soitot jäävät soittamatta..

Korjatkaa jos olen väärässä..

• dam
        Hmmm. kirjoitti:

Eli mielestäni tuo numero on yhteydessä siihen liittoon (olisiko Puhelinmarkkinointiliitto/ Suoramarkkinointiliitto?), eli ainoastaan siihen kuuluvien yrityksien soitot jäävät soittamatta..

Korjatkaa jos olen väärässä..

Olet valitettavasti hieman oikeassa.

Itse puhelinmyyntityötä tehneenä (Luoja antakoon anteeksi) tiedän, että suurin osa ko. yrityksistä ovat vailla kontrollia. Aikoinaan soittelin raa'asti jopa puhelinluetteloita ja ties mistä hankittuja listoja läpi. Osa numeroista oli vanhojen tilaajien tietokannasta, mutta monet jostain minulle tuntemattomaksi jääneistä rekistereistä, joissa oli vain nimi ja puhelinnumero.

Törmäsin useasti henkilöihin, jotka kertoivat vihaisesti kieltäneensä vähän joka paikassa suoramarkkinoinnin puhelimeensa :(

Eli älkää kuvitelko liikoja kiellon tehosta.
        Itsekin saan kaupustelupuheluita kännykkääni, ehkä pari kertaa kuussa. Laitoin joskus aikoinaan numeroni lomakkeeseen osallistuessani johonkin kilpailuun netissä.

Ei silti, en ole kovin vaivautunut puheluista, huvittaa lähinnä kun kuulee ensimmäisestä lauseesta että tyyppi on vasta-alkaja. Suorastaan nautin antaessani vaivautuneelle myyjälle neuvoja parempaan lähestymistapaan ja lopuksi kehoittaessani tätä vaihtamaan alaa johonkin rehelliseen työhön kuten minä tein ;)

• Poro
        dam kirjoitti:

Olet valitettavasti hieman oikeassa.

Itse puhelinmyyntityötä tehneenä (Luoja antakoon anteeksi) tiedän, että suurin osa ko. yrityksistä ovat vailla kontrollia. Aikoinaan soittelin raa'asti jopa puhelinluetteloita ja ties mistä hankittuja listoja läpi. Osa numeroista oli vanhojen tilaajien tietokannasta, mutta monet jostain minulle tuntemattomaksi jääneistä rekistereistä, joissa oli vain nimi ja puhelinnumero.

Törmäsin useasti henkilöihin, jotka kertoivat vihaisesti kieltäneensä vähän joka paikassa suoramarkkinoinnin puhelimeensa :(

Eli älkää kuvitelko liikoja kiellon tehosta.
        Itsekin saan kaupustelupuheluita kännykkääni, ehkä pari kertaa kuussa. Laitoin joskus aikoinaan numeroni lomakkeeseen osallistuessani johonkin kilpailuun netissä.

Ei silti, en ole kovin vaivautunut puheluista, huvittaa lähinnä kun kuulee ensimmäisestä lauseesta että tyyppi on vasta-alkaja. Suorastaan nautin antaessani vaivautuneelle myyjälle neuvoja parempaan lähestymistapaan ja lopuksi kehoittaessani tätä vaihtamaan alaa johonkin rehelliseen työhön kuten minä tein ;)

Mikä vittu ihmisiä vaivaa? Puhelinmyynti on aivan rehellistä ja tavallista työtä siinä missä muutkin.

Itse puhelinmyyntiä tehneenä tedän kyllä että kuka tahansa voi saada puhelun, jossa hänelle myös jotain myydään. Kaiken maailman suoramarkkinointi-estot eivät asiaa auta. Niin sanottuja estoja on niin paljon, että kukaan järkevä ihminen ei niitä kaikkia voi huomioida.

Onko se nyt sitten niin kauheaa saada tarjous apu-lehdeltä johon sitten vastaa ei? Tätä ongelmaa ei yleensä ole jos on tarpeeksi selkärankaa sanoa kiitos ei.

By the way, törmäsin itse aikanani noin miljoonaan ihmiseen, jotka kaikki entisinä myyntitykkeinä "avustivat" minua ja kertoivat keinoja saada asiakas kinnostumaan. Näiden neuvojen kuunteleminen oli yleensä todella MASENTAVAA JA VITTUMAISTA! Mistä lähtien ihmiset, jotka ovat tehneet jotain hommaa 2 kk kuvittelevat olevansa hyviä siinä...

• Repe
        Poro kirjoitti:

Mikä vittu ihmisiä vaivaa? Puhelinmyynti on aivan rehellistä ja tavallista työtä siinä missä muutkin.

Itse puhelinmyyntiä tehneenä tedän kyllä että kuka tahansa voi saada puhelun, jossa hänelle myös jotain myydään. Kaiken maailman suoramarkkinointi-estot eivät asiaa auta. Niin sanottuja estoja on niin paljon, että kukaan järkevä ihminen ei niitä kaikkia voi huomioida.

Onko se nyt sitten niin kauheaa saada tarjous apu-lehdeltä johon sitten vastaa ei? Tätä ongelmaa ei yleensä ole jos on tarpeeksi selkärankaa sanoa kiitos ei.

By the way, törmäsin itse aikanani noin miljoonaan ihmiseen, jotka kaikki entisinä myyntitykkeinä "avustivat" minua ja kertoivat keinoja saada asiakas kinnostumaan. Näiden neuvojen kuunteleminen oli yleensä todella MASENTAVAA JA VITTUMAISTA! Mistä lähtien ihmiset, jotka ovat tehneet jotain hommaa 2 kk kuvittelevat olevansa hyviä siinä...

Yhdyn edelliseen mielipiteeseen: Pitää olla ihmisillä harvinaisen sisällyksetön elämä kun jaksavat menettää mielenrauhansa siitä, jos joku soittaa ja tarjoaa tuotetta/palvelua puhelimitse. Itselleni asia on ainakin samantekevä: Jos asia ei kiinnosta sanon Ei kiitos, jos puolestaan asia kiinnostaa hyvä niin.

• no thanks
        Repe kirjoitti:

Yhdyn edelliseen mielipiteeseen: Pitää olla ihmisillä harvinaisen sisällyksetön elämä kun jaksavat menettää mielenrauhansa siitä, jos joku soittaa ja tarjoaa tuotetta/palvelua puhelimitse. Itselleni asia on ainakin samantekevä: Jos asia ei kiinnosta sanon Ei kiitos, jos puolestaan asia kiinnostaa hyvä niin.

Kyllä se rupeaa suoraan sanottuna v....aa, jos oot yövuorosta tullut ja joku ääliö kaupittelee Aku Ankkaa. Kyllä ihmiset osaavat lehtensä tilata ilman puhelinkaupustelijoitakin!!!

• Kyllästynyt
        no thanks kirjoitti:

Kyllä se rupeaa suoraan sanottuna v....aa, jos oot yövuorosta tullut ja joku ääliö kaupittelee Aku Ankkaa. Kyllä ihmiset osaavat lehtensä tilata ilman puhelinkaupustelijoitakin!!!

Itselläni on juuri nyt tullut mitta täyteen lehtikaupustelijoista!! Tämän viikon aikana olen "saanut" kuudelta kaupustelijalta puhelun. Edelliseen puheluun en enää edes vastannut, vaikka numero näkyi, mutta ei ollut tuttu numero. En siis voi tietää oliko se joku kaupustelija vai joku ihan muu, mutta olen niin lopen kyllästynyt kaupustelijoihin jotta jätän vastaamatta puheluihin!

Joka kerta joutuu kuuntelemaan älyttömän pitkän selostuksen ja mihinkään väliin ei voi sanoa että ei kiitos ei kiinnosta. Vasta sitten kun kaikki edut on lueteltu niin sitten vasta pääsee sanomaan kieltävän vastauksen. Luulisi että olisi myyjillekin helpompaa jos kysyisivät heti aluksi kiinnostaako edes kuunnella!! Eipähän tarvitsisi turhaan kertoa eduista sun muista. Minä en ikinä ole tilannut mitään puhelimen kautta enkä tule tilaamaan, joten miksi tällaisia ihimisiä ei voi jättää rauhaan?! Ymmärrän että hekin tekevät vain työtään ja olen joka kerta sanonut kohteliaasti ei kiitos, mutta eilisen viherpiha lehden (tai mikä ikinä olikaan) myyjän kohdalla meinasi mennä todella hermot! Ensinnäkin hän puhui todella nopeasti, eikä siitä saanut mitään selvää ja toiseksi kun olin sanonut että ei kiitos ei kiinnosta, hän alkoi tyrkyttämään kaikkia mahdollisia lehtiä vaikka olin sanonut että ei kiinnosta mikään lehti! Lopulta jouduin lyömään luurin korvaan. Jos ei sellaista estoa saa mistään, jolla voisi estää nämä puhelut kokonaan, niin voisivat myyjät ainakin lopettaa hyvissä ajoin myyntipuheensa! Tai alan tylysti lyömään luuria korvaan heti puhelun alkuun! Sääliksi käy näitä ihmisiä, jotka joutuvat tätä työtä tekemään!!!

• Tympääntynyt
        Kyllästynyt kirjoitti:

Itselläni on juuri nyt tullut mitta täyteen lehtikaupustelijoista!! Tämän viikon aikana olen "saanut" kuudelta kaupustelijalta puhelun. Edelliseen puheluun en enää edes vastannut, vaikka numero näkyi, mutta ei ollut tuttu numero. En siis voi tietää oliko se joku kaupustelija vai joku ihan muu, mutta olen niin lopen kyllästynyt kaupustelijoihin jotta jätän vastaamatta puheluihin!

Joka kerta joutuu kuuntelemaan älyttömän pitkän selostuksen ja mihinkään väliin ei voi sanoa että ei kiitos ei kiinnosta. Vasta sitten kun kaikki edut on lueteltu niin sitten vasta pääsee sanomaan kieltävän vastauksen. Luulisi että olisi myyjillekin helpompaa jos kysyisivät heti aluksi kiinnostaako edes kuunnella!! Eipähän tarvitsisi turhaan kertoa eduista sun muista. Minä en ikinä ole tilannut mitään puhelimen kautta enkä tule tilaamaan, joten miksi tällaisia ihimisiä ei voi jättää rauhaan?! Ymmärrän että hekin tekevät vain työtään ja olen joka kerta sanonut kohteliaasti ei kiitos, mutta eilisen viherpiha lehden (tai mikä ikinä olikaan) myyjän kohdalla meinasi mennä todella hermot! Ensinnäkin hän puhui todella nopeasti, eikä siitä saanut mitään selvää ja toiseksi kun olin sanonut että ei kiitos ei kiinnosta, hän alkoi tyrkyttämään kaikkia mahdollisia lehtiä vaikka olin sanonut että ei kiinnosta mikään lehti! Lopulta jouduin lyömään luurin korvaan. Jos ei sellaista estoa saa mistään, jolla voisi estää nämä puhelut kokonaan, niin voisivat myyjät ainakin lopettaa hyvissä ajoin myyntipuheensa! Tai alan tylysti lyömään luuria korvaan heti puhelun alkuun! Sääliksi käy näitä ihmisiä, jotka joutuvat tätä työtä tekemään!!!

Saako puhelinmyyjät provikkaa lukemiensa sanojen määrän mukaan vai miksi ei voi kuunnella ja uskoa asiakkaan kieltävää vastausta?

Vai onko vain kaikki puhelinmyyjät tyhmiä???

Puhelinmyynti olisi ok, jos soittaisivat vain etukäteen sovittuna aikoina.

• Puhelinmyynti EI ole lainkaan ok, koska on myös kuuroja ihmisiä, jotka EIVÄT koskaan vastaa puhelimeen, ja silti idioottimyyjät soittelee päivästä päivään uudelleen ja uudelleen! Äskenkin tuli 3 puhelua, ja vastasin kaikkiin: Olen kuuro, lopeta soittamasta minulle. En tiedä, saiko ne idiootit selvää puheestani, viimeiseen puheluun suorastaan huusin, että LOPETA!!!!!! Puhelinmyyjät pitäisi kieltää lailla, ne on niin vittumaisia!!!!!! Ja vailla AIVOJA perkele

• Tehomyyntitykki

Voi elämän kevät, voi vain ihmetellä mistä tuollaisia älyn jättiläisiä maassamme riittää?! Ensinnäkin: ei kai se myyjä voi tietää kuka asiakaslistalla olevista on kuuro, kuka mykkä tai kuka on vaikkapa sairaana tai sitten vaan kroonisesti tyhmä! Toisekseen sanot, että on kuuroja kotka eivät koskaan vastaa puhelimeen ja heti perään kerrot saaneesi 3 puhelua ja vastasit niihin kaikkiin?!
        Kuulet sitten kuitenkin kai jonkin verran, jos kerran varmasti tiedät että saamasi soitto on myyntipuhelu?
        Mitäpä jos opettelisit edes alkeelliset käytöstavat ja sanot sinne puhelimeen kohteliaasti ensi kerralla, että KIITOS EI, olen kuuro enkä tee kauppoja, niin sinut voitaisiin poistaa soittolistoilta. Itse myyjänä kunnioitan ja kohtelen asiakasta ystävällisesti. Ymmärrän myös sairauden tuomat esteet ja rajoitteet täysin, mutta sitä minä en sulata, että myyjät haukutaan v--mäisiksi ja aivottomiksi!
        Se vittumaisuus ja aivojen puute kun näyttää olevan ihan sinua itseäsi kuvaavia piirteitä! Ei vammaisuus oikeuta olemaan ääliö muita kohtaan, muista se!

• Tehomyyntitykki kirjoitti:

Voi elämän kevät, voi vain ihmetellä mistä tuollaisia älyn jättiläisiä maassamme riittää?! Ensinnäkin: ei kai se myyjä voi tietää kuka asiakaslistalla olevista on kuuro, kuka mykkä tai kuka on vaikkapa sairaana tai sitten vaan kroonisesti tyhmä! Toisekseen sanot, että on kuuroja kotka eivät koskaan vastaa puhelimeen ja heti perään kerrot saaneesi 3 puhelua ja vastasit niihin kaikkiin?!
        Kuulet sitten kuitenkin kai jonkin verran, jos kerran varmasti tiedät että saamasi soitto on myyntipuhelu?
        Mitäpä jos opettelisit edes alkeelliset käytöstavat ja sanot sinne puhelimeen kohteliaasti ensi kerralla, että KIITOS EI, olen kuuro enkä tee kauppoja, niin sinut voitaisiin poistaa soittolistoilta. Itse myyjänä kunnioitan ja kohtelen asiakasta ystävällisesti. Ymmärrän myös sairauden tuomat esteet ja rajoitteet täysin, mutta sitä minä en sulata, että myyjät haukutaan v--mäisiksi ja aivottomiksi!
        Se vittumaisuus ja aivojen puute kun näyttää olevan ihan sinua itseäsi kuvaavia piirteitä! Ei vammaisuus oikeuta olemaan ääliö muita kohtaan, muista se!

En kuule lainkaan, joten en tiedä kuka soitti mulle, mutta voin silti vastata puhelimeen ja huutaa päin naamaa että lopettavat soittamisen, tosin en tiedä, ymmärsikö ne mitään puheestani. Ja mykkiä ei ole olemassa, poista se sanavarastostasi.
        Jos SAMASTA numerosta soitetaan päivästä päivään monta kertaa (näen sen puhelimen näytöllä), niin 99 % varmuudella se on joku puhelinmyyjä.

• Vihainen häiriköille

Omppu70 kans samaa mieltä!! Itselläni vaikea puhevika ja puhelin myyjät soiteli joka päivä mooonta kertaa päiväsä. Lopettivat,kun en vastannu heille tai löin luurin kiinni...Tuo häiriköinti pitäs lailla kieltää,jos haluan tilaa typeriä lehtiä niitä voi tilaa netin kautta...

• Tehomyyntitykki

Samat sinne, kohtele muita kuten haluaisit itseäsikin kohdeltavan. Viestin kirjoitusvirheet tosin kertovat, että vaikeaa se sinullekin on.

Samat sinne, kohtele muita kuten haluaisit itseäsikin kohdeltavan. Viestin kirjoitusvirheet tosin kertovat, että vaikeaa se sinullekin on.

Tehomyyntitykille: Muista, että on olemassa ihmisiä, joilla on LUKI-häiriö, jolloin kirjoittaminen on heille vaikeaa. Muista myöskin, että kuurojen äidinkieli on viittomakieli, joten joillekin heistä suomi saattaa tuottaa hankaluuksia, ei kuitenkaan mulle.

• ihana rauha

Tehkää vain se kieltoilmoitus. Minulla se toimii tosi hyvin. Lopetin kaikkien lehtien tilaamisen, kun niistä soiteltiin. Ostan irtonumeron, kun haluan. Joku energiaasuuskunta tms soitteli muutaman kerran, mutta sanoin, että minulla on suoramarkkinointikielto, niin loppui sekin.

• Miten se kieltoilmoitus tehdään? Katsoin jostakin netistä, ja siinäkin olisi pitänyt soittaa johonkin numeroon. Eikö kieltoilmoitusta voi tehdä kirjallisesti netissä?

• Tehomyyntitykki
        Omppu70 kirjoitti:

Miten se kieltoilmoitus tehdään? Katsoin jostakin netistä, ja siinäkin olisi pitänyt soittaa johonkin numeroon. Eikö kieltoilmoitusta voi tehdä kirjallisesti netissä?

0600-13404 on Robinson-rekisterin puhelinnumero. Se on avoinna Ma-Pe klo 8.30 - 18.00 ainakin viimeksi saamani tiedon mukaan. Sinne ilmoittamalla saa suoramarkkinointikiellon voimaan 3 vuodeksi. Mutta se kannattaa muistaa, että se tieto ei ulotu kaikkialle. Jos olet vaikka tilannut lehden tai tuotteen ja antanut sinne samalla numerosi kieltämättä erikseen suoramarkkinointia, niin saatat sieltä kuitenkin saada soittoja em. tapauksessa. samoin jos osallistut kilpailuihin esim. netissä, voit helposti ihan vahingossa hyväksyä sen, että sinulle saa tarjota tuotteita suoramarkkinoinnin kautta. Se lukee noissa kilpailuissa yleensä hyvin pienellä tekstillä. Mutta, minun ei ollut tarkoitus olla epäystävällinen kun valitin että myyjä ei voi tietää asiakaslistoilla olevista henkilöistä muuta kuin yhteystiedot ja siksi on myyjän kannalta kohtuutonta saada törkyä niskaansa. Haluan olla kaikille asiakkaille ystävällinen ja kielteisessä ostopäätöksessä saada siitä ystävällisen vastauksen myös. Siksipä tämän neuvon kirjoitin sinulle ja muillekin, hyväntahtoisena eleenä. Hyvät päivänjatkot kaikille!

0600-13404 on Robinson-rekisterin puhelinnumero. Se on avoinna Ma-Pe klo 8.30 - 18.00 ainakin viimeksi saamani tiedon mukaan. Sinne ilmoittamalla saa suoramarkkinointikiellon voimaan 3 vuodeksi. Mutta se kannattaa muistaa, että se tieto ei ulotu kaikkialle. Jos olet vaikka tilannut lehden tai tuotteen ja antanut sinne samalla numerosi kieltämättä erikseen suoramarkkinointia, niin saatat sieltä kuitenkin saada soittoja em. tapauksessa. samoin jos osallistut kilpailuihin esim. netissä, voit helposti ihan vahingossa hyväksyä sen, että sinulle saa tarjota tuotteita suoramarkkinoinnin kautta. Se lukee noissa kilpailuissa yleensä hyvin pienellä tekstillä. Mutta, minun ei ollut tarkoitus olla epäystävällinen kun valitin että myyjä ei voi tietää asiakaslistoilla olevista henkilöistä muuta kuin yhteystiedot ja siksi on myyjän kannalta kohtuutonta saada törkyä niskaansa. Haluan olla kaikille asiakkaille ystävällinen ja kielteisessä ostopäätöksessä saada siitä ystävällisen vastauksen myös. Siksipä tämän neuvon kirjoitin sinulle ja muillekin, hyväntahtoisena eleenä. Hyvät päivänjatkot kaikille!

ahaa.

http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu

Tuossa lukee, että pitää soittaa sinne. Miten voin soittaa, kun olen kuuro? Eikö tätä voi tehdä kirjallisesti?

• Kiukkuinen asiakas

Puhelinmyynti on todella ärsyttävää, en ole siitä koskaan oikein pitänyt. Puhelin soi ja joku kauppaa jotain lehteä, vaikka en sillä hetkellä ole pätkääkään kiinnostunut mistään lehdestä. Varsinkin viimeaikoina nämä teleoperaattorit kännykkäliittymineen ja nettitikkuineen ovat kaiken huippu:

Menee suunnilleen näin: Tietävät mikä liittymä sinulla on tai kysyvät sitä ja tietävät heti mitä se maksaa ja sitten se alkaa: "meillä on nyt vähän halvempi liittymä ja säästät rahaa". Tunnet olevasi täysi idiootti jos et nyt vaihda halvempaan, vaikka olet ihan tyytyväinen nykyiseenkin. Myyjän asenteessa on paljonkin korjattavaa: päätöksenteko on asiakkaan asia, vaikka väliilä tuntuu että myyjä on jo päättänyt asian puolestasi. Ilmeisesti laskevat, että jos olet vähän kiltti ja ujo, niin ostat vain siksi että haluat päästä eroon myyjästä tai et uskalla sanoa suoraan vastaan. Käyttävät siis härskisti hyväksi kiltteyttäsi tai hyvää kasvatustasi.

Sitten mieleeni tulee vielä joku sukkamyyjä. Puhelu alkoi suunnilleen näin: "Lähetämme sulla parin sukkia, sanos osoitteesi minne lähetetään, ei maksa mitään". Kun sitten oikein tivasin, niin sain lopulta selville, että postimaksut pitää kuitenkin maksaa enkä ottanut. Uskomatonta, taidan tehdä suoramarkkinointikiellon koska Suomeen on kasvanut niin härski puhelinmyyjien sukupolvi että pelkään vielä joutuvani vastuuseen kunnianloukkauksesta jos tulen vaikka sanoneeksi puhelinmyyjälle oikein pahasti.

• dflkjöfkljö

mullakin alkaa hermot menemään noihin puh myyjiin joka ikinen päivä ovat soitelleet 3 viikon ajan mikä mistäkin,,en ymmärrä mistä tämä kiima johtuu.sitten vielä bonuksena joku ihme numero soittaa joka pv silleen et pirisee pari sekuntia ja sammuu puhelin.tutkinu että joku puh myynti firma sekin..kait se on ostettava prepaid,,eiköhän se taas aamula ala pirisemään ja iltaan asti sama kestä..kaiken paras oli joku pari v sit soi luuri klo 3 yöllä.kiinnostaisiko tilata sitä ja sitä...

• Twhomyyntitykki

Et kyllä sinäkään Mensan jäseneksi pääse, jos ihan oikeasti luulet jonkun oikeasti tekevän myyntityötä klo 3 aamulla. Epäilenpä että joku niistä myyjistä, jolle olit hänen päivällä soittaessaan töykeä on kostanut nuijalle (sinulle) soittamalla yöllä. On se tosiaan vaikeaa olla kohtelias ja käyttää siihen "kiitos ei":hin noin 10-15 sekuntia sen sijaan että itkee täällä tuhman myyjän katalia tekoja vaikka kuinka kauan.

PS. Känny kiinni tai äänettömäksi yöllä, kummallisia puhelimen orjia iso osa suomalaisista.

• minä vaan

siis kun siellä sivulla lukee etämyynti niin tarkottaako myös ettei netistä voi laskuun tilata mitään??? Vähän jotenki sekanen toi nettisivu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe