Ari Korvola

ei hellitä

Ari Korvola ei hellitä vaan roikkuu Vanhasen lahkeessa kuin raivotautinen piski.

Jos talla kertaa Korvolan juttu ei kestä, on viimeinen mahdollisuus heittää mies pihalle, muuten lähtee Korvolan pomo.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Ylen toimittaja Luvassa uutta tietoa lautakasajupakasta/art-1288366199018.html

Ylen toimittajan Ari Korvolan mukaan ex-pääministeri Matti Vanhasta koskevasta niin sanotusta lautakasajupakasta on tulossa uutta tietoa.
Ylen Silminnäkijä-ohjelmassa väitettiin syyskuussa 2009, että Vanhanen olisi saanut Nurmijärven-taloonsa rakennustarvikkeita yritykseltä, joka tavoitteli rakennusurakkaa Nuorisosäätiöltä. Vanhanen oli Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtaja vuosina 1998-2003.

Väite perustui nimettömään valaehtoiseen lausuntoon, ja Vanhanen kiisti väitteen.

Korvolan mukaan julkaisuaan odottavassa jutussa paljastetaan kuitenkin uusia tietoja tapaukseen liittyen.

- En pysty kertomaan tarkemmin sisällöstä, se on liikesalaisuus. Juttu on kuitenkin tehty, ja esimiehet päättävät julkaisuajankohdasta. En usko, että julkaisulle on mitään lakiin liittyvää estettä, vaan kyse on enemmänkin viimeistelystä eli faktojen tarkistamisesta ja sanamuotojen pohtimisesta, Korvola kertoo IS:lle.

Korvolan aiempaa lautakasauutisointia ruodittiin Julkisen sanan neuvostossa. Neuvoston puheenjohtaja Pekka Hyvärinen erosi tehtävästään vastalauseena neuvoston vapauttavalle päätökselle.

Julkisen sanan neuvoston mielestä Ylellä oli riittävät perusteet julkistaa pääministeriä koskevat väitteet. Yle ei neuvoston mukaan rikkonut hyvää journalistista tapaa.

Korvola kirjoitti Helsingin Sanomien mielipideosastolle kirjoituksen, jonka lopussa hän kertoi uusista tiedoista liittyen lautakasajupakkaan. Korvola sanoo halunneensa kertoa asiasta, koska häneltä jatkuvasti kysytään, onko aiheesta tulossa uutta tietoa.

- Ottaa päähän, kun julkisuudessa verrataan lautakasatapausta ja viimeaikaista pääministeri Mari Kiviniemeen (kesk) liittyvää uutisointia toisiinsa, että taas Yle on toiminut niin ja näin. Missään ei ole osoitettu, että asiat olisivat olleet väärin lautakasauutisoinnissa, ja Julkisen sanan neuvostossa päätettiin, ettei uutisointi loukannut hyvää journalistista tapaa.

31

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !

Varmaan tuntuu pahalta raivotautisen piskin roikkuessa lahkeessa. Etenkin, jos on vielä sen jalan lahje, johon tuli veritulppa. Kyllä nyt Matin jo pitäisi USKALTAA viedä asia oikeuteen (kunnian loukkaus) ja lopettaa ilmanaikuinen nynnyilynsä.

• 9 + 16

Vanhasella on nyt vapaammat kädet puolustaa itseään, kun ei ole pääministeri.

• .Käsilläpuhuja
        9 + 16 kirjoitti:

Vanhasella on nyt vapaammat kädet puolustaa itseään, kun ei ole pääministeri.

Voi väännellä niitä entistäkin vaivautuneemmin.

• Korvolan.
        .Käsilläpuhuja kirjoitti:

Voi väännellä niitä entistäkin vaivautuneemmin.

kaveri ???

• Miksen olisi?
        Korvolan. kirjoitti:

kaveri ???

Ei minulla ole kavereita. Ei edes sellaisia, jotka lahjoittaisivat minulle rikkinäisiä vaaseja.
        Olen siis Vanhastakin surkeampi ihminen, olen epäonnistuja, olen masentunut, olen väsynyt, olen yksin tässä kylmässä maailmassa, olen niin onneton. Ainut lohtuni on, ettei minua uhkaa valtakunnanoikeus. Tarkemmin ajatellen se onkin aika paljon. En taida ollakaan niin onneton, taidankin olla onnellinen.
        Aivan kuin se siltainsinööri Jaatinen siinä Arto Paasilinnan kirjassa. Tosin Jaatinen oli mies, minä en välttämättä, tai sitten olen, arvailepa sitä.

• ainakin demari
        Miksen olisi? kirjoitti:

Ei minulla ole kavereita. Ei edes sellaisia, jotka lahjoittaisivat minulle rikkinäisiä vaaseja.
        Olen siis Vanhastakin surkeampi ihminen, olen epäonnistuja, olen masentunut, olen väsynyt, olen yksin tässä kylmässä maailmassa, olen niin onneton. Ainut lohtuni on, ettei minua uhkaa valtakunnanoikeus. Tarkemmin ajatellen se onkin aika paljon. En taida ollakaan niin onneton, taidankin olla onnellinen.
        Aivan kuin se siltainsinööri Jaatinen siinä Arto Paasilinnan kirjassa. Tosin Jaatinen oli mies, minä en välttämättä, tai sitten olen, arvailepa sitä.

..ja samoja tovereita Korvolan kanssa.

Korvola leikkii tulella. Luuleeko hän olevansa turvassa hatusta vedettyine vihjailuineen? Jos hän oikeasti uskonut vedätyksen mitä esittelee, hän on niin hyväuskoinen holmo, ettei sovi yleisradioyhtion toimittajaksi.

Korvola jää yksin jos Vanhanen vaivautuu haastamaan hänet oikeuteen kunnianloukkauksesta.

• 2x1
        ainakin demari kirjoitti:

Korvola leikkii tulella. Luuleeko hän olevansa turvassa hatusta vedettyine vihjailuineen? Jos hän oikeasti uskonut vedätyksen mitä esittelee, hän on niin hyväuskoinen holmo, ettei sovi yleisradioyhtion toimittajaksi.

Korvola jää yksin jos Vanhanen vaivautuu haastamaan hänet oikeuteen kunnianloukkauksesta.

ei vaan vellihousulla kantti riitä.... hohhohhoooo.....

• Asia selvä
        ainakin demari kirjoitti:

Ole sinäkin onnellinen.
        Don´t worry, be happy.
        ps. Vaivautuukohan Vanhanen valtakunnanoikeuteen?

• RIKOLLISUUS KURIIN

ARI KORVOLA ON HYVÄ MIES OLKOON MUUTEN MIKÄ HYVÄNSÄ ,TURHA TÄSSÄ ON MITÄÄN HÄMÄRÄ MIEHIÄ RUVETA POULUSTAMAAN .EIHÄN SIELLÄ PIAN MUUTEN OLISI KUIN KEPULAISIA ETTÄ SAIS RÖTÖKSET REHOTTAA

• KSM,

eikö niilläkään ole parempaa tekemistä kuin vanhan miehen kiusaaminen, miksi Mattia taas
      tarvitsee kuulla. Miksei ne kuule koskaan Heinäluomaa ja Riihisäätiötä. Ja Urheiluopistoa ja
      Urpilaistakin vois joskus kuulla, mutta ei, aina vaan Matti, Matti, jättäkää vanha sairas mies
      jo rauhaan.

• kadunmies Erkki.

Ei tämä "tähtitoimittaja" Korvola omin nokkineen esitä yhtään juttua enää ylen kanavilla.
      Kaikki, aivan kaikki Korvolan jutut käy ensin läpi esimiehet. Ylen maine ei enää kestä
      yhtäkään tekaistuihin ns "todisteisiin" perustuvaa juttua. Viimeksi Korvola jäi
      kiinni tuoreeltaan rysänpäältä kun väitti Väyrysen jättäneen kuvitteellisen
      bensaaseman piirustukset maksamatta. Pahaksi onneksi Väyrynen sattui olemaan haastateltavana
      studiossa toisen asian yhteydessä jolloin hän teki selvää Korholan valheista lukemalla ko asiaan
      liittyvän sähköpostin. Mistä tähän jo vuosientakaiseen Vanhasjuttuun "uusia tietoja" olisi tullut
      kun niitä ei ollut silloinkaan kun koko suomi niitä odotti.

• kaikkeasitäon

näyttää siltä että miehellä ei ole kaikki kotona, kenkää vain.

• “kohupaljastuksen”

Jyrki Richt hylkasi Korvolan “kohupaljastukset”

Vaikuttaa silta etta Korvolan kohupaljastus on vain Korvolan korvien valissa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Yle-pomo tyrmäsi alaisensa lupaukset uusista paljastuksista lautakasajupakassa/art-1288366336612.html

Luvatut uudet lautakasapaljastukset saivat yllättäen täystyrmäyksen Yle-pomolta.
      Ylen toimittaja Ari Korvola kertoi tiistaina IS:lle, että ex-pääministeri Matti Vanhasta koskevasta ns. lautakasajupakasta on tulossa uutta tietoa.

- Juttu on tehty, ja esimiehet päättävät julkaisuajankohdasta. En usko, että julkaisulle on mitään lakiin liittyvää estettä, Korvola kertoi IS:lle.

Ylen ajankohtaisohjelmien päällikkö Jyrki Richt tyrmäsi tiistaina illalla Korvolan puheet.

- Ei ole olemassa mitään sellaista aineistoa minkä voisi julkaista, Richt sanoi.

Miksi Korvola sitten kertoi, että uutta tietoa on tulossa?

- En pysty sanomaan. Korvolalla on sitten hyvin erilainen ajatus tästä.

• 15 + 6

Eikö Ylelle jäänyt käteen kuin lautakasa, vaikka on rikollisesti hankittua esitutkintamateriaalia 6500 sivua hallussa.

• uusi alku
        15 + 6 kirjoitti:

Eikö Ylelle jäänyt käteen kuin lautakasa, vaikka on rikollisesti hankittua esitutkintamateriaalia 6500 sivua hallussa.

Uskottavuus meni, sen voi palauttaa vain uusi alku uusin voimin. Richt vaikuttaa oppineen virheistä. Jatkakoon vielä koeajalla, mutta se on kerrasta poikki.

http://www.suomenmaa.fi/paakirjoitus/ylellä_on___uuden_alun_paikka_5090663.html

“…Ylen kaksi lyhyenä aikana tekemää ylilyöntiä pääministeriuutisoinnissa antavat toivottavasti mahdollisuuden syvällisempään keskusteluun poliittisen journalismimme tilasta.
        Yle on entisen pääministerin Matti Vanhasen lautakasauutisoinnissa ja nykyisen pääministeri Mari Kiviniemen vaalirahoitusväitteissä kyseenalaistanut kahden keskeisen poliitikon uskottavuuden ja luotettavuuden. Myös muita keskustan poliitikkoja on leimattu ilman perusteita.
        Näyttöä väitteille ei ole ollut. Yle onkin joutunut viime päivien aikana useaan kertaan pahoittelemaan virheitään. Syyttömyyden osoittamisen taakka on kuitenkin ehditty heittää monen keskustalaisen vaikuttajan ja eduskuntaan pyrkivän päälle.
        Ei ihme, että keskustan johto on ärähtänyt. Yksi todistamatta jäänyt väite voi olla vahinko. Muutama kuukausi ennen vaaleja heitetty uusi epäilys panee kieltämättä jo epäilemään tahallisuutta….

…Ylen toiminta epäilysten uutisoinnissa ei ansaitse arvostusta. Sen sijaan on annettava tunnustus Ylen tavalle ottaa vastuu uutisoinnistaan ja virheidensä korjaamisesta…
        Yle on vahva instituutio, jolla on ammattinsa osaava henkilöstö. Sen pitää kestää kovakin sisäinen keskustelu. Silloin siitä voi myös tulla edelläkävijä vaalirahakohun jälkeisen poliittisen journalismin tason nostamisessa. Asetelma on avattava uudella tavalla…”

• puoli.

vuosisataa punikki komennossa on marännyttänyt koko laitoksen ja ilman perusteellista siivousta vanha meno jatkuu.

• apinalauma on

potkittava pihalle.

• Anonyymi

Toimittajilla ja medialla on aina se viimeinen sana. Ari Korvola on nyt kirjoittanut kirjan, ja mikäs muu kuin Iltalehti ja Nurmi on taas asian tuonut ensimmäisenä framille.

• Anonyymi

KEPUNATSIT VARASTIVAT JOPA LASTEN RAHAT

Uutuuskirja: Antti Kaikkonen nosti jopa kymmenien tuhansien vuositulot Nuorisosäätiön luottamustehtävistä

Uuden kirjan mukaan Matti Vanhanen muovasi Nuorisosäätiöstä palkkioautomaatin, jolla nuorten asumiseen tarkoitettuja valtiontukia ohjattiin poliitikkojen taskuihin ja matkusteluun.

• Anonyymi

kepulaiset varkaat nostivat tuhansia palkkioina minuutin kokouksista

“Toukokuussa 2008 säätiön johto lounasti Ravintola Lasipalatsissa puheenjohtaja Kaikkosen johdolla. Tunnissa oli käyty läpi säätiön ja isännöintiyhtiön asiat, minkä jälkeen lähti pyörimään kiinteistöyhtiöiden kokoussuma: 19 yhtiön asiat paukutettiin viiden minuutin välein käsitellyiksi, dokumentoi säätiön etukäteen laaditun kokouskutsun aikataulu 19.5.2008. Samalla se mainitsee, että ’kiinteistöyhtiöiden yhtiökokouspöytäkirjat on tehty valmiiksi, paitsi Vuosaaren Nuorisokylä, jossa kaupungin edustaja tulee paikalle’. Ilmeisesti ulospäin piti näyttää siltä kuin asioita käsiteltäisiin perusteellisesti ja paneutuen.”

• Anonyymi

RAHOILLA OSTETTIIN ALPPIMAJOJA JA SYÖTETTIIN JA JUOTETTIIN KEPUELIITTIÄ KUIN KUNINKAALLISISA

Säätiön johdon ja sidosryhmien tarpeisiin hankittiin myös virkistyspaikkoja – muun muassa lomaosake Alpeilta ja toinen Vuokatin Katinkullasta. Korvola uutisoi asiasta jo vuonna 2016 Seurassa. Sinne hän siirtyi toimituspäälliköksi sen jälkeen, kun hänen uransa Ylellä oli noussut pystyyn vuoden 2009 “lautakasa”-paljastuksen seurauksena.

Alppimajalle Nuorisosäätiön johto kuljetti tonttipolitiikasta vastaavia poliitikkoja ja virkamiehiä sekä rakennusliikkeiden edustajia. Vuokatissa sai virkistyä säätiön toimiston väki – ja tietysti poliittinen johto. Hankinnan aikaan vuonna 1996 säätiön varapuheenjohtajana toiminut Matti Vanhanen ei tosin vuoden 2016 haastattelussa muistanut koko paikkaa.

– Siitä minulla ei ole käsitystä, enkä siellä ole käynytkään. Se on sitten ollut henkilökunnan käyttöön, Vanhanen kertoi haastattelussa seitsemän vuotta sitten.

• Anonyymi

VANHANEN SIIS VALEHTELEE LAPUT KERTOVAT HÄNEN KÄYNEEN RYYPPÄÄMÄSSÄ KATINKULLASSA

Korvola on kaivanut arkistosta pöytäkirjamapista Katinkullan faksin ja siihen kiinnitetyn post it -lapun: ”Matti Vanhanen la 6/4 – ti 8/4, ke 9/4 – la 12/4 vapaa”.

Tällaisia löydöksiä Nuorisosäätiön johtajien – etenkin Vanhasen ja Kaikkosen – venyvästä moraalista ja valikoivasta muistista kirja on pullollaan. Samalla se piirtää synkän kuvan suomalaisesta rakenteellisesta ja poliittisesta korruptiosta rakennusalalla aina 1960-luvulta nykyaikaan.

VANHASEN JA KAIKKOSEN LAPPUJEN SELVITTELYT
      NUORTEN RAHAT KEPUELIITIN TASKUUN

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/49bd5e86-ce95-4ab4-bb22-9ae69b4ce855

• Anonyymi
    • Anonyymi

Media on aika lailla hiljaa. Pääsikö toimitukset myös Vuokattiin vai peräti Alppimajalle? Tämä pitäisi selvittää jatkokirjoissa, Keskustan liikanainen likainen suhde mediaan. Ari Korvolan kirja ilmestyy 27.9. 2023

• Anonyymi

VANHASEN JA KAIKKOSEN SÄÄTIÖ

Säätiön johdon ja sidosryhmien tarpeisiin hankittiin myös virkistyspaikkoja – muun muassa lomaosake Alpeilta ja toinen Vuokatin Katinkullasta. Korvola uutisoi asiasta jo vuonna 2016 Seurassa. Sinne hän siirtyi toimituspäälliköksi sen jälkeen, kun hänen uransa Ylellä oli noussut pystyyn vuoden 2009 “lautakasa”-paljastuksen seurauksena.

Alppimajalle Nuorisosäätiön johto kuljetti tonttipolitiikasta vastaavia poliitikkoja ja virkamiehiä sekä rakennusliikkeiden edustajia. Vuokatissa sai virkistyä säätiön toimiston väki – ja tietysti poliittinen johto. Hankinnan aikaan vuonna 1996 säätiön varapuheenjohtajana toiminut

Matti Vanhanen ei tosin vuoden 2016 haastattelussa muistanut koko paikkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f4ed5833-5897-4a5e-9137-3d654471fe6f

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      46
      2455
    2. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      60
      1799
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      414
      1709
    4. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      11
      1580
    5. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      132
      1443
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      99
      999
    7. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      74
      972
    8. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      224
      905
    9. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      867
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      678
    Aihe