XP:n käynnistymisnopeuden optimoiminen

nyynny

Juu, elikäs onko mitään yleisiä neuvoja, mitä järjestelmän osia ei välttämättä tarvitse käynnistämisen yhteydessä käynnistää?? Itse olen tuolla "msconfig" komennolla laittanut asetukset niin, että esim. iTunes kaiken näköiset turhakkeet eivät käynnisty, kun käynnistää koneen (esim. Bonjour-palvelu, iTunesHelper yms)
Huomaa, että kone käynnistyy paljon sutjakkaammin.

Mutta onko noissa järjestelmään liittyvissä asetuksissa jotain, joita voi karsia ihan huoletta pelkäämättä, että kone kaatuu tai virukset ryntää päälle? Tietenkään en ole mitään virustorjuntaohjelmiin liittyvää poistanut käynnistymästä. Mutta esim. "for 16-bit app support" vaikuttaisi ainakin omaan silmään, että sen voisi poistaa, koska itse käytän konetta 32-bittisellä asetuksella....niin eikös tuosta voi ruksin ottaa poies??

5

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+7

      Mutta mikään tossa sun viestissä ei sähkötä, että kannattaa vaivautua vastaamaan.

    • W-xp..

      Enkä käynyt edes rekisteriä sorkkimassa vaan poistelin fiksusti erinäisiä toimintoa. Meni pari viikkoa ja koko järjestelmä sekosi. Aattelin, että mitäs tässä, nappaan noi tarpeelliset tiedostot kiintolevyltä erillisellä ide/usb-puhalla talteen ja asennan xp:n uudestaan. Kuinka ollakaan kiintolevy oli totaalisen sekaisin ja sieltä ei saanut pihalle mitään. Varmaan jollain linuxilla vois niihin tiedostoihin vielä päästä kiinni, mutta tämä ihan vain näin tiedoksi.

      • nyynny

        Okeih, noh sitten en taida noihin järjestelmän osiin koskea :) Saavat käynnistyä mun puolesta


      • nopeamminkork...

        vaan jotain muuta on käynyt. Jos haluaa viilata XP:tä nopeammaksi ja turvallisemmaksi, kannattaa tutustua seuraavaan sivustoon http://www.markusjansson.net. Sieltä löytyy ohjeet ihan Suomen kielellä, ettei tarvii arvailla.


    • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      Ja pikkuisen rautalankaa: Käynnistyvissä mietit kriittisesti, miksi tuokin paska alkaa jauhamaan joka käynnistyksessä, roheita poistokokeiluja, sen täpin saa takaisin.
      Palvelut: Noissa linkeissä jotakin, mutta mieti itekin, onko tuolla ja tuolla mitään tekoa omissa tsydeemeissä ja roheita poistokokeiluja, XP alkaa ipittämään, jos kyseinen palvelu on pois päältä, ei kaada maailmaa kuten väitetään.
      Palautuspisteen teet ihan fiksusti ensiksi. Noi linkit ehkä osin jo muinaismuistoja, mutta nappaa parhaat palat.
      http://i.org.helsinki.fi/lassial/artikkelit/070326-Windows_palvelujen_hallinta

      http://www.tietoo.com/Tietokone/windows-xp-virittaminen.html

      http://appro.mit.jyu.fi/laitteistot/demot/demo2/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe