Fetissin ja perversion ero???

GreatLover

Missä menee raja? Mielipiteitä!

Daamini (ex) tokaisi kerran, että sinullakin on noita perversioita...

Mielestäni en ollut tehnyt/harrastanut hänen kanssaan mitään siihen viittaavaa.

Seksihommat pelasi oikein mainiosti, joten kommentti oli "hieman" yllättävä!

14

2369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koukussa

Jollakin vo olla fetissi vaikka ei lainkaan toteuta fantasioitaan.

Perverssiä on niiden tavanomaisesta seksuaalisuudesta "poikkeavien" fantasioiden toteuttaminen. Perversion toteuttamiseksi tarvitaan lisäksi 2 tai useampi henkilö, joko osallistumaan tai ainakin katselemaan. Se on niinkuin julkisempaa. Fetissejä voi harrastaa yksinkin muiden tietämättä.

• Per Vers

Perversioita on lähes kaikki muut paitsi ns. lähetyssaarnaaja-asento ja sekin, jos sitä ei tehdä lapsentekomielessä. Riippuu siitä, kenen mielipidettä kysytään.
      Fetissejä ovat esineet tai asiat, jotka antavat eroottista värinää. Esim. kumisaappaat, nahkasaappaat, nahka-asut, kumiasut, sadomasokistiset asut ja tarvikkeet. Se voi olla myös halua pukeutua vastakkaisen sukupuolen asusteihin. Lävistykset ja tatuoinnit lisäisin myös tähän listaan.
      Oma fetissini on pitää vaimoni hankkimia naisten alushousuja.

• Peewo

Fetissi on sitä että ihailet esim. nahkasaappaita
      ja kiihotut kun näet niitä tai nainesi käyttää
      niitä sängyssä tms.

Perverssi ostaa käytetyt nahkasaappaat ja
      haistelee niitä. Runkkaa niille ja nuolee
      mällinsä itse.

• fetish

molemmat alkaa f-kirjaimella. Paitsi perversio.

• oikeassaolija

NIIN IHANAA kun te tunnette terminologiaa noin hyvin.

PERVERSIO tarkoittaa sukupuolivietin suuntautumista MUUHUN KUIN VASTAKKAISEEN SUKUPUOLEEN.

FETISSI tarkoittaa sukupuolivietin suuntautumista ESINEESEEN.

Yksinkertainen joukko-opillinen totuus (jonka todistus sivuutetaan triviaalina) on se, että fetissit kuuluvat perversioiden kategoriaan.

Vai oliko tarkoituksesi kysyä "missä vaiheessa ei-suvunjatkamiseen tähtäävä seksuaalinen kanssakäyminen menee mielestäsi hyvän maun rajan yli?" Se on nimittäin ihan eri asia.

• GreatLover

Ihan ok, kun kommentoit terminologiaa. On varmasti monia, jotka eivät sitä tunne.

Pohdin asiaa lähinnä epä-tieteellisesti, siis miten eri ihmiset näkevät/kokevat ko. "terminologian" sekä myös omakohtaisten kokemusten perusteella.

• Sukkisfani
        GreatLover kirjoitti:

Ihan ok, kun kommentoit terminologiaa. On varmasti monia, jotka eivät sitä tunne.

Pohdin asiaa lähinnä epä-tieteellisesti, siis miten eri ihmiset näkevät/kokevat ko. "terminologian" sekä myös omakohtaisten kokemusten perusteella.

Oikeassaoleva vastasi kysmykseen täysin korrektisti. Eihän tuohon tarvitse muuta lisätä.

Greatlover, ihmisillähän on käsityksensä eri asioista ja myös eri käsitteistä. Välillä ne perustuvat faktaan, toisinaan taas aika hatariin mielikuviin, jonkinlaisiin 'mutu' eli 'musta tuntuu' -tietämykseen. Tässäkin ketjussa ihmiset selittelivät niitä ja näitä kuulostaen 'bullshitinsä' takaa, jopa näennäisen vakuuttavalta. Sanahelinällä voi kauniisti kuorruuttaa homeisimmankin kakun.

• Pion

Se mihin vedetään rajat mieltymyksen, fetissin, perversion ja sairauden välille riippuu niiden hyväksynnästä.

Fetissit on mieltymyksiä jotka nähdään hyväksyttävinä. Perversiot on mieltymyksiä jotka nähdään tuomittavina.

Jos mies tykkää isotissistä naisista, se nähdää normaalina.

Jos mies tykkää pienitissisistä naisista se nähdää hieman epänormaalina, mutta ei lainkaan tuomittavana.

Jos mies tykkää erittäin lihavista naisista, se nähdään enemmän epänormaalina, mutta ei vieläkään tuomittavana.

Jos mies tykkää tulla sidotuksi, se nähdään taas enemmän epänormaalina, silti kuitenkin vielä vain fetissinä eikä tuomittavana.

Jos mies tykkää sitoa naisen, se nähdää jo erittäin epänormaalina jonka varmasti jo tämän tuomitseekin ja sanoo miestä sairaaksi/perverssiksi.

Jos mies tykkää 10-vuotiaista pikkutytöistä, se nähdään erittäin sairaana, poikkeavana, tuomittavana ja perverssinä.

• nahkanainen

Mielenkiintoinen keskustelu perversioista ja fetisseistä. Kertokaa viisaammat olemmeko ystäväni kanssa ihan perverssejä vai mitä? Olen nainen ja miespuolinen ystäväni on jo vuosia sitten kertonut olevansa kiinnostunut naisten vaatteista. Hänelle sopii minun vaatteet ja olemme joskus ”sovitelleet” vaatteitani. Mies kiihottuu tosi paljon. Ymmärrän kyllä asian. Kevättalvella hän sovitti nappanahkaista kokohamettani ja kyrpä oli tosi tanassa. Läpsäytin häntä kyrvälle ja se vasta kiihottikin kumpaakin. Nyt meillä on ollut muutaman kerran mielestäni perverssiä toimintaa. Olemme tosi väkivaltaisia toisiamme kohtaan. Painimme ja samalla näykimme & pureskelemme toisiamme ja kiihotumme siitä. Pari kertaa olemme naineetkin, mutta se ei edes tule välttämättä mieleen. Kivusta saatu nautinto riittää. Kun olemme kahdestaan, niin mies haluaa pitää päällään antamiani naisten alushousuja ja minä kiihotun siitä myös. Olen jo päättänyt, että seuraavan kerran kun tapaamme sidon miehen. Vaadin jo hänet pukeutumaan antamiini alushousuihin koko päiväksi. Vähän mietityttää onko tämä perverssiä, kun kumpikin nauttii.

• GreatLover
        nahkanainen kirjoitti:

Mielenkiintoinen keskustelu perversioista ja fetisseistä. Kertokaa viisaammat olemmeko ystäväni kanssa ihan perverssejä vai mitä? Olen nainen ja miespuolinen ystäväni on jo vuosia sitten kertonut olevansa kiinnostunut naisten vaatteista. Hänelle sopii minun vaatteet ja olemme joskus ”sovitelleet” vaatteitani. Mies kiihottuu tosi paljon. Ymmärrän kyllä asian. Kevättalvella hän sovitti nappanahkaista kokohamettani ja kyrpä oli tosi tanassa. Läpsäytin häntä kyrvälle ja se vasta kiihottikin kumpaakin. Nyt meillä on ollut muutaman kerran mielestäni perverssiä toimintaa. Olemme tosi väkivaltaisia toisiamme kohtaan. Painimme ja samalla näykimme & pureskelemme toisiamme ja kiihotumme siitä. Pari kertaa olemme naineetkin, mutta se ei edes tule välttämättä mieleen. Kivusta saatu nautinto riittää. Kun olemme kahdestaan, niin mies haluaa pitää päällään antamiani naisten alushousuja ja minä kiihotun siitä myös. Olen jo päättänyt, että seuraavan kerran kun tapaamme sidon miehen. Vaadin jo hänet pukeutumaan antamiini alushousuihin koko päiväksi. Vähän mietityttää onko tämä perverssiä, kun kumpikin nauttii.

Hei!

Kun luin juttusi, ensimmäinen reaktioni oli -en koe toimintaanne perverssiksi.
        Ennen varmaan olisin, mutta kaikkea on tullut nähtyä (ei välttämättä itse koettua) niin mielipiteeni ovat muuttuneet.

Kuten joku aikaisemmin sanoi, että se on kahden ihmisen välinen asia, mitä makkarissa tai tiskipöydällä tekee..!

Moni pitäisi puuhianne täysin outona ja sairaanakin, mutta ei teidän muiden hyväksyntää tarvitse saada.
        Jokaisella on omat mieltymyksensä, koskee se sitten seksiä tai pukeutumista ym.

Katsotaan tuleeko vielä muilta jotakin lisättävää keskusteluun.

Hyvää kesänjatkoa sinulle!

• nahkanainen
        GreatLover kirjoitti:

Hei!

Kun luin juttusi, ensimmäinen reaktioni oli -en koe toimintaanne perverssiksi.
        Ennen varmaan olisin, mutta kaikkea on tullut nähtyä (ei välttämättä itse koettua) niin mielipiteeni ovat muuttuneet.

Kuten joku aikaisemmin sanoi, että se on kahden ihmisen välinen asia, mitä makkarissa tai tiskipöydällä tekee..!

Moni pitäisi puuhianne täysin outona ja sairaanakin, mutta ei teidän muiden hyväksyntää tarvitse saada.
        Jokaisella on omat mieltymyksensä, koskee se sitten seksiä tai pukeutumista ym.

Katsotaan tuleeko vielä muilta jotakin lisättävää keskusteluun.

Hyvää kesänjatkoa sinulle!

Hei
        Kiitos sinulle Greatlover. Olen itsekin sitä mieltä, että asia on meidän keskeinen. Nyt vain on tullut pieni ongelma. Olen naimisissa ja aviomieheni on hellempi. En nauti samalla lailla seksistä kuin aiemmin vaan kaipaan rajumpia otteita. Toisaalta voin pikkuhiljaa opettaa mieheni rajummaksi, mutta 7 vuoden jälkeen täytyy tehdä asia hitaasti. Tänään tapaan onneksi kahden kesken rajumman mieheni, Liikumme usein kolmestaan ja silloin en voi muuta kuin kiusoitella toista. Niin ja tuosta uskottomuusasiasta ei kannata minulle alkaa saarnaamaan. Olen huomannut, että minulla on erilaisia haluja ja tarpeita ja valitsen sen henkilön kenen kanssa haluni tyydytän.

• GreatLover
        nahkanainen kirjoitti:

Hei
        Kiitos sinulle Greatlover. Olen itsekin sitä mieltä, että asia on meidän keskeinen. Nyt vain on tullut pieni ongelma. Olen naimisissa ja aviomieheni on hellempi. En nauti samalla lailla seksistä kuin aiemmin vaan kaipaan rajumpia otteita. Toisaalta voin pikkuhiljaa opettaa mieheni rajummaksi, mutta 7 vuoden jälkeen täytyy tehdä asia hitaasti. Tänään tapaan onneksi kahden kesken rajumman mieheni, Liikumme usein kolmestaan ja silloin en voi muuta kuin kiusoitella toista. Niin ja tuosta uskottomuusasiasta ei kannata minulle alkaa saarnaamaan. Olen huomannut, että minulla on erilaisia haluja ja tarpeita ja valitsen sen henkilön kenen kanssa haluni tyydytän.

Hei!

Kuviosi onkin mielenkiintoinen!
        Minä en saarnaa kenellekään uskottomuudesta. En itsekään ole ollut yhden naisen mies.. kunnes tapasin ex- Daamini.
        Hänen kanssaan seksi oli juuri sitä mitä halusin, eikä vieraissa tarvinnut käydä!

Nyt taas poikamiehenä tilanne on hieman toinen...

Miehesi "opettaminen" uusilla tavoille on varmasti aikamoinen haaste! Rajumpia otteita ei opi ihan tuosta vaan..

• Nahkanainen
        GreatLover kirjoitti:

Hei!

Kuviosi onkin mielenkiintoinen!
        Minä en saarnaa kenellekään uskottomuudesta. En itsekään ole ollut yhden naisen mies.. kunnes tapasin ex- Daamini.
        Hänen kanssaan seksi oli juuri sitä mitä halusin, eikä vieraissa tarvinnut käydä!

Nyt taas poikamiehenä tilanne on hieman toinen...

Miehesi "opettaminen" uusilla tavoille on varmasti aikamoinen haaste! Rajumpia otteita ei opi ihan tuosta vaan..

Ymmärsin tekstistäsi että olet rajumman seksin kannattaja. Vaihtaisin mielelläni kokemuksia & vinkkejä kanssasi. S-postiosoitteeni on [email protected]

• kumia
        nahkanainen kirjoitti:

ei tuossa ole mitn kummallista, kun ei siit oo haittaa kenellekn. ihmiset nauttikoot laillisesti niinku haluuvat. meil vaimo laittaa kumia itelleen ja ite toisinaan. tahti on sillon kiivas ja kiihkee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe