Eli ainakin tuon yllämainitun auton sai rekisteröityä pakettiautoksi ilman MITÄÄN muutoksia (koiraverkkoja,turvavyön poistoja jne) Dieselveri laski 529€:sta n.90€:n...Rekisteröimiskuluja oli 62 euroa. Miettikää kannattaako ja tehkää valintanne..
kesäterveisin A6-paku :)
A6 pakettiautoksi
44
9067
Vastaukset
- verenpainetta
ihan kiva...
- pietro
Itsellä 93 80 avant,ei onnistu ilman penkkiremonttia 1 3.laskettiin muistaakseeni kok.paino-omapaino,jaetaan kahdella ja se summa jaetaan 68:lla ja summan täytyy olla yli 4,0.Kuulinpa tutulta katsastusmieheltä,että saattaa tulla muutoksia sääntöihin esim.80kmh,rajoituslätkä
- Kiinnostavaa
Vaikuttaa tosi helpolta, jos näin on. Kerrotko miten voisin asiassa edetä, koska minulla on aivan samanlainen auto, mutta 97 tammikuun malli.
Mihin ensiksi yhteyttä jne.. kiitos jo etukäteen tioedoista.- oooo
Ainut huono puoli on se 100km/h nopeusrajoitus.
- A6 2.5 TDI -96
...Menin lauantaina normaaliin vuosikatsastukseen, jonka jälkeen katsastusmies ehdotti itse pakettiautoksi muuttamista.Tuo Pietron laskutapa on jo vanha :), uusi on tullut n.2vko sitten elikkä kokonaismassa-omamassa, josta pitää jäädä vähintään 544 kg tai enemmän niin silloin muutos 1 4 pakuksi onnistuu suoraan tekemättä mitään muutoksia. Mullahan jäänöstä jäi 570 kg ja asia sitä myöten selvä.Ainoa asia mitä piti tehdä oli maksaa 62 euron lasku ;o. Ajele vaikka suoraan lähimmälle katsastusasemalla, josta neuvotaan mitä tehdä (tai siis sanon vielä ettei mitään tarvi tehdä).Saat samantien uuden rekisteriotteen mukaasi...
- veronkiertäjä
A6 2.5 TDI -96 kirjoitti:
...Menin lauantaina normaaliin vuosikatsastukseen, jonka jälkeen katsastusmies ehdotti itse pakettiautoksi muuttamista.Tuo Pietron laskutapa on jo vanha :), uusi on tullut n.2vko sitten elikkä kokonaismassa-omamassa, josta pitää jäädä vähintään 544 kg tai enemmän niin silloin muutos 1 4 pakuksi onnistuu suoraan tekemättä mitään muutoksia. Mullahan jäänöstä jäi 570 kg ja asia sitä myöten selvä.Ainoa asia mitä piti tehdä oli maksaa 62 euron lasku ;o. Ajele vaikka suoraan lähimmälle katsastusasemalla, josta neuvotaan mitä tehdä (tai siis sanon vielä ettei mitään tarvi tehdä).Saat samantien uuden rekisteriotteen mukaasi...
talvirajoitusten aikaan rekisteröi pakuksi,
ja keväällä takaisin henkilöautoksi.voittaisi muutaman euron 544 / 2 - 62 = 210 e . - tietoa on
Missä a6:ssa kokonaismassan ja omamassan ero jää 570 kg:aan ? haloo autosi kokonaismassa on 2060 ja omamassa on 1585 eli erotus on neljällä alkava luku, joten asian voi unohtaa!! että näin...
- A6 2.5 TDI -96
tietoa on kirjoitti:
Missä a6:ssa kokonaismassan ja omamassan ero jää 570 kg:aan ? haloo autosi kokonaismassa on 2060 ja omamassa on 1585 eli erotus on neljällä alkava luku, joten asian voi unohtaa!! että näin...
ANTEEKSI NYT AIVAN HELE...STI KUN YRITIN ANTAA VINKKEJÄ!!! Ja sulle "tietoa on-nimimerkki", A6 2.5 Tdi avantin omamassa on 1520 ja kokonaismassa 2090 tai sitten mun rekisteriotteessa on väärät luvut eli väliin jää 570kg.Leikkaa amisviiksesi pois ja ota sormi pois perseestäsi niin asiat selkiytyy!!! Mut makselkaa te jotka haluatte suurempaa veroa niin saapahan yhteiskunta veromarkkoja talteen.Ja dieselveron määrän kertoi katsastusmies ja se oli varmaan noin arvio.Jos se on ton 72 € niin aina parempi!!! Älkää hyvät ihmiset uskoko noita kahta "ammattilaista" vaan käykää kysymässä,jos ette mua usko,omalta katsastusasemaltanne..Siis tietenkin jos haluatte säästää.Rekisteriote on näytillä Oulussa jos joku haluaa nähdä.
- Avant ????
ANTEEKSI NYT AIVAN HELE...STI KUN YRITIN ANTAA VINKKEJÄ!!! Ja sulle "tietoa on-nimimerkki", A6 2.5 Tdi avantin omamassa on 1520 ja kokonaismassa 2090 tai sitten mun rekisteriotteessa on väärät luvut eli väliin jää 570kg.Leikkaa amisviiksesi pois ja ota sormi pois perseestäsi niin asiat selkiytyy!!! Mut makselkaa te jotka haluatte suurempaa veroa niin saapahan yhteiskunta veromarkkoja talteen.Ja dieselveron määrän kertoi katsastusmies ja se oli varmaan noin arvio.Jos se on ton 72 € niin aina parempi!!! Älkää hyvät ihmiset uskoko noita kahta "ammattilaista" vaan käykää kysymässä,jos ette mua usko,omalta katsastusasemaltanne..Siis tietenkin jos haluatte säästää.Rekisteriote on näytillä Oulussa jos joku haluaa nähdä.
Minä pohjaan tietoni TM 6/97 autotietoluetteloon. Kaikki A6:ten Avantien(1,9/2,5) kantavuudet ovat 475kg. Anteeks nyt vitusti kloppi. Mikä sun autos rekkari on? Täällä on sunlaisille palsta nimeltä HUUHAA !!!!!!!!!
- Samu
Avant ???? kirjoitti:
Minä pohjaan tietoni TM 6/97 autotietoluetteloon. Kaikki A6:ten Avantien(1,9/2,5) kantavuudet ovat 475kg. Anteeks nyt vitusti kloppi. Mikä sun autos rekkari on? Täällä on sunlaisille palsta nimeltä HUUHAA !!!!!!!!!
Jookos?
- -95 avant A6
Eli sen enempää asiaan kantaa ottamatta kävin eilen kysymässä asiaa Oulun Kaakkurin katsastuskonttorilla.Minullakin auto muutettiin samalla kertaa 1 4 pakettiautoksi ilman muutoksia ja rekisteriotteessani ovat noi samat luvut, jotka A6 2.5 TDI ilmoitti eli 2090 ja 1520.Hintakin piti paikkansa (62€) oli uusi rekisteriote autoon.Ikävä sävy keskustelussa taas täällä suomi24:n sivuilla,pitäisi ensin ottaa selvää vaikka tuolta katsastusasemalta,koska tämäkin muutos oli kuulemma tullut alle kuukausi sitten voimaan.Täällä näköjään heti tuomitaan kaikki asiat, jotka ovat ristiriidassa jonkun vanhan TM:n tai Tuulilasin kanssa.Lopuksi kuitenkin A6 2.5 TDI:lle kiitokset ainakin omasta puolestani!!
- tietoa on
Minun rekisteriotteessani on luvut 2060 ja 1585. Kysymyksessä on audi a6 2.5 tdi Avant ja 96 malli. Tietysti pyydän anteeksi, jos olen väärässä: minulla on toivon mukaan väärät arvot rekkarissani, mutta näin ne luvut siinä ovat !
- audi
-95 avant A6 kirjoitti:
Eli sen enempää asiaan kantaa ottamatta kävin eilen kysymässä asiaa Oulun Kaakkurin katsastuskonttorilla.Minullakin auto muutettiin samalla kertaa 1 4 pakettiautoksi ilman muutoksia ja rekisteriotteessani ovat noi samat luvut, jotka A6 2.5 TDI ilmoitti eli 2090 ja 1520.Hintakin piti paikkansa (62€) oli uusi rekisteriote autoon.Ikävä sävy keskustelussa taas täällä suomi24:n sivuilla,pitäisi ensin ottaa selvää vaikka tuolta katsastusasemalta,koska tämäkin muutos oli kuulemma tullut alle kuukausi sitten voimaan.Täällä näköjään heti tuomitaan kaikki asiat, jotka ovat ristiriidassa jonkun vanhan TM:n tai Tuulilasin kanssa.Lopuksi kuitenkin A6 2.5 TDI:lle kiitokset ainakin omasta puolestani!!
auton nopeusrajoitus? 100 vai 80?
kiitos vastauksesta! - seksi
audi kirjoitti:
auton nopeusrajoitus? 100 vai 80?
kiitos vastauksesta!100
- Käyttöarvo nousee
Anna kateellisten äristä. Minäkin ajelen edullisia kilometrejä Avantillani.
- Avant ????
H-a ei mene pakuksi, eikä myöskään yksikään Audin farkku 1 4 hengelle. 1 3 taitaa kyllä onnistua. Ja vero pakuna on noin 73 eukkaa.
- Huu
Ei mennyt läpi lukemalla 550kg.
Kuulemma -95 ja tuoreemmat sisältävät kuskin painon, mutta tämä ei. - A6 TDI 3/97
Ihme juttu, jos samanikäisissä ja samanlaisissa autoissa voi olla eri painoja. Onko kysymys siitä, mittä tyyppikoodilla (löytyy rek.otteesta, 10-numeroa) auto on kirjattu rekisteriin? Entä onko suomi/saksa-autoissa eroja koodin suhteen?
Omani on tuontipeli, jonka koodi on 52021615, ja painot 2060 ja 1585.
Tarkastakaapa omanne ja laittakaa tietoja tähän jatkoksi.
Olisi hyvä saada yhtenäinen käytäntö ja kaikki TDI-rinkelikeulat pakuiksi...!!!! Jäisi nekin veroeurot meidän taskuun...- ihmettelevä
Mulla on kanssa tuontipeli ja koodi on sama kuin sinulla kuin myös painot. Onkohan se todella niin, että suomi-autoissa käytetään eri koodeja ? Vinkatkaa muutoksen (pakuksi) tehneet, mikä koodi teillä on ja ilmoittakaa, kiitos ! Niin mekin saamme asiamme kuntoon.
- A6 2.5 TDI -96
Elikkä rekisteriote nokkani alla kertoo seuraavaa..tyyppikoodi 52021615, malli 5D avant A6 2.5TDI automatic C4, omamassa 1520, kokonaismassa 2090, akselimassat 1160 ja 1050.Käyttöönottopäivä 15.5.1996 ja auto tuotu Saksasta Suomeen toukokuussa 2003 ja totta tosiaan muutoskatsastus 1 4 pakuksi 15.5.2004 eli viime lauantaina Oulussa.Tuleekohan noi erot nyt sitten tuonti-autojen maahantuontikatsastuksessa??
- ihmettelevä
Elikkä rekisteriote nokkani alla kertoo seuraavaa..tyyppikoodi 52021615, malli 5D avant A6 2.5TDI automatic C4, omamassa 1520, kokonaismassa 2090, akselimassat 1160 ja 1050.Käyttöönottopäivä 15.5.1996 ja auto tuotu Saksasta Suomeen toukokuussa 2003 ja totta tosiaan muutoskatsastus 1 4 pakuksi 15.5.2004 eli viime lauantaina Oulussa.Tuleekohan noi erot nyt sitten tuonti-autojen maahantuontikatsastuksessa??
Kiitos tiedoista !
Mulla on kaikki samat tiedot, mutta ei automaatti: koodit, akselit jne., mutta massat on eri (eli erotus on 475 kg). Nyt täytyy kuumeisesti miettiä, mistä saisin noi massat oikein. - A6 2.5 TDI -96
ihmettelevä kirjoitti:
Kiitos tiedoista !
Mulla on kaikki samat tiedot, mutta ei automaatti: koodit, akselit jne., mutta massat on eri (eli erotus on 475 kg). Nyt täytyy kuumeisesti miettiä, mistä saisin noi massat oikein.Eli milloin olet tuonut auton Suomeen?? Entä ensimmäinen käyttöönottopäivä?? Täähän menee vallan ihmeelliseksi tai tosiaan mulla on käyny sitten vain hyvä tuuri....Aika hassua jos auton rekisteröinnissä on tilaa "säkälle" :)
- ihmettelevä
Eli milloin olet tuonut auton Suomeen?? Entä ensimmäinen käyttöönottopäivä?? Täähän menee vallan ihmeelliseksi tai tosiaan mulla on käyny sitten vain hyvä tuuri....Aika hassua jos auton rekisteröinnissä on tilaa "säkälle" :)
Autoni olen hakenut syyskuussa viime vuonna. Auton käyttöönottopäivä näkyy olevan 24.1.1997. Katsastus toimitettu Suomessa 26.9.2003 ja muut tiedot näkyykin aiemmissa viesteissä. En kyllä säkään usko, mutta luulen, että noissa koodauksissa on jotain outoa eli itse uskon, että minulla on "väärä" oma/kokonaismassa, koska akselimassat täsmää. Täytyy selvittää asiaa.
- A6 TDI 3/97
Voisiko ero johtua vaihteistosta...??? Ainakin se on tässä esitetyissä erilainen.
Minulla siis manuaali ja "pienemmät" painot. - ihmettelevä
A6 TDI 3/97 kirjoitti:
Voisiko ero johtua vaihteistosta...??? Ainakin se on tässä esitetyissä erilainen.
Minulla siis manuaali ja "pienemmät" painot.Hyvä kysymys; löytyisköhän ketään ammattilaista joka osaisi tähän vastata? maallikkona en kyllä usko vaihteiston ratkaisevan tätä ongelmaa !
- GOLFFARI
ihmettelevä kirjoitti:
Autoni olen hakenut syyskuussa viime vuonna. Auton käyttöönottopäivä näkyy olevan 24.1.1997. Katsastus toimitettu Suomessa 26.9.2003 ja muut tiedot näkyykin aiemmissa viesteissä. En kyllä säkään usko, mutta luulen, että noissa koodauksissa on jotain outoa eli itse uskon, että minulla on "väärä" oma/kokonaismassa, koska akselimassat täsmää. Täytyy selvittää asiaa.
Soittelin katsastukseen ja siellä katsastusmies sanoi että tuontiautoille tyhjäpaino punnitaan ja siihen lisätään kuljettajan paino (75 kg) polttoaineen paino (jos tankki tyhjä).
Tästä johtuen käytettynä tuoduissa autoissa saattaa olla suurempi tyhjäpaino kuin maahantuojan tuomissa autoissa (näissä kuulemma käytetään maahantuojan ilmoittamaa tyhjäpainoa)!
Tästä voinee johtua eroavuudet painoissa! - Vladi
GOLFFARI kirjoitti:
Soittelin katsastukseen ja siellä katsastusmies sanoi että tuontiautoille tyhjäpaino punnitaan ja siihen lisätään kuljettajan paino (75 kg) polttoaineen paino (jos tankki tyhjä).
Tästä johtuen käytettynä tuoduissa autoissa saattaa olla suurempi tyhjäpaino kuin maahantuojan tuomissa autoissa (näissä kuulemma käytetään maahantuojan ilmoittamaa tyhjäpainoa)!
Tästä voinee johtua eroavuudet painoissa!ei siellä mitään tuontiautoja punnita! valmistajan ilmoituksen mukaan kantavuus tulee! et kai sinä ole se fillarin nussija?
- Golffari
Vladi kirjoitti:
ei siellä mitään tuontiautoja punnita! valmistajan ilmoituksen mukaan kantavuus tulee! et kai sinä ole se fillarin nussija?
Kyllä ainakin minun tuoma autoni (Golf) punnittiin viime kesänä ja suomalaiseen rekisteriotteeseen tuli tyhjäpainoksi 100 kg enemmän kuin alkuperäisessä saksalaisessa rekisteriotteessa oli (1270 kg/1370 kg)!. Samaa sanoi lahtelainen katsastusmies kuin soitin ja kysyin asiaa viime viikolla.
- säätäjä
Golffari kirjoitti:
Kyllä ainakin minun tuoma autoni (Golf) punnittiin viime kesänä ja suomalaiseen rekisteriotteeseen tuli tyhjäpainoksi 100 kg enemmän kuin alkuperäisessä saksalaisessa rekisteriotteessa oli (1270 kg/1370 kg)!. Samaa sanoi lahtelainen katsastusmies kuin soitin ja kysyin asiaa viime viikolla.
mikä sun autos rekkari on? minä voin kysyä asiaa AKE:sta.
- mtm
oma tuonti vehkeeni aivan sama malliltaa, A6 2.5 TDI Avant automaatti ja käyttöönotto 09/96. Rekisteriotteessa kokonaismassa 2090 ja omamassa 1615, elikkä eipä täyttyne tuo vaadittava vähintään 545 kg. Mistä ero?
- nisse
mtm kirjoitti:
oma tuonti vehkeeni aivan sama malliltaa, A6 2.5 TDI Avant automaatti ja käyttöönotto 09/96. Rekisteriotteessa kokonaismassa 2090 ja omamassa 1615, elikkä eipä täyttyne tuo vaadittava vähintään 545 kg. Mistä ero?
Koko homma oli PROVO alusta lähtien!!! Ja vaikka käry käy, niin vielä täytyy tulla selitteleen asioita parhain päin. Ja palata jopa eri nimimerkillä perättömyyksiä puolusteleen. ELI: Autoja ei punnita, vaan kaikki saavat samat kantavuudet valmistajan dokumenttien perusteella!!
- Uudemmat A6:set?
2000 vuoden A6 avantti, jossa on tiptronicin automaatti, Ei ilmeisesti katsasteta pakettiautoksi noin vain??? Kokonaismassa 2195kg ja omamassa 1746kg, joten erotus 449kg. Ilmeisesti 1 3 onnistuu tms...? Onko tietoa?
- A6 2.5 TDI -96
eli se laskentakaava meni niin ett 4*68kg*2, josta syntyy tuloksena se 544 kg, joka pitää jäädä että 1 4:ksi rekisteröinti onnistuu.Vuosimalli tms. rajoituksista mulla ei ole tietoa.
- jössi
pistä autos rekkari tänne näkyviin, niin kysytään AKE:sta ne oikeat painot. ettei ihmiset ala täysin provoja uskomaan ja katsatusmiehiä/ konttoreita pommittaan.
- A6 TDI 3/97
Tyyppikilvessä (löytyy konehuoneesta, mustapohjainen) on tehtaan ilmoittamat painot, joiden mukaan rekisteröinti pitäisi tapahtua.
Tehtaan ilmoittamiin painoihin vaikuttaa auton varausteet ja rakenne.
Suomalaisessa rekisteröintikatsastuksessa pitäisi noudattaa näitä painoja.
Sain tämän tiedon VW-auton teknisestä neuvonnasta.- meklari
Tässä oli kysymys pelkästä heitosta. Ei koskaan eikä millään varusteilla Audin A4/6 TDI Avantit ole päässeet kantavuudessa yli 500kg. Ja tuohon 1 4 henkilöä tarvitaan 545kg, ei riitä 544kg.
- ymmällä
meklari kirjoitti:
Tässä oli kysymys pelkästä heitosta. Ei koskaan eikä millään varusteilla Audin A4/6 TDI Avantit ole päässeet kantavuudessa yli 500kg. Ja tuohon 1 4 henkilöä tarvitaan 545kg, ei riitä 544kg.
Onko kaikki viisaus/tieto täysin hukassa, kun tätä samaa pakukeskustelua käydään eri automerkkien farkkujen osalta samoin dieselit-osastolla. Olisi todella ystävällistä muita kohtaan, että kerrottaisiin vain TOTTA - siis kaikki kirjoittajat. Nämä tosi tarpeelliset ja asialliset palstat menettävät uskottavuuden, jos joku "vain" leikillään pistää juttuja tai nk. huhuja tänne keskusteluihin. Omat mielipiteet ovat tietysti eri asia ja hyväksyttäviä.
- A6 2.5 TDI -96
meklari kirjoitti:
oolrait pojat tytöt. Luovutan asiasta jauhamisen, koska näyttää tulevan tyrmäävä vastaanotto.Joku joka on seurannut palstaa ennenkin, tietää toivottavasti nimimerkistä ettei ole tullut paskaa jauhettua.Rekisterinumeroani en aio laittaa nettiin yleiseen levitykseen jonka jokainen varmaan ymmärtää, mut toivon ett tästä kaikesta oli seurauksena jotain hyvääkin,vaikkakin osa yrittää väittää tätä kaikkea provoiluksi.Jokainen joka haluaa asiasta tietää/keskustella lisää voi laittaa mulle mailia [email protected] niin voidaan jatkaa ihan asialinjalla keskustelua.Kiitokset meklarille ja muille idi..lle jotka eivät uskovat tietävänsä kaikesta kaiken!! Ja joku kysyi edellä nopeusrajoituksesta niin se on mun autossa nyt 100km/h eli sakot saattaa suurentua jos jää ylinopeudesta kiinni 100km/h alueella.Kiitoksia asiallisia vastauksia/mielipiteitä lähettäneille!
- mielenkiinnosta
Oletko käynyt noilla tiedoilla katsastuskonttorilla yrittämässä omaasi pakuksi ? jos olen ymmärtänyt sun autosi kantavuus oli 475 kg ?
- Rungren
oolrait pojat tytöt. Luovutan asiasta jauhamisen, koska näyttää tulevan tyrmäävä vastaanotto.Joku joka on seurannut palstaa ennenkin, tietää toivottavasti nimimerkistä ettei ole tullut paskaa jauhettua.Rekisterinumeroani en aio laittaa nettiin yleiseen levitykseen jonka jokainen varmaan ymmärtää, mut toivon ett tästä kaikesta oli seurauksena jotain hyvääkin,vaikkakin osa yrittää väittää tätä kaikkea provoiluksi.Jokainen joka haluaa asiasta tietää/keskustella lisää voi laittaa mulle mailia [email protected] niin voidaan jatkaa ihan asialinjalla keskustelua.Kiitokset meklarille ja muille idi..lle jotka eivät uskovat tietävänsä kaikesta kaiken!! Ja joku kysyi edellä nopeusrajoituksesta niin se on mun autossa nyt 100km/h eli sakot saattaa suurentua jos jää ylinopeudesta kiinni 100km/h alueella.Kiitoksia asiallisia vastauksia/mielipiteitä lähettäneille!
sinä oot tyhmä ku vasemman jalan saapas. käry on käyny jo ajat sitten, mutta vielä vaan täytyy yrittää. pistä se autos rekkari näkyviin tänne. soitetaan sit AKE:lle ja pyydetään oikeat tiedot. ja laitetaan ne tänne näkyviin. minusta kyllä tuntuu että et omista varastettua fillaria kummempaa kulkuneuvoa.
- A6 TDI 3/97
mielenkiinnosta kirjoitti:
Oletko käynyt noilla tiedoilla katsastuskonttorilla yrittämässä omaasi pakuksi ? jos olen ymmärtänyt sun autosi kantavuus oli 475 kg ?
Ihmettelivät myös konttorilla.
Katsastusmiehen mielestä näissä jutuissa on ollut kirjavaa käytäntöä. Tuontiautojen tyyppinumerosta jätetään rekisteröintikatsastuksessa pois kaksi viimeistä numeroa, joilla on kuitenkin merkitystä auton tarkkaa tyyppiä määriteltäessä, ja sen perusteella ei sitten myöhemmin saada selville noita tarkkoja tietoja.
Tekevät kuulemma käytännössä niin, että ottavat pohjaksi jonkun vastavan tyypin, muuttavat tietoja ja poistavan nuo viimeiset numerot. Tässä voi käydä niin, että tiedot tulevat otteelle väärin.
Tämä antaa tietenkin mahdollisuuden tulkinnanvaralle, vaikka niin ei saisi olla.
Lisäksi rekisteröinnissä pitäisi katsoa aina auton tyyppikilpi, johon valmistaja on merkinnyt ko. autoyksilöä koskevat painotiedot. Sitä on kuulemma uskominen. Lisäksi pitäisi tarkastaa esim. saksalainen rekisteriote, jossa painot on myös merkitty.
Autoissa on jo lähtökohtaisesti eroja varausteista riippuen. Mm. vaihteisto, moottorin lisälaitteet, sisätilan varusteet ja äänieristyksen rakenne vaikuttavat painoon. Näistä ominaisuuksista saa tiedon tehtaalta auton valmistenumeron mukaan.
VW-auto ei päässyt noihin tietoihin kiinni omasta järjestelmästään, joten lähetin näistä kyselyn tehtaalle ja palaan asiaan, jos sieltä jotain vastausta saan.
Eli kokonaisuutena kysymys on asiasta, jossa erityistä tarkkuuta vaaditaan sekä auton omistajalta että tuontiautojen kohdalla viranomaisilta. - Mielenkiinnolla
A6 TDI 3/97 kirjoitti:
Ihmettelivät myös konttorilla.
Katsastusmiehen mielestä näissä jutuissa on ollut kirjavaa käytäntöä. Tuontiautojen tyyppinumerosta jätetään rekisteröintikatsastuksessa pois kaksi viimeistä numeroa, joilla on kuitenkin merkitystä auton tarkkaa tyyppiä määriteltäessä, ja sen perusteella ei sitten myöhemmin saada selville noita tarkkoja tietoja.
Tekevät kuulemma käytännössä niin, että ottavat pohjaksi jonkun vastavan tyypin, muuttavat tietoja ja poistavan nuo viimeiset numerot. Tässä voi käydä niin, että tiedot tulevat otteelle väärin.
Tämä antaa tietenkin mahdollisuuden tulkinnanvaralle, vaikka niin ei saisi olla.
Lisäksi rekisteröinnissä pitäisi katsoa aina auton tyyppikilpi, johon valmistaja on merkinnyt ko. autoyksilöä koskevat painotiedot. Sitä on kuulemma uskominen. Lisäksi pitäisi tarkastaa esim. saksalainen rekisteriote, jossa painot on myös merkitty.
Autoissa on jo lähtökohtaisesti eroja varausteista riippuen. Mm. vaihteisto, moottorin lisälaitteet, sisätilan varusteet ja äänieristyksen rakenne vaikuttavat painoon. Näistä ominaisuuksista saa tiedon tehtaalta auton valmistenumeron mukaan.
VW-auto ei päässyt noihin tietoihin kiinni omasta järjestelmästään, joten lähetin näistä kyselyn tehtaalle ja palaan asiaan, jos sieltä jotain vastausta saan.
Eli kokonaisuutena kysymys on asiasta, jossa erityistä tarkkuuta vaaditaan sekä auton omistajalta että tuontiautojen kohdalla viranomaisilta.Kiitoksia paljon kun vaivauduit vastaamaan ja olet selvittänyt asiaa. Näyttää siltä, että tunteet "kuumenevat" tällä palstalla kovasti. Minulla on aivan samanlainen auto kuin sinulla ja kun saat tehtaan tiedot, toivon nöyrimmin, että laitat tiedot tänne palstalle. Jos hyvä "tuuri" käy meistäkin voi tulla onnellisia pakun omistajia. Hyvää kesänodotusta kaikille !
- jartsa
Mielenkiinnolla kirjoitti:
Kiitoksia paljon kun vaivauduit vastaamaan ja olet selvittänyt asiaa. Näyttää siltä, että tunteet "kuumenevat" tällä palstalla kovasti. Minulla on aivan samanlainen auto kuin sinulla ja kun saat tehtaan tiedot, toivon nöyrimmin, että laitat tiedot tänne palstalle. Jos hyvä "tuuri" käy meistäkin voi tulla onnellisia pakun omistajia. Hyvää kesänodotusta kaikille !
Voihan harkita myös 1 3 katsastamista ellei tarvitse viittä istumapaikkaa ?
Ainakin Mersu-farmareissa on takapenkki jaettu kahteen osaan niin että kapeamman istuinosan voi poistaa ja lukita selkänojan pysyvästi ala-asentoon, jolloin auto kelpaa 1 3 pakuksi.
Siisti ratkaisu.
Osa vanhemmistakin Mersuista tosin menee suoraan 1 4, yllättäen niinpäin että saksantuonti 250TD menee, suomiauto ei, mitä minä tiedän muutamia autoja ja katsastusasemalla kertoivat.
- Golffari
Olen itsekkin ihmetellyt tätä autojen tyhjäpaino-sekoilua, ymmärtääkseni Suomessa auton (tehtaan ilmoittamaan) tyhjäpainoon lisätään jostain syystä 100-140 kg lisää painoa.
En ymmärrä mihin perustuu tämä tyhjäpainon lisäys (olen jostain lukenut/kuullut että vuoden 1995 alusta olisi jokin määräys muuttunut liittyen auton tyhjäpainon laskentaa- ilmeisesti painoon pitäisi laskea kuljettajan polttoaineen paino).
Itselläni on Saksasta tuotu Golf jonka tyhjäpaino "kasvoi" 100 kg suomalaisella katsastusasemalla verrattuna saksalaiseen rekisteriotteeseen.
Tuntuu hieman oudolle että EU:ssa voi samalla autolla olla kaksi niinkin paljon toisistaan poikkeavaa tyhjapainoa. Olisi varmaankin syytä tehdä EU-tuomioistuimeen valitus suomalaisten rekisteröinti/katsastusviranomaisten mielivallasta!
Tästä tyhjäpaino-sekoilusta ilmeisesti johtuu se että jossain A6:n kelpaa 1 4 pakuksi jossain taas ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161