VW START-STOP automatiikka

Golfari.

Onkohan mahdollista ohjelmoida kokonaan pois toiminnasta. ( en tarkoita konsolissa olevaa nappia)
Ainakin näin alkuunsa hieman kiusankappaleelta tuntuu.
Kesäruuhkassa se ehkä puolustaa paikkaansa, talvella vähän tarpeeton kapine.

79

15052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      se nappi ei kelpaa? Pistä se pois päältä niin se ei kiusaa sinua.

      • Aloittaja.

        -Kun se pitäisi joka kerta kun sammutat auton tai virran niin taas uudelleen painaa päältä pois.
        Oletusasetus on se ,että se on aina toiminnassa, mielestäni sen pitäisi olla toisin päin.
        Sehän tässä keljuinta onkin sen napin kanssa "räplääminen" aina kun lähdet liikkeel ja käynnistät auton.


        Siis aina kun lähtee autolla niin muistaa painaa sinä nappia jos ei halua sen toiminnon olevan päällä.


      • Audilainen
        Aloittaja. kirjoitti:

        -Kun se pitäisi joka kerta kun sammutat auton tai virran niin taas uudelleen painaa päältä pois.
        Oletusasetus on se ,että se on aina toiminnassa, mielestäni sen pitäisi olla toisin päin.
        Sehän tässä keljuinta onkin sen napin kanssa "räplääminen" aina kun lähdet liikkeel ja käynnistät auton.


        Siis aina kun lähtee autolla niin muistaa painaa sinä nappia jos ei halua sen toiminnon olevan päällä.

        Toi on täyttä paskapuhetta! itselläni on tällä hetkellä alla vuoden 2012 Audi A3 jossa S&S on valmiiksi pois päältä kun käynnistää auton uudelleen, ainakin jos käynnistää samalla avaimella. En tosin tiedä mitä tapahtuu jos ottaa eri avaimen, mutta ainakin samalla avaimella käynnistäessä se A-logon nappi on samassa asennossa kuin mihin sen jätti. :)


    • 3+19=?

      No miksi luuletko että se on talvella käytössä?

      Ei se kesälläkään ole käytössä jos ilmastointi tms. on päällä. Talvella se noudattaa lämpötila rajoitusta joka lienee 5C kuten monessa muussakin lämmitykseen liittyvässä asiassa Volkkarissa (varmista tuo vaikka myyjältä jollei lue ohjekirjassa).

      • fdaj y

        Ei ymmärtääkseni vaikuta START/ STOP toimintoon.


      • 14+9=?
        fdaj y kirjoitti:

        Ei ymmärtääkseni vaikuta START/ STOP toimintoon.

        Vaikuttaa se sikäli AINAKIN, että jos tarvitaan jäähdytystä ja kompura huutaa täysillä niin ei sammu moottori.
        Samoin jos auto on kylmä niin ei se sammuta moottoria s/s toiminnon kautta.
        Lisäksi jos akun varaustila on alhainen mitä se yleensä talvella on niin ei sammuta moottoria jne jne.
        Ehtoja on vaikka kuinka monta.

        Tuon ensimmäisen totesin itse koeajolla kun syksyllä oli lämmintä ja ilmastointi jäähdytti kuumaa autoa. Ja tuota toisen väitteen kertoi koeajolla mukana ollut maahantuojan edustaja.


      • bngj
        14+9=? kirjoitti:

        Vaikuttaa se sikäli AINAKIN, että jos tarvitaan jäähdytystä ja kompura huutaa täysillä niin ei sammu moottori.
        Samoin jos auto on kylmä niin ei se sammuta moottoria s/s toiminnon kautta.
        Lisäksi jos akun varaustila on alhainen mitä se yleensä talvella on niin ei sammuta moottoria jne jne.
        Ehtoja on vaikka kuinka monta.

        Tuon ensimmäisen totesin itse koeajolla kun syksyllä oli lämmintä ja ilmastointi jäähdytti kuumaa autoa. Ja tuota toisen väitteen kertoi koeajolla mukana ollut maahantuojan edustaja.

        -oleellisia asioita, jotka selviää osittain käyttöohjekirjasta.

        Mutta alunperin olikin kyse tästä nurinkurisesta ON/OFF napista jossa oletusasetuksena on sellainen asetus ,että START/STOP-automatiikka on aina päällä, mikäli sitä ei joka kerta kun käynnistät auton ja lähdet reissuun kytke pois päältä. Kyse oli siitä, että pystyisiköhän sitä pajalla ohjelmoimaan pois päältä pysyvästi. On vähän turhake suomalaisissa pienissä kaupungeissa puhumattakaan talvella.


      • ===(VW)===

        on myös toiminnassa talvella jos kriteerit täyttyy ja täyttyyhän ne kun esim. moottorinlämmöt ja muut on kohdalllaan. On kokemusta.


      • ------
        ===(VW)=== kirjoitti:

        on myös toiminnassa talvella jos kriteerit täyttyy ja täyttyyhän ne kun esim. moottorinlämmöt ja muut on kohdalllaan. On kokemusta.

        Itselläni on Passat 1.6 TDI Bluemotion ja kyllä se sammuttaa moottorin myös talvella Start-Stop toiminnolla. S-S toimii myös vaikka moottorin lämpö ei ole 90 astetta.


      • Aloittaja.
        ------ kirjoitti:

        Itselläni on Passat 1.6 TDI Bluemotion ja kyllä se sammuttaa moottorin myös talvella Start-Stop toiminnolla. S-S toimii myös vaikka moottorin lämpö ei ole 90 astetta.

        Passatissa oletusasentona S/S aina päällä? Pitää joka kerta kun lähtee ajamaan kytkeä pois jos ei halua sen olevan toiminnassa.


      • ------
        Aloittaja. kirjoitti:

        Passatissa oletusasentona S/S aina päällä? Pitää joka kerta kun lähtee ajamaan kytkeä pois jos ei halua sen olevan toiminnassa.

        Tosin en tiedä tuota että pitääkö joka kerta se painaa pois jos ei sitä halua käyttää, itse käytän sitä aina. En koe että siitä mitään haittaa on kun se käynnistyy uudelleen salaman nopeasti.


      • 2349
        Aloittaja. kirjoitti:

        Passatissa oletusasentona S/S aina päällä? Pitää joka kerta kun lähtee ajamaan kytkeä pois jos ei halua sen olevan toiminnassa.

        Ohjelmoitua pois päältä.


      • sfen 6
        2349 kirjoitti:

        Ohjelmoitua pois päältä.

        saa. Ohjelmoitua


      • lambbu
        sfen 6 kirjoitti:

        saa. Ohjelmoitua

        Vai eikö sittenkään ?


      • Start & Stop
        ------ kirjoitti:

        Tosin en tiedä tuota että pitääkö joka kerta se painaa pois jos ei sitä halua käyttää, itse käytän sitä aina. En koe että siitä mitään haittaa on kun se käynnistyy uudelleen salaman nopeasti.

        Kyllä siitä haittaa on. Rasittaa kaikkia auton keulapään niveliä,starttimoottoria, ei ne jatkuvat käynnistykset mitään viisaita ole ja se hyötykin on kyseenalainen.
        vittu,saatana minä laitan tulitikun siihen katkaisijan väliin.


      • lfdlxvl376jd
        14+9=? kirjoitti:

        Vaikuttaa se sikäli AINAKIN, että jos tarvitaan jäähdytystä ja kompura huutaa täysillä niin ei sammu moottori.
        Samoin jos auto on kylmä niin ei se sammuta moottoria s/s toiminnon kautta.
        Lisäksi jos akun varaustila on alhainen mitä se yleensä talvella on niin ei sammuta moottoria jne jne.
        Ehtoja on vaikka kuinka monta.

        Tuon ensimmäisen totesin itse koeajolla kun syksyllä oli lämmintä ja ilmastointi jäähdytti kuumaa autoa. Ja tuota toisen väitteen kertoi koeajolla mukana ollut maahantuojan edustaja.

        Istun juuri nyt volkkarissa joka tekee tuota idioottitoimintoa ja vihaan sitä. Olen mäkkärin jonossa jossa siitä olisi jotain hyötyä, mutta tämä perkele ei edes lyhyellä pyräyksellä sammua sitä moottoria. Tästä ei ole mielestäni mitään v*tun hyötyä!

        Ja talvellakin tämä sammuttaa moottorin, jos nyt sattuu edes toimimaan.

        T: Kyrpäotsa-Jooseppi


    • GBM

      Pitäkää kytkin pohjassa ja vaihde päällä, kun auto on paikallaan, ei sammu silloin. Mitä se moottorin sammuminen haittaa? Lähteehän se itsekseen kolmen minuutin päästä käyntiin. Niin, ja jos satut sammuttamaan itse auton vaikka liian pienellä kaasun käytöllä, niin kytkimen painaminen pohjaan käynnistää auton - kätevää.

      Itsellä puoli vuotta ajoa Golf Blue ämmällä. Ei valittamista. Työmatkalla keskikulutus 3,8-4,3 paikkeilla.

      • xhtui

        Niinpä mutta kun DSG-automaatissa ei oo kytkinpoljinta. Kyllä se haittaa jos auto jatkuvasti sammuttaa itsensä muutamaksi sekunniksi. Vaikuttaa heikentävästi auton startin kestävyyteen ja rassaa kaikkea tekniikkaa,aina nivelistä lähtien.


    • Jfjfjfj

      Onhan se tosi hankalaa painaa sitä nappia kun lähtee ajamaan,kyllä elämä on vaikeeta...

      • Golf +....

        Niin mutta kun se saatanan nappi opetteluttaa vielä vaikka on vuoden ajanut.
        Sitten vasta kun pysätyy mylly risteyksessä huomaa sen saatanan napin olevan päällä.
        Oletusasetuksena voisi olla, että kun haluat sen S/S päälle niin paina silloin sitä nappia.
        Mitä hyötyä on jossakin Kihniön sivukylällä sammuttaa autonmoottori 5 sekunniksi. Lyhyt vastaus "täysin järjetöntä".
        Sitten kun se saatanan nappi on siellä vaihteenvalitsimen takana niinkuin väkärin puolella keskikonsolissa,tavallaan piilossa . Olisi sekään edes kuskinpuolella keskikonsolissa. "Paska nappi sanoi ryssän pappi"


      • ruikuttava mies
        Golf +.... kirjoitti:

        Niin mutta kun se saatanan nappi opetteluttaa vielä vaikka on vuoden ajanut.
        Sitten vasta kun pysätyy mylly risteyksessä huomaa sen saatanan napin olevan päällä.
        Oletusasetuksena voisi olla, että kun haluat sen S/S päälle niin paina silloin sitä nappia.
        Mitä hyötyä on jossakin Kihniön sivukylällä sammuttaa autonmoottori 5 sekunniksi. Lyhyt vastaus "täysin järjetöntä".
        Sitten kun se saatanan nappi on siellä vaihteenvalitsimen takana niinkuin väkärin puolella keskikonsolissa,tavallaan piilossa . Olisi sekään edes kuskinpuolella keskikonsolissa. "Paska nappi sanoi ryssän pappi"

        Voi pientä. Jospa se äiti antaisi tissiä, niin helpottaisi paha olo.


      • äoiby
        ruikuttava mies kirjoitti:

        Voi pientä. Jospa se äiti antaisi tissiä, niin helpottaisi paha olo.

        Sinä köyhä oot tyytyväinen kun saat ajaa sillä vanhalla osamaksu kotterolla.


      • keittiö psykopaatti
        äoiby kirjoitti:

        Sinä köyhä oot tyytyväinen kun saat ajaa sillä vanhalla osamaksu kotterolla.

        Eli et saanut äitiltä tissiä. Onneksi voit purkaa pahaa oloasi täällä ihan ilmaiseksi.


      • kclkzjxkxkxk
        ruikuttava mies kirjoitti:

        Voi pientä. Jospa se äiti antaisi tissiä, niin helpottaisi paha olo.

        Painu sinä vittuun homo.

        Pointti on siinä että turha "huipputekniikka" haittaa elämää ja ottaa päähän.

        T:kyrpäotsa-jooseppi


    • 1.6 blm tdi

      On niin peräpäästä kun olla voi. Sammuttelee muutenkin kylmää autoa vaikka moottori on vasta puolilämmin.
      Eikö tuota jumaliste saa pois päältä vaijennettua iäksi.

      • kyllä helpottaa

        moottori puolilämmin mutta onnex kuski vaikuttaa kuumalta. vaihda autoa


      • Pallithuurussa
        kyllä helpottaa kirjoitti:

        moottori puolilämmin mutta onnex kuski vaikuttaa kuumalta. vaihda autoa

        On niin hyvä auto toi Golfi Vm-2011 ettei viitsi vaihtaa pois. Kyllä tuohon nappiin vielä ratkaisu löytyy.


    • Ei saa pois

      Näin minulle ainakin sanoi mekaanikko, joka toimii saksalaisten autojen parissa. 100%:ksi faktaksi en uskalla väittää, mutta mitä jos soittaisit merkkiliikkeeseen ja kysyisit?

      • 1.6 blm tdi

        Olen kysynyt,mutta kun ei saa muka päästöjen vuoksi ottaa pois toiminnasta.
        Lapsellista höpinää. Enemmän kaiketi tulee niitä päästöjä kun auto sammuu 5-sekunniksi ja taas käynnistyy. ULA-lle ollaan menty pahemman kerran.
        Ja kaupunkiliikenteessä kun pysähdytään risteykseen tulee aina se pumppausliike eteen päin niin aja taas muutama metri ja kottero käynnistyy ja sammuu. Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo. Pitäisi saada vaan kytkettyä napista toimimaan, eikä pois niin kuin se nyt on.


      • hätähuuto Suomesta
        1.6 blm tdi kirjoitti:

        Olen kysynyt,mutta kun ei saa muka päästöjen vuoksi ottaa pois toiminnasta.
        Lapsellista höpinää. Enemmän kaiketi tulee niitä päästöjä kun auto sammuu 5-sekunniksi ja taas käynnistyy. ULA-lle ollaan menty pahemman kerran.
        Ja kaupunkiliikenteessä kun pysähdytään risteykseen tulee aina se pumppausliike eteen päin niin aja taas muutama metri ja kottero käynnistyy ja sammuu. Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo. Pitäisi saada vaan kytkettyä napista toimimaan, eikä pois niin kuin se nyt on.

        Maailma menettää paljon resursseja, kun se ei hyödynnä Suomi24-keskustelupalstan osaamista. Otetaan esimerkiksi tämä:

        "Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo."

        Jälleen yksi keskustelupalstan vakiovierailijoista paljastuu suurta insinöörilaumaa viisaammaksi. Ihailtavaa, mutta niin surullista, koska kyseinen kaveri osaisi ratkaista euron kriisin laskiessaan lähiasteroidien lentoratoja.


      • Terveisiä köyhälle.
        hätähuuto Suomesta kirjoitti:

        Maailma menettää paljon resursseja, kun se ei hyödynnä Suomi24-keskustelupalstan osaamista. Otetaan esimerkiksi tämä:

        "Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo."

        Jälleen yksi keskustelupalstan vakiovierailijoista paljastuu suurta insinöörilaumaa viisaammaksi. Ihailtavaa, mutta niin surullista, koska kyseinen kaveri osaisi ratkaista euron kriisin laskiessaan lähiasteroidien lentoratoja.

        No kyllä sen toiminta on täysin tyhmää jossakin Kihniön kirkonkylällä kun auto sammuu joka risteykseen vaikka joutuisit odottamaan muutaman sekunnin tai pakollista pysähtymistä osoittavassa risteyksessä. Ja vielä talvellä haalealla moottorilla.
        Suurkaupunkien ruuhkissa siitä voi olla apua mutta ei täällä pohjolan perukoilla, missä liikutaan susien seassa.
        Luin justiin tuossa ruotsalaisen tutkimuksen mikä oli tehty BLM Golfilla ja säästöä ei ollut nimeksikään. (aivan merkityksetön)
        Kokonaispakettina autoilija tulee maksamaan paljon enemmän kuluja moisen tyhmän kytkennän johdosta. Akku, käynnistinmoottori, keulan nivelet ja koko auto vaan kärsii tyhjänpäiväisistä käynnistyksistä.
        Pelkkää Verokikkailua ja ettää saa mainostaa jotain ympäristöystävällistä kulkinetta.
        Lätiset tuossa jotain insinööreistä eihän tyhmempää toljaketta maa päällään kannakkaan, tämäkin osoittaa sen. Kuinka monta SUTTA ne sinun insinöörisi ovat suunnitelleet? Kyllä ne auton käyttäjän kokemukset ajaa edelle toljakkeiden olettamukset. KYSYN sinulta vielä mitä pirua sellaisen napin suunnittelija on ajatellut kun kokemukset ja mittaukset osoittaa sen täysin tarpeettomaksi.
        Olisi siinä edes jotakin järkeä kun ajat vilkkaaseen taajamaan niin voisit sen sitten kytkeä päälle asentoon.
        Sun kirjoituksesta huomaa kyllä 100% että et omista kyseisellä systeemillä varustettua autoa.


      • sparsam*
        Terveisiä köyhälle. kirjoitti:

        No kyllä sen toiminta on täysin tyhmää jossakin Kihniön kirkonkylällä kun auto sammuu joka risteykseen vaikka joutuisit odottamaan muutaman sekunnin tai pakollista pysähtymistä osoittavassa risteyksessä. Ja vielä talvellä haalealla moottorilla.
        Suurkaupunkien ruuhkissa siitä voi olla apua mutta ei täällä pohjolan perukoilla, missä liikutaan susien seassa.
        Luin justiin tuossa ruotsalaisen tutkimuksen mikä oli tehty BLM Golfilla ja säästöä ei ollut nimeksikään. (aivan merkityksetön)
        Kokonaispakettina autoilija tulee maksamaan paljon enemmän kuluja moisen tyhmän kytkennän johdosta. Akku, käynnistinmoottori, keulan nivelet ja koko auto vaan kärsii tyhjänpäiväisistä käynnistyksistä.
        Pelkkää Verokikkailua ja ettää saa mainostaa jotain ympäristöystävällistä kulkinetta.
        Lätiset tuossa jotain insinööreistä eihän tyhmempää toljaketta maa päällään kannakkaan, tämäkin osoittaa sen. Kuinka monta SUTTA ne sinun insinöörisi ovat suunnitelleet? Kyllä ne auton käyttäjän kokemukset ajaa edelle toljakkeiden olettamukset. KYSYN sinulta vielä mitä pirua sellaisen napin suunnittelija on ajatellut kun kokemukset ja mittaukset osoittaa sen täysin tarpeettomaksi.
        Olisi siinä edes jotakin järkeä kun ajat vilkkaaseen taajamaan niin voisit sen sitten kytkeä päälle asentoon.
        Sun kirjoituksesta huomaa kyllä 100% että et omista kyseisellä systeemillä varustettua autoa.

        Onko ne ressukat VW-inssit laittaneet sen napin konsolin takareunaan. Miksi ei ole siellä kojelaudan alareunassa, mistä saa poiskytkettyä monissa oikeissa autoissa mm. luistoneston.
        Autobild teki mittauksia siitä miten paljon sammuttaminen säästää. Tuloksena oli että kaikissa muissa autoissa syntyi desilitrojen säästöjä, mutta VW-inssit olivat saaneet sammuttamalla aikaan jättisäästön 0,03 litraan eli 3 sadasosaa.
        Se oli prosenteissa alle yhden !!! Todellinen ressukkasarjan lopputolos.
        Onko VW:n suunnitteluosastolla vain apukoulun priimuksia töissä.


      • pönde eläimille!
        Terveisiä köyhälle. kirjoitti:

        No kyllä sen toiminta on täysin tyhmää jossakin Kihniön kirkonkylällä kun auto sammuu joka risteykseen vaikka joutuisit odottamaan muutaman sekunnin tai pakollista pysähtymistä osoittavassa risteyksessä. Ja vielä talvellä haalealla moottorilla.
        Suurkaupunkien ruuhkissa siitä voi olla apua mutta ei täällä pohjolan perukoilla, missä liikutaan susien seassa.
        Luin justiin tuossa ruotsalaisen tutkimuksen mikä oli tehty BLM Golfilla ja säästöä ei ollut nimeksikään. (aivan merkityksetön)
        Kokonaispakettina autoilija tulee maksamaan paljon enemmän kuluja moisen tyhmän kytkennän johdosta. Akku, käynnistinmoottori, keulan nivelet ja koko auto vaan kärsii tyhjänpäiväisistä käynnistyksistä.
        Pelkkää Verokikkailua ja ettää saa mainostaa jotain ympäristöystävällistä kulkinetta.
        Lätiset tuossa jotain insinööreistä eihän tyhmempää toljaketta maa päällään kannakkaan, tämäkin osoittaa sen. Kuinka monta SUTTA ne sinun insinöörisi ovat suunnitelleet? Kyllä ne auton käyttäjän kokemukset ajaa edelle toljakkeiden olettamukset. KYSYN sinulta vielä mitä pirua sellaisen napin suunnittelija on ajatellut kun kokemukset ja mittaukset osoittaa sen täysin tarpeettomaksi.
        Olisi siinä edes jotakin järkeä kun ajat vilkkaaseen taajamaan niin voisit sen sitten kytkeä päälle asentoon.
        Sun kirjoituksesta huomaa kyllä 100% että et omista kyseisellä systeemillä varustettua autoa.

        Muuta kaupunkiin. Ei ole susia ja palkkakin on niin hyvä, ettei tarvitse murehtia autonosien vanhenemista. Täällä on myös hyviä aikuiskoulutuskeskuksia, jopa sinä voisit oppia lukemaan ja kir-joit-ta-maan!


      • 20+19
        Terveisiä köyhälle. kirjoitti:

        No kyllä sen toiminta on täysin tyhmää jossakin Kihniön kirkonkylällä kun auto sammuu joka risteykseen vaikka joutuisit odottamaan muutaman sekunnin tai pakollista pysähtymistä osoittavassa risteyksessä. Ja vielä talvellä haalealla moottorilla.
        Suurkaupunkien ruuhkissa siitä voi olla apua mutta ei täällä pohjolan perukoilla, missä liikutaan susien seassa.
        Luin justiin tuossa ruotsalaisen tutkimuksen mikä oli tehty BLM Golfilla ja säästöä ei ollut nimeksikään. (aivan merkityksetön)
        Kokonaispakettina autoilija tulee maksamaan paljon enemmän kuluja moisen tyhmän kytkennän johdosta. Akku, käynnistinmoottori, keulan nivelet ja koko auto vaan kärsii tyhjänpäiväisistä käynnistyksistä.
        Pelkkää Verokikkailua ja ettää saa mainostaa jotain ympäristöystävällistä kulkinetta.
        Lätiset tuossa jotain insinööreistä eihän tyhmempää toljaketta maa päällään kannakkaan, tämäkin osoittaa sen. Kuinka monta SUTTA ne sinun insinöörisi ovat suunnitelleet? Kyllä ne auton käyttäjän kokemukset ajaa edelle toljakkeiden olettamukset. KYSYN sinulta vielä mitä pirua sellaisen napin suunnittelija on ajatellut kun kokemukset ja mittaukset osoittaa sen täysin tarpeettomaksi.
        Olisi siinä edes jotakin järkeä kun ajat vilkkaaseen taajamaan niin voisit sen sitten kytkeä päälle asentoon.
        Sun kirjoituksesta huomaa kyllä 100% että et omista kyseisellä systeemillä varustettua autoa.

        Hyvin sä vedät!!!! En omista autoa!!!!!!!! Päättelit oikein edellisen krijoitukseni!!!!! Onko ratkaisua €-kriiisiin??????


      • fntg
        pönde eläimille! kirjoitti:

        Muuta kaupunkiin. Ei ole susia ja palkkakin on niin hyvä, ettei tarvitse murehtia autonosien vanhenemista. Täällä on myös hyviä aikuiskoulutuskeskuksia, jopa sinä voisit oppia lukemaan ja kir-joit-ta-maan!

        Köyhä reppana siellä taas valittaa kun ei muuta keksi.


      • Rööri.
        sparsam* kirjoitti:

        Onko ne ressukat VW-inssit laittaneet sen napin konsolin takareunaan. Miksi ei ole siellä kojelaudan alareunassa, mistä saa poiskytkettyä monissa oikeissa autoissa mm. luistoneston.
        Autobild teki mittauksia siitä miten paljon sammuttaminen säästää. Tuloksena oli että kaikissa muissa autoissa syntyi desilitrojen säästöjä, mutta VW-inssit olivat saaneet sammuttamalla aikaan jättisäästön 0,03 litraan eli 3 sadasosaa.
        Se oli prosenteissa alle yhden !!! Todellinen ressukkasarjan lopputolos.
        Onko VW:n suunnitteluosastolla vain apukoulun priimuksia töissä.

        Näin se vaan on. Tuo yksi käyhä kehui tuossa noita insinöörejä.


      • hjfjjgij
        Rööri. kirjoitti:

        Näin se vaan on. Tuo yksi käyhä kehui tuossa noita insinöörejä.

        oon samalla puolella tässä asiassa, mutta jätä noi köyhäjutut pois. vaikutat niiden rakia ihan urpolta.


      • Golfari....
        hätähuuto Suomesta kirjoitti:

        Maailma menettää paljon resursseja, kun se ei hyödynnä Suomi24-keskustelupalstan osaamista. Otetaan esimerkiksi tämä:

        "Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo."

        Jälleen yksi keskustelupalstan vakiovierailijoista paljastuu suurta insinöörilaumaa viisaammaksi. Ihailtavaa, mutta niin surullista, koska kyseinen kaveri osaisi ratkaista euron kriisin laskiessaan lähiasteroidien lentoratoja.

        Huomaa tästä köyhästä ettei ole koskaan omistanut uutta autoa.


      • Hepotti
        Golfari.... kirjoitti:

        Huomaa tästä köyhästä ettei ole koskaan omistanut uutta autoa.

        Nonni, VW myyjän mukaan sen saapi pois päältä kun osaa vähän konepellin alla touhuta muutakin kuin öljyt tarkistaa. Ottaa yhen sähköliittimen oikeesta paikasta irti niin jo loppuu SS -hommat....


      • SS-pois
        Hepotti kirjoitti:

        Nonni, VW myyjän mukaan sen saapi pois päältä kun osaa vähän konepellin alla touhuta muutakin kuin öljyt tarkistaa. Ottaa yhen sähköliittimen oikeesta paikasta irti niin jo loppuu SS -hommat....

        Mikä sähköliitin pitää irroittaa että loppuu tämä SS-toiminta. Voisitko tarkentaa jotta sais tämän turhakkeen pois. Kiitos.


      • 5+10
        hätähuuto Suomesta kirjoitti:

        Maailma menettää paljon resursseja, kun se ei hyödynnä Suomi24-keskustelupalstan osaamista. Otetaan esimerkiksi tämä:

        "Toiminta on päinvastainen mitä järki sanoo."

        Jälleen yksi keskustelupalstan vakiovierailijoista paljastuu suurta insinöörilaumaa viisaammaksi. Ihailtavaa, mutta niin surullista, koska kyseinen kaveri osaisi ratkaista euron kriisin laskiessaan lähiasteroidien lentoratoja.

        Ei kukaan ole niin pölijä kun joku ensinöörinretku.
        Nykyään insinööri vastaa 70-luvun teknaria sekä palkassa ja älyssä vielä vähemmän. Heh!


    • Trafi .

      Toiminnon poistaminen muuttaa auton CO2-päästöä ja autosta on maksettava lisäautovero tässä tapauksessa. Myös vuosittainen käyttömaksu nousee.

    • Pois vaan

      Saa sen pois jos on autossa vetokoukku. Pitää yhdistää yhteen pistorasian maa ja perävaununtunnistin, ei maa nasta 12 ja tunnistinnasta 13, silloin Start/Stop luulee autossa olevan vaunu perässä, eikä silloin sammuta moottoria. Tästä kytkennän muutoksesta seuraa se, että kojetaulun perävaunun merkkivalo palaa jatkuvasti.

    • jack5555

      Mulla menee sormi automaattisesti startin jälkeen sammuttamaan toiminnon. Väärin päin asennettu koko juttu. Turha toiminto jolla saadaan autolle lisää hintaa. Tulee poistumaan.

    • H3h3 kolmosella

      Oon nyt lukenu tän koko viesti ketjun läpi ja ei niiku kukaa osaa sanoo, et saako SS:n pois Mutta löysin tuolta monta kohtaa mistä voi päätellää, että sen saa kompuutterin kautta poies. "Sitä kun ei saa vaa ottaa, ettei päästöt nouse" paskan letut sanon minä. Auto kompuutterii kiinni ja ottaa sen pois. Kuka muka näkee, että se o otettu veke? Vaihtaa napin tavallisee, missä ei lue mitää. Nii ei inssikää sitä huomaa. Joku vapaa ehtonen kokeilee ja kirjottaa, et huomasko inssi :D

      • Imbivaaranbajis

        Eikö tuo nyt jumaliste sulle selvinnyt ettei sitä saa ottaa pois toiminnasta kuin siitä napista joka autossa on.
        Jos otat syyllistyt verorikokseen.


    • onko näin ?

      jatkuva start-stop käyttö tietää usein 100 km jälkeen starttimoottori remppaa.

      eikä 15 sek pysäytys säästä polttoainetta, joka käynnistys vie saman kuin noin 30 sek tyhjäkäynnillä.

      tekniikka on vain EU teoriaa,

    • Volkkaritiguan

      Miksi valitat Start/Stop-toiminnasta jos olet itse halunnut sen mukaan? itselläni on VW Tiguan vm.2011 ja siinä ei ole mitään Start/Stop-mekanismia mutta kun mä tilasin sen niin he kysyivät jos mä haluan sen mukaan autooni ja mä vastasin "ei kiitos". Ettekö hyvät ihmiset ymmärrä että se on lisävaruste??

    • Faktaa..

      " Ettekö hyvät ihmiset ymmärrä että se on lisävaruste??"
      Kyllä sinun olisi aika päivittää tietosi, sillä vuonna 2013 se tuli pakolliseksi, ja samana vuotena ESBtä tuli sellainen ettei sitä saa ois kytkettyä.

      • Anssi7267

        Toi ei pidä paikkaansa. Kyllä se on edelleen ihan lisävaruste ja sen saa pois kytkettyä jos autossa on se Start/Stop-mekanismi. Jos autossa on S&S niin siinä on aina se nappi josta saa sen kytkettyä pois. Volkkaritiguan on oikeassa.


    • Anssi7267

      No en nyt tiedä kun Volkkaritiguan väittää että hänellä on VW Tiguan vm.2011 jossa ei ole mitään Start/Stop-toimintoa. Ja minulla on vuoden 2011 Skoda Superb Combi (2.0 TDI DSG) eikä siinä ole Start/Stoppia myöskään. En oikein ymmärrä sinua. Olet varmaan paljon vanhempi kuin minä. Itse olen 47.

      • Imbivaaranbajis

        Olen varmaankin vanhempi kuin sinä ja ostanut uusia VW:tä tuon tuostakin.
        Ensimmäinen auto jossa oli minulla Golf vm.2011 jossa oli S/T toiminto.
        Kyseinen toiminto on täysin peestä. Tai sen pitäisi toimia justiin toisin päin että kun haluaa sen olevan päällä niin painaa napista eikä siten kun se nyt on.
        Kyseinen nappi ei ole ikinä ollut varustelistalla eikä lisävruste.
        Se on laitettu tehtaalla että ollaan muka saatu päästöjä pienemmäksi,verokikkailua moinen höpinä on.
        Päästöt ovat niissä autoissa laskettu kyseisen vekottimen perusteella.(konaiskönttinä muiden päästöjen kanssa)
        Niissä joissa sitä ei ole niin päästöissä ei ole otettu asiaa huomioon.
        Nykyäänhän tuo riesa on jo joka autossa.
        Vaikka ei sitä kyllä täällä susienmaassa tarvittaisi laisinkaan.
        Minä kyllä painan se aina pois päältä kun käynnistän VAGgineen.
        Ymmärrätpä tai et niin tilanne on sellainen miten sen kerroin.
        Kysy joltain merkkipajalta jos et usko.


      • Anssi7267
        Imbivaaranbajis kirjoitti:

        Olen varmaankin vanhempi kuin sinä ja ostanut uusia VW:tä tuon tuostakin.
        Ensimmäinen auto jossa oli minulla Golf vm.2011 jossa oli S/T toiminto.
        Kyseinen toiminto on täysin peestä. Tai sen pitäisi toimia justiin toisin päin että kun haluaa sen olevan päällä niin painaa napista eikä siten kun se nyt on.
        Kyseinen nappi ei ole ikinä ollut varustelistalla eikä lisävruste.
        Se on laitettu tehtaalla että ollaan muka saatu päästöjä pienemmäksi,verokikkailua moinen höpinä on.
        Päästöt ovat niissä autoissa laskettu kyseisen vekottimen perusteella.(konaiskönttinä muiden päästöjen kanssa)
        Niissä joissa sitä ei ole niin päästöissä ei ole otettu asiaa huomioon.
        Nykyäänhän tuo riesa on jo joka autossa.
        Vaikka ei sitä kyllä täällä susienmaassa tarvittaisi laisinkaan.
        Minä kyllä painan se aina pois päältä kun käynnistän VAGgineen.
        Ymmärrätpä tai et niin tilanne on sellainen miten sen kerroin.
        Kysy joltain merkkipajalta jos et usko.

        No mun Skodaa valmistaessa ei ole kai sitten otettu asiaa huomioon kun ei ole. Olen kuullut että Mersun Start/Stop toimii ihan päinvastoin. Mersu sammuu liikennevaloissa vain jos Mersukuski on laittanut sen toiminnan päälle.


      • Imbivaaranbajis
        Anssi7267 kirjoitti:

        No mun Skodaa valmistaessa ei ole kai sitten otettu asiaa huomioon kun ei ole. Olen kuullut että Mersun Start/Stop toimii ihan päinvastoin. Mersu sammuu liikennevaloissa vain jos Mersukuski on laittanut sen toiminnan päälle.

        Mielestäni MB:n ratkaisu on viisaampi joka tavallaan jättää asian kuljettajan hoidettavaksi.


      • Anssi7267
        Imbivaaranbajis kirjoitti:

        Mielestäni MB:n ratkaisu on viisaampi joka tavallaan jättää asian kuljettajan hoidettavaksi.

        Onko se sitten Mersulla lisävaruste vaan onko se vakiovaruste BlueTec-malleissa?


    • Ei sammu

      Jos on VW konsernin auoto, ja 13 napainen vetokoukun virtarasia, niin hyppylanka napojen 12 ja 13 väliin, niin ei sammu kuin avaimesta sammuttamalla.

      • Imbivaaran bajis

        Niin vaan herjaa peräkärryä näytössä.


      • Se pienempi paha
        Imbivaaran bajis kirjoitti:

        Niin vaan herjaa peräkärryä näytössä.

        Ei se pikku symbooli näytässä haittaa, ei ainakaan mua.


      • Anssi7267
        Se pienempi paha kirjoitti:

        Ei se pikku symbooli näytässä haittaa, ei ainakaan mua.

        Onko Mersun käyttämä Eco-Start Stop toiminto lisävaruste vai onko se vakio jossain BlueTec-malleissa?


    • ESP asr

      Mikä vaikutus perävaunu-nastojen yhdištämisellä on ajonvakautuksen toimintaan? Jos hyppylangoilla saa ajoneuvon kojetauluun syttymään perävaunu valon, niin oletettavasti ajonvakautuskin toimii oletuksella, että ajoneuvossa on perävaunu. Mielestäni startstop-toiminnosta on kokonaisuudessa enemmän haittaa kuin hyötyä osien kuluvuuden kannalta - päässee aiemmin vaihtelemaan osia.

    • Liian vaikeaa?

      "Mikä vaikutus perävaunu-nastojen yhdištämisellä on ajonvakautuksen toimintaan?" Tätä asiaa olen yrittänyt todella selvittää, mutta varmaa tietoa en ole saanut korjaamo pääliköitä, asentajilta ja katsastusmiehiltä, on liian vaikea selvitettävä.
      Kun takuuaika loppuu niin rakennan startstop-kytkimelle viivekytkimen joka vetää kytkimen automaattisesti päälle käynnistyksen jälkeen.

    • tahvolandia

      Hauska vekotin näillä pakkasilla, upeeta teknoslogiaa siperian rajalla??????????

      • Vagginemies

        Täysin perseestä koko S/S sydeemi.


    • start ja stop toimii

      Itse olen tutustunut nyt jonkin aikaa S/S systeemiin. Aliksi en edes huomannut koko systeemiä. Radio oli ajaessa päällä ja kun auto on muutenkin hiljainen, niin mistä sen tietää onko moottori käynnissä vai ei. Joku kyydissä olija huomautti asiasta ja niimpä sen sitten huomasin. Systeemi toimi vallan mainiosti. Valoista auto lähti valoista huomaamatta liikkeelle. Vissiin oli se moottorikin jossain välissä käynnistynyt. No, nyt talvella olen keskikonsolissa olevaa nappia painamalla kytkenyt sen pois päältä. On, hyvä vain, että ennen liikkeelle lähtöä pitää edes jotain tehdä. Nyhän autossa on automaattinen käsijarru ym stopit. En koe sitä rasitukseksi, olihan ennen käsijarrukin otettava pois päältä. Kyselin myyjältä, ettäv voiko sen kytkeä ohjelmallisesti esim toimimaan tytkimestä toisin päin. Ei voi ja syynä on nämä direktiivit ja valtion verojutut. Noin on saatu tuo käyttövoimavero pieneksin. Mielestäni on turha arvuutella systeemin vaikutusta polttoainesäästöihin. Byrokratia on laskenut, että se säästää ja sen mukaan määräytyvät verot. Ihmettelen kun jotkut moittivat S/S systeemiä jälkikäteen auton jo hankittuaan. Luulisi, että asiantunteva autonostaja selvittelee ja kyselee vähän etukäteen ja jos ominaisuus ei miellytä, niin jättää auton kauppaan. Ihme ruikuttajia.

    • mitätässänyt

      Ostaisin uuden auton mutta on tuo start stop paske. Onko jotain merkkejä missä ei ole? Daciako ainoa?

      • Anonyymi

        Kyllä se halvatun S&S on myös Dacioissa, ovat silleen sukua Renaultille - niin hyvässä kuin pahassa ;)


    • paskaa.laatua
    • Noppaliini

      Ainakin Volvoissa Start/Stop järjestelmän pois ottaminen napista poistaa myös käytöstä myös kaikki elektroniset turvajärjestelmät. Joten suositellaan pitämään Start/Stop järjestelmä päällä. Tietysti on mallikohtaisia eroja järjestelmissä.

    • Menovesi

      Minulla 2013 mallin Skoda Okctaviassa ei pystynyt kytkemään pois Sat/Sop toimintoa. Aina painettava nappia jokaisen käynnistyksen jälkeen sen pois kytkemiseksi. Asia korjaantui sillä, että kävin bittinikkarilla joka naputti toiminnon pois kokonaan, enää ei tarvii nappia painella, eikä katsastuksessa huomattu mitään.

    • uusipoloilija

      Jopas vaikuttaa olevan joillakin vaikeaa automaattisammutuksen kanssa. Laitan tähän nyt ohjeet, miten sen toiminnan saa estettyä, jottei Kihniön risteyksissä tarvitse sietää näitä kamalia moottorin sammumisia viideksi sekunniksi:
      Tullessasi risteykseen
      A. käsivalintaisella vaihteistolla: Pidä kytkin pohjassa.
      B. DSG-vaihteistolla: Kevennä jarrupolkimen painamista jo ennen kuin auto pysähtyy kokonaan.

      Joko helpotti?

    • faktaaKetonen

      Jos se poistetaan, niin autolle määrätään uusi autovero.

    • Startstop

      VW:SSÄ ( PASSAT B8 )S/S PAINIKKEEN SAA KÄÄNTEISEKSI SEURAAVASTI.PIDETÄÄN KO.PAINIKE POHJASSA KÄYNNISTYKSEN AIKANA JA VAPAUTETAAN MOOTORIN KÄYDESSÄ.

    • Menomiehet

      Kyllä Star/Stop lähtee pois VCDS ohjelmalla. Pitää vain olla henkilö joka pääsee syvemmälle VW tietokantaan eikä homma lopu ensimmäiseen pin koodiin. Motonetin tekijöiden homma tyssää juuri tähän ensimmäiseen koodiin. Omasta 2013 vuoden Skoda Octaviasta on poistettu tämä typeryys, eikä katsastusmies huomannut mitään. Tiedän kyllä henkilön joka osaa tämän homman mutta en voi näin jukisesti sitä sanoa.

    • Parempaaautoilua

      Start-stop on älyttömin toiminto! Missä ei ole mitään järkeä. Ei säästä yhtään polttoainetta mutta kuluttaa akkua, starttia, laturia ja moottorin jatkuva sammuttelu kuluttaa varmuudella konetta ja laakereita kun öljykalvo sammutuksissa huononeen.

      Reilu 55v uudehkon auton ostaja harmitteli kun lähtee kylille autolla niin auto sammuilee joka risteyksiin mihin vaan pysähtyy, kaupalle kun lähtee illalla niin.

      Asennettiin yksinkertainen moduuli reilu 20eur ebaystä johtojen väliin niin on aina pois päältä automaattisesti. Kuulemma auton käytettävyys parane huomattavasti eikä tarvitse harkita myyntiä enää.

      Tilasin 3kpl lisää ja asennan lisää muihin autoihin.

    • Anonyymi

      pitää ihan kysyä. onko autoissa todella tuo toiminto. itsellä sammuu melkein joka kerta risteyksessä ja tyhjäkäynti on pihalla hyvä, mutta ajossa sammuu aina risteykseen. akun merkkivalo syttyy ja moottori sammuu ym...... mittaritaulu on kuin joulukuusi.. mitään vikaa autossa ei mukamas ole.... onko syy tuon kosmisen start/stop toiminnon? alussa luulin että "hitto olenko autokoulussa vielä"""..

      niin pitkään pysyy moottori risteyksessä käynnissä kun auto lipuu vähän edes.

      • Anonyymi

        Laita Toyotasi nopeasti kiertoon jos se käyttäytyy noin.


    • Anonyymi

      Mun Fordissa on sellanen nappi josta tuon voi ottaa pois päältä, napin painamiseen kuluu 1 sekuntia, toimii joka kerta. Volkkareissa ei varmaan tälläisiä hienouksia ole koska ne on niin "ekologisia", että.

      Mun Fordissa on myös Race moodi, sitä kun painaa niin paukkua löytyy, kevyt kippo katoaa horisonttiin alta aikayksikön, on se hyvä!

      • Anonyymi

        Kyllä, Volkkarissa on tietenkin tuollainen nappi. Mutta samoin kuin Foordissa, sitä pitää painaa aina, kun on auton käynnistänyt.

        Ja R-moodi, etköhän nyt pikkasen liikaa suurentele sen vaikutusta. Toki sen avulla Foordillakin voi ajaa mutkaista tietä näkymättömiin hyvinkin pian.


    • Moikka

      Mulla 2016 T6 110 kW 4-motion ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen :)

      Toimii samalla tavalla kuin aiemmin mainitussa Passatissa.

      Pidä painettuna S/S-kytkintä, virrat päälle, starttaa ja sitten vapautat kytkimen.

      Nyt toimii kytkentä käänteisesti eli OF-asennossa oletuksena ja halutessa saa päälle kytkimestä :)

      Ei ongelmia minkään viranomaistahon tai pilkunviilaajien taholta :))

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe