Varokaa Soneran Sähköpostia

Jiveman

Minulta katkaistiin varoittamatta sähköpostiyhteys. Siinä meni tunnus ja sisältö kerta laakista. Ei kuulemma voida enää palauttaa sanottiin Soneran puhelinpalvelussa.
Varokaa siis Soneran kiinteään laajakaistaan liitettyä sähköpostipurkkia. Siinä asiakassuhde perustuu rahastukseen, ei hyvään ihmisläheiseen asiakkuuteen. Heti kun siirrät puhelinliittymän kilpailijalle, sinulta menee samassa yhteydessä sähköposti.

14

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Turha syyttää tuosta Soneraa, jos sähköposti on liittymään kuuluvana (puhelin-/laajakaistaliittymän) lisäpalveluna niin ilmanmuuta se poistuu kun liittymä irtisanotaan. Tuo pitäisi itsekin tajuta ja siirtää tärkeät viestit talteen ilmoittaa uusi osoite tarvittaviin paikoihin ENNEN kuin irtisanoo liittymän. Ihan samalla tavalla toimivat KAIKKI operaattorit jotka tarjoavat sähköpostin liittymän lisäpalveluna.

      Eriasia jos sinulla olisi ollut Soneralta ERIKSEEN tilattu ja erikseen maksettava sähköposti (jota ei taida Soneralta saada koska Soneran toimenkuvaan ei kuulu erikseen sähköpostipalveluiden tarjoaminen vaan ne ovat liittymien lisäpalveluita).

      Jos haluat pysyvän puhelin/nettiliittymistä riippumattoman sähköpostin niin hanki sellainen joltain sähköpostipalveluiden tarjoajalta.

    • ajattele vähän!

      ettet tosiaan tuota tajua! Itselläni oli monia vuosia Elisan sähköposti ja ADSL, mutta sitten muutin paikkakunnalle, jossa ei ollut Elisaa. Oli vain Sonera. Silloinpa otin sähköpostikseni gmailin. Nyt sähköpostia ei tarvitse vaihtaa vaikka muuttaisin minkä operaattorin alueelle tahansa. Ja minulle oli tosiaan ilman muuta, mistään kysymättä, selvää että Elisan sähköpostiosoite häviää samalla kuin Elisan ADSL!

      • Jiveman

        Tassa nyt nahdaan kuinka meidat on alistettu markkinavoimille. Soneran tapauksessa sahkopostitunnukset voidaan liittaa kolmannen henkilon laajakaistaliittyman alle. Jos tama henkilo irtisanoo sopimuksen, niin sahkoposti menee varoittamatta. Se EI OLE KORREKTIA!! Ensin tulisi lahettaa varoitus ja sitten vasta katkaista. Tama pitaisi olla itsestaan selvaa ja vastuullisen yritystoiminnan yksi kulmakivista ja kunnioitus asiakkaita kohtaan. Mina tein Soneran kanssa sopimuksen tunnuksieni siirtamiseksi kolmanannen osapuolen sopimuksen alle. Missaan vaiheessa ei sanottu Sonera taholta sopimusta tehdessani kuinka tulee kaymaan, jos tama kolmas osapuoli minun tietamatta irtisanoo omansa. Etta olen aiheesta kiukkuinen!!


      • Jiveman kirjoitti:

        Tassa nyt nahdaan kuinka meidat on alistettu markkinavoimille. Soneran tapauksessa sahkopostitunnukset voidaan liittaa kolmannen henkilon laajakaistaliittyman alle. Jos tama henkilo irtisanoo sopimuksen, niin sahkoposti menee varoittamatta. Se EI OLE KORREKTIA!! Ensin tulisi lahettaa varoitus ja sitten vasta katkaista. Tama pitaisi olla itsestaan selvaa ja vastuullisen yritystoiminnan yksi kulmakivista ja kunnioitus asiakkaita kohtaan. Mina tein Soneran kanssa sopimuksen tunnuksieni siirtamiseksi kolmanannen osapuolen sopimuksen alle. Missaan vaiheessa ei sanottu Sonera taholta sopimusta tehdessani kuinka tulee kaymaan, jos tama kolmas osapuoli minun tietamatta irtisanoo omansa. Etta olen aiheesta kiukkuinen!!

        Hyvinkin kypsää alkaa haukkumaan itsestäänselvyyksien selittäjää lampaaksi.

        Jos asia risoo, niin käynnistä kansalaisliike sähköpostiosoitteiden ja postilaatikoiden pysyvyydestä operaattorin vaihtuessakin, kuten kännykkänumeroiden laita on jo nyt.

        Itsehän sinä tässä se teuraslammas olit pannessasi sokeasti pääsi pölkylle luottamalla kolmannen osapuolen hyviin aikeisiin ja niiden pysyvyyteen.


      • oikeassa
        Kollimaattori kirjoitti:

        Hyvinkin kypsää alkaa haukkumaan itsestäänselvyyksien selittäjää lampaaksi.

        Jos asia risoo, niin käynnistä kansalaisliike sähköpostiosoitteiden ja postilaatikoiden pysyvyydestä operaattorin vaihtuessakin, kuten kännykkänumeroiden laita on jo nyt.

        Itsehän sinä tässä se teuraslammas olit pannessasi sokeasti pääsi pölkylle luottamalla kolmannen osapuolen hyviin aikeisiin ja niiden pysyvyyteen.

        Kyllä se maksaja on aina joka lopulta sen määrää miten toimitaan. Pikkuhiljaa huonosti toimiva menettää asiakkaansa toiselle. Hyvä kello kauas kuuluu huono vielä kauemmaksi


      • jokuvaan2011
        Kollimaattori kirjoitti:

        Hyvinkin kypsää alkaa haukkumaan itsestäänselvyyksien selittäjää lampaaksi.

        Jos asia risoo, niin käynnistä kansalaisliike sähköpostiosoitteiden ja postilaatikoiden pysyvyydestä operaattorin vaihtuessakin, kuten kännykkänumeroiden laita on jo nyt.

        Itsehän sinä tässä se teuraslammas olit pannessasi sokeasti pääsi pölkylle luottamalla kolmannen osapuolen hyviin aikeisiin ja niiden pysyvyyteen.

        Kollimaattori, true you say

        Operaattoria tässä tapauksessa ei oikein voi syyttää, jos sopimuksen tehnyt henkilö ei ilmoita että sopimus päättyy. Vähän kuulostaa siltä, että tässä puretaan kiukkua sopimuksen tehnyttä kohtaan :)
        Hän on kuitenkin todennäköisesti ollut se, joka on omassa laskussaan maksanut nyt poistetun sähköpostin ja tämä henkilö ollut vapaamatkustajana.

        Kyllä mäkin jättäisin ilmoittamatta, jos menis hermot vapaamatkustajaan :)


    • BeenThereDoneThat

      Oma domaini ja sähköpostipalvelimet, silloin ei tuollaisia yllätyksiä tule.

    • Hujattu?

      Puhelinmyyntin eläkeläisiin pitäisi olla kielletty!!! Varsinkin nämä 2 v. sopimuksia Sonera laijakaista.

    • Stroganov

      Ilmeisesti Soneran sähköpostiyhteyttä ei voi siirtää sellaisenaan Tele-Finlandin pakettiin vaikka jälkimmäinen Soneran tytäryhtiö?

      • Duunari61

        ei voi.


      • 2345678

        Minäkin olen luullut että Tele-Finland olisi Soneran tytäryhtiö, mutta ei kuulemma olekaan.
        Tele-Finlandilta sanottiin, että ei ole näin, vaikka käyttäväkin samaa verkkoa kun Sonera.


    • dddddddddddddddddddd

      Minulla on ollut vuodesta 1999 sekä laajakaista että puhelinoperaattorina Sonera,
      puolitoista vuotta sitten siirsin matkapuhelinliittymän muualle, mutta kyllä minulla silti tuo sähköposti jäi toimivaksi soneralle.
      Ei kai sähköposti ole riippuvainen siitä kelle kilpailuttaa matkapuhelinliittymän ?

      Aikaisemmin minulla oli yli 20 vuotta laajakaista ja sähköposti Ellisalla (joskin vain vuoden verran). sitten siirryin Soneralle.
      silti mulla on vieläkin Elisankin sähköposti, joskin se toimii vaan saapuvien postien osalta.

    • 3w456789

      minä siirsin puolitoista vuotta sitten soneralta matkapuhelinliittymäni toiselle operaattorille.
      soneran laajakaista ja sähköposti jäi.
      ja toimii.

      ei se matkapuhelimesta ole kiinni tuo sähköpostin toimivuus, vaan se on liitetty aina laajakaistaan.

      tai sitten en kyllä ymmärtänyt alkuunsakaan viestiäs.

      mulla jopa toimii vielä Elisankin sähköposti, vaikka en ole Elisan laajakaista asiakas ollut kun vuoden vuonna 1998-1999.

      ja pojallani toimii soneran vanhakin sähköposti uuden rinnalla, kun se muutettuaan omaan asuntoon avasi tietenkin uuden laajakaistaliittymän.
      silti vielä toimii sekin, mikä oli liittettynä tähän minun laajakaistaani.

      näillä vanhoilla sähköposteilla ei voi vaan tietenkään lähettää, mutta vastaanotto toimii.

      • 3w456789

        oho:)
        sattumalta sama kun edeltävällä kirjoittajalla.
        voiko olla tottakaan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe