TÖYKEÄ HAMMASLÄÄKÄRI KUNNALLINEN

paalussa

1. Akuutti käynti, jolloin hammas jouduttiin poistamaan. Hammaslääkäri kyseli mistäpäin on muuttanut paikkakunnalle. Vastaus kaupungin lähiöstä ei miellyttänyt lääkäriä.
Hammaslääkäri totesi että ” SIELTÄHÄN LÄHDETÄÄN YLEENSÄ RUUMISPUSSISSA” ja nauroi.
Jo toimenpide itsessään oli äkillinen ja shokeeraava. Itkien kotiin…
2. käynti Keskustelussa kävi ilmi että on pieni vauva. Lääkäri sanoi: ” EI VAAN SATTUNUT OLEMAAN SINUN MIEHESI RIEHUMASSA RAVINTOLASSA. LEHDESSÄ OLI JUTTU, ETTÄ JOKU PIENEN VAUVAN ISÄ OLI RIEHUNUT RAVINTOLASSA”Ja taas itkien kotiin
3. kerralla paikka rikkoutunut, oli potilaalle epävarmaa onko väliaikainen paikka.
Lääkäri sanoi rikkoutuneesta paikasta ärtyneeseen sävyyn: ”Kyllä kaikki vähänkin hammaslääketiedettä opiskelleet tietävät väliaikaisen ja lopullisen paikan eron, sen näkee heti.”Puudutuksesta oli epävarmuutta.
Lääkäri ärähti: ”KYLLÄ TAI EI, EHKÄ VAIHTOEHTOA EI OLE. OLEN MIES JA EN YMMÄRRÄ TUOLLAISTA”
Mainittaessa imetyksestä ja vaikuttaako toimenpide estettä siihen. Lääkäri ärähti: ” EI TÄMÄ MITÄÄN YDINJÄTETTÄ OLE, RUUASTA SAAT PAHEMPAA”
Toimenpiteen jälkeen käski potilasta puremaan hampaita yhteen ja kyseli miten hampaat osuvat toisiinsa. Potilaan ollessa epävarma, pitkän suun aukipitämisen takia.
Hammaslääkäri ärtyneenä tokaisi: ”Kyllä se pitäisi tuntea, ei sitä puudutetta niin paljoa käytetty” Hammaslääkäri paikkauksen onnistumisesta ”Matti Nykäsen sanoin fifty sixty”.
Potilas ei uskalla kysyä mitään, koska pelkää vastauksen olevan loukkaava. Taas itkien kotiin.
Kotona: Vaimo saapui itkien kotiin, jossa taapero ja parinkuukauden ikäinen lapsi.
Kyselin mitä tapahtui. Vaimo sai sanotuksi ettei voi enää imettää, koska on ydinjätettä laitettu!
Vaimo sanoi ettei halua nähdä sitä lääkäriä, enää ikinä.

Mitäs tehdä ?

44

3639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paalussa

JATKOA
      Soitin hammashoitolaan ja tiedustelin kellä lääkärillä vaimo kävi. Vastattiin että x:llä. Selitin tilanteen ja kysyin mitä tehdä koska kohta olisi työhön lähtö edessä ja kotona kyseinen tilanne… Sanottiin että voisin tulla tapaamaan tätä lääkäriä. ”mitä minä siellä tekisin, löisinkö kenties häntä”. Sanoin, etten voi tulla, koska olen menossa töihin, ja kotona itkevä vaimo ja lapset. Yhdistivät sitten sille lääkärille.
      Esittelin itseni, kysyin että mitä tapahtui. ”Ei mitään, miten niin” vastattiin. Sanoin ” Mitäs ne puheet YDINJÄTTEESTÄ” Yritti sanoa jotain ai jaa sukkelaa, jolloin totesin että ” OLET VARMAAN TERVEYDEN ALAN AMMATTILANNEN JA OSAAT KYLLÄ MOLLATA POTILASTA JUURI OIKEALLA TAVALLA KAIKEN AMMATTITAIDON JA ETIIKAN SÄÄNTÖJEN MUKAAN, JA NYT ONNISTUIT SIINÄ YLI ODOTUSTEN, TODELLA HYVIN. ONNITTELUT SIITÄ. Kysyin mitä tehdä, koska kohta olisi työhön lähtö edessä ja kotona itkevä vaimo joka ei uskalla imettää ja kaksi pientä lasta, ”EN MÄ VAAN TIIÄ” oli vastaus. Meni hermo ja sanoin että jos hän vajoaa luolamiehen tasolle, niin silloinhan minäkin voin tehdä niin ja vaikka vetää häntä töpseliin. Korostin että on herkkä aihe kyseessä. Itsellä töihin lähtö ja perhe pitäisi jättää yksin kotiin. Ei ollut edes pahoillaan koko keskustelun aikana. Soitin heti esimiehelle.
      Esittelin itseni ja kerroin mitä oli tapahtunut. Hän alkoi heti puolustella lääkäriä.Kerroin myös näistä aikaisemmista puheista.
      Esimies sanoi tietävänsä että Hammaslääkärillä on ”HEVOSTELEVA TAPA” Sanoi lääkärin tapojen olevan hyvin hänen tiedossaan. Esimies sanoi olevansa pahoillaan asiasta
      Totesin että lopputulos on se että saa paskaa palvelua ja siitä vielä joutuu maksamaan. Esimies sanoi ”Mutta vain toimenpiteistä maksetaan, perustuu pykälään se ja se ja momenttiin se ja se”. Palvelusta ei tarvitse maksaa. Totesin ettei hän ymmärrä ydinasiaa eli asiakaspalvelun osuutta.
      Esimies ilmoitti että yksityisillä voi käydä, siitähän saa sen kelakorvauksenkin.
      Kyselin seurauksista lääkärille, sanoi että keskustelee lääkärin kanssa.
      Pyysin lupaa edes lyödä tätä hammaslääkäriä. Ei antanut lupaa. Ilmoitin hänellekin että työhön lähtö on käsillä ja kotona itkevä puoliso jäämässä lasten kanssa keskenään.
      Seuraavaksi Poliisi otti yhteyttä epäilystä laittomasta uhkauksesta Hammaslääkärille.
      Soitin Esimiehelle ja kysyin valitusohjetta hammaslääkäristä.Hankala oli saada ohjetta häneltä.
      Vaimo kävi poliisilla ja teki rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.
      Kuulustelussa poliisi sanoi että ”Hammaslääkäri on pahoillaan ja kysynyt miksi potilas oli tullut hänen luokseen”.
      Hammaslääkäri oli antanut ymmärtää että haluaisi sovitella asian. Ilmoitimme myös halukkuuden sovitteluun. Myöhemmin Hammaslääkäri ilmoitti, ettei halua sopia vaan haluaa katsoa loppuun asti. Ilmeisesti koska oli saanut tietää potilasasiamiehelle tehdystä muistiosta.
      Olen itse toiminut esim. auton varaosamyyjänä. Jos varaosamyynnissä tai huoltoneuvojana käyttäisi tällaista kieltä, olisi entinen alan ammattilainen.
      Käynti hammaslääkärissä on mielestäni paljon henkilökohtaisempi tilanteena ja tapahtumana, vaan siellä ilmeisesti tällainen käytös on sallittavaa.
      Itse kiistin laittoman uhkauksen. Kärpäsestä on siis kasvanut härkänen. Jos vaikka oikeusoppineilta saisi ohjeistusta asiaan.

• Hammaskivi

Olen myöskin saanut kunnalliselta hammaslääkäriltä huonoa kohtelua: Alentuvaa, epäkohteliasta ja jotenkin syyllistävää, kun hampaat eivät ole loistokunnossa! :D
        Paradoksaalista, sillä heiltähän loppuisi työt ja asiakkaat, jos kaikilla olisi virheettömät hampaat!

Yksityisillä käydessäni kohtelu on ollut aina asiallista, ystävällistä ja kohteliasta.

Valitettavasti en osaa antaa ketjun aloittaneelle mitään oikeudellisia neuvoja.
        Myötätuntoa kuitenkin voin antaa : )

• the_road
        Hammaskivi kirjoitti:

Olen myöskin saanut kunnalliselta hammaslääkäriltä huonoa kohtelua: Alentuvaa, epäkohteliasta ja jotenkin syyllistävää, kun hampaat eivät ole loistokunnossa! :D
        Paradoksaalista, sillä heiltähän loppuisi työt ja asiakkaat, jos kaikilla olisi virheettömät hampaat!

Yksityisillä käydessäni kohtelu on ollut aina asiallista, ystävällistä ja kohteliasta.

" Yksityisillä käydessäni kohtelu on ollut aina asiallista, ystävällistä ja kohteliasta. "

Sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri yksityisten osalta. Kyllä sielläkin on sellaisia, jotka osaa olla todella epäasiallisia. Minulla on samoja kokemuksia yksityisistä ja myös kunnallisista.

Epäasiallisesta kohtelusta voi valittaa potilasasiamiehelle, tehdä muistutuksen ao. yksikön johtavan hammaslääkärin lisäksi myös kunnan terveystoimen johtajalle. Kantelun voi tehdä Aluehallintovirastolle (AVI). Potilasasiamies voi auttaa muistutuksen ja kantelun tekemisessä tai ne voi tehdä itse vapaamuotoisesti tai täyttämällä valmis lomake (AVI.n nettisivuilta). Eri asia on sitten, että onko näistä mitään apua käytännössä. AVI antaa asiasta kirjallisen päätöksen, mutta eipä juuri sen kummempaa.

Enemmän siitä olisi apua jos jostain löytyisi nyt hammaslääkäri, joka osaa käyttäytyä ja pystyisi vielä korjaamaan edellisen hammaslääkärin tökeröllä käytöksellään aiheuttamat vahingot. Nyt ne on vielä "helposti" korjattavissa, mutta jos tästä nyt tulee pitkä tauko ilman hammaslääkäriä, kuten voi helposti käydä, niin aina vaan hankalammaksi menee. Vuodet kun kuluu, niin entistä vaikeampi on päästä uudestaan alkuun, vaikka silloin olisi kuinka "fiksu" lääkäri vastassa. Vähän sama juttu, kuin jos putoaa hevosen selästä, niin heti pitäisi kiivetä takaisin satulaan.

the_road kirjoitti:

" Yksityisillä käydessäni kohtelu on ollut aina asiallista, ystävällistä ja kohteliasta. "

Sinulla on vaan käynyt hyvä tuuri yksityisten osalta. Kyllä sielläkin on sellaisia, jotka osaa olla todella epäasiallisia. Minulla on samoja kokemuksia yksityisistä ja myös kunnallisista.

Epäasiallisesta kohtelusta voi valittaa potilasasiamiehelle, tehdä muistutuksen ao. yksikön johtavan hammaslääkärin lisäksi myös kunnan terveystoimen johtajalle. Kantelun voi tehdä Aluehallintovirastolle (AVI). Potilasasiamies voi auttaa muistutuksen ja kantelun tekemisessä tai ne voi tehdä itse vapaamuotoisesti tai täyttämällä valmis lomake (AVI.n nettisivuilta). Eri asia on sitten, että onko näistä mitään apua käytännössä. AVI antaa asiasta kirjallisen päätöksen, mutta eipä juuri sen kummempaa.

Enemmän siitä olisi apua jos jostain löytyisi nyt hammaslääkäri, joka osaa käyttäytyä ja pystyisi vielä korjaamaan edellisen hammaslääkärin tökeröllä käytöksellään aiheuttamat vahingot. Nyt ne on vielä "helposti" korjattavissa, mutta jos tästä nyt tulee pitkä tauko ilman hammaslääkäriä, kuten voi helposti käydä, niin aina vaan hankalammaksi menee. Vuodet kun kuluu, niin entistä vaikeampi on päästä uudestaan alkuun, vaikka silloin olisi kuinka "fiksu" lääkäri vastassa. Vähän sama juttu, kuin jos putoaa hevosen selästä, niin heti pitäisi kiivetä takaisin satulaan.

Olen yksityiseltä saanut töykeää kohtelua, kunnallisella puolella ovat olleet mukavia. Kerran lähdin yksityiseltä, yhden hampaan paikkausesta veri vaan valui suusta, en tiedä mitä teki ja miksi mutta verenvuodon sain vasta kotona loppumaan, matkaan meni n. 20 minuuttia. Ikenet olivat hellänä pitkään, kysyin että mitä tuossa tapahtui, kun paikkaamisen jälkeen piti alkaa poraamaan jotain "suojaa" pois, sanoi ettei mitään....

• En otata pois

En koskaan vähättele ihmisten kokemuksia, mutta samaan hengenvetoon sanon, että kaksi eri ihmistä voi kokea samat sanat täysin päinvastaisella tavalla. Henkilökohtaisia kokemuksia ei pitäisi yleistää. Jos yksi kunnallinen"persoonallisuus" toimii niin, että joku kokee sen loukkaavana, se ei tee muista julkisen alan ammattilaisia samalla muotilla valetuiksi. Olen parin viime viikon aikana saanut maakunnalliselta hammaslääkäriltä huippuluokan hoitoa. Siitä on jatkokertomus ketjussa "Särky alkoi yöllä".

• twelve
        ****** kirjoitti:

Olen yksityiseltä saanut töykeää kohtelua, kunnallisella puolella ovat olleet mukavia. Kerran lähdin yksityiseltä, yhden hampaan paikkausesta veri vaan valui suusta, en tiedä mitä teki ja miksi mutta verenvuodon sain vasta kotona loppumaan, matkaan meni n. 20 minuuttia. Ikenet olivat hellänä pitkään, kysyin että mitä tuossa tapahtui, kun paikkaamisen jälkeen piti alkaa poraamaan jotain "suojaa" pois, sanoi ettei mitään....

Tuo mainitsemasi "suoja" on todennäköisesti hampaan ympärille asetettava metallinen muotti, jota tarvitaan hampaan paikkauksessa. Joskus muotti voi jäädä tiukkaankin ja joudutaan poralla ottamaan pois - tällöin siis porataan vain ja ainoastaan tuota muottia, ei ikeniä tai hammasta.

Verenvuoto tällaisen paikkaustoiminnon jälkeen on normaalia, koska ien on joutunut aika koville tuon muotin alla. Se on normaalia ja paranee muutamassa päivässä. Toki hammalääkärin olisi pitänyt se kertoa.

• sh

Vaimosi on tainnut jo alun alkaen olla tosi pahoin masentunut, jos tollaisesta itku tulee. Kannattaisi varmaan etsiä jotain terapiaa. Masentuneet ihmiset ovat herkkiä loukkaantumaan.

• oletko sä tosissasi?

Yhtä pimeitä taidatte olla kumpikin. Ja se hammaslääkäri on vain moukka, joka kuvittelee omaavansa erinomaisen huumorintajun. Niitä piisaa.

• näillä_mennään
        Hammaskivi kirjoitti:

Oletko huomannut että monet hammaslääkärit ovat nykyään sekä julkisella että yksityisellä puolella töissä, siis osa-aikaisesti molemmissa.

• totallyid

Onhan näitä.. Eräs julkisen puolen hammaslääkäri veti armottomat herneet nenään, kun pyysin toista arviota tarvitseeko hammas oikeasti poistaa, sillä viikkoa aikaisemmin sain yksityisellä palautetta, että juurihoidolla pystyy pelastamaan. Toinen hammaslääkäri tuli ja totes että pieni mahollisuus, että juurihoito auttaa. "Oma" hammaslääkäri alkoi vänkäämään ja oli tyyliin vetämässä hammasta pois, vaikka sanoin että otetaan se juurihoito vaikka maksaakin. No hoidatin hampaan yksityisellä, eikä sitä tarvinnut poistaa..

Sama hammaslääkäri myös totesi käynnin aikana että "näköjään vedät paljon viinaa ja tupakkaa." En polta ja viinaakin juon harvakseltaan.

• kiirana

Tuo kommenttisi hammalääkäristä, joka oli todennut sinun juovan viinaa ja käyttävän tupakkaa muistutti minua omasta lääkärikäynnistäni. Tosin hän oli peruslääkäri, ei hammaspuolen ihmisiä.

Menin kuumeisena ja korvakipuisena lääkärille ja hän kurkkasi kurkkuuni. Minulla on suuret nielurisat (ikinä ei kuitenkaan angiinaa, joten eivät ole leikanneet) johon lääkäri totesi: "kuorsaat varmaan kovaa". Sanoin, että en ja yritin selittää omaa oloani ja kysellä lääkkeistä jne - mitä tekee lääkäri? Lähtee huoneesta sanaa sanomatta! Siinä sitten istuin pöllämystyneenä ja ihmetellen, että tuleekohan se ukko vielä takaisin vai ei.

No tulihan se ja länttäsi reseptin ja sairaslomalapun kouraan - en halua enää ikinä mennä sille ukolle.

• fcghvb

Itse en olisi ollut moksiskaan moisista kommenteista, joten taitaa tosiaaan olla subjektiivista hammaslääkärin hyvyys. Yleensä asiat selviävät helpoimmin, jos sanoo itse mahdollisimaan varhaisessa vaiheessa ettei kestä tuollaista huumoria/sananparsia/tapaa.

• paalussa yhä

Tuli postia syyttäjältä: Hammaslääkäriä ei syytetä, on syyttäjän mukaan vain lennokasta kiellenkäyttöa, ei rikosta. Itselle syyte: asiat huomioon ottaen hammaslääkärillä syytä pelätä henkeä ja terveyttä. Todistajat puhelunluonteesta ja muusta...
        Vaatimukset rangaistus ja myöhemmin esitettävät korvaukset.

Laittaa pientä ihmistä vihaksi...
        Mielestäni: Tuomari ei voi niin montaa kymmentä vuotta vankilaa laittaa ja sataa tuhatta korvauksia maksattaa ynnä tuhansia sakkoa antaa. Että ymmärtäisin tehneeni tätä suurta rikosta. Edes teloituskomppania ei saa minua ymmärtämään rikokseni vakavuutta. Hädissäni soitin ja kysyin mitä tehdä, vastaukset ja asenne olisi vaan pitänyt kestää ja kukkia lähettää kiitokseksi.

• Kannustava_nainen++
        paalussa yhä kirjoitti:

Tuli postia syyttäjältä: Hammaslääkäriä ei syytetä, on syyttäjän mukaan vain lennokasta kiellenkäyttöa, ei rikosta. Itselle syyte: asiat huomioon ottaen hammaslääkärillä syytä pelätä henkeä ja terveyttä. Todistajat puhelunluonteesta ja muusta...
        Vaatimukset rangaistus ja myöhemmin esitettävät korvaukset.

Laittaa pientä ihmistä vihaksi...
        Mielestäni: Tuomari ei voi niin montaa kymmentä vuotta vankilaa laittaa ja sataa tuhatta korvauksia maksattaa ynnä tuhansia sakkoa antaa. Että ymmärtäisin tehneeni tätä suurta rikosta. Edes teloituskomppania ei saa minua ymmärtämään rikokseni vakavuutta. Hädissäni soitin ja kysyin mitä tehdä, vastaukset ja asenne olisi vaan pitänyt kestää ja kukkia lähettää kiitokseksi.

Aloittajalle: PRINTTAA tämä viestiketju, ja lähetä se syyttäjälle ja ihan vaikka vittuillakseen ko. hammaslääkärin esimiehelle. Minä ainakin tekisin niin.

Laita nyt jätkä kova kovaa vasten, ei tuollaiset naisen/vaimon itkettäjä-sadisti-miehet muuten opi, olivatpa missä tahansa hammaslääkärin tehtävissä.

• ihmeissäni

No, jo on. Kyllä kaikesta turhasta valitetaankin! Itse juuri päivystysaikaa varattuani eivät millään olisi halunneet antaa. Toisilla sentään vaivan korjasivat. Olisit edes kiitollinen! Hävytön!

• Kummallista porukkaa

Toivottavasti aloitusviestin pelästynyt äiti ei lukenut viestiäsi. Olisi taas uusi syy itkuun kun täälläkin haukutaan hävyttömäksi ja vaaditaan kiitollisuutta hammaslääkärin törkeistä puheista. Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat.

• paalussa taas
        Kummallista porukkaa kirjoitti:

Toivottavasti aloitusviestin pelästynyt äiti ei lukenut viestiäsi. Olisi taas uusi syy itkuun kun täälläkin haukutaan hävyttömäksi ja vaaditaan kiitollisuutta hammaslääkärin törkeistä puheista. Miettisit vähän ennen kuin kirjoitat.

Hammaslääkäri osasi oikeudessa esiintyä edukseen, oli sellainen "vaimonhakkaaja" look päällä. Selitteli että on käyttänyt luotiliivejä koko ajan, että saa muutaman sekunnin aikaa toimia hyökkäykksen sattuessa ja sormi koko ajan napilla josta saa poliisit ja vartiat paikalle. Tutkii parkkipaikat ja tienvarret etten hyökkää... Oli muuten erittäin valikoiva muisti. Ja väitti että oli yrittänyt sopua tehdä monesti, mikää ei auta. Vaan itse perui sovittelun "halusi katsoa asian loppuun asti" Ei esittänyt mitään sopua koko aikana. Kehui olevansa moninkertainen rauhanturvaaja.
        Oli kuullut että poliisi tuntee minut lapsuudesta saakka, ja sen takia olen ongelmallinen ja vaarallinen (poliisi asuu samassa lähiössä, siksi tuntee. Positiivisessa mielessä, kun kysyin asiaa) Kertoi että olen "masinoinut" häntä vastaan kampanjan. Tehty muistutus potilasasiamiehelle. Ei ole saanut yötäkään nukuttua ilman lääkeapua. Jestas että osasi esiintyä ja puhua p####a...
        Päätös tulee myöhemmin...

Mielestäni jokainen suomalainen mies ärsyyntyy kun perheen kautta oikein sitä yrittää loukata ja ärsyttää... Nimeä en uskalla laittaa tänne...

• En usko koko tekstiä
        Kummallista porukkaa kirjoitti:

Eihän niiden puheiden paikkansapitävyydestä edes ole takeita, kyllä ihmiset osaavat valehdella täälläkin saadakseen empatiaa, jos syyttäjä ja tuomari ei sitä anna.

• En usko tuota

Tuo teksti tuskin pitää paikkaansa. Kannattaiskohan katsoa peiliin, jos siellä näkyisi mistä päästä teksti on lähtöisin.

• Mietipä vähän

Miksi ei pitäisi? Jos vaimo tulee itkuisena kotiin eikä enää ikinä halua mennä kyseiselle hammaslääkärille, olisitko sinä vaan silitellyt vaimon päätä ja sanonut että joo ei sitten mennä. Jotkut ihmiset haluavat puolustaa oikeuksiaan ja ajaa asian vaikka oikeuteen saakka ettei seuraava asiakas joudu samanlaisen kohtelun kohteeksi. Hyvä että joku jaksaa ja viitsii. Eiköhän tuollainen hammaslääkäri mieti tämän episodin jälkeen kaksi kertaa ennen kuin sanoo jotain "muka hauskaa".

• polin hoitaja

Tässä nähdään Suomeen säästöjen tulos; psyyken potilaat kaduille. Polilla näemme tätä koko ajan; ihminen tulee polille, saa avun ja kohta tulee itse tai omainen uhkaamaan tappamisella ja ties millä. Väitteet on todella hurjia.
      Hoito on saatu hyvin mutta sillähän ei ole väliä. Takerrutaan siihen että mitäs sinä siinä tikkiä laittaessasi oikein sanoit? Tapetaan tai hakataan lääkärit ja hoitajat niin saadaan oman psyyke kuntoon! Näinkö se toimii?
      Tässäkin jutussa saadaan varmaan eri kuva kun luetaan vastapuolen vastine, kuulustelupöytäkirjat ja varsinkin oikeudenkäynnin tuomion perustelut? Taitaa homma ollakin ihan eri tavalla kuin tämä "älyllisesti haasteellinen" tässä kertoo? Menit varmaan tappamisella polille uhkaamaan kun on todistajiakin? Suomessa on hankala saada mitään tuomiota ilman kunnon todisteita, nimimerkillä nähty on. Täällä kirjoittelet nimettömänä ja solvaat uhkaamaasi terveydenhoidon ammattilaista joka varmaankin teki parhaansa auttaakseen vaimoasi (menihän vaimosi sinne vapaaehtoisesti montakin kertaa, miksi muuten?). Joutuu vielä sinua pelkäämään ja katsomaan olkansa yli aina kun töistään lähtee. Etkö todellakaan näe mitään ongelmaa omassa toiminnassasi? Potilasvahingoille on valitus- ja korvaustiet, psyykkisesti haasteelliselle ilmeisesti mikään ei riitä. Niinhän se vain on, yritä siinä sitten tehdä työsi. Jos olet hiljaa niin valitetaan ettei se hoitaja puhunut ja selittänyt mitään. Niin tai näin niin kaltaisesi ihminen ei liene kosskaan tyytyväinen. Aina löytyy valituksen ja uhkailun aihe, täällä uliset kun joudut vastuuseen. Tosimiehen toimintaa!!!!

• Hyvä asenne

Hei POLIN HOITAJA. Saat omasta mielestäsi sanoa mitä vaan potilaalle, hyvä asenne. No olethan ylempi kuin siivoojat ja kaupan myyjät yms... He eivät saa sanoa mitään ikävää, ilman seuraamuksia. Portsarit ja vartiat saavat sanoa mitä sylki suuhun tuo, polilla ollaan siis samalla asenteella töissä?

• hyvä homma

Hammaslääkäriksi hakeutuvat ne, jotka eivät lääkikseen pääse.

• paalussa

Oli kiljoitus virlhe ;-)
      Tuli sitten tuomio, luettavissa päivän lehdessä. Hammaslääkäri oli oikeudessa pukeutunut hihattomaan paitaan ja verkkareihin. Hammaslääkäri ei ole pystynyt nukkumaan yhtään yötä 3 kuukauteen ilman nappeja ( potilasturvallisuus). Hammaslääkäri kertoi häkeltyneensä puhelusta, eikä muistanut mitä puhelussa sanottiin. Todistaja esimies ei muistanut sanamuotoja. Oli erittäin järkyttynyt, koska olin puhunut normaali äänellä, huutamatta. Loppu lauselma:
      Molemmat ovat joka tapauksessa ymmärtäneet ja mieltäneet sanomiseni siten, että tarkoituksena on ollut kohdistaa väkivaltaa hammaslääkäriin. tuomitaan sakkoon. eli jos olisin puhunut vaikka auringonpaisteesta, olisin syyllistynyt auringolla polttamisella uhkailuun ? Suomi on oikeusvaltio ja toiset ovat tasaarvoisempia kuin toiset.
      Jos joku oikeusoppinut kertoisi ruohonjuuri tasolla selityksen.

• 262626

Ikävää, että vaimosi ei saanut henkistä tilaansa ymmärtävää hammaslääkäriä.
      Mutta:
      "Pyysin lupaa edes lyödä tätä hammaslääkäriä."
      Itse toit väkivallan keskusteluun. Sillä vihjailulla on aika usein seurauksensa.
      Toivottavasti saatte tilanteen tasapainoon, tsemppiä! :)

• kink.

Minusta tässä on nyt otettu hammaslääkärin huumori liian tosissaan. Minusta nuo olivat hauskoja kommentteja, vaikken hammaslääketieteen linsensiaatti olekaan.

• järkeä tarvitaan

Huumori ei aina ole huumoria kuulijan mielestä. Lääkärillä pitäisi olla järkeä ja ymmärtää ettei kaikki ymmärrä "mukahuumoria". Tässä tilanteessa lääkäri on ampunut kovilla puolustaakseen työpaikkaansa. Jos olisi hävinnyt oikeudenkäynnin, olisi mahdollisesti työtön.

• paalussa

Ajattelin juuri näin itsekkin, olisi varmaan mennyt työpaikka. Sopivat keskenään sen,
      miten ymmärretään ja mielletään asiat sopiviksi.

Teksiä on tuomiolauselmasta:
      Hammaslääkäri kertoi häkeltyneensä puhelusta, eikä muistanut mitä puhelussa sanottiin.
      Todistaja ei muistanut sanamuotoja. Oli erittäin järkyttynyt, koska syytetty oli puhunut normaali äänellä.
      Syytetty kiisti syytteen.

Loppu lauselma:
      Molemmat ovat joka tapauksessa ymmärtäneet ja mieltäneet sanomiset siten,
      että tarkoituksena on ollut kohdistaa väkivaltaa hammaslääkäriin. tuomitaan sakkoon.
      Vieläkin hän joutuu käyttämään lääkettä nukkuakseen. Hän on vastaajan uhkausten vuoksi jopa
      ostanut luotiliivit. Nämä seikat osoittavat, että hammaslääkäri on pelännyt vastaajan toteuttavan
      uhkauksensa ja pahoinpitelevän hänet. Hänellä on ollut perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen
      turvallisuutensa olevan vakavassa vaarassa. Näillä perusteilla vastaaja on syyllistynyt syytteen
      mukaiseen rikokseen. Eli jos olisi puhunut vaikka auringonpaisteesta, olisi syyllistynyt auringolla
      polttamisella uhkailuun ? Suomen oikeus on siitä erikoista, että jos liioittelee riittävästi,
      silloin uskotaan vaikka "muistaisi väärin" ja puhuisi sitä totena. Eli kun sanoo ostaneensa
      luotiliivit ja syövänsä päivittäin nappeja, uskotaan sukkana kaikkimitä sanoo...
      Vaikka kuulustelupöytäkirjassa oli ristiriitaisuuksia, se ei kiinnostanut.

Jos olisi ostanut panssarivaunun, olisi ollut vieläkin uskottavampi...
      Vaikka kuulustelupöytäkirjassa oli ristiriitaisuuksia, se ei kiinnostanut.
      Kertoi että olisi yrittänyt kaikkea sopiakseen asian. Ei tehnyt mitään asian eteen.
      Asia oli menossa sovitteluun, Kaikkine puheineen. Hammaslääkäri perui sen. Oli ilmoittanut sovittelutoimistoon:
      Että haluaa katsoa asian loppuun asti.
      Itse opin sen tässä, että tiedän miten toimia vastaavassa tilanteessa.
      Jos joskus sattuisi tulemaan eteen. Kuitenkin muistan kaiken, mitään unohtamatta tai siihen
      mitään lisäämättä. En edes valehdellut oikeudessa.
      Olin ehkä tyhmä ja uskoin totuuden riittävän.
      Vaan uskon että paha saa vielä palkkansa, hyvä samaten.

• Mietipä vähän!

Tällaistahan se on. Nykyisin on opittu että väkivallan käyttö ja/tai sillä uhkaaminen on aivan normaalia. Ehkä siihen on vaikuttanut se että videopeleissä kuollut kohde pomppaa hetken kuluttua taas entistä ehompana pystyyn. Moni raakaakin väkivaltaa käyttänyt nuori ei ole ymmärtänyt että väkivallan kohde voikin kuolla. Moni kuljettaa puukkoa, nyrkkirautaa tai jotain muuta poliisin aseeksi luokittelemaa esinettä mukanaan ihan itsepuolustuksen vuoksi. Ainakin itse otan todesta väkivallalla uhkaamisenkin, vaikka jonkun mielestä se on vaan läpän heittoa. Jos minua oltaisiin työssäni tuolla tavalla uhattu tappamisella tai edes väkivallalla, olisin toiminut aivan samoin. Olen kuitenkin sen verran sovinnollinen ihminen että olisin lähtenyt sovitteluun ja jos vielä sielläkin vastapuoli uhittelisi, oikeudenkäynti olisi ollut minustakin selvä asia.

Näin jälkikäteen voi selitellä että enhän minä nyt mitenkään tosissani ollut, mutta kyllä minuakin olisi pelottanut jos joku uhkaisi minua tappamisella arkipäiväisellä äänenpainolla, aivan kuin se olisi jokapäiväistä. Enhän voisi tietää onko se todellakin vastapuolelle tavanomaista. Eiköhän oikeus ole punninnut asiat tässä tapauksessa aivan oikein ja rangaistus annettu syystä. Eihän ihmisiä saa uhkailla tuosta vaan ilman seurauksia, vaikka syy olisi mikä.

• Paaluun vaan

Kun lukee tämän viestiketjun läpi niin monet kommenteista taitavat olla nimimerkin "paalussa" itse kirjoittamia kirjoitusvirheineen kaikkineen. On paalussa olijan mieli todella kieroutunut, asiaa ei ole nimeksikään mutta omat uhkailut ohitetaan olankohautuksella. Vastapuolenhan ei edes väitetä uhkailleen. Sairaan mielen tuotoksia koko juttu, sen ymmärtää jokainen näiden juttujen lukija. Uhrin asema ei ole hääppöinen vaikka uhkailija joutuikin tuomituksi.

• Näinhän se on

"Uhrin asema ei ole hääppöinen vaikka uhkailija joutuikin tuomituksi."

Tässäkin tapauksessa tuomittiin vain sakkoon ja hammaslääkäri joutuu pelkäämään loppuelämänsä tuleeko kyseinen henkilö joskus kadulla vastaan ja vähintään vetää turpaan, vakavamminkin voi käydä koska on esitetty tappouhkauksia. Sen takia moni ei uskalla vetää uhkaajaansa oikeuteen vaan kärsii nahoissaan koska pelkää kostoa. Koskaan ei voi tietää oliko uhkaus totta vaiko pelkkää puhetta.

• uhria ollut itsekkin

Lueskelin ajatuksella kaiken tekstin aiheesta, myös muualta. Ei tuo hammaslääkärikään syytön liene tapahtumiin. Naisen itkettäjästä on lyhyt kynnys naisen hakkaajaan, kokemusta on. Ei liene lääkärillä ensimmäinen kerta, kun on ongelmiin joutunut puheistaan. Voi olla hyväksi vilkuilla olkansa yli usein, ettei pääse unohtumaan pahat teot. Molemmat voisivat korjata käytöstään. Unohtaa ei pidä sitä, mistä asia oli lähtenyt liikkeelle. Siis lääkärin käytöstä. Missään ei ole ollut tekstiä että lääkäri olisi ollut pahoillaan? Nimi esiin että tietää varoa!

• pkojko

"Nimi esiin että tietää varoa! "

Vai olisiko nimen kyselijällä tavoitteena vähän "ojentaa".

Molemmat voisi tietenkin korjata käytöstään, mutta olenko sitten kovanahkaisempi naisihminen että minulta kyllä löytyy temperamenttia ja terävä kieli jos minulle olisi puhuttu tuolla tavoin. Olen tottunut räväyttämään melko kärkevääkin tekstiä takaisin, mutta väkivaltaa en hyväksy.

• pollipop

Siis oliko lahdessa? Nimi?

• miestä kaipaava

Pitäisikö siis arkojen kärsiä vahvemman oikeidesta? Vaan sitten jyrätään aremmat ja vähemmän itseään puolustavat. Todetaan että oma vika! Eli jos pukeudut sievästi. niin saa raiskata. Ellet kanna vaikka asetta puolustaaksesi itseäsi. Minulle kelpaisi tuollainen kunnon mies, joka puolustaa heikonpaa ja alle jäänyttä. Mielestäni tuota lekuria voi verrata vanhaan väkisinmakaajaan joka jää kiinni ja pyristelee vastaan, pääsee kuin koira veräjästä. Vain koska tietää pykälät ja lain kiemurat paremmin, kuin paikalle saapunut sankari puolustaja.
      Yhteiskunta on varmaankin koventunut, vaan pitäisikö kaikkien rynnätä mukana siinä?

• ktgmikbnfnbg

Jaaha jutut taisi mennä liian arkaluontoisiksi kun joitakin viestejä on siivottu pois.

• Valvovasilmä

Miten voi olla mahdollista, että h.lekuria syytetään naisten hakkaajaksi, väkisin makaajaksi ja moneksi muuksi pelkän ulkonäön tai kuulopuheen perusteella? Onko näistä väitetyistä asioista jotakin näyttöä? Voisin lukemani perusteella määrittää jokaisesta asiaa kommentoineesta jonkin sairaan mielikuvituksellisen profiilin ja siten väittää heidän olevan vaikka mitä sairasta. Tietämättä kuitenkaan asian todellista puolta. Näyttöä kehiin tai pulinat pois!
      Ei tuomiota ilman näyttöä saa...

• polloski

Olisit käynyt antamassa henkilökohtaista "palautetta"
      Sakko olisi ollut samansuuruinen.

• MikäKunnallisessaVikana

Taitaa tehdä keikkaa Olassa ? Siellä törmätty samanlaiseen toimintaan...

• akkavalta

Toinen ääripää hammaslääkäri ei puhu eikä pukahda. Hamashoitaja puhuu sitäkin enemmän. Hän neuvoo ohjaa määrää ja käskyttää hammaslääkäriä. Koko operattio tehdään juuri niin kuin hammashoitaja käskee. Hammashoitaja rikkoo potilaan osatekohampaat joista tulee teon seuruksena käyttökelvottomat. Hammashoitaja ilostuu ivallisesti koska en hoitotuolissa istumisen jälkeen huomaa rikottua hammassiltaa. Samainen hammaslääkäri porasi kaikkien eutuhampaitteni takaosista paikat pois sillä seurauksella että yksi hampaista putosi yöllä nukkuessani suuhuni. Oli tukehtuminen lähellä. Soitin päivystykseen. "Ei me tuollaisia tapauksia hoideta. Soittakaa maanantaina uudestaan." Soitin kahden päivän päästä maanantaina ja aika annettiin keskiviikoksi jolloin ien oli jo alkanut kehittää suojaa katkenneen hampaan päälle. Vaadin kuitenkin terveeseen juureen paikan ja sain monen paikan paikauksen. Hammaslääkäri oli äärimmäisen taitava ulkomaalinen mies. Häntä ei myöskään tehoakat komentaneet. Seuraava hammaslääkäri oli myös taitava ja hyvä ja paikkasi kaikki ensimmäisen haamaslääkärin tuhoamat hampaat kelvollisiksi; myös ulkomaalinen mies, kunnes taas joku tehoakka pilasi kaiken tulemalla siihen komentamaan hammaslääkäriä. Mikä helvetin valta on hammashoitajalla tai suuhygienistillä komentaa hammaslääkäriä! Aina kun yksi hyvä mieshammaslääkäri on hoitanut hampaitani ilman akan siihen sotkeutumista on työn tulos ollut täydellinen. Koko akkaparvi voitaisi sijoittaa kotkottamaan omaan yksiköönsä niin että miehet voisivat tehdä vaativat hammashoidot rauhassa. On ollut yksi taitava naishammaslääkärikin, ulkomaalinen, joka teki huolellista ja hyvää työtä eikä hänen silmilleen hammashoitaja hyppinyt. Miten roolit voivatkaan suomalaisessa terveyskeskuksessa mennä näin sekaisin. Kyllä hammalääkäri on se joka päättää ja hammashoiaja se joka avustaa.

• ihmjakummataas

Vanha ketju, mutta jos aloittajalla olisi ollut asiansa osaava oikeusavustaja olisi juttu mennyt sen piikkiin, että aloittaja on kiivastuksissaan esittänyt uhkauksensa, eikä todellisuudessa tarkoituksenaan toteuttaa uhkaustaan. Näinhän sitä helposti pienten alsten vanhemmat väsyneenä toimii. Pelko vielä työpaikan menettämisestä myöhästymisen takia lasten äitiä rauhoittaessaan.

Aloituksen hammaslääkäri on varmaan saanut uhkauksia aika paljon enemmänkin, kuin vain aloittajan osalta, jos on noin seonnut päästään, että luotiliiveissä kulkee.

Mielestäni jossain oli joskus tutkimus siitä, että suurin osa hammaslääkärikammoisista on saanut jossain vaiheessa elämäänsä epäasiallista kohtelua hammaslääkärin osalta.

Itse olen ollut 70 luvulla lapsi ja siihen maailman aikaan hammaslääkärit luulivat, että niillä on oikeus kohdella lapsia, kuin roskaa, sekä porata kipeästi hermoon saakka. En mielelläni hammaslääkäriin mene, vaikka ymmärrän, että olisi ihan hyvä käydä tarkastuksessa kerran vuodessa. Ei voi mitään.

• nknjkbnjkb

Oletitko saavasi palvelua.

• n78suomi

Olen saanut myös töykeää kohtelua kunnalliselta puolelta,psykiatria ehdotettiin kun kuulemma oireet liian suuret todellisuuteen nähden. Yksityiseltä sain nyt maksu ja hoitosuunnitelman oikomiseen. Yksityisellä sanottiin että ainoa mitä tässä voi tehdä on oikominen. Toiset pitää hulluna ja toiset sanoo että purentavika(itsekin huomaan että ylä ja alakaari ns eriparia toisiinsa nähden , purentakiskon usean vuoden käytöstä huolimatta alarivistö huomattavasti pienempi ja etäällä ylärivistöstä ja alarivistö ikäänkuin heiluu ylärivistön takana.)

• Purentavika

> Toiset pitää hulluna ja toiset sanoo että purentavika(itsekin huomaan että ylä ja alakaari ns eriparia toisiinsa nähden.....

Eihän hammaslääkärin purentavikoja tarvitse huomata, saatikka ainakaaan niitä poistaa. Samanlaisia kokemuksia on myös kertynyt!

Pillereitä, niitä hampaiden yläpuolelle vaikuttavia mielellään kyllä määrätään!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe