lapsen kuume

huolestuttaa!

Lapsellani on ollut nyt tässä n.4kk aikana yhtäkkiä outoja kuume päiviä.
Kuume voi yhtäkkiä nousta jopa 40-41:een ja sitten taas on normaali lämpö.Se voi saman päivän aikana muuttua jopa 4kertaa ja todella nopeasti.. Kuumeessa lapsi on todella kärttyinen, hieroo vatsaansa ja kakka on normaalia paljon vetelämpää (ei mitään vettä kuitenkaan), ja sitä tulee paljon/monta kertaa. Kerran kakan mukana tuli pikkusen verta, joka lääkärin mukaan, kun hänelle kerroin, oli värjäytynyt jostain.Kerroin kyllä, että lapsi ei ollut syönyt mitään sellaista mistä voisi värjäytyä, mutta lääkäri ei uskonut, sanoi vain että täytyy olla värjäytynyt jostain, että minä en nyt vain muista mitä lapsi on syönyt.
Lääkärit eivät meinaa mitään noihin kuumeisiin, joka kerta on diagnoosi ollut: influenssa.
Neuvolaan kun kerran soitin, niin sanoivat, että kyllä tuo pitäisi tutkia, mutta he eivät lähetettä voi laittaa, voivat kyllä suositella tutkimuksiin laittamista..mutta lääkärit eivät vain usko.Olen sanonut tiukasti moneen kertaan, mutta eivät vain siellä arvauskeskuksessa usko mitään...
Eli onko jollain mitään neuvoja, mitä tämä voisi olla?

7

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa..

      Jos et saa terveyskeskuksesta palvelua, vie lapsi yksityiselle lastenlääkärille.
      Vakuutushan sen korvaa. Tai jos vakuutusta ei olekaan, lapsen terveys lienee kuitenkin etusijalla.
      Älä vain usko palstalaisten arvauksia siitä, mistä voisi olla kysymys - käänny ammattilaisten puoleen.

      • huolestuttaa!

        No kyllähän se lapsen terveys on etusijalla, mutta mistä revin rahat yksityiseen? Olen todella monet kerrat saanut sossustakin kielteisen vastauksen, monessa asiassa. Minulla ei ole kuin kotihoidontuki lapsilisä (yht.430e/kk) ja siitä kaikki pakolliset menot ensin, sitten pitäisi taas kuukausi pärjätä lopuilla rahoilla mitä jää..
        Ja kun minulla ei sukulaisetkaan mitää rahassa kylpeviä ole.
        Joten jos jollain olisi edes jotain kerrottavaa, että mitä voisi olla?


      • uskalla..
        huolestuttaa! kirjoitti:

        No kyllähän se lapsen terveys on etusijalla, mutta mistä revin rahat yksityiseen? Olen todella monet kerrat saanut sossustakin kielteisen vastauksen, monessa asiassa. Minulla ei ole kuin kotihoidontuki lapsilisä (yht.430e/kk) ja siitä kaikki pakolliset menot ensin, sitten pitäisi taas kuukausi pärjätä lopuilla rahoilla mitä jää..
        Ja kun minulla ei sukulaisetkaan mitää rahassa kylpeviä ole.
        Joten jos jollain olisi edes jotain kerrottavaa, että mitä voisi olla?

        Ei kukaan uskalla sulle mitä kotikutoisia diagnooseja antaa - jos vaikka kyse onkin jostakin vakavasta.
        Takaisin lääkäriin, jos tilanne ei siitä tokene.


      • nurse.
        huolestuttaa! kirjoitti:

        No kyllähän se lapsen terveys on etusijalla, mutta mistä revin rahat yksityiseen? Olen todella monet kerrat saanut sossustakin kielteisen vastauksen, monessa asiassa. Minulla ei ole kuin kotihoidontuki lapsilisä (yht.430e/kk) ja siitä kaikki pakolliset menot ensin, sitten pitäisi taas kuukausi pärjätä lopuilla rahoilla mitä jää..
        Ja kun minulla ei sukulaisetkaan mitää rahassa kylpeviä ole.
        Joten jos jollain olisi edes jotain kerrottavaa, että mitä voisi olla?

        kuitenkin tulee ensisijalla. Yksityinen pediatri ottaa vast.ottoajasta riippuen n. 50-100 euroa ja siitä saa osan takaisin KELA:lta. Yksityinen lääkäri voi kirjoittaa lähetteen tutkimuksiin julkiselle sektorille, sanot ettei sinulla ole varaa maksaa yksityispuolen tutkimuksia.


        Et mainitse elatusapua tuloissasi, eli lapsen isä kaiketi sitten asuu kanssanne, eli isän lompakolle sitten.

        Tutkittavahan lapsi ilman muuta on!


      • huolestuttaa!
        nurse. kirjoitti:

        kuitenkin tulee ensisijalla. Yksityinen pediatri ottaa vast.ottoajasta riippuen n. 50-100 euroa ja siitä saa osan takaisin KELA:lta. Yksityinen lääkäri voi kirjoittaa lähetteen tutkimuksiin julkiselle sektorille, sanot ettei sinulla ole varaa maksaa yksityispuolen tutkimuksia.


        Et mainitse elatusapua tuloissasi, eli lapsen isä kaiketi sitten asuu kanssanne, eli isän lompakolle sitten.

        Tutkittavahan lapsi ilman muuta on!

        Minulla on tällähetkellä 30e tilillä..sillä pitäisi taas pärjätä loppukuu (siis siihen asti kun rahaa taas tulee).
        Lapsen isä on kuollut..ja hän muutenkin jätti minut, kun sai tietää että odotan..jotta sellasta.
        Asumistukikin menee suoraa vuokranantajalle..vuokra tuntuu siten pienemmältä, vaikka eihän se sitä ole.
        Niin mutta kuiteskin, TOTTAKAI lapsi on minulle etusijalla! mutta millä minä 30e:lla voin maksaa yksityistä ja pärjätä loppukuun. En saa sossusta mitään, syitä on ollut lukuisia..olen yrittänyt hakea silloinkin, kun tilillä on ollut enää n.15e, ja loppukuu piti pärjätä..minulla ei mihinkään turhaan mene rahaa..kaikki on pakollista..
        Suomi nyt vain on tälläinen köyhienperheiden "ihanne" maa...joopa joo.
        Mutta ei ilmeisesti auta muu, kuin mennä taas kuuntelemaan arvailuja...olisi paljon helpompaa, jos saisin edes jotain pientä vinkkiä, mitä voisi olla, niin voisin lääkärille ehdottaa..vaikka eivät kyllä tähänkään asti ole kuunelleet..


    • samatilanne

      Viet lapsen nyt lääkäriin!!! Vaikka sairaalan ensiapuun seuraavan kerran ku kuume nousee!! Vaadit että lapsi tutkitaan kunnolla. Et maksa muusta kuin osastopäivistä, jos niitä tulee. Olin 1,5v lapseni kanssa viime talvena sairaalahoidossa yhteensä 7viikkoa, maksoin 7päivästä osastohoidossa ja loput oli maksutonta, koska maksukatto ylittyi.
      Sitten kun saat laskun, viet sen sossuun ja sanot ettet pysty maksamaan sitä, jos näin todella on.
      Kotihoidontuki 314e hoitolisä tulojen mukaan max 168e lapsilisä yh- korotuksella 146,60e valtion elarit 142e/kuukausi...

    • kgkgmjf

      Yksityisellä lastenlääkärillä käynti maksoi meillä (pääkaupunkiseutu) kelan vähennyksen jälkeen pikkaisen vajaa 100 €. Eikä siinä ollut mitään tutkimuksia. Aikaa meni 10 min. Jos joku tietää halvemman niin kertokaa. Suosittelen ap:lle menemään klo 16 jälkeen päivystykseen. Ainakin Lastenklinikalla on saanut hyvää hoitoa. Ainut , että katsovat vaan akuutin asian ja tarvittaessa ohjaavat jatkohoitoon takaisin tk:hon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe