Väkivaltaa Turussa

Peijooni

Oliko Helsingin Sanomat vai Turun Sanomat, jotka jossain liitteesään julkaisi Väkivaltatilastoja kaupunkien välillä. Oli asukkaisiin suhteutettu tilasto sekä yleinen; Turku oli kummankin listan ykkönen. Itse muutin Itä-Helsingistä Turkuun neljä vuotta sitten, ja täytyy myöntää, että ero on ollut silmiinpistävä. Varsinkin nuoret tuntuvat jokaiset asiansa ratkovan väkivallalla tai rikkomalla jotain. Jos ei nuoria yleistäisi tällä tavalla, niin löytyy kaupungista myös esimerkillisiä nuoria.
Huumeet ovat toinen huolenaiheeni tässä kaupungissa, jossa ainakin vielä kolme vuotta asun opiskelun ja työnteon pakossa. Eikö kaupunki voisi tarjota parempaa hoitoa näille apua tarvitseville henkilöille? 'Suomen perse, Suomen ghetto, Amerikka', sanontoja vai faktoja Turusta?

17

2823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkuasukas -64

      Esimerkiksi sosiaalitoimi ja perusterveydenhuolto päin persettä.Muuta kivaa täällä ei ole kuin ruotsinlaivat,joilla pääsee välillä tuulettumaan.Ikävä sanoa näin kotikaupungista,mutta...

    • Niinpä

      Valitettavasti muistat väärin, Turku ei ole väkivaltatilastojen ykkönen ainakaan ilman suhteutusta, ei lähelläkään....

      • Kerkko

        No huhheijaa. Tsadin omat tytöt on taas tullut palstalle itkeskelemään. Vai on Turussa "vaarallisempaa" kuin tsadissa? Tsad! En oo kuullu, että Turussa keskellä kirkasta päivää oltais annettu kirvestä takaraivoon. Tai että ulkomaalaiset järjestäisivät puukkohippasia iltaisin. Niin-no, olenhan tietenkin todella kateellinen kun Turussa ei oo metroa. Huumeetkaan ei taida olla ongelma ainoastaan Turussa. HIFK! Jesaaah!! Turkuun pitäis varmaan asettaa ulkonaliikkumiskielto iltaisin, on sen verran pelottava keskustassa liikkua hämärällä. Hui!


      • Junk
        Kerkko kirjoitti:

        No huhheijaa. Tsadin omat tytöt on taas tullut palstalle itkeskelemään. Vai on Turussa "vaarallisempaa" kuin tsadissa? Tsad! En oo kuullu, että Turussa keskellä kirkasta päivää oltais annettu kirvestä takaraivoon. Tai että ulkomaalaiset järjestäisivät puukkohippasia iltaisin. Niin-no, olenhan tietenkin todella kateellinen kun Turussa ei oo metroa. Huumeetkaan ei taida olla ongelma ainoastaan Turussa. HIFK! Jesaaah!! Turkuun pitäis varmaan asettaa ulkonaliikkumiskielto iltaisin, on sen verran pelottava keskustassa liikkua hämärällä. Hui!

        Mä en voinu uskoa ku luin ton ekan viestin. Turkuko vaarallinen paikka? Mä oon asunut Turun keskustassa nyt 2,5 vuotta enkä muista koskaan nähneeni mitään kummempaa tappelua (käyn joka viikonloppu baareissa ja liikun muutenkin paljon kaupungilla). Juuri turvallisuuden takia Turusta just pidänkin.
        Oon kotoisin eteläpohjanmaalta ja sinne mennessä ei voi välttyä näkemästä useitakin tappeluita baari-illan aikana kun juntit ratkovat välejään. Turussa siis saa mielestäni kulkea yölläkin pelkäämättä vastaantulijoita, toisin kuin esim. jossain Vaasassa tai Seinäjoella.


    • Paikalla

      Taas joku tsadipelle julkaisee omia tilastojaan. Vai onko kysymys peräti hesarin tilastoista?

      Kyllä tsadipellet on säälittäviä: niillä ei ole mitään muuta mielessä kuin Turku!

    • Daiju

      asuin itse Turun seudulla noin 10-vuotta,ja ruukasin heilua Turun keskustassa aika usein.Jos halusit hankaluuksia,niitä sait.Mutta muuten kyllä ei mitään ongelmia.Ei ikinä pelottanut mennä Turun yöhön.Ei juopot hypi silmille niinkuin Helsingissä ja varsinkin nykyisessä asuinpaikassani Lahdessa.Ja Lahdessa ei semmoista paikkaa olekaan,ettei joku tuu aukomaan päätään ja haastaan riitaan.Kyllä Turku oli hieno paikka asua!

      • turkulainen

        Unohdit noissa tilastoissa sanoa, että ei Turun keskusta mikään vaarallinen välttämättä ole. Kuten edellämainittu sanoi, että jos kerjäät hankaluuksia, niin kyllä niitä saa. Itse olen nähnyt pieniä kahakoita vain nulkomaalaisten ja joidenkin typerien suomalaisten välillä. Tai jos menet ympärikännissä McDonaldsin ohi, voi olla, että H&M:n kulmalla olet köyhemppi ja naarmuisempi.
        Mutta uskoisin suurimman osan Turun rikoksista tapahtuvan näissä itä-osissa. Varissuo, Lauste, Nummi, Vähä-Heikkilä, Harittu ovat sellaisia paikkoja, joita itse ainakin yritän välttää niin paljon kuin mahdollista.


      • alkuasukas
        turkulainen kirjoitti:

        Unohdit noissa tilastoissa sanoa, että ei Turun keskusta mikään vaarallinen välttämättä ole. Kuten edellämainittu sanoi, että jos kerjäät hankaluuksia, niin kyllä niitä saa. Itse olen nähnyt pieniä kahakoita vain nulkomaalaisten ja joidenkin typerien suomalaisten välillä. Tai jos menet ympärikännissä McDonaldsin ohi, voi olla, että H&M:n kulmalla olet köyhemppi ja naarmuisempi.
        Mutta uskoisin suurimman osan Turun rikoksista tapahtuvan näissä itä-osissa. Varissuo, Lauste, Nummi, Vähä-Heikkilä, Harittu ovat sellaisia paikkoja, joita itse ainakin yritän välttää niin paljon kuin mahdollista.

        assanpuisto ja jokiranta ovat kesäöisin turun vaarallisimmat paikat.muuten saa kulkee rauhas.


      • turusta
        turkulainen kirjoitti:

        Unohdit noissa tilastoissa sanoa, että ei Turun keskusta mikään vaarallinen välttämättä ole. Kuten edellämainittu sanoi, että jos kerjäät hankaluuksia, niin kyllä niitä saa. Itse olen nähnyt pieniä kahakoita vain nulkomaalaisten ja joidenkin typerien suomalaisten välillä. Tai jos menet ympärikännissä McDonaldsin ohi, voi olla, että H&M:n kulmalla olet köyhemppi ja naarmuisempi.
        Mutta uskoisin suurimman osan Turun rikoksista tapahtuvan näissä itä-osissa. Varissuo, Lauste, Nummi, Vähä-Heikkilä, Harittu ovat sellaisia paikkoja, joita itse ainakin yritän välttää niin paljon kuin mahdollista.

        halinen on kaikkein pahin....


      • köyhä
        turusta kirjoitti:

        halinen on kaikkein pahin....

        hei beibet. älkää nyt ainakaan vetäkö YHTÄÄN tota Helsinki Vs. Turku (Turku Vs. Muu maailma) lapsellista, naurettavaa näkä näkä nää ja niin poispäin. Itse asun Halisessa ja tääl on ihan chillii. eikö se oo vähän omasta meiningistä kiinni että saako turpaan vai ei? jos hengaat maahanmuuttajien keskuudessa kaljupäisenä pilotti päällä tai toisinpäin. köyhä vaatii rauhaa ja rakkautta.


    • sarvi

      Turussa ei ole väkivaltaa eikä huumeongelmia kuin keskimäärin kolmena iltana vuodessa: Joka kerta kun HIFK saapuu Turkuun pelaamaan lätkää faniensa kera.

    • jaa

      Terve!! Itse oon liikkunu Turun keskustassa 13v tyttösestä asti (nyt jo yli 20v) , iltaisin viihteen merkeissä ja myös työmatkojen takia. Oon valitettavasti joutunut liikkumaan aikoina ja paikoissa joista ongelmia löytyy aina , saldona yksi raiskausyritys (ulkomaalaisen yrittämä) , yksi päähän osunut tuoppi (suunnattu toiselle henkilölle), ja useampi ahdistelu yritys juna-aseman vieressä (miehet olleet aina Hesasta kotoisin). En silti pelkää vieläkään pätkääkään. Muissa kaupungeissa minulle on myyty huumeita, uhattu väkivallalla ym , poliisien sanoesssa että paikalle saapumis aika aina väh. 2tuntia. Turussa oleen saanut poliisin aina paikalle max15min. Täällä pärjää , kun ei juo itteään ihan sammumis kuntoon , jos liikkuu yksin yöllä. Niin , eikä kävele lausteella ym mihin sijoitetaan toisesta kulttuurista tulleet ja vankilasta vapautuneet , ihan ilotytön näköisenä :)

    • Knuckles

      Pataan tulee jos ei käyttäydytä kunnolla!

    • Bunbun

      Narkkeja, onhan niitä, mutta ei samalla volyymilla kuin hesassa, ei tod.

      Ja keskustassa voi melkoisen rauhassa kävellä öisin, toisin kuin siellä hesassa. Kokemusta löytyy.

      Turun nekke-ja pakolaisjengit sentään pysyvät kohtuu aisoissa ja rauhallisina(ainakin keskustassa) toisin kuin siellä hesassa ydinkeskustassa...

    • Anonyymi

      Joo kyllä täällä Turussa tapahtuu, jos jonkin laista ja sairaudetkin ,rahaa menee , ja lakkoja on!

    • Anonyymi

      Suomi on väkivallan maa

      • Anonyymi

        Suvakkifemakot, musut ja mustalaiset ovat erittäin väkivaltaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe