Oikeita kokemuksia BMW 1 sarjasta. Eli jos jollain on kyseinen auto ollut niin kertokaa mitä olette mieltä.
Itellä saattais olla edessä tollanen BMW 120 hankinta.
Onko hintavat huollot jne olis kiva tietää.
Kiitos
Onko kokemuksia BMW 1 sarjasta.
17
24147
Vastaukset
- 120 dee
-05 120d on ollut käytössä nyt ~3 vuotta. Pidän autosta kaikinpuolin. Merkkihuoltohan on kallis, mutta pitäisi olla halvempi kuin vaikka volvoon tai korean chevrolettiin. Jotkut väittävät että halvimmasta päästä. Itselläni on 30tkm välein mennyt varmaan keskimäärin 500 euroa merkkihuoltoon. Pienemmällä pajalla tulee halvemmaksi ainakin diesel, koska esim. merkkiliikkeen polttoainesuodatin on ~220€, ja motonet-ad varaosat ketjuilla noin 30-50€.
Edelleen tyytyväinen auton hiljaisuuteen verrattuna kilpailijoihin, ajettavuuteen ja tärkeimpänä luotettavuuteen. Onko jotain erityistä mitä autosta pohdit, tai mihin vertaat, tai mitä odotuksia/vaatimuksia autolta on?- Baby BMW
Huollot kannattaa tehdä Tallinnassa esim. United motorssilla hinta on perushuollosta 1/3 osa Suomen hinnasta (diesel moottorissa).
Takatilat suunniteltu etupenkin ehdoilla, kalliit lisävarusteet, MAHTAVA auto ajaa, laadukas. 120D mallista lähtien todella "liukas laite". Mikäli olisin ostamassa uutta valinta saattaisi lisävarusteiden hinnakkuuden takia olla jokin muu, johtuen pers-aukisuudestani. Käytetyissä keskittyisin varusteltuihin yksilöihin (varusteet voivat tuplata perushinnan). Auto on sporttinen, joten alkuperäinen alustasarja, Sport penkit, manuaali vaihteisto kuuluvat asiaan. Hifit, navit, puhelimet ja yms. nostavat auton sitten toiselle tasolle. Mikäli raha ei ole este niin 123D malli kaikilla herkuilla... - Siwa on säästöä,jee
Baby BMW kirjoitti:
Huollot kannattaa tehdä Tallinnassa esim. United motorssilla hinta on perushuollosta 1/3 osa Suomen hinnasta (diesel moottorissa).
Takatilat suunniteltu etupenkin ehdoilla, kalliit lisävarusteet, MAHTAVA auto ajaa, laadukas. 120D mallista lähtien todella "liukas laite". Mikäli olisin ostamassa uutta valinta saattaisi lisävarusteiden hinnakkuuden takia olla jokin muu, johtuen pers-aukisuudestani. Käytetyissä keskittyisin varusteltuihin yksilöihin (varusteet voivat tuplata perushinnan). Auto on sporttinen, joten alkuperäinen alustasarja, Sport penkit, manuaali vaihteisto kuuluvat asiaan. Hifit, navit, puhelimet ja yms. nostavat auton sitten toiselle tasolle. Mikäli raha ei ole este niin 123D malli kaikilla herkuilla...Tallinnaan huoltoon ja se on halpaa, kyllä jos asuu Tallinnassa tai pysyttyy yhdistämään johonkin Tallinnaan tekemäänsä työmatkaan.
Hanki kallis auto ja ala säästämään sen kuluissa, näin se homma etenee. - -
Lähinnä tuota bensa laitetta olin kattomassa. Käyttö kun tulee itselle niin ei takapenkkien tilasta niin väliä.
Uutta en ole myöskään ostamassa kun oon kans sen verran persaukinen. =)
Pitää käydä koeajamassa ja kattoo niitä varusteltuja malleja. Tosin ei niin hirveesti ollu valinnan varaa tosin kuin esim 116 ja 118 mallia.
Ylläpito kustannukset on se mikä lähinnä mietityttää. Tällä hetkellä on Toyota Corolla vm05 alla ja siinä on niin helvetin halvat huollot että olis kiva jos pääsis jonkun muun laitteen kanssa yhtä halvalla. Esim nyt 105tkm huolto 112€. Mutta joo onhan se BMW kalliimpi mutta kuinka paljon? toi 500€ kuulostaa paljolta tosin onkin sitten vaan se 30tkm välein. kun tojossa 15tkm.
Kiitos vastauksista. Lisää vaan tulemaan kokemuksia jos löytyy. - Elämä on...
- kirjoitti:
Lähinnä tuota bensa laitetta olin kattomassa. Käyttö kun tulee itselle niin ei takapenkkien tilasta niin väliä.
Pitää käydä koeajamassa ja kattoo niitä varusteltuja malleja. Tosin ei niin hirveesti ollu valinnan varaa tosin kuin esim 116 ja 118 mallia.
Ylläpito kustannukset on se mikä lähinnä mietityttää. Tällä hetkellä on Toyota Corolla vm05 alla ja siinä on niin helvetin halvat huollot että olis kiva jos pääsis jonkun muun laitteen kanssa yhtä halvalla. Esim nyt 105tkm huolto 112€. Mutta joo onhan se BMW kalliimpi mutta kuinka paljon? toi 500€ kuulostaa paljolta tosin onkin sitten vaan se 30tkm välein. kun tojossa 15tkm.
Kiitos vastauksista. Lisää vaan tulemaan kokemuksia jos löytyy.http://www.bmw.ee/news.php?nsID=7f1de29e6da19d22b51c68001e7e0e54&lang=est
Laakosella kolme kertaa kalliimpaa - E81-120i-07-blaablaa
- kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Lisää vaan tulemaan kokemuksia jos löytyy.Ite vaihdoin viime syksynä '02 1.3 Yariksesta 40tkm ajettuun '07 120i:hin ja onhan siinä valtava ero. Bemu kulkee suht rivakasti, hiljanen ja miellyttävä ajaa, talvella saa leikkiä mutkat sivuttain iso virne naamalla. Varusteita tojossa ei ollut, edes ilmastointia, jotenka oli pakko vaihtaa kunnon autoon heti kun rahatilanne salli. Huollot on jotain 300€ ja joka toinen vuosi pelkkä öljynvaihto mun kilometreillä. Tähän asti ollut todella tyytyväinen, mutta voihan tosta noita alustan- ja jarrujen osia hajota mun ajotyylillä. Kulutus vähän pettymys kun on 10l keskinopeuden ollessa 40km/h, virallinen luku 6,5l. Vakuutukset nousi Yariksen 800€:sta bemarin 1300€ vuodessa.
- -
E81-120i-07-blaablaa kirjoitti:
Ite vaihdoin viime syksynä '02 1.3 Yariksesta 40tkm ajettuun '07 120i:hin ja onhan siinä valtava ero. Bemu kulkee suht rivakasti, hiljanen ja miellyttävä ajaa, talvella saa leikkiä mutkat sivuttain iso virne naamalla. Varusteita tojossa ei ollut, edes ilmastointia, jotenka oli pakko vaihtaa kunnon autoon heti kun rahatilanne salli. Huollot on jotain 300€ ja joka toinen vuosi pelkkä öljynvaihto mun kilometreillä. Tähän asti ollut todella tyytyväinen, mutta voihan tosta noita alustan- ja jarrujen osia hajota mun ajotyylillä. Kulutus vähän pettymys kun on 10l keskinopeuden ollessa 40km/h, virallinen luku 6,5l. Vakuutukset nousi Yariksen 800€:sta bemarin 1300€ vuodessa.
Tota mä just ihmettelen että onko keksikulutus oikeesti 6.8L/100km kun on kerran 2.0l kone ja170hp.
Mikä on se todellinen kulutus normaali ajolla. Tottakai sen ymmärrän että kun vähän polkee ja leikkii niin vie heti enemmän mut 10l/100km on aika paljon silti. - 120 dee
- kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Lisää vaan tulemaan kokemuksia jos löytyy.Esimerkkinä just tuo 60tkm huolto, joka oli 500€, niin jos katsot bensamallia, niin samainen huolto ois ollu sen polttoainesuodattimen vaihdon verran halvempi. Suodatin oli 200€, ja vaihtotyö.90tkm huolto oli muistaakseni vähän halvempi.
116i malli oli se ykkössarjalainen jota eka kertaa ajoin, ja siitä se hankintakuume sitten lähti :)
- BMW118D
Itsellä ollut nyt vuoden 118D ja hyvähän tuo on ajaa, eikä oikestaan ole ollut mitään valittamista mistään.. Ohituskiihtyvyys on jo tälläkin mallilla ihan ok.
- Pink Bayer
Ostaa Saksasta varastetun ja huollattaa sen Kiinassa lapsiorjalla, niin on halpa ja hyvä. Pystyy ihan pikkurahalla ajelemaan ja jää rahaa vanteisiin.
Bemu on ihan ykönen.
- volvo->bmw
Just oon ite hommaamassa ykkös-sarjan kaks litrasta dieseliä. Koeajo oli sen verran hieno, että päätin ko. auton ottaa. Tosin suht uus, 5000 km ajettu, mut volvo s60 (2006) 220tkm alkoi olla "vanha". Kulutus tässä Bemarissa 4,4L/100km ja päästöt tietysti vähäiset kun uus. Koko on ainut mikä saattaa vaikuttaa, mutta itselle ja omiin tarpeisiin just hyvä. Kääntösäde tosi hyvä, eli pieni ja näppärä esim. kaupungissa, jo koonkin puolesta, mutta maantiellä myös loistava ajaa! Laskin et 30tkm:n ajolla, verot ym. huomioiden säästöä Volvoon verrattuna jopa 600eur./v. Ja todennäköisesti huollot edullisemmat bemarissa kuin volvossa.
- 116i
Itellä 116i, ajettu n. 2500km. Siinä keskikulutus tällä hetkellä 8.5 l/100km, mutta menee koko ajan alaspäin. Myyjän mukaan muutaman tonnin jälkeen pitäisi olla jo huomattavasti alempana (meneekö ikinä 5.7 litraan satasella on sitten toinen juttu).
Todella tyytyväinen olen ollut, vaikka tehottomin bensa onkin. Kulkee riittävän hyvin omaan makuun. Suht hyvin mahtuu 2 aikuista taakse, jos pituutta on yli 185cm menee melko ahtaaksi. Ei mielestäni ole kovin paljoa pienempi kuin 3-sarjalainen takapenkillä.
Jos ottaa BMW Select-rahoituksen sisältyy määräaikaishuollot 3 vuodeksi. - 116i
Vuoden päivät ollut käytössä 116i 09´
Ensimmäinen BMW, mitä olen ikinä ajanut, eikä varmasti viimeinen.
On todella jämäkkä auto ajaa, kulutus mielestäni kohtuullinen. Todella hyvä pitkälle matkallekin, viime viikonloppuna tuli ajeltua 1000 km reissu. 4 henkilöä matkassa, ja tilat riittivät hyvin. Lähes 2 metrisille en suosittele tätä autoa :)
Takakontti on mielestäni riittävä, mahtuu hyvin isompikin ostoskassimäärä kyytiin. 2012 mallissahan on käsittääkseni sitten isompi takakontti?
Kiihtyvyys on tosiaan riittävä jopa tässä heikoimmassakin bensakoneessa. Tällä mennään vielä muutama vuosi, ei vielä ole lapsiakaan, joten tilaa riittää kyllä. :) Seuraava malli on luultavasti sedan/farkku 320i tai 325i, ihan riippuen jälkikasvun määrästä. - Bemm
Mä olen nyt ajanut omaa 116d kesän alusta ja voin sanoa että kyllä maistuu.Bemarin laatu tulee esille kun sitä ajaa eikä materiaalit ole mitään honkikonkia.Kulutus on pysynyt noin 5 litran kohilla joten suosittelen.
- vv
Vuosi takana e82- 07:lla.. Eka bimmeri,. valinnan ratkaisi takaveto (viim. 6v etuvetoisella riittää) ja rumuus, nyt näyttää jo hyvältä. Tilat ja tehot riittää tämänhetkiseen työmatkakäyttöön mainiosti, kulutus 10 l pienempi kuin entisissä, siis pieni.
Ei mitään vikoja- vielä.
Aivan mainio ajettava
Ärsyttää: Runflat renkaat (kovat)
Kesällä: saa painaa nappia aina startin jälkeen ettei sammu joka valoissa.
Talvella: Saa painaa nappia 3sek. aina startin jälkeen jotta saa luistoneston kokonaan pois päältä.
Kilometriäkään en vaihtaisi pois! - Anonyymi
Musta tuntuu että ekahuolto 30 000km se hirvittävä mulla 500€...En tiedä onko muut halvemmat ,,Se oli QasQai ja vielä kun mutta pakko vaihtaa,,en kihtivarpaiden takia voi pitää manuaalia eli bensa ja automaatti! Jos vanhat. Tutki auto tarkkaan myös edestä ja takaa,lommot muut....14. Auto joka nyt vaihettava tää QasQai- on ollut kyllä erinomainen ja niitähän 5 mallia tää 4. On napit sun muut. Ihmettelen vain yhtä asiaa,, miten bensatankin avaaminen niin vanhanaikaista,,et vivulla,,,!?? Hauska juttu.
[email protected] Vierumäki
044-2416104
Ps.ajanu nyt 30600km..ja 2v.vanha,kuin uusihan se on...
Emme vaihtais,ellei pakko....Varustus 4. On kyl rattilämmityskään ei haittaa.. !! Ok..
Kiat jo kallistuneet...
Fordit ulottumattomissa
Mutta Uusi Mazda tai pieni Bemari...Opelia ei koskaan,pitkä juttu!! Ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2043998
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921906Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek301592- 1651402
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251276Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121150- 391132
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?941109Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291093Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell1971026