Olen katsellut ostomielessä 2001-2005 mallisia Saksasta tuotuja C-mersuja. Niissä ei useinkaan ole lohkolämmittimiä eikä muitakaan talvivarusteita.
Missä hintaluokassa liikutaan lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen asennuksessa kun se tehdään korjaamolla.
Lohkolämmitin C-mersuun
43
16839
Vastaukset
- frangröbbä
n.500€,katso itse lohkolämppärin sisälämppärin ja johtosarjan hinnat työ ehkä 100-150€ vaikkapa motonetin sivuilta,minä en niitä hintoja viitsi sinulle hakea
- talvivarustus
En kysellytkään osien hiontaa vaan sitä että korjaamo tekee sen. Eiköhän siinä liene työn osuus se suurin jota en osaa itse arvioida.
Voin tietysti kysyä kortjaamoltakin mutta arvelin jonkun oikeasti moisenkin asian näin keskustelupalstalla tietävän. Keskusteluhan on erilaisten asioiden ja tietojen vuorovaikutteista vaihtamista.
Olkoompa sitten näin.
- jobbarin poika
jobbarit ja liikkeet hakevat kaikki halvimmat yksilät Saksasta, niistä suu parhaan katteen.
Hae itse jos on pakko uittoauto saada.
Viisain valinta on Suomo auto, niistä löytyy yleensä pohjolaan sopivat varusteet ja kaikki turhat rikkoutuvat leikkivarusteet puuttuu.- MBmies..
Pidä sinä "frangröbbä" ja "jobbarin poika" se turpa kiinni! Te ette nykypäivän autoista tajua hevonvittuakaan!
Jos ostat mersun jossa ei ole lohkolämppäriä, suosittelen ehdottomasti kaukosäädöllisen Webaston asennusta! Sen jälkeen et enää halua mitään lohko/sisätilanlämppäriviritystä. Webasto ja asennus alanliikkeissä maksaa n. 1500 €. Lisäksi kannattaa laittaa Defan akun ylläpitolaturi, niin ei virta lopu kesken jos ajaa lyhyttä matkaa..
Kyllä niissä Saksasta tuoduissakin autoissakin on ns. "talvivarusteet", omassa vm. 2002 mallisessa W203 mersussa on alkuperäinen kauko-ohjattu webasto ja istuinlämmittimet. Lisäksi W203 mersussa on vakiona sähköinen lisälämmitin, joten sisätilat lämpenee hetkessä vaikkei autoa olisikaan "esilämmitetty".. - mistä sähkö tulee?
MBmies.. kirjoitti:
Pidä sinä "frangröbbä" ja "jobbarin poika" se turpa kiinni! Te ette nykypäivän autoista tajua hevonvittuakaan!
Jos ostat mersun jossa ei ole lohkolämppäriä, suosittelen ehdottomasti kaukosäädöllisen Webaston asennusta! Sen jälkeen et enää halua mitään lohko/sisätilanlämppäriviritystä. Webasto ja asennus alanliikkeissä maksaa n. 1500 €. Lisäksi kannattaa laittaa Defan akun ylläpitolaturi, niin ei virta lopu kesken jos ajaa lyhyttä matkaa..
Kyllä niissä Saksasta tuoduissakin autoissakin on ns. "talvivarusteet", omassa vm. 2002 mallisessa W203 mersussa on alkuperäinen kauko-ohjattu webasto ja istuinlämmittimet. Lisäksi W203 mersussa on vakiona sähköinen lisälämmitin, joten sisätilat lämpenee hetkessä vaikkei autoa olisikaan "esilämmitetty"..Eikös se akkulaturi tarvitse verkkosähköä toimiakseen. Mikäli sähköä on saatavissa niin miksi käyttää käryävää Webastoa joka on sekä kallis että erittäin vika-altis laite. (Muutaman Webaston kokemus)
Saksanmaalla Webastot ovat siksi yleisiä ettei autoihin ole saatavissa verkkosähköä.
Mites se sähköinen sisälämmitinkään toimii jos autolla ajetaan pikkumatkoja jolloin akku ei ehdi latautua.
Aika mahdoton tuo sinun yhtälösi.
- SATANAN LISÄLÄMMITIN
toi nyt ei oikein pidä paikkansa. se hemmetin sähköinen lisälämmitin. saatana sen saa laittaa ampumaradalle maalitauluksi. useammas autossa olut se ja yhtä tyhjän kans. paras on laittaa webasto autoon. ja unohtaa nua helvetin lapselliset lilsälämmittimet. täysin turhia.
Itse neuvottelin lohkolämmittimen sisäpistokkeen asentamisen autoon kaupan päälle. Varmaan olisi myös voinut neuvotella lisää hinnasta, mutta luultavasti tuli halvemmaksi näin päin...
Hyvänä puolena se, että jos jotain ongelmia tulee, on vain yksi taho, jonka puoleen tulee kääntyä.
Mitäköhän tuo olisi kustantanut? Varmaan jotain luokkaa 300 euroa firmalle (osat - alennukset - alv työ).- kommentti tähän
Vaikka aloitus on vuoden ikäinen, hieman kommentoin.
Aloittaja kysyy, paljonko maksaa pelkkä asennus, ei lohkolämmitin haaroitussarja sisälämmitin.
Itse kysyin kuukausi sitten haaroitussarjan asennuksen hintaa eräältä pajalta. Aikaa siihen menisi noin kaksi tuntia, hintaa asennukselle noin 160 euroa. Lohkolämmittimen asennus saattaa kestää toisen mokoman vähintään. Elikkäs luulen tuon asennushinnan olevan aika lähelle 300-400 euroa.- MBkilu
Moi ! laitatin viikko sitten Mersuun lohkolämmittimen asennus työt maksoi 170.- johon tuli myös sisätilahaaroitus,aikaa meni puolitoista tuntia.
- Molempi_parempi
Uuden bensakäyttöisen farkku-C-Mersun tilauksen yhteydessä viime vuonna (2015) hinnoiteltu Defa lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin sisähaara Defa Termini 1150/1900 W), osat työt 604,00 €.
Tilasin myös kauko-ohjattavan Webaston (asennuksineen 1.810,00 €). Sitä on tullut käytetyksi enemmän, koska on niin ylivoimaisen mukavaa napsauttaa laite päälle kotoa aamukahvipöydän äärestä.- eberi_
Kesällä sitä voi käyttää tuulettimena eli se tuulettaa auton mikäli siinä on sellainen varustelu,eli saa viileäksi.Minulla oli saksan tuonti mersussa tuo ja lohkolämmitin ja sisätilan pistoke.E sarjalainen viimeisiä farkku väyrysiä 2002, cdi 270.
Nyt on alla vanha suomi c sarjan 220 cdi cdi farkku mallia 2000.Siinäkin on samat mutta webasto lähtee käyntiin sisältä napilla.
Webastoa ei kannata ostaa vaan eberi ,siihen saa varaosia helposti webastoon ei tai se on kallis korjailla.
Eberi siis ehdottomasti enen kuin webastoa erehtyy hankkimaan. - Molempi_parempi
eberi_ kirjoitti:
Kesällä sitä voi käyttää tuulettimena eli se tuulettaa auton mikäli siinä on sellainen varustelu,eli saa viileäksi.Minulla oli saksan tuonti mersussa tuo ja lohkolämmitin ja sisätilan pistoke.E sarjalainen viimeisiä farkku väyrysiä 2002, cdi 270.
Nyt on alla vanha suomi c sarjan 220 cdi cdi farkku mallia 2000.Siinäkin on samat mutta webasto lähtee käyntiin sisältä napilla.
Webastoa ei kannata ostaa vaan eberi ,siihen saa varaosia helposti webastoon ei tai se on kallis korjailla.
Eberi siis ehdottomasti enen kuin webastoa erehtyy hankkimaan.Minulla oli edellisessä autossani Eberspächer. Muuten toki jees, mutta auttamattoman äänekäs pöhisijä! Sen meteli kuului varmasti autokatoksen viereisten rivariasuntojenkin pihoille kymmenien metrien säteellä.
Nykyinen Webastoni on tässä suhteessa aivan selkeästi miellyttävämpi tapaus. Muilta osin olen tähän asti pitänyt näitä kahta merkkiä hyvinkin samanveroisina. Korjauksiin ja varaosien hankkimiseen minulla ei ole ollut toistaiseksi tarvetta. - Kai
Minä teen samoin muttakun ajaa lyhyttä matkaa ylläpitolaturi on välttämätön, muuten virta ei riitä.
- ensuositteleen
Lohkolämmitin on hyvä tapa tuhota sylinterilinjat moottorista. Omasta meni lohkolämppärin kohdalta sylinteripinnoitus puhki ihan tuon takia (muuta selitystä ei ole). Jatkuva moottorilämppärin käyttö kuivattaa sylinterin öljyt eikä pinnoitettu alumiini kestä tuota stressiä kovin kauaa. Tuo pinnoitus on ainoa, joka estää koneen kiinnileikkaamisen. Alumiini itsessään niin pehmeetä, että se on menoa aika nopeesti. Putkitetuissa alumiinolohkoissa vaara ei kovin suuri mutta nykyiset koneet ovat ilman putkia (kertakäyttäkoneita).
- E220_CDI
Minkä merkkinen kone hajosi lämmittämällä ja millä kilometreillä?
- ensuositteleen
E220_CDI kirjoitti:
Minkä merkkinen kone hajosi lämmittämällä ja millä kilometreillä?
Ihan oli 2006 vuoden eemeli.. ja kilsoista ei tuossa kyse, kun kerta kutoskoneesta vain lämppärin vieressä oleva sylinteri paskana. Asiasta voi kinata mailman tappiin mutta mulla kone auki ja syy-seuraus aika selvä. Lämppärin vastus suoraan sylinterin vesitilakanavan kohdalla.
Kyllä tuon nyt kuulee jo korvalla kuinka vesi kiehuu siellä ja 1. sylinteri varmaan aika lämpösenä jotta kyllä siinä öljykalvo kuivuu sylinterilinjasta. Jokaisen lämppärikäytön jälkeen pyöräytät koneen käyntiin kuivalla sylinterillä niin kyllä se pinta siitä lähtee ja sen jälkeen leikkaa alumiini kiinni ja kiertokankivaurio on vaan ajan kysymys.
Mersulta tuli korjaussuositus, uusi mosa.. rapiat alle 20 tonttuu.. - E220_CDI
ensuositteleen kirjoitti:
Ihan oli 2006 vuoden eemeli.. ja kilsoista ei tuossa kyse, kun kerta kutoskoneesta vain lämppärin vieressä oleva sylinteri paskana. Asiasta voi kinata mailman tappiin mutta mulla kone auki ja syy-seuraus aika selvä. Lämppärin vastus suoraan sylinterin vesitilakanavan kohdalla.
Kyllä tuon nyt kuulee jo korvalla kuinka vesi kiehuu siellä ja 1. sylinteri varmaan aika lämpösenä jotta kyllä siinä öljykalvo kuivuu sylinterilinjasta. Jokaisen lämppärikäytön jälkeen pyöräytät koneen käyntiin kuivalla sylinterillä niin kyllä se pinta siitä lähtee ja sen jälkeen leikkaa alumiini kiinni ja kiertokankivaurio on vaan ajan kysymys.
Mersulta tuli korjaussuositus, uusi mosa.. rapiat alle 20 tonttuu..Tämä selvä, halusinkin vain ymmärtää, mistä on kyse. OM642 lohkolämmitin lienee kirjaimellisesti perinteinen lohkon vesitilaan upotettava, vai kuinka?
Omassani en silti lakkaa käyttämästä lämmitintä tämän perusteella. Uudemmassa OM651 neloskoneessa ei ole "pakkasproppuja" minne vastusta asentaa, joten vastus on lohkon ulkopuolella letkussa. Lämmitinelementin läpi virtaa vesikierto lohkoon luonnollisella painovoimaisella kierrolla, joten moottori ei näe pistemäistä lämpökuormaa ollenkaan vaan ainoastaan kiertävän lämpimän nesteen. Tämä lämmitin toimii selvästi tehokkaammin kuin lohkon kylkeen pultattu säteilylämmitin.
- Vale_emävale_tosi
Jos lohkolämmittimen hankinta on kynnyskysymys, niin kannataako edes hankkia
ko. autoa !!! Vielä ensuositteleelle ,täyttä bulshittia, yksikään auto ei ole rikkoutunut
lohkolämmittimestä ,oikein käytettynä?- kalliitaovat
Kyllä minäkin vähän tuota lohkolämmitin tarinaa ihmettellen.
Voisiko tuo olla mahdollista?minulla on joskus ollut autot kauemminkin lohkossa mutta vaurioa en ole kohdallani huomannut.
Mutta totta on tuo webaston kohdalta hiljaisempi se on. - ensuositteleen
Hyvä pointti tuo "oikein käytettynä" mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin. Mä en käytä tota juurikaan ja mitä tuossa ehdin sillä itse ajaa niin vaurio oli jo olemassa auto ostettaessa. Eli, ilmeisesti edellinen omistaja halunnut aina hypätä lämpöiseen autoon, mahdollisesti vielä jatkuvassa lämmityksessä ollut. Tuskin tuo vaurio pienestä lämmityksessä tulee.
- E220_CDI
ensuositteleen kirjoitti:
Hyvä pointti tuo "oikein käytettynä" mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin. Mä en käytä tota juurikaan ja mitä tuossa ehdin sillä itse ajaa niin vaurio oli jo olemassa auto ostettaessa. Eli, ilmeisesti edellinen omistaja halunnut aina hypätä lämpöiseen autoon, mahdollisesti vielä jatkuvassa lämmityksessä ollut. Tuskin tuo vaurio pienestä lämmityksessä tulee.
Tulitko missään vaiheessa mitanneeksi minne saakka lämpö nousi lohkolämmittimellä? Edellisessä OM646 moottorisessa ihmettelin sitä, kuinka ylös lämpö nousi/pysyi työpäiväksi töpseliin kytkettynä. Lauhana päivänä sai lähteä 40 - 50 asteisella moottorilla. Lämpömittari oli 8 - 9 tunnin työpäivän jälkeen reilusti asteikolla heti startissa.
Lukemat auton itsensä mittaamia ja väylältä luettuja. - ensuositteleen
E220_CDI kirjoitti:
Tulitko missään vaiheessa mitanneeksi minne saakka lämpö nousi lohkolämmittimellä? Edellisessä OM646 moottorisessa ihmettelin sitä, kuinka ylös lämpö nousi/pysyi työpäiväksi töpseliin kytkettynä. Lauhana päivänä sai lähteä 40 - 50 asteisella moottorilla. Lämpömittari oli 8 - 9 tunnin työpäivän jälkeen reilusti asteikolla heti startissa.
Lukemat auton itsensä mittaamia ja väylältä luettuja.Tuskin tossakaan lämppäri mitenkään epänormaalisti toimiii, suurin osa koneesta varmaan viileenä vaikka lämmitys päällä. Kyse tässä siitä, että paikallisesti lämmitysteho liikaa tuon 1 sylinterin kohdalla. Muutenkin tuo ongelma on rakennekohtainen mutta varoituksen sanana nyt tuo teksti toimii.
- ensuositteleen
Tästä voi lukea "bulshit" tarinaa ja jatkaa nykyaikaisen alumiinilohkoisen moottorin lämmittelyä jos kukkaro kestää riskin (ei ole halpaa riskinottoa).
http://www.tapiovuorinen.com/index.php?id=m272-fix- E220_CDI
Selvät leikkautumisjäljethän siellä, sekä männässä että sylinterissä. Syytä en kommentoi, kun en asiaa tunne.
Jos huolit tekstin oikolukupalvelua, niin letku = "hose" ja käyttäisin kyllä kiertokangesta termiä "con(necting )rod". Vai käytetäänkö jossain päin tuota "cross rod" termiä? - Itsekriittinen
E220_CDI kirjoitti:
Selvät leikkautumisjäljethän siellä, sekä männässä että sylinterissä. Syytä en kommentoi, kun en asiaa tunne.
Jos huolit tekstin oikolukupalvelua, niin letku = "hose" ja käyttäisin kyllä kiertokangesta termiä "con(necting )rod". Vai käytetäänkö jossain päin tuota "cross rod" termiä?Teksti todellakin kaipaisi oikolukupalvelua herättääkseen vähemmän hilpeyttä. En epäile lainkaan kirjoittajan kykyjä omilla mukavuusalueillaan, mutta kirjallinen ulosanti englannin kielellä ei taida niihin kuulua.
En väitä osaavani englantia yhtään paremmin, ja siksi en lähde puutteellista taitoani julkisesti esittelemäänkään. - ensuositteleen
Itsekriittinen kirjoitti:
Teksti todellakin kaipaisi oikolukupalvelua herättääkseen vähemmän hilpeyttä. En epäile lainkaan kirjoittajan kykyjä omilla mukavuusalueillaan, mutta kirjallinen ulosanti englannin kielellä ei taida niihin kuulua.
En väitä osaavani englantia yhtään paremmin, ja siksi en lähde puutteellista taitoani julkisesti esittelemäänkään.Mikäs tuossa enkussa nyt muka vikana? Varmaan siinä typoja yks jos toinenkin mutta eipä tuosta suomenkielellä ole kauheesti virkaa kovin laajasti.
- ensuositteleen
E220_CDI kirjoitti:
Selvät leikkautumisjäljethän siellä, sekä männässä että sylinterissä. Syytä en kommentoi, kun en asiaa tunne.
Jos huolit tekstin oikolukupalvelua, niin letku = "hose" ja käyttäisin kyllä kiertokangesta termiä "con(necting )rod". Vai käytetäänkö jossain päin tuota "cross rod" termiä?Juu kelpaa oikolukupalvelu, osa teknisistä termeistä suoraan googlettanut, kun en muuten tiedä. Artikkeleista ei varmaan kannata mainita ellei joku ihan päin seiniä, niitä virheitä siellä varmaan vilisee. Sivuston tarkoitus on palvella laajempaa yleisöä niinkuin olen itsekin löytänyt vastaukset kysymyksiini ympäri nettiä (siinä syy kielisyyteen).
Täytyy tarkistella, tuo host taitaa olla yks typo kyllä juu. Olen tuon aika suoraan naputtanut päästä, ei tollasta jaksa tehdä jos jatkuvasti pelkää virheitä (niitä tulee).
- Jokkerix
Kannattaa laittaa Mersun c sarjaan sädetyslämmitin. S e on uutta tekniikka ja helpompi asentaa.
- E220_CDI
Toimii vaan huonommin, kun moottorin lämpötila ei nouse yhtä korkeaksi eikä yhtä tasaisesti kuin nestettä kierrättävällä lämmittimellä.
Samalla parkkipaikalla samalla lämmitysajalla kymmenien asteiden ero jäähdytysnesteen lämpötilassa nestekiertoisen ja säteilylämmittimen välillä. - säteilyeikannata
Jos on ostamassa jo yli kymmenen vuotta vanhaa autoa niin kyseenalaistaisin kannattaako siihen asentaa minkään valtakunnan lämmitintä. Minun kokemus noista säteilylämmittimistä on että ne on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Muutamien minuuttien tyhjäkäynti lämmittää saman verran kuin säteilylämmitin muutamassa tunnissa. Eli ei mitään järkeä. Vartin kun antaa moottorin pyöriä niin alkaa jo pikkuhiljaa lämmintäkin tulla sisälle.
En laittaisi muuta lämmitintä kuin Webaston, sillä saa oikeasti autoon lämmintä eikä lämmityksen vaikutus ole uskon varassa. - E220_CDI
säteilyeikannata kirjoitti:
Jos on ostamassa jo yli kymmenen vuotta vanhaa autoa niin kyseenalaistaisin kannattaako siihen asentaa minkään valtakunnan lämmitintä. Minun kokemus noista säteilylämmittimistä on että ne on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Muutamien minuuttien tyhjäkäynti lämmittää saman verran kuin säteilylämmitin muutamassa tunnissa. Eli ei mitään järkeä. Vartin kun antaa moottorin pyöriä niin alkaa jo pikkuhiljaa lämmintäkin tulla sisälle.
En laittaisi muuta lämmitintä kuin Webaston, sillä saa oikeasti autoon lämmintä eikä lämmityksen vaikutus ole uskon varassa.Oma kokemukseni on, että auton väylällä livedatasta näkee, että säteilylämmitin ei ole yhtä tyhjän kanssa. Kymmenen asteen pakkasessa parin tunnin lämmityksen jälkeen on säteilylämmitin nostanut nesteen lämpötilan (auton oman mittauksen mukaan) selvästi plussan puolelle. Uppokuumenninmoottori on toki samassa ajassa 10 - 15 astetta lämpimämpi, mutta molemmat lähtevät selvästi ulkoilmaa lämpimämmästä.
- Kara1946
Letkulämmitin Defa
Onko kukaan laittant/asennattanut C 180 2011 bensa mersuun ko lämmitintä?
Mikäli on niin onko mitään ongelmia ollut?- E220_CDI
Mulla on W212:n OM651:ssa letkulämmitin, joka kierrättää nestettä lohkossa luonnollisella kierrolla. Toimii oikein hyvin, lämpenee selvästi lämpimämmäksi kuin säteilylämmittimellä varustettu moottori. Kohtuullisella pakkasella väylällä näkyvä nesteen lämpötila on parin tunnin lämmityksen jälkeen yleensä jossain 20 - 30 asteen välillä plussan puolella.
Kyse ei siis ole perinteisestä alavesiletkuun asennettavasta, vaan sarja sisältää pystysuuntaan asennettavan letkuhärvelin, joka laittaa nesteen kiertämään niin että kannen tuntee lämpimäksi jo kädellä koittaenkin. - E220_CDI
E220_CDI kirjoitti:
Mulla on W212:n OM651:ssa letkulämmitin, joka kierrättää nestettä lohkossa luonnollisella kierrolla. Toimii oikein hyvin, lämpenee selvästi lämpimämmäksi kuin säteilylämmittimellä varustettu moottori. Kohtuullisella pakkasella väylällä näkyvä nesteen lämpötila on parin tunnin lämmityksen jälkeen yleensä jossain 20 - 30 asteen välillä plussan puolella.
Kyse ei siis ole perinteisestä alavesiletkuun asennettavasta, vaan sarja sisältää pystysuuntaan asennettavan letkuhärvelin, joka laittaa nesteen kiertämään niin että kannen tuntee lämpimäksi jo kädellä koittaenkin.Sortsi, katsoin vain C ja vuosimalli. Eri moottori siis, joten vaikka lämmitintä toimivana pidänkin, sinun autosi bensamoottorissa ei ole kyseisestä lämmittimestä kokemusta.
- kara1946
E220_CDI kirjoitti:
Sortsi, katsoin vain C ja vuosimalli. Eri moottori siis, joten vaikka lämmitintä toimivana pidänkin, sinun autosi bensamoottorissa ei ole kyseisestä lämmittimestä kokemusta.
Kiitos kommenteistasi kävin vedolla kysymässä eivät kuulemma asenna kuin sen "grillin" mut sanoi kyllä et ei varmaan riko mitään jos laitta alavesiletkuun mikä menee lämppärille?
Ajattelin laitta Defan tyypin 710 siinä on termostaatti
- kara1946
Vielä E 220CDI onko sinun "mesesi" myös 2011 vaikka onkin disel niin kertoisitko minkä vesiletkun asensin sit kiinnostaisi vielä mistä veit läpiviennin sisätilaan?
Kovasti olisin tyytyväinen kuvassakin.
Uskon ettei mullakaan tule ongelmia kunhan laittaa oikeaan paikkaan- E220_CDI
Minun autoni on 2012 vuosimallia, joten eri automaatti saattaa vaikuttaa käytettävissä olevaan tilaan. Omaani en ole itse asentanut lämmitintä, vaan se oli paikallaan auton ostaessani.
Sisälämmittimen sen sijaan tiedän, ja sen kaapeli tulee sisälle siisteimmin ilman porauksia matkustajan jalkatilan vasemmasta etunurkasta, jossa on mattojen alla valmiina läpivienti jo valmiina. - E220_CDI
E220_CDI kirjoitti:
Minun autoni on 2012 vuosimallia, joten eri automaatti saattaa vaikuttaa käytettävissä olevaan tilaan. Omaani en ole itse asentanut lämmitintä, vaan se oli paikallaan auton ostaessani.
Sisälämmittimen sen sijaan tiedän, ja sen kaapeli tulee sisälle siisteimmin ilman porauksia matkustajan jalkatilan vasemmasta etunurkasta, jossa on mattojen alla valmiina läpivienti jo valmiina.Täsmennys edelliseen: lämmitin ei ole näitä perinteisiä alavesiletkuun asennettavia, joilla on vaikeuksia saada neste kiertämään kunnolla moottorissa. Tässä toimivassa Defa letkulämmittimessä on käsittääkseni ylimääräinen letkunpätkä varmistamassa lämpenevälle nesteelle tien siirtyä ylöspäin luonnollisella kierrolla.
Toimivuus ei ole mutua, vaan samalla lämmitysajalla säteilylämmittimellä varustettuun viereiseen autoon vertailua auton omalla mittauksella CAN-väylältä. Tunnissa eroa helposti 10 - 15 astetta kiertovesilämmittimen eduksi.
- yhu7676uyggggg
No muistelen että joku 5 vuotta asennutin niin maksoi n. 350 euroa.
Puolet tuosta oli niitä osia eli johdot, vastus, sisähaarotus, tarvikkeet.. sisätilan lämppäriä ei ole tuossa hinnassa mutta sehän on muutaman kympin hintainen.
Onhan tuossa asentamisessa paljon näpräämistä, enemmän kuin äkkiseltään uskoisi, voi joutua purkamaankin sitä sun tätä, kiinnitysten laittamista, reikien poraamista.. - Eienäämersua
Älä osta mersua.Osta mieluummin joku muu auto.Nimerkki kokemusta on.
- kaikkeasitäkuulee
No eihän diesel mersua pidä alleen ottaa jos ei ole polttoainelämmitintä,se jäätys paikalleen täällä rajan pinassa ja kuka tarkenisi? en minä ainakaan jos lisänä ei ole ajossa polttoainelämmitin.
Ei kai kukaan terve mersukuski hairahdu moisiin,nehän on lelu vehkeitä ilman lämmitintä.
- lohko_on
Minulle maksoi 600 euroa asennettuna. Eli W203 Mersuun lohkolämmitin sisähaaralla. 600 euroa.
Onko se paljon vai vähän voi jokainen päättää itse. - Anonyymi
Tämä nyt on vanha ketju, mutta kommentoin kuiteskin omia kokemuksia.
Edelliseen autoon (joka kyllä oli bemari, mutta ei se asennusaika nyt niin kauhean erilainen voi olla) kiertovesilämmitin sisätilanpistoke ylläpitolaturi oli vähän reilu 600€.
Nykyisessä mersussa on webasto kaukosäädöllä. Eräässä aiemmassa toyotassa oli eberi kaukosäädöllä. Kummatkin vehkeet olivat ihan mukavia käyttää, kunhan ulkolämpötila pysyi -15 astetta lämpöisempänä. Sitä kylmemässä näiden vehkeiden kanssa on minun kokemusteni mukaan vähän väliä ongelmia.
Ohjeet oli, että jotta akussa riittää virtaa näiden käyttämiseen, niin ilmastoinnin asetukset kannattaa jättää keskitasolle - pienelle (eli esim ei puhallinta täysille) , autossa pitää olla yli puoli tankkia polttoainetta (imee polttoaineen auton tankista) ja autolla pitäisi ajaa vähintään sama aika mitä lämmitintä käyttää jotta akku latautuu.
Eberin kanssa oli ongelmia ainakin polttoaineen saannissa. Kylmässä ilmeisesti diisselikin on sen verran paksua, ettei eberin oma pumppu jaksanut imeä ainetta kaikkien suodattimien läpi. Sille asennettiin oma polttoainelinja, mutta ongelmat jatkuivat silti kylmässä. Webasto puolestaan herjaa säännöllisesti akun virrasta, vaikka autolla ajettaisi 45 minuuttia putkeen. Voi tietysti olla, että pelkkä virransaantiongelma, mutta aivan pimeetä ajella joka aamu tunnin verran ja noin 60 km latauksen takia, kun oikea ajotarve on 15 km ja 20 min. Voi olla että ylläpitolaturi ratkaisisi omgelman - tai sitten ei, seuraavaksi varmaan alkaa ne polttoaineongelmat.
Eli siis kyllä itse meinaan asennuttaa jokaiseen autoon sähköllä toimivan lämppärin sisätilanlämppärin, kun tuosta pihasta saa virtaa ja kotona sisällä on mukavasti sähkötaulussa digitaalinen ajastin. Noita polttoainekäyttöisiä voi sitten jossain satunnaisessa tilanteessa syyskeleillä käyttää, jos auto seisoo parkissa jossain muualla. Ja onhan niistä toki se hyöty, että sen voi kytkeä ajon aikana päälle, jolloin autoon saa lisälämpöä tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889