IDIOOTIT!

joskoirasiontärkeä

JOs puistossa on JO koiria joita ette entuudestaaan "tunne" kun olette sinne menossa älkää päästäkö niitä omianne suoraan portista sekaan!!! Omalla vastuullanne sen teette! meiän pojat on monet kerrat pistäny rähinän pystyyn kun joku vajukki on oman uroksensa sekaan lykännyt. lauma on lauma mutta kannattaa muistaa että sinun koirasi on vieraasta laumasta minun koirieni kanssa!

51

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3urosta

      olet TÄYSIN oikeassa! meillä myös samankaltaisa tilanteita enemmän kuin tarpeeksi. missä ihmisten järki on?

      • rtyuiotyuilo

        Sinne ei kuulu viedä vihaisia koiria eli missä on tosiaan se sinunkin järkesi?


    • debiiliiiii

      Mitä jos pitelisit omia koiriasi vähän loitommalla kunnes toiset ovat päässeet portista rauhassa sisään.

      • tervetuloaleikkiin

        pieni ymmärrys ongelma?
        Kyllä sinne voin tulla jos mielii ja useimmiten "loitommalla" ollaankin kun joku sinunlaisistasi tulee ja lykkää koiransa sekaan. meillä kun ei näitä vieraita uroksia suvaita.


      • viiia35

        Nimenomaan erittäin samaa mieltä. Koirat pidetään kiinni kun joku tulee portista!!!!! Näin pääsee rauhallisesti sisään ja myös rauhallisesti tutustumaan.

        Itse seison portin ulkopuolella ja odotan kunnes kaikki on saanut koiransa kiinni ja oletan myös että jokainen päästää koiransa tutustumaan pikkuhiljaa niin ettei kaikki ole heti kimpussa vaan pari kerrallaan mieluiten yksi. Vähentää koirien stressaantumista.


      • tryuoimkj
        tervetuloaleikkiin kirjoitti:

        pieni ymmärrys ongelma?
        Kyllä sinne voin tulla jos mielii ja useimmiten "loitommalla" ollaankin kun joku sinunlaisistasi tulee ja lykkää koiransa sekaan. meillä kun ei näitä vieraita uroksia suvaita.

        Jos koirasi ei suvaitse muita koiria niin mitä hemmettiä sinä koirapuistossa teet ylipäätänsä?????????!!!!


      • lapsetlapset
        tryuoimkj kirjoitti:

        Jos koirasi ei suvaitse muita koiria niin mitä hemmettiä sinä koirapuistossa teet ylipäätänsä?????????!!!!

        Koira aitaukset eivät ole minkään tietyn rodun tai luonteenpiirteen yksityiskäyttöä varten. Jos puisto on tyhjillään sinne voi mennä oli koira sitten uros tai narttu rähjä.
        tälläisten koirien omistajat vapauttavat puiston sinne tuleville jos omat koirat eivät suvaitse muita.


      • kuntouttaja
        viiia35 kirjoitti:

        Nimenomaan erittäin samaa mieltä. Koirat pidetään kiinni kun joku tulee portista!!!!! Näin pääsee rauhallisesti sisään ja myös rauhallisesti tutustumaan.

        Itse seison portin ulkopuolella ja odotan kunnes kaikki on saanut koiransa kiinni ja oletan myös että jokainen päästää koiransa tutustumaan pikkuhiljaa niin ettei kaikki ole heti kimpussa vaan pari kerrallaan mieluiten yksi. Vähentää koirien stressaantumista.

        HAHAH ! olen täysin samaa mieltä kanssasi! Puisto on vapaa paikka kaikille ETENKIN jos sinne menee kun se on tyhjillää.
        Olen itsekin saanut monet naurut kun olen rotikka urosteni kanssa ollut puistossa ja näitä "Koira sekaan" ihmisiä on tullut vastaan xD Kyllä siinä monen omistajan suhtautuminen puistoon menemisiin on muuttunut kerta heitolla. Meilläkin suvaitaan tutut urokset muttei näitä vieraita yhtää. Yleensä ihmiset joilla koira kokemus jää "normaali" pentuihin ja koiriin eivät ymmärrä ettei kaikki ole kuin se oma koira, eivätkä sitten osaa suhtautua vieraiden koirien tutustumiseen ja lähestymiseen. Itselläni kokemusta 20 vuoden takaa takavarikoiduista ja laiminlyödyistä koirista ja pakko sanoa että tämä toinen puoli ihmisistä ei vain tiedä ja tunne koiran käytöstä juurikaan. Uros ja narttu rähjäys ei ole "vihaisen koiran" symbioosi mutta selitäpä se sille joka ei ymmärrä.


      • veijo55
        lapsetlapset kirjoitti:

        Koira aitaukset eivät ole minkään tietyn rodun tai luonteenpiirteen yksityiskäyttöä varten. Jos puisto on tyhjillään sinne voi mennä oli koira sitten uros tai narttu rähjä.
        tälläisten koirien omistajat vapauttavat puiston sinne tuleville jos omat koirat eivät suvaitse muita.

        Silloin kuuluu itse olla portilla jottei kukaan muu tule sinne vahingossa. Oletus on kuules lapsonen ettei vihaisia koiria sinne viedä!!!


      • veijo55
        kuntouttaja kirjoitti:

        HAHAH ! olen täysin samaa mieltä kanssasi! Puisto on vapaa paikka kaikille ETENKIN jos sinne menee kun se on tyhjillää.
        Olen itsekin saanut monet naurut kun olen rotikka urosteni kanssa ollut puistossa ja näitä "Koira sekaan" ihmisiä on tullut vastaan xD Kyllä siinä monen omistajan suhtautuminen puistoon menemisiin on muuttunut kerta heitolla. Meilläkin suvaitaan tutut urokset muttei näitä vieraita yhtää. Yleensä ihmiset joilla koira kokemus jää "normaali" pentuihin ja koiriin eivät ymmärrä ettei kaikki ole kuin se oma koira, eivätkä sitten osaa suhtautua vieraiden koirien tutustumiseen ja lähestymiseen. Itselläni kokemusta 20 vuoden takaa takavarikoiduista ja laiminlyödyistä koirista ja pakko sanoa että tämä toinen puoli ihmisistä ei vain tiedä ja tunne koiran käytöstä juurikaan. Uros ja narttu rähjäys ei ole "vihaisen koiran" symbioosi mutta selitäpä se sille joka ei ymmärrä.

        Vihainen koira on silloin kun käy toisten kimppuun yksinkertaista.

        Sosiaalinen hyväluonteinen tasapainoinen hyväksyy kaikki sukupuoleen riippumatta vaikkei pidäkään kaikista eli on hyvin sosiaalistettuja ja hallinnassa. ja he ovat oikeutettuja puistoon ei vihaiset huonosti sosiaalistetut ei hallinnassa olevat yksilöt.

        Se mistä oloista koira tulee ei ole merkitystä vaan sillä miten se NYT käyttäytyy.


      • hehaa h
        veijo55 kirjoitti:

        Vihainen koira on silloin kun käy toisten kimppuun yksinkertaista.

        Sosiaalinen hyväluonteinen tasapainoinen hyväksyy kaikki sukupuoleen riippumatta vaikkei pidäkään kaikista eli on hyvin sosiaalistettuja ja hallinnassa. ja he ovat oikeutettuja puistoon ei vihaiset huonosti sosiaalistetut ei hallinnassa olevat yksilöt.

        Se mistä oloista koira tulee ei ole merkitystä vaan sillä miten se NYT käyttäytyy.

        kaveriki on kattonu Cesar MIlan:n sarjaa niinku sinäkin xD lapsuuden kodissa äiti omisti chihun ja herra on nyt tietävinään niin paljon xDDD
        On ihan normaali käytöstä jos räjähtään. meiän koirista toinen heitti henkensä ku valtataistelut alko mut luonto toimii niiin, "heikommat" ei pärjää


      • xoxoxoukkk
        veijo55 kirjoitti:

        Vihainen koira on silloin kun käy toisten kimppuun yksinkertaista.

        Sosiaalinen hyväluonteinen tasapainoinen hyväksyy kaikki sukupuoleen riippumatta vaikkei pidäkään kaikista eli on hyvin sosiaalistettuja ja hallinnassa. ja he ovat oikeutettuja puistoon ei vihaiset huonosti sosiaalistetut ei hallinnassa olevat yksilöt.

        Se mistä oloista koira tulee ei ole merkitystä vaan sillä miten se NYT käyttäytyy.

        sellaisista vaivoista kuin neurologiset?
        Kylläpä vaikuttaa oli omistaja / kasvattaja kuka tahansa ;)
        Omistatko maitohylly puudelin?


      • veijo55
        xoxoxoukkk kirjoitti:

        sellaisista vaivoista kuin neurologiset?
        Kylläpä vaikuttaa oli omistaja / kasvattaja kuka tahansa ;)
        Omistatko maitohylly puudelin?

        Siis neurologiset vaivat?

        Mitä se liittyy koirapuistossa käyntiin?

        Säännöt on selkeät sinne ei saa viedä vihaisia yksilöitä laisinkaan ja miksi edes veisi se tuskin on sopiva paikka epäsosiaalisille tapauksille jotka vain stressaantuvat siellä ja hakevat tappelua.

        Ja kiinnostuit minkä rodun saan hallintaan..omistan staffin ja suursnautserin eli ihan tavallisia koiria. Enkä näe vikaa puudeleissakaan enkä chihuahuaissa..koira kuin koira. Mutta machoilijoista en pidä enkä siitä varsinkaan ettei heillä ole hajuakaan perussosiaalistamisesta. Enkä usko machoilijoiden edes hallitsevan koiriaan.

        Joka tapauksessa puistot on tarkoitettu viihtymiseen eikä omistajien turhautumien ja machoilemisen kentiksi.


      • Kees
        veijo55 kirjoitti:

        Siis neurologiset vaivat?

        Mitä se liittyy koirapuistossa käyntiin?

        Säännöt on selkeät sinne ei saa viedä vihaisia yksilöitä laisinkaan ja miksi edes veisi se tuskin on sopiva paikka epäsosiaalisille tapauksille jotka vain stressaantuvat siellä ja hakevat tappelua.

        Ja kiinnostuit minkä rodun saan hallintaan..omistan staffin ja suursnautserin eli ihan tavallisia koiria. Enkä näe vikaa puudeleissakaan enkä chihuahuaissa..koira kuin koira. Mutta machoilijoista en pidä enkä siitä varsinkaan ettei heillä ole hajuakaan perussosiaalistamisesta. Enkä usko machoilijoiden edes hallitsevan koiriaan.

        Joka tapauksessa puistot on tarkoitettu viihtymiseen eikä omistajien turhautumien ja machoilemisen kentiksi.

        Haluaisimpa tietää mitä paikallinen eläinsuojeluvalvoja oli mieltä tuosta, että
        "On ihan normaali käytöstä jos räjähtään. meiän koirista toinen heitti henkensä ku valtataistelut alko mut luonto toimii niiin, "heikommat" ei pärjää "
        toinen koira tappoi toisen, ja vielä valvonnan alla...
        Ja todellakaan, tuon kaltaisella asenteella ei ole mitään asiaa koirapuistoon. Eläintenpitokiellolle näyttäisin peukaloa..


      • yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
        veijo55 kirjoitti:

        Siis neurologiset vaivat?

        Mitä se liittyy koirapuistossa käyntiin?

        Säännöt on selkeät sinne ei saa viedä vihaisia yksilöitä laisinkaan ja miksi edes veisi se tuskin on sopiva paikka epäsosiaalisille tapauksille jotka vain stressaantuvat siellä ja hakevat tappelua.

        Ja kiinnostuit minkä rodun saan hallintaan..omistan staffin ja suursnautserin eli ihan tavallisia koiria. Enkä näe vikaa puudeleissakaan enkä chihuahuaissa..koira kuin koira. Mutta machoilijoista en pidä enkä siitä varsinkaan ettei heillä ole hajuakaan perussosiaalistamisesta. Enkä usko machoilijoiden edes hallitsevan koiriaan.

        Joka tapauksessa puistot on tarkoitettu viihtymiseen eikä omistajien turhautumien ja machoilemisen kentiksi.

        meillä koirat leikkii puistossa keskenään. eivät muiden, vieraiden urosten kanssa. puistoon voi viedä "vihaisenkin" koiran mutta ei muiden kanssa haastamaan. me vapautamme puiston AINA jonkun muun sinne tullessa. Puiston tyhjänä vapaa kenelle tahansa


      • Laumnajohtaja24/7
        veijo55 kirjoitti:

        Siis neurologiset vaivat?

        Mitä se liittyy koirapuistossa käyntiin?

        Säännöt on selkeät sinne ei saa viedä vihaisia yksilöitä laisinkaan ja miksi edes veisi se tuskin on sopiva paikka epäsosiaalisille tapauksille jotka vain stressaantuvat siellä ja hakevat tappelua.

        Ja kiinnostuit minkä rodun saan hallintaan..omistan staffin ja suursnautserin eli ihan tavallisia koiria. Enkä näe vikaa puudeleissakaan enkä chihuahuaissa..koira kuin koira. Mutta machoilijoista en pidä enkä siitä varsinkaan ettei heillä ole hajuakaan perussosiaalistamisesta. Enkä usko machoilijoiden edes hallitsevan koiriaan.

        Joka tapauksessa puistot on tarkoitettu viihtymiseen eikä omistajien turhautumien ja machoilemisen kentiksi.

        Hienoa nähdä että on olemassa myös aitoja koira ihmisiä, itse olen kirjoittanut tänne omista kokemuksista otsikolla "Tappaja"koirat. tai siitä mistä huonosti käyttäytyvän koiran oireet kertovat. Vika on hihna siinä toisessa päässä.
        Erityisesti mieltäni lämmittää vaativien rotujen omistajat jotak tietää vastuunsa ja osa kaikesta päätellen olla laumanjohtajia.

        Teille kaikille toivotan kaikkea hyvää, jatkakaa saamaan malliin:)


    • Laumanjohtaja24/7

      vastuullisesta koiran omistajasta. Omistatko sinä ja se vakio porukka sen kyseisen puiston!!?? sinne voi tulla kuka tahansa ja koska tahanssa. Sinne ei pidä viedä koiraa joka ei ole omistajansa hallinnassa. Ensinnäkin koirat ei määrää kuka laumaan tulee vaan kaikkien koirien omistajat. Jos omat koirat ovat liian reviiritietoisia/dominoivia niin sitten on syytä poistua hetkeksi puistosta että muutkin, ei ennalta tutut koirat pääsee leikkimään muiden koirien kanssa. On myös totta että hyviin tapoihin kuuluu kysyä onko ok. jos tullaan sinne ja muuta. Jos siellä on joku sellainen koira joka ei hyväksy uusia koiria joukkoon niin hänen on annettava tilaa. Aina kun uusi koira liittyy laumaan, on se tehtävä ilman mitään suurta numeroa, yleensä tämän numeron tekevät juuri ihmiset ja heidän koiransa reakoivat sen mukaan. Vaikka sanoisitte mitä ja tarkoittasittekin sitä niin se ei auta jos olemuksenne kertoo jännittynesyydestä. koirat lukevat eleitä, kehonkieltä ja aistivat kaiken uskomattoman tarkasti. et voi huijata koiraasi juuri millään:) rento olemus on merkki ja varma olemus on merkki johtajuudesta, jota tä'ysin tuntematonkin koira ymmärtää ja kunnioittaa. Eli kysykää aina millaista porukkaa puistossa on ja jos silelä on dominoivia koiria niin heidän tulee poistua siksi aikaa, koska kyseiset koirapuistot on tarkoitettu kaikkien koirien käyttöön, ajasta tai paikasta riippumatta.

      • veijo55

        Minusta oletus kuitenkin olisi niin että he joiden koirat ei tule toimeen muiden kanssa ovat portilla jo valmiina ja sanovat sinne tuleville että heidän koiransa ei pidä kaikista ja yksinkertaisesti menevät pois kun muita tulee sinne.

        Eikä toisinpäin.


      • eiOleMultaPois
        veijo55 kirjoitti:

        Minusta oletus kuitenkin olisi niin että he joiden koirat ei tule toimeen muiden kanssa ovat portilla jo valmiina ja sanovat sinne tuleville että heidän koiransa ei pidä kaikista ja yksinkertaisesti menevät pois kun muita tulee sinne.

        Eikä toisinpäin.

        noooh, minähän en siinä portilla päivystä mutta teen kyllä tilaa jos satun näkemään jonkun tulevan. Jos satun siellä peremmällä näiden "raivo tautisten" kanssa olemaan kun jonku koira jo puistoon tupsahtaa meitä kohti juoksemaan saa emäntä / isäntä ihan itseään syyttää.
        Ja tälläisessä tapauksessa on joku muu ne viulut maksanut kun minä. omapahan on menetyksensä


      • kasvattaja
        eiOleMultaPois kirjoitti:

        noooh, minähän en siinä portilla päivystä mutta teen kyllä tilaa jos satun näkemään jonkun tulevan. Jos satun siellä peremmällä näiden "raivo tautisten" kanssa olemaan kun jonku koira jo puistoon tupsahtaa meitä kohti juoksemaan saa emäntä / isäntä ihan itseään syyttää.
        Ja tälläisessä tapauksessa on joku muu ne viulut maksanut kun minä. omapahan on menetyksensä

        olen kyllä samaa mieltä ettei pitäisi koiria mennä ja tunkea puistoissaKAAN koiriaan muiden joukkooon päätä pahkaa. maalaisjärkeä saa käyttää eikä turvata aina siihen käytettyyn lauseesee "et saa puistoon tulla jos koirasi ei tule toimeen muiden kanssa"

        kyllä sinne SAA MENNÄ jos on vapaana. muussa tilanteessa ei tietenkään mennä jos kerta tiedetään ettei toimi. eihän se nyt kovin vaikee luulis olevan? Tämä aggressiivisen koiran kielto tuonti aitauksiin koskee lauma tilanteissa. se ei kiellä puiston käyttöä täysi valtaisesti.

        Mielipiteitä ja minä tiedän paremmin asenteita on paljon ja jokainen tallaa tavallaan. Itse henk.koht varmistan aina ketä siellä puistossa sillä hetkellä on. Ja tiedän miten huonosti voi käydä jos sokeasti uskoo "sääntöihin" itselläni kun on neljä Dogo narttua jotka eivät todellakaan siedä vieraita aikuisia narttuja

        ihmiset on katsonut näitä koira ohjelmia iltapäivisin ja luulevat asioiden automaattisesti toimivan samalla tavoin kun esin Cesar Milanin laumassa, ero on kuitenkin siinä että milan hallitsee koko laumansa se on jokaista koiraa myöten hänen hallinnassa mutta meillä perus aitauksessa sinulla on korkeintaan hallinnasa vain oma koirasi. Se on ratkaiseva ero


      • Laumanjohtaja24/7
        kasvattaja kirjoitti:

        olen kyllä samaa mieltä ettei pitäisi koiria mennä ja tunkea puistoissaKAAN koiriaan muiden joukkooon päätä pahkaa. maalaisjärkeä saa käyttää eikä turvata aina siihen käytettyyn lauseesee "et saa puistoon tulla jos koirasi ei tule toimeen muiden kanssa"

        kyllä sinne SAA MENNÄ jos on vapaana. muussa tilanteessa ei tietenkään mennä jos kerta tiedetään ettei toimi. eihän se nyt kovin vaikee luulis olevan? Tämä aggressiivisen koiran kielto tuonti aitauksiin koskee lauma tilanteissa. se ei kiellä puiston käyttöä täysi valtaisesti.

        Mielipiteitä ja minä tiedän paremmin asenteita on paljon ja jokainen tallaa tavallaan. Itse henk.koht varmistan aina ketä siellä puistossa sillä hetkellä on. Ja tiedän miten huonosti voi käydä jos sokeasti uskoo "sääntöihin" itselläni kun on neljä Dogo narttua jotka eivät todellakaan siedä vieraita aikuisia narttuja

        ihmiset on katsonut näitä koira ohjelmia iltapäivisin ja luulevat asioiden automaattisesti toimivan samalla tavoin kun esin Cesar Milanin laumassa, ero on kuitenkin siinä että milan hallitsee koko laumansa se on jokaista koiraa myöten hänen hallinnassa mutta meillä perus aitauksessa sinulla on korkeintaan hallinnasa vain oma koirasi. Se on ratkaiseva ero

        Totta tuokin mutta dogon omistajan voit varmasti myöntää että kun paneutuu koiran mielentilaan ja ajatusmaailmaan niin tämän kyseisen Ceasar Milanin opit toimivat erittäin hyvin. Hallinta lähtee oman lauman halitsemisesta ja sitä mukaa voitmyös hallita täysin tuntematonta koiraakin tiettyyn rajaan asti ainakin. Itsellnäni on myös 3 tappelukehitsä pelastettua uorsota, Dogo, amstaffi ja bullterrieri, jokainen näistä koirsita oli opetettu repimään toinen koira palasiksi. nyt tulevat toimeen kaikien kanssa ja jos joku alkaa haastamaan riitaa, he ikään kuin ksyyvät lupaani niistää uhottelijaa:) minun tehtävä on suojella laumaani kaikelta ja poistaa mahdoliset uhkatekijät. näin teen myös koirapuistossa. Jos omistaja ei puutu oman koiransa uhitteluun niin minä puutun, näin vahvistan asemaani lauman johtajana. Tiedän jo kokemuskesta että sinä olet dogojesi johtaja, koska harvemmin 4 narttu dogoa mahtuu saman katon alle, ilman että he jokainen tietävät nasemansa laumassa ja tyytyvät siihen.
        totean vielä' kuitenkin että jokainen bvastaa oman koiransa käytöksestä ja tiedän että tilanne voi karata käsistä hyvinkin nopeesti jos tilannetta ei laukaista mahdolisimman pian, sillä ei yksikään koira tai ihminen kestä jatkuvaa nenälle hyppimistä, olipa kuinka omistajansa hallinnassa tahansa. eli vatsuuta ihmiset.


      • veijo55
        eiOleMultaPois kirjoitti:

        noooh, minähän en siinä portilla päivystä mutta teen kyllä tilaa jos satun näkemään jonkun tulevan. Jos satun siellä peremmällä näiden "raivo tautisten" kanssa olemaan kun jonku koira jo puistoon tupsahtaa meitä kohti juoksemaan saa emäntä / isäntä ihan itseään syyttää.
        Ja tälläisessä tapauksessa on joku muu ne viulut maksanut kun minä. omapahan on menetyksensä

        Kyllä etusija on aina näillä sosiaalisilla koirilla ja jos puistossa jo monta ihmistä koirineen on asiallisempaa jokaisen kertoa uudelle tulokkaallle tilanteensa eikä päinvastoin.

        ihme kuningastouhua kun ei piitata muista. Minä en ainakaan välitä..minun koirani saa purra..toinen provosoi vaikkei liennyt edes lähellä..kemiat ei täsmää..ihme machoilua ja hallitsemattomuutta.

        jos minulla olisi ei hallinnassa oleva koira olisin ilman muuta portilla jotta pääsen ennen muita pois mutta ei näitä epässosiaalisten koirien omistajia täytyy maanitella ja huudella sinne nurkkiin menisitkö pois. Pitääkö minun jättää koira portin ulkopuolelle ja käydä kysymässä kaikilta puiston alueelta sopiiko tulla kun kiukkuisten koirien isännät ei välitä muista ja ei voi olla portin luona jotta pääsee pois???

        Lähikoirapuistossa tiedän muutaman vihaisen koiran mutta isännät ei piittaa yhtään eli antaa hyökätä jos koiraa sattuu huvittamaan ja ei poistu puistosta edes pyydettäessä. Eli tosiaasiassa vihaiset on siellä etusijalla..ne jotka ei pärjää juuri noiden kanssa ei mene sinne vaikka pitäisi olla päinvastoin.


      • veijo55
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Totta tuokin mutta dogon omistajan voit varmasti myöntää että kun paneutuu koiran mielentilaan ja ajatusmaailmaan niin tämän kyseisen Ceasar Milanin opit toimivat erittäin hyvin. Hallinta lähtee oman lauman halitsemisesta ja sitä mukaa voitmyös hallita täysin tuntematonta koiraakin tiettyyn rajaan asti ainakin. Itsellnäni on myös 3 tappelukehitsä pelastettua uorsota, Dogo, amstaffi ja bullterrieri, jokainen näistä koirsita oli opetettu repimään toinen koira palasiksi. nyt tulevat toimeen kaikien kanssa ja jos joku alkaa haastamaan riitaa, he ikään kuin ksyyvät lupaani niistää uhottelijaa:) minun tehtävä on suojella laumaani kaikelta ja poistaa mahdoliset uhkatekijät. näin teen myös koirapuistossa. Jos omistaja ei puutu oman koiransa uhitteluun niin minä puutun, näin vahvistan asemaani lauman johtajana. Tiedän jo kokemuskesta että sinä olet dogojesi johtaja, koska harvemmin 4 narttu dogoa mahtuu saman katon alle, ilman että he jokainen tietävät nasemansa laumassa ja tyytyvät siihen.
        totean vielä' kuitenkin että jokainen bvastaa oman koiransa käytöksestä ja tiedän että tilanne voi karata käsistä hyvinkin nopeesti jos tilannetta ei laukaista mahdolisimman pian, sillä ei yksikään koira tai ihminen kestä jatkuvaa nenälle hyppimistä, olipa kuinka omistajansa hallinnassa tahansa. eli vatsuuta ihmiset.

        Muuten olen laumanjohtajan kanssa samaa mieltä mutta jos toinen ei saa komennettua koiraansa eikä lähde poiskaan niin ei minun auta muuta kuin lähteä itse..en salli tappelua edes silloin kun hyppii nenille mutta en myöskään anna koirani siitä kärsiä. Hyvä laumanjohtaja ei anna muiden provosoida mutta ei silti anna provosoituakaan.
        Omani on myös peräänantamaton rotu kuten sinulla ja silti hyvä hallinta...eli on mahdollista hallita omansa ja silloin muiden koirien pikkuprovoilut ei haittaa laisinkaan.

        usein kuulee että juu se toinen provoili..ja siksi hyökkäsi eli syy provoilijassa. Kyllä provoileminen ei ole sallittua mutta jos oma hallinnassa se ei haittaa jos on vain eleistä kyse eikä varsinaisesta hyökkäyksestä.

        yllättyy usein miten tietämättömiä ihmiset on koirien eleistä, hyvästä sosiaalistamisesta ja lauman käyttäytymisistä. Tarvitsisi varmaan järjestää enemmän kursseja koirapuistoon menoa varten, koirien eleistä, laumasta, sosiaalistamisesta.


      • kyllästynyt123
        veijo55 kirjoitti:

        Kyllä etusija on aina näillä sosiaalisilla koirilla ja jos puistossa jo monta ihmistä koirineen on asiallisempaa jokaisen kertoa uudelle tulokkaallle tilanteensa eikä päinvastoin.

        ihme kuningastouhua kun ei piitata muista. Minä en ainakaan välitä..minun koirani saa purra..toinen provosoi vaikkei liennyt edes lähellä..kemiat ei täsmää..ihme machoilua ja hallitsemattomuutta.

        jos minulla olisi ei hallinnassa oleva koira olisin ilman muuta portilla jotta pääsen ennen muita pois mutta ei näitä epässosiaalisten koirien omistajia täytyy maanitella ja huudella sinne nurkkiin menisitkö pois. Pitääkö minun jättää koira portin ulkopuolelle ja käydä kysymässä kaikilta puiston alueelta sopiiko tulla kun kiukkuisten koirien isännät ei välitä muista ja ei voi olla portin luona jotta pääsee pois???

        Lähikoirapuistossa tiedän muutaman vihaisen koiran mutta isännät ei piittaa yhtään eli antaa hyökätä jos koiraa sattuu huvittamaan ja ei poistu puistosta edes pyydettäessä. Eli tosiaasiassa vihaiset on siellä etusijalla..ne jotka ei pärjää juuri noiden kanssa ei mene sinne vaikka pitäisi olla päinvastoin.

        meillä on useemminkin tapahtunut tilanteita joissa ollaan kahden oman uroksen kanssa puistossa ja joku tuo näitä omia rähjääviä koiriaan sekaan. Jos omistaja ei ymmärrä että minulle ei uppoo selitys "koirat on koiria" tai "antaa niiden itse selvittää" olen lähtenyt pois ja seuraavat kerrat kun olen jättänyt menemättä samaan paikkaan rupee tämä vanha "tuttu" naureskelemaan minulle " etkö uskalla tulla? hyvinhän se meni taidat itse pelätä" "kyllä tää laittaa ne kurii jos tarvii" yms yms.

        ... kuri ja vastuu minun koirista kuuluu minulle eikä hänen koiralleen. Tilanteita on toki monenlaisia, ei aina tarvitsekaan lähteä, mutta MINUN tehtäväni on pitää huoli siitä että tämä "laumani" ei joudu rähjääjien hampaisiin

        Kyllä tuollaiset ihmiset ovat raivostuttavia..


      • Laumanjohtaja24/7
        kyllästynyt123 kirjoitti:

        meillä on useemminkin tapahtunut tilanteita joissa ollaan kahden oman uroksen kanssa puistossa ja joku tuo näitä omia rähjääviä koiriaan sekaan. Jos omistaja ei ymmärrä että minulle ei uppoo selitys "koirat on koiria" tai "antaa niiden itse selvittää" olen lähtenyt pois ja seuraavat kerrat kun olen jättänyt menemättä samaan paikkaan rupee tämä vanha "tuttu" naureskelemaan minulle " etkö uskalla tulla? hyvinhän se meni taidat itse pelätä" "kyllä tää laittaa ne kurii jos tarvii" yms yms.

        ... kuri ja vastuu minun koirista kuuluu minulle eikä hänen koiralleen. Tilanteita on toki monenlaisia, ei aina tarvitsekaan lähteä, mutta MINUN tehtäväni on pitää huoli siitä että tämä "laumani" ei joudu rähjääjien hampaisiin

        Kyllä tuollaiset ihmiset ovat raivostuttavia..

        Asenne sinulla ja muutamalla muulla täällä. Hienoa, tällaisia ihmisä lisää niin ei ns. ongelma koirat vai pitäskö snaoa ongela isännät/emännät kuolevat sukupuuttoon:)


      • Laumanjohtaja24/7
        veijo55 kirjoitti:

        Muuten olen laumanjohtajan kanssa samaa mieltä mutta jos toinen ei saa komennettua koiraansa eikä lähde poiskaan niin ei minun auta muuta kuin lähteä itse..en salli tappelua edes silloin kun hyppii nenille mutta en myöskään anna koirani siitä kärsiä. Hyvä laumanjohtaja ei anna muiden provosoida mutta ei silti anna provosoituakaan.
        Omani on myös peräänantamaton rotu kuten sinulla ja silti hyvä hallinta...eli on mahdollista hallita omansa ja silloin muiden koirien pikkuprovoilut ei haittaa laisinkaan.

        usein kuulee että juu se toinen provoili..ja siksi hyökkäsi eli syy provoilijassa. Kyllä provoileminen ei ole sallittua mutta jos oma hallinnassa se ei haittaa jos on vain eleistä kyse eikä varsinaisesta hyökkäyksestä.

        yllättyy usein miten tietämättömiä ihmiset on koirien eleistä, hyvästä sosiaalistamisesta ja lauman käyttäytymisistä. Tarvitsisi varmaan järjestää enemmän kursseja koirapuistoon menoa varten, koirien eleistä, laumasta, sosiaalistamisesta.

        Hieno asenne, juuri tuollaisia ihmisiä kaivataan lisää koiranomistajiksi. Olipa rotu mikä tahansa niin siitä saa vihaisen jos omistaja niin haluaa.
        Sitten eräs toinen asia, joka ei varsinaisesti liity aiheeseen. Minulla on aina ollut isokokoisia koiria. Ihemtyttää pienempie koirien omistajien suhtautuminen (en yleistä ja leimaa nyt kaikkia:) ) siihen jos joku pikku koira räyhää ja hyökkäilee hihnan päässä, snaotaan vaan että voi miedän pikku fifi!! jos iso koira tekee saman, on se automaattisesti tappaja koira. Oletteko tulleet ajatellekksi että myös ios koira voi pelätä ja reakoida myös siksi haukkumalla jotain tuntematonta. Koiran koko ei saa ratakaista sitä onko kyseessä "tappaja" koira. Pienen koiran huono käytös on ihan yhtä tuomittavaa. Monesti pikku koirien käytös johtuu siitä että heidän omistajat inhimillistävät koiransa, pitävät vauvoinaan... Koira on koira ja onnellinne silloin kuin saa olla koira:) Muistakaa, pikku fifikin polveutuu sudesta:) tasa-arvoa tässäkin suhteessa siis. ei tuomita koiria koon tai rodun perusteella, jookosta:)


      • veijo55
        Laumanjohtaja24/7 kirjoitti:

        Hieno asenne, juuri tuollaisia ihmisiä kaivataan lisää koiranomistajiksi. Olipa rotu mikä tahansa niin siitä saa vihaisen jos omistaja niin haluaa.
        Sitten eräs toinen asia, joka ei varsinaisesti liity aiheeseen. Minulla on aina ollut isokokoisia koiria. Ihemtyttää pienempie koirien omistajien suhtautuminen (en yleistä ja leimaa nyt kaikkia:) ) siihen jos joku pikku koira räyhää ja hyökkäilee hihnan päässä, snaotaan vaan että voi miedän pikku fifi!! jos iso koira tekee saman, on se automaattisesti tappaja koira. Oletteko tulleet ajatellekksi että myös ios koira voi pelätä ja reakoida myös siksi haukkumalla jotain tuntematonta. Koiran koko ei saa ratakaista sitä onko kyseessä "tappaja" koira. Pienen koiran huono käytös on ihan yhtä tuomittavaa. Monesti pikku koirien käytös johtuu siitä että heidän omistajat inhimillistävät koiransa, pitävät vauvoinaan... Koira on koira ja onnellinne silloin kuin saa olla koira:) Muistakaa, pikku fifikin polveutuu sudesta:) tasa-arvoa tässäkin suhteessa siis. ei tuomita koiria koon tai rodun perusteella, jookosta:)

        Jälleen olen samaa mieltä laumanjohtajan kanssa että koira kuin koira koostaan huolimatta tarvitsee hyvän tapakasvatuksen ja sen omistaja oltava tietoinen eleistä ja perusteista.

        Mutta sitten otetaan se kokematon ja ei perehtynyt tuleva omistaja joka haluaa koiran niin myisin hänelle kuitenkin pienehkön rodun jolla ei taipumusta kovaan dominanssiin. Pienissäkin on käyttökoiria ja dominoivia eli niistä kaikista ei ole ensikoiriksi tai sellaisille jotka haluavat vain hellitellä muttei omaa kuria. Toki isoissakin on ei niin dominoivia rotuja mutta iso koko saa nekin vetämään ellei kouluteta.

        Tälläinen yhdistelmä ei aiheuta pahaa jälkeä osaamattomuudellaan. Toisin kuin isojen koirien kanssa ja siksi isojen kanssa pitää olla tarkempi että ne todellakin tulee myös kokeneelle omistajalle.

        Me kaikki koiranomistajat emme ole oppineisuudessa samalla viivalla eikä edes koirien lukumäärä kerro oppineisuudesta..joku ensikoiran ottaja voi heti alusta lähtien opetella perusteet ja ymmärtää koiran eleetkin kun taas monen koiran omistanut tekee ne samat virheet uudestaan ja uudestaan ja sille en isoa hallitsevaa rotua myisi.

        Kuitenkin jättäisin ne fifittelyt ja tappajakoirat nimittelyt pois ja toivoisin ymmärrystä että jos jollakin on hankaluuksia koiransa kanssa. Ja ehkä sitten hän on valmis ottamaan neuvoakin.

        Sitten onkin vielä eri lukunsa statuksen ja machoilijoiden valinnoilla eli yllytetään vahvaa dominoivaa rotua tai reteillään sillä..nämä on minusta ne hankalimmat tapaukset koirakentillämme ja verrattuna jo asemeininkiin. Miten tämän saa kitkettyä muuten kuin vastuuntuntoisilla ja psykologiaa omaavilla kasvattajilla ettei myy näille pentujaan. Onneksi kuitenkin näitä on murtoosa mutta aina niitä riittää pilaamaan koirapuistojen hyvän meiningin ja aiheuttaa vaaratilanteita.

        Toki tietämättömyyskin aiheuttaa vaaratilanteita..mutta tämä olisi minusta korjattavissa kurssituksilla ja perehtymisillä eleisiin ja johtajuuteen.


      • on eroja..
        kasvattaja kirjoitti:

        olen kyllä samaa mieltä ettei pitäisi koiria mennä ja tunkea puistoissaKAAN koiriaan muiden joukkooon päätä pahkaa. maalaisjärkeä saa käyttää eikä turvata aina siihen käytettyyn lauseesee "et saa puistoon tulla jos koirasi ei tule toimeen muiden kanssa"

        kyllä sinne SAA MENNÄ jos on vapaana. muussa tilanteessa ei tietenkään mennä jos kerta tiedetään ettei toimi. eihän se nyt kovin vaikee luulis olevan? Tämä aggressiivisen koiran kielto tuonti aitauksiin koskee lauma tilanteissa. se ei kiellä puiston käyttöä täysi valtaisesti.

        Mielipiteitä ja minä tiedän paremmin asenteita on paljon ja jokainen tallaa tavallaan. Itse henk.koht varmistan aina ketä siellä puistossa sillä hetkellä on. Ja tiedän miten huonosti voi käydä jos sokeasti uskoo "sääntöihin" itselläni kun on neljä Dogo narttua jotka eivät todellakaan siedä vieraita aikuisia narttuja

        ihmiset on katsonut näitä koira ohjelmia iltapäivisin ja luulevat asioiden automaattisesti toimivan samalla tavoin kun esin Cesar Milanin laumassa, ero on kuitenkin siinä että milan hallitsee koko laumansa se on jokaista koiraa myöten hänen hallinnassa mutta meillä perus aitauksessa sinulla on korkeintaan hallinnasa vain oma koirasi. Se on ratkaiseva ero

        Itselläni nuori Rottweileri narttu ja olen välttänyt tarkoituksella ruuhka-aikoina ,kello 16-18 , puistoon menoa.
        Käyn mieluummin iltaisin kello 20 jälkeen jolloin paikalla on koiralleni ennestään tuttuja / turvallisia koiria.
        Oma koirani kestää erittäin hyvin provosointia eli ei hermostu jos toinen haukkuu korvan juuressa . Katselee vain ärisemättä ja murisematta tai ei ole huomaavinakaan :)
        Näin tahdon asian jäävänkin , puutun oman koirani ärhentelyihin , sitä en salli.
        Rotweileri on siitä helppo koira että sen eleitä on helppo lukea, ennalta-arvattava , se jää esimerkiksi tuijottamaan ja vaanimaan ennenkuin tekee mitään , kerkee vaikka kaappasta kainaloon :)
        Pakko tuolla puistossa on olla kuitenkin "hereillä" , en halua koiralleni pentuaikana huonoja kokemuksia toisen koiran päällekäymisestä, näillä kun tuppaa olemaan sellainen ns "kipumuisti" tapahtuneeseen.
        Olisi pakko lopettaa puistoilu jos koirani selkään saatuaan valkoiselta koiralta , alkaisi tappamaan kaikki valkoiset koirat puistossa.


      • Laumanjohtaja24/7
        veijo55 kirjoitti:

        Jälleen olen samaa mieltä laumanjohtajan kanssa että koira kuin koira koostaan huolimatta tarvitsee hyvän tapakasvatuksen ja sen omistaja oltava tietoinen eleistä ja perusteista.

        Mutta sitten otetaan se kokematon ja ei perehtynyt tuleva omistaja joka haluaa koiran niin myisin hänelle kuitenkin pienehkön rodun jolla ei taipumusta kovaan dominanssiin. Pienissäkin on käyttökoiria ja dominoivia eli niistä kaikista ei ole ensikoiriksi tai sellaisille jotka haluavat vain hellitellä muttei omaa kuria. Toki isoissakin on ei niin dominoivia rotuja mutta iso koko saa nekin vetämään ellei kouluteta.

        Tälläinen yhdistelmä ei aiheuta pahaa jälkeä osaamattomuudellaan. Toisin kuin isojen koirien kanssa ja siksi isojen kanssa pitää olla tarkempi että ne todellakin tulee myös kokeneelle omistajalle.

        Me kaikki koiranomistajat emme ole oppineisuudessa samalla viivalla eikä edes koirien lukumäärä kerro oppineisuudesta..joku ensikoiran ottaja voi heti alusta lähtien opetella perusteet ja ymmärtää koiran eleetkin kun taas monen koiran omistanut tekee ne samat virheet uudestaan ja uudestaan ja sille en isoa hallitsevaa rotua myisi.

        Kuitenkin jättäisin ne fifittelyt ja tappajakoirat nimittelyt pois ja toivoisin ymmärrystä että jos jollakin on hankaluuksia koiransa kanssa. Ja ehkä sitten hän on valmis ottamaan neuvoakin.

        Sitten onkin vielä eri lukunsa statuksen ja machoilijoiden valinnoilla eli yllytetään vahvaa dominoivaa rotua tai reteillään sillä..nämä on minusta ne hankalimmat tapaukset koirakentillämme ja verrattuna jo asemeininkiin. Miten tämän saa kitkettyä muuten kuin vastuuntuntoisilla ja psykologiaa omaavilla kasvattajilla ettei myy näille pentujaan. Onneksi kuitenkin näitä on murtoosa mutta aina niitä riittää pilaamaan koirapuistojen hyvän meiningin ja aiheuttaa vaaratilanteita.

        Toki tietämättömyyskin aiheuttaa vaaratilanteita..mutta tämä olisi minusta korjattavissa kurssituksilla ja perehtymisillä eleisiin ja johtajuuteen.

        Onkai turha edes snaoa että olen jälleen kerran kanssasi samaa mieltä:) peräänkuulutetaan siis vastuuntuontoa, niin koiran kasvattajilta, omistajilta, kuin hotajiltakin. Jokainen koira on yksilö, on rodunomiasta käytöstä mutta se suurin koiran käytökseen vaikuttava tekijä, olet sinä joka olet koiran omistaja! Suomessa järjestettään todella paljon vaikka minkälaista koulutusta ja aktiviteettiä koirille, eikä se ole todellakaan heikkouden merkki jos hakee apua, mahdollisissa ongelmatilanteissa! Päinvastoin, se on vastuuntoa, esimerkillistä huolenpitoa ja johtajuutta!
        Voihoidoin alkaa pakaste helliittää joten kaikki vaan iloisin mielin koirapuistoihin ja muutenkin ulos uskollisten ystävienne kanssa, sillä tyytyväinen ja enrgiaansa tehokkaasti kuluttava koira on onnellinen ja helpommin hallittavissa vielä kokemattomallekin koiran omistajalle.


    • pouiuuiouioiupo

      Ei koske minua tuo kitinä. Itselläni on kaksi ärtyisää dogoa ja yksi puolihullu sakemaani, jotka jaksavat taatusti tapella rakkiesi kanssa maailmantappiin asti. koirapuisto ei ole kissoja ja lamppuharjoja varten.kunnon koirat siellä ulkoilevat ja ottavat välilstä toisistaan mittaa

      • u sick fuck

        Dille


      • dogot

        ai että kun ilo lukea tällaista apinoiden tekstiä. no jollaan kai sitä on vehkeensä pienuutta kompensoida ja mikä olisikaan siihen oiva keino kuin hankkia pari dogoa.


        Dogo on upea rotu ja oikealla ihmisellä maailman uskollisin ja hyväsydämisin rotu, mutta helposti muokattavsisa mysö täysin päin vastaiseksi, juuri tuollaisten kusipäiden hallinnassa. No eiköhän koirasi sinulle paikkasi vielä näytä:) olen varma että sinä et ole hankkinut koiriesi kunnioitusta vaan olet pelolla ne saanut tekemään asioita. Sen huomaa kilometrin päähän asenteestasi. Joku päivä teet väärän liikkeen ja nämä koirat ottavat sinulta vallan, siihen voit luottaa... sitä odotellessa:)


        T:kahden dogon ylpeä omistaja


    • dfgdfg

      Minunkaan mielestä ei kannataisi aivan pieni pentuja väkisin tukkia koirapuistoon.

      Kerran kävi niin että joku tuli 9 viikkoisen sakemannin pennun kanssa puistoon ja sattuipa minun 5kk pienirotuinen pentu olemaan paikalla ja leikkiähän se olisi tahtonut. Meni vaan liian rajuksi sakulle leikki. Sakun omistaja hermostui minuun syyttä suotta.

      Ei kyllä aivan justiinsa vieroitettuja pentuja todellakaan tarvi raahata koirapuistoon tai sitten korkeintaan silloin kun on todellakin tuttuja rauhallisa koiria paikalla.

      • kasvattaja^^^^^

        juu, kyllä nää mun dogot paikkansa tietää ja sitä munanjatketta meillä ei koirista tarvitse tehdä ;) meillä talo ja autot näyttää sen puolen, koirat ovat minua varten, vaikka komea näkyhän ne vierelläni on ja sopii ne aikas hyvin sisustukseenkin. Dogo on mulle koira siinä missä jollekin muulle puudeli.


    • Nasse-tätyli

      ... että, koirapuistoon on kaikki tervetulleita. Sinä kuka omistat koiran tai koiria jotka ei tule toimeen toisten koirien kanssa, olet sinä koirinesi velvollinen vaihtamaan maisemaa. Kaikki koirat jotka voi elää pusitossa sovussa saa siellä myös olla ja käydä miettimättä et miten sun koiras osaa käyttäytyä. Jokainen joka puistoon menee koiransa kanssa on velvollinen pitämään huolen omasta koirastaan/ koiristaan ja sen käyttäytymisestä, myös sinä jonka koirat ei siedä muita uroksia. Itse käyn oman urokseni kanssa puistossa ja osaan kyllä itse lähteä puistosta pois jos koirani aiheuttaisi epäsopua muissa koirissa!

    • bfbjbjmnu

      Hei pikkuvinkki sulle ja myös kaikille muille jos teillä on koira/koiria puistossa jota ette täysin hallitse niin sitokaa talutushihnalla se portti kiinni niin sinne ei niin helposti tulla ja teillä on aikaa kytkeä koiranne ja jatkaa lenkkiänne.

      • tulkaa kokeilee

        onko ongelmia? Minä rähjä koiran omistajana LÄHDENKIN AINA kun joku muu on tulossa mutta jos vaikka puiston perällä lapioin paskaa ja vieras koira "Ilmestyy" kohdalle on mulle ihan yks ja sama roiskuuko sen veret pitkin aitoja vai ei.

        ei kiinnosta.


      • asrfhrui
        tulkaa kokeilee kirjoitti:

        onko ongelmia? Minä rähjä koiran omistajana LÄHDENKIN AINA kun joku muu on tulossa mutta jos vaikka puiston perällä lapioin paskaa ja vieras koira "Ilmestyy" kohdalle on mulle ihan yks ja sama roiskuuko sen veret pitkin aitoja vai ei.

        ei kiinnosta.

        Miten sä nyt olet jo kotona pääsittekö tänään aikasemmin koulusta? Läksyt on varmaan tehty kun olet jo koneella? Jääkaapissa on sitä eilistä ruokaa syö sitä. Minä käyn töistä tullessa kaupassa eli menee myöhenpään niin muista käytää Fifi pihassa pisulla ei tartte viedä lenkille.


      • Pen_tu
        tulkaa kokeilee kirjoitti:

        onko ongelmia? Minä rähjä koiran omistajana LÄHDENKIN AINA kun joku muu on tulossa mutta jos vaikka puiston perällä lapioin paskaa ja vieras koira "Ilmestyy" kohdalle on mulle ihan yks ja sama roiskuuko sen veret pitkin aitoja vai ei.

        ei kiinnosta.

        Vaikutatpa todella eläinrakkaalta ihmiselta...


    • normaalia käytöstä

      "Vihaisia koiria ei saa tuoda puistoon...." PLÄÄ PLÄÄ......Haluaisin vain huomauttaa, että kyse ei ole mitenkään "vihaisista koirista" , jos ne reagoivat epäluuloisesti ja jopa aggressiivisesti yhtäkkiä puistoon tulevaan vieraan lauman yksilöön / yksilöihin. Sellainen koira on ihan normaali ja laumakäyttäytymis taitoinen yksilö.

      Tässäpä se vitsi piileekin; puisto on koirien luonnollisen laumakäyttäytymisen kannalta mahdollisimman EPÄLUONNOLLINEN paikka. Se aiheuttaa koirille stressiä ja tauteja. Stressiä ei tietenkään tule, jos siellä saa olla "oman lauman" kanssa yksin mutta se lienee harvoin mahdollista.

    • anetttt

      Fiksua mielestäni olisi huikata portilta, että moikka 5v. uros tulossa, ok?
      Tämä ei vie aikaasi kuin 5sek. mutta on fiksua käytöstä, vaikka kaikki koirat tulisikin toimeen keskenään..

      • Perusasiat kuntoon

        Turhaa huutelua , omistajat pitäköön huolen koiristaan ja valvokoon niitä etteivät juokse portille rähisemään.
        Näin saavat ihmiset opetettua koirilleen edes pienen pientä perustottelevaisuuden alkeita.
        Eli portille ei mennä ennenkuin omistaja antaa luvan.

        Ja edelleenkään , VIHAISIA koiria ei tuoda puistoon.


      • Rubi-koiran omistaja
        Perusasiat kuntoon kirjoitti:

        Turhaa huutelua , omistajat pitäköön huolen koiristaan ja valvokoon niitä etteivät juokse portille rähisemään.
        Näin saavat ihmiset opetettua koirilleen edes pienen pientä perustottelevaisuuden alkeita.
        Eli portille ei mennä ennenkuin omistaja antaa luvan.

        Ja edelleenkään , VIHAISIA koiria ei tuoda puistoon.

        Kuule, puistoon saa tulla ja portillekin, vaikka siellä oliskin vieraita koiria ja siellä saa käydä kaikki, vaikka oma koira oliskin vihanen....ainahan on koiria, jotka ei tuu toimeen keskenään....ETTEKÖ TE SAATANAN URPUTTAJAHAPANNAAMAT TAJUA, ETTÄ TE ETTE MÄÄRÄÄ KOIRAPUISTOSSA, ELLETTE SITÄ VIRALLISESTI OMISTA? Naurettavaa sakkia muut koiranomistajat, aina pitää vetää herne nenään millon mistäkin ja urputtaa ja sitten sanellaan muille, ettei muka saisi koirapuistossa käydä....Jos oma koira on vihanen, ni sen kanssa voi käyä koirapuistossa sillon, ku siellä ei oo muita koiria...se on kaikille tarkotettu, hemmetin taukit....


    • samaamieltä

      Mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä että ei saa vaan päästää omaan koiraansa muiden sekaan kysymättä tai sanomatta mitään jos puistossa on vieraita koiria.
      Kerran meillä kävi niin että olin mun chihun kanssa puistossa ja siellä oli myös nainen parin kääpiöpinserin kanssa. Meijän koira on tosi arka just kaikkien vatipää koiranomistajien takia jotka pitää tottelematonta koiraa vapaana, mutta se tykkää tosi paljon niistä pinsereistä. Sitten sinne puistoon tuli joku n.18-19-vuotias tyttö musiikkia kuunnellen jonkun vaaleen, vähän isomman terrierin kanssa ja päästi sen koiransa vaan vapaaks ja meni ite istumaan penkille lukemaan kirjaa. Sen koira oli muuten ihan kiltti, mut se syöksy heti meijän chihun kimppuun ja yritti ruveta nylkyttämään sitä. Se tyttö vaan luki kirjaa luurit korvilla, eikä kiinnittäny mitään huomiota koiraansa. Mä kaappasin vaan mun koiran syliin ja lähdin pois, kun olin jotenkin niin järkyttyny etten osannu sanoo mitään. Ottaa päähän tollaset ihmiset...

    • Herttiluutelis

      "Sitte sinne tuli yks vaalee terrieri, se syöksy mun chihun kimppuun ja alko niinku raivokkaasti nylkyttämää , mä menin ihan lukkoon ja järkytyin perinpohjaisesti.
      Se terrieri oli muuten tosi kiltti "

      heehheeehheee :):) vatipää :)

    • resger

      meillä on päälle 2v uros e.bulldoggi, ja nyt ollaan viimeaikoina alettu miehen kanssa kyselemään koirapuiston portilla muilta koiranomistajilta että minkä ikäisiä uroksia puistosta löytyy.
      kun meillä ei poika siedä oman ikäisiä uroksia, mutta nuoremmat ja vanhemmat menee, niiden kanssa voi leikkiäkin.
      olin tosi pettynyt kun poika alkoi rähisemään, ja nykyään itsekin suhtaudun varauksella puistoon menemiseen, kun ennen iloisin mielin mentiin porukalla(minä, miesystäväni, koiruus)puistoilemaan.

      annetaan koiran eka tutustua puistossa oleviin koiriin hihnassa, ja jos esiintyy huonoa käytöstä jotakuta koiraa kohtaan niin ei mennä puistoon.

      kerran on meidän koira ihan "kärttykäytöksen" alkuvaiheessa kerennyt napata yhtä koiraa villoista kiinni, muttei onneksi kerennyt pahemmin ottamaan kiinni kun mies syöksyi samantien repimään koiramme kauemmas(säästyttiin verijäljiltä ja vammoitta), sen vuoksi itse olen hyvin tarkka puistoilun suhteen nykyään. pelästyin kyllä toden teolla oman koirani käytöstä, kun ennen ollut todella kiltti tapaus.tiedä sitten mikä ärsytti niin paljon, vai onko joku uhoamisikä meneillään.
      mutta takuuvarmasti pidän huolen siitä ettei tuollaisia välitapauksia pääse enää tapahtumaan.

    • koiraimmeinen.

      Anteeksi vaan mutta koirat ovat varmempia hihnassa. Onhan se varmaan rähjäämistilanteessa helpompaa vetästä koira pois, mut kyl ne tilanteet sillon helpommin syntyykin. Ja sinulle hehaa h , kyllä hän varmaan enemmän tietää kuin sinä.

    • Vittu teitä vajaita!

      Koira joka puree toista koiraa EI tule missään tapauksessä viedä koirapuistoon!!

      Tällä palstalla ihan sairaasti vajaaälyisiä koiranomistajia!!! Koiran käyttäytymisessä ei ole vittuakaan merkistystä!! Jos se puree niin älytkää jo pitää koiranne muualla!!


      KUINKA VITUN VAIKEAA SE ON???

    • Hei vajakki

      Tuon sun kaavasi mukaan siellä ei olisi koiria ollenkaan
      Kaikkihan ne PUREE toisiaan riehuessaan ..Tampio

    • TheDogMan

      Kyllä se niin on, että vahinkoja sattuu. Ei kaikki koirat tulee toimeen keskenään, mutta kyllä silti koiran omistajalla on vastuu koirapuistossa siitä, ettei oma koira käy muiden päälle.
      Yleensä ne, jotka sinne tuovat agressiivisia koiriaan ja ovat vahvasti sitä mieltä, että näin se luonto toimii, ovat aivan hukassa. Silloin teidän koiranne ovat laumanne johtajia ja te pelkkiä sivustakatsojia.

      Sekin kerta vielä joskus tulee, kun se oma koira ei olekkaan se "vahvempi". Silloin ollaankin ihmeissään. Joskus vaan saattaa käydä niin, että se teidän rotrweiler (hieno koira oikeissa käsissä) käy kiinni kaukkariin tai muuhun mörköön, kuluu 5s ja teidän koira on kuollut. En usko, että kukaan tätä haluaa.

    • mololoo

      Kävin aktiivisesti puistoissa nuoren shefermix urokseni kanssa ja aina käytös oli samanlaista, se nokitteli muiden kanssa ja aloitti rähinän jos siihen vastattiin. Se oli vain urosten rähinää ja yleensä vain itseä isompien kanssa, pienemmät eivät olleet "uhkia".

      Koskaan ei sattunut vahinkoa paitsi omalleni ja aina lopetin rähinän viemällä omani pois. monesti kaikki sujui hyvin ja koirat leikkivät keskenänsä. Alistava käytös vahvistui vanhetessa ja lopetin puistoissa käymisen muiden turvallisuuden takaamiseksi enkä halunnut järkyttää ketään vaarattomalla räyhäämisellä.

      Joskus kuitenkin käytin koiraani tyhjässä puistossa haistelemassa ja isossa puistossa olisi hyvä ilmoittaa tulostaan että voi ottaa omansa kiinni ja poistua sujuvasti.
      Mielestäni koirani käyttäytyminen on täysin normaalia ja leikkaamattomien urosten yhdessäolo on epänormaalia ilman laumakäytöstä. En tietenkään toivo yhteenottoja mutta ne ovat normaalia urosten elämää eikä niissä pitäisi syntyä vahinkoa.

      Mielestäni isommat koirat hallitsevat paremmin laumakäyttäytymisen ja ne turhaan syyllistetään jos seuraan yllättäen tulee pieni räksy joka uhkaa eikä osaa alistua, räksyyn sattuu kun ei tiedä miten toimia ja tulee itku. Pikkukoiratkin oppivat laumakäytöksen isompien seassa jos ovat mukana pennusta lähtien. Pennut kääntyvät automaattisesti selälleen kun uros tulee tutkimaan mutta 2v vanha on unohtanut sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe