Kierukan poisto, menkat ja toivottu raskaus.

Pihalla lumiukkona

Minulta poistettiin hormonikierukka 13.1.2011, koska toinen lapsi olisi haaveissa. Kierukka oli minulla n. 3vuotta. Kierukan poistosta kului 3päivää kun alkoi kuukautiset, jotka kestivät n. 5päivää. Tästä vajaa pari viikkoa niin pyyhittäessä tuli paperiin verta kerran pari, kahtena päivänä(ei ollut siis ns normi kuukautiset). Nyt tässä mietinkin, onko minun jo mahdollista olla raskaana? olo tuntuu, että raskausoireita olisi. Yhden testin tein jo 30.1, joka oli nega(typeränä noin aikasin tein ja testihän nyt ei mitenkään olisi edes positiivista voinut näyttää.). Ei ole harmainta hajua kummasta "kuukautisten" alkamispäivästä laskisin tuon ajan, voinko olla raskaana tai ovista tms. Jälkimmäinen vuoto kun ei kovinkaan kuukautisvuodolta vaikuttanut.. Tai minulla ei ole mitään hajua siitäkään milloin nämä seuraavat kuukautiset nyt alkaisivat. Jos joku selityksestä jotakin tajusi, niin samanlaiset kokemukset tai joku joka asiasta jotain tietää kertoisi :)

11

10253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajalta

      että kierukan aikanakaan ei oikein pysyny muistissa oliko minkälainen kierto. Malttamaton kun on, niin ei jaksaisi vain odottaa ja odottaa, että kuukautiset alkaisivat. Ja jos ei alakkaan, milloin huolestun ;)

      • ......-.-.-.-.

        Käsittääkseni sama ohje, kuin kaikilla muillakin hormonallisilla ehkäisimillä. Omat menkat, eli oma kierto voi alkaa 1 - 6 kk kuluttua ehkäisyn lopettamisesta.

        Sellainen suositus on myös, että hormonallisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen olisi hyvä odottaa niitä omia kuukautisia ja vasta sitten ryhtyä yrittämään vauvaa. Tällä tavoin toimimalla on helpompi laskea hedelmöittymisen ajankohta ja sitä kautta laskettu aika, vaikka nuo uusimmat ultraäänet kertovat kai aika tarkkaan...?


      • kämppilä

        Periaatteessa voit kyllä ollakin raskaana. Mutta kun noita ajankohtia aattelee niin jos oot testannu 30.1 niin eikös niihin aikoihin sulla siis ollut se päivän parin verituhru? Sehän ois hyvinkin voinut olla vasta ovulaatioaikaa tai jos ovis ois ollu aikasessa niin mahdollisesti kiinnittymisvuotoa. Jos näin olisi niin kohta voisit kyllä testata uudestaan. Silti todennäköisempi syy tuhruihin on ollut hormonit ja kierron tasaantuminen saattaa tosiaan kestää. Jos et nyt yllättäen plussaisi niin toivotaan että ne menkat sieltä ainakin pian tulisivat. Ja onnea sitten yritykseen!! Itsekin jätin noin kk sitten pillerit kolmanne lapsen toivossa ja menkkoja tässä myös odotellaan :)


      • KaK1
        kämppilä kirjoitti:

        Periaatteessa voit kyllä ollakin raskaana. Mutta kun noita ajankohtia aattelee niin jos oot testannu 30.1 niin eikös niihin aikoihin sulla siis ollut se päivän parin verituhru? Sehän ois hyvinkin voinut olla vasta ovulaatioaikaa tai jos ovis ois ollu aikasessa niin mahdollisesti kiinnittymisvuotoa. Jos näin olisi niin kohta voisit kyllä testata uudestaan. Silti todennäköisempi syy tuhruihin on ollut hormonit ja kierron tasaantuminen saattaa tosiaan kestää. Jos et nyt yllättäen plussaisi niin toivotaan että ne menkat sieltä ainakin pian tulisivat. Ja onnea sitten yritykseen!! Itsekin jätin noin kk sitten pillerit kolmanne lapsen toivossa ja menkkoja tässä myös odotellaan :)

        Itsellä poistettiin kierukka 12.5 ja siitä kahden päivän päästä alkoi menkat... ja seuraavia ei koskaan kuulunut! Eli tulin raskaaksi ihan heti :)

        Kysyin kierukan poistaneelta lääkäriltä että milloin voidaan yrittää vauvaa ja sanoi että vaikka heti! Ja näin siis teimme... Nyt odotellaan milloin vauveli mahtaa syntyä! Laskettuaika on ensi viikolla.

        Odota vähän aikaa ja tee testi uudelleen. Toivotaan että tärppäs :)


      • aloittajalta taasen
        KaK1 kirjoitti:

        Itsellä poistettiin kierukka 12.5 ja siitä kahden päivän päästä alkoi menkat... ja seuraavia ei koskaan kuulunut! Eli tulin raskaaksi ihan heti :)

        Kysyin kierukan poistaneelta lääkäriltä että milloin voidaan yrittää vauvaa ja sanoi että vaikka heti! Ja näin siis teimme... Nyt odotellaan milloin vauveli mahtaa syntyä! Laskettuaika on ensi viikolla.

        Odota vähän aikaa ja tee testi uudelleen. Toivotaan että tärppäs :)

        Kiva kuulla, että noinkin nopeasti olet raskautunut. Minullekkin sanottiin, että heti voi yrittää lasta. Mutta olen tosiaan noiden menkkojen kanssa tällä hetkelllä hieman pihalla :) toivotaan, että pian alkaisivat menkat tms.

        Ja kiitoksia myös muille vastanneille! :)


      • kohta kolmen äiti
        aloittajalta taasen kirjoitti:

        Kiva kuulla, että noinkin nopeasti olet raskautunut. Minullekkin sanottiin, että heti voi yrittää lasta. Mutta olen tosiaan noiden menkkojen kanssa tällä hetkelllä hieman pihalla :) toivotaan, että pian alkaisivat menkat tms.

        Ja kiitoksia myös muille vastanneille! :)

        eli kierukan poisto, siitä kolme päivää ja alkoi menkat, siitä kaksi viikkoa ja ovulaatio ja noh, nyt ollaan viikolla 28, eli sama kuin edellisellä, heti raskaaksi. Oisko sulla silloin 30.1 ollu ovulaatio meneillään? Sopisi ainakin aikansa puolesta ja ehkä siksi tuli sitä punertavaa vuotoa. Jos silloin raskauduit, niin ensi viikollahan voisit testailla, että tärppäsikö!


      • aalottajaa
        kohta kolmen äiti kirjoitti:

        eli kierukan poisto, siitä kolme päivää ja alkoi menkat, siitä kaksi viikkoa ja ovulaatio ja noh, nyt ollaan viikolla 28, eli sama kuin edellisellä, heti raskaaksi. Oisko sulla silloin 30.1 ollu ovulaatio meneillään? Sopisi ainakin aikansa puolesta ja ehkä siksi tuli sitä punertavaa vuotoa. Jos silloin raskauduit, niin ensi viikollahan voisit testailla, että tärppäsikö!

        netissä noita ovulaatiolaskuri testejä, jos lasken tuon 16.1 mukaan (että menkat alkaneet) niin ovulaatio olisi tuolloin 30.1 kyllä. Noh eikai tässä auta, kuin odotella :)


      • mie vaan
        aalottajaa kirjoitti:

        netissä noita ovulaatiolaskuri testejä, jos lasken tuon 16.1 mukaan (että menkat alkaneet) niin ovulaatio olisi tuolloin 30.1 kyllä. Noh eikai tässä auta, kuin odotella :)

        Hei! Mulla tuli tyhjennysvuoto heti kierukan poiston jälkeen ja sitten kk sen jälkeen vuoto, jota luulin kuukautisiks, mut olin jo silloin tietämättäni raskaana. Nyt sängyssä nukkuu 10 kk ikäinen poika.

        Mäkin tein testi ja negaa näytti, sitten unohdin koko asian ja tein vasta kkn päästä uuden testi ja plussaa tuli. Olin jo silloin viikolla 8. Että silleen :)


    • tyttö

      Hei! Mulla kierukan poiston jälkeen meni 2 päivää ja alko 2-3 päivän tyhjennys vuoto. Sitte ei menkkoja 3 kuukauteen ja nyt siis tämän 3 kuukauden jälkeen alko pahoinvoitia ja muita raskaus oireita ja tein testin mikä oli positiivinen! Siis ei ollenkaan menkkoja poiston jälkeen ja raskaana silti... Nyt ootn maanantaita et pääsen varaan neuvola ajan :)

    • Mira34

      Olem menossa ensiviikkolla poistamaan kiurukka ja miten nopeasti kuukautiset alkaavat ?

    • Vieras56

      Mä poistiin hormonikierukka mulla alkoi kuukautiset 2 päivän päästä ja kesti vain noi 3 päivää ja aloitin seuravana päivänä minipillerit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe