Apua aloittelijalle?

-Joo minä vaan-

Tarvisin apua ongelmaani. Meille on tulossa 50-100l akvaario. Mitä sen hinnaks tulis? (ei kaloja, jalustaa kasveja) Kuinka kauan akvaario pystyy oleen ilman ruokaa kesälomalla? Mitkä kalat sopis neontetrojen, miljoonakalojen ja platyjen kanssa? Apua kiitos!

5

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tero40

      Akvaarionpaketin 60l hinta on noin 123e voit hankkia ruokinta-automaatin kesälomaksi osoitteesta www.petsfriendsshop.com.kalojesi joukkoon sopisi monniset, partamonni ym..ym

      • Uneton..

        Partamonni tarvitsee vähintään sen 100-150l akvaarion mutta isompikin kelpaa ;) Neontetrat tarvitsevat pehmeää ja platyt ja miljoonakalat kovaa vettä, eli ei niitäkään samaan. Suosittelen etsimään tietoa ennen kalojen hankintaa, tarkistaa monta eri sivua ym eikä vaan uskoa kaikkea mitä ihmisillä sylki suuhun tuo.. Älkää hyvät ihmiset päättäkö kalastoa ennen kuin teillä on tietoa ja oikeanlainen vesi ja olosuhteet niille. Sinun pitää muutenkin kypsyttää akvaario ennen kuin sinne voi kaloja ottaa, eli keskity siihen ensin. Kaikki kalat eivät sovi samoihin vesiarvoihin ja tilan tarvetta pitää myös katsoa jotta ne voisivat hyvin.


    • hoitsukki

      Miljoonakala on sopeutuvainen, jos saat niitä yksityiseltä harrastajalta, liikkeessä olevat liehupyrstöt eivät välttämättä pehmeässä vedessä menesty, mitä taas neontetrat kaipaa, platy tarvitsee myös kovan veden. Aikuiset kalat pärjäävät viikonkin ilman ruokaa, kunhan vesi pysyy puhtaana. Satalitraista suosittelen, helpompi hoitaa. Sinne mahtuisi jo monnisia ja partamonni naaras.

      • Kiitos <3

        Kiitos teille, että autoitte. Akvaario kirjassani oli taulukko kaloista, ja sen mukaan miljoonakala ja tetra sopisivat yhteen? Paljonko olisi ruokinta-automaatin hinta, nimittäin en ole varma, hankitaanko sitä, jos se on kovin kallis? Platyt olen jo unohtanut, mutta miljoonakalat ja tetrat olisivat suosikkejani. Ollaan nyt tultu siihen tulokseen, että 80-100litrainen tulee, joten jos ottaisin tetroja, miljoonakaloja ja jotain monneja, ottaisinko vielä jotain muuta? Onko karanteeniakvaario pakollinen, sillä rahani ovat aika rajalliset? Ja entä jos akvaario "ylikansoittuu" poikasilla, joille ei ole tilaa/joita ei halua?


      • sipe123
        Kiitos <3 kirjoitti:

        Kiitos teille, että autoitte. Akvaario kirjassani oli taulukko kaloista, ja sen mukaan miljoonakala ja tetra sopisivat yhteen? Paljonko olisi ruokinta-automaatin hinta, nimittäin en ole varma, hankitaanko sitä, jos se on kovin kallis? Platyt olen jo unohtanut, mutta miljoonakalat ja tetrat olisivat suosikkejani. Ollaan nyt tultu siihen tulokseen, että 80-100litrainen tulee, joten jos ottaisin tetroja, miljoonakaloja ja jotain monneja, ottaisinko vielä jotain muuta? Onko karanteeniakvaario pakollinen, sillä rahani ovat aika rajalliset? Ja entä jos akvaario "ylikansoittuu" poikasilla, joille ei ole tilaa/joita ei halua?

        Joko niitä pehmeän veden kaloja (esim. tetrat) tai vaihtoehtoisesti keskikovan veden fisuja, (esim. ne millikset) ei siis molempia samaan pyttyyn. Ruokintamaatti ei ole mikään ensihädän ostos, ellet sitten ole todella paljon pois kotoa. Poikasilta välttyy kun ottaa vaan toista sukupuolta, ja esim. tetrat lisääntyvät pääosin hyvin vähänlaisesti, joten niistä tuskin tulee ongelmaa.
        Kerrotko missä kirjassa sanotaan että tetrat ja synnyttävät menevät samaan altaaseen? Ja julkaisuvuosi kiinnostaa toki myös :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe