Minulla on 3v. iguaani. Isomman terraarion tarve on nyt ilmeinen. Minkä kokoista suosittelisitte ajatellen
aikuista igua? Kova kiipeilemään vaikka joku asiantuntija väitti että se ei tarvitse korkeaa terraariota
koska yleensä ne muka makoilevat pohjalla. Onko tämä yksilö vain kiipeilijä? Pari kertaa tullut ulos
terraariosta kun on ensin työntänyt katon syrjään.
IGUAANIN
4
413
Vastaukset
- Käärmemies
Niin suuri kuin vain suinkin mahdollista!
Korkeasaaressa iguilla oli tila, joka oli varmaan parikymmentä neliötä pinta-alaltaan, ja nelisen metriä korkea. Kavereilla olen nähnyt ihan tyylikkäitä "kotiratkaisuja" joissa vesivanerista (ja läpinäkyvästä pleksistä) on rakennettu pinta-alaltaan noin 2x2 metrin kokoinen ja koko huoneen korkuinen terraario. Toisessa tapauksessa (vanhan) asunnon yksi pienimmistä huoneista oli muutettu terraarioksi.
Iguaanit ovat kiipeileviä eläimiä: ei pohjalla pitkiä aikoja makailu kuulu niiden luontaiseen käytökseen, vaan on ennemminkin merkki sairaudesta/masennuksesta. Niinpä terraarion sisustukseen kuuluvat ehdottomasti tukevat kiipeilypuut ja riittävä korkeus.- vastauksesta
Otetaampa tuo huomioon.
- Igu <3
Me tehtiin itse viime kesänä meidän Igulle uusi terraario vanhasta kaapista joka kosteusmaalilla käsiteltiin sisältä ja laitettiin pleksilasit liukuoviks, sinne vähän kiipeilyoksia ym. "koristeita /virikkeitä". Lamput kattoon ja lämpömatto alas turpeen alle ja nurkkaan sumutinlaite. Meidän Igu ainakin näyttää viihtyvän tosi hyvin uudessa asunnossaan. Kiipeilee paljon ja nukkuukin aina yön puunoksalla ja lämmittelee lampun alla. Alhaalla käy yleensä vaan hieman jalottelemassa,syömässä ja kakkimassa. Meidän Igulla on aika paljon luonnetta tullut esiin "kopin" vaihdon jälkeen. Jos sillä on kauhee nälkä niin se hyppii seinältä toiselle ja on koko aika liikkeellä niin että varmasti huomataan että kippo on tyhjä. :) Nyt se on ruvennu tekeen sitä että kun sille antaa kippoon ruokaa,niin se ahmii kaikki parin tunnin sisään ja sit se köllöttelee oksalla sen näkösenä että sen maha räjähtää kohta.. Onko teidän iguilla samatapaista ahmimista??
- Terraario
Kyllä meilla igu syö hyvällä ruokahalulla aina kaiken mitä sille tarjotaan. vatsa täynnä on hyvä
köllötellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483