Uo-velat pois pankkilainalla

mahdollistako?

Onkos kellään kokemusta siitä että kuittaa ulosotto velkansa pankkilainalla?Tätä oma uo-mies minulle suositteli että ottaisin pankista lainaa ja maksaisin uo velat pois.Etuna olisi pienempi korko ja lyhyempi maksuaikataulu ja tietysti pääsee uo-miehestä eroon.
Mutta mitähän ne pankissa mahtaa tykätä,kun kuitenkin kyseessä on uo-velka..nauretaanko samantien ulos?Velka on kohtalaisen pieni ja omat tulot n.2200/kk

9

2972

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??

mä tahtoisin tietää kanssa...

• 9+9

Eli riittävät takuut lainalle niin varmasti laina irtoaa ainakin pienelle velalle, jos velka ei ole pankki/luottokorttivelkaa?

Ja henkilötakaus tuskin käy(?), asunto, kallis auto, osakkeet....noi ehkä käy.

Ja oletan tietenkin että sulla on maksuhäiriömerkintä koska ilman sitä lainaa saa ilman takauksiakin noilla tuloilla.

• henkilötakaus

pitäisi henkilötakuun käydä. Itse takasin samassa tilanteessa tyttären reilun 7 tonnin lainan ja kelpasi.

• 12+7
        henkilötakaus kirjoitti:

pitäisi henkilötakuun käydä. Itse takasin samassa tilanteessa tyttären reilun 7 tonnin lainan ja kelpasi.

Millaiset tulot tyttärelläsi ovat, jos saan kysyä?
        Itse pienituloinen (n.1000e/kk) ja mulla myös n.7000e uo velkaa.
        Mietin vain että saanko itse henkilötakauksella lainaa...

• kannattaa kysyä
        12+7 kirjoitti:

Millaiset tulot tyttärelläsi ovat, jos saan kysyä?
        Itse pienituloinen (n.1000e/kk) ja mulla myös n.7000e uo velkaa.
        Mietin vain että saanko itse henkilötakauksella lainaa...

tulot vähän päälle 2000 ja samoin minulla. Tuolla tulollasi pitäisi sopia lyhennys pitkällä maksuajalla, eli pieni kuukausilyhennys, mutta korkoja joutuu maksamaan. Eli onko tulo netto vai brutto ja mitkä ovat asumiskustannukset. Kaikki vaikuttavat. Ja kun pienet tulot niin luulen, että kaksi takaajaa vaativat ja jos myöntävät takaisinmaksu suoraveloituksella sinä päivänä kun tulee palkka tms. Aina kannattaa kysyä. Sitten yksi vaihto-ehto voi olla Takuu- Säätiö takaus ja sinne voi soittaa llmaiseksi.

• *****_

Toki pankki lainaa myöntää kun takaus kunnossa. Kova tuloinen takaaja käy aina yksinkin, muuten vaativat kaksi eri takaajaa. Pankille on ihan yksi ja sama kuka sen lainan loppupeleissä maksaa, hakija vai takaaja.
      Asunto käy harvemmin muuhun lainaa, kuin asunnon parannus lainoihin.

• myöntäjä

..se ihan noin mene. Laina ei ole varma, vaikka olisi minkälainen takaaja. Tarkoitus on, että velallinen myös lainansa hoitaa. Ja asunto käy vakuudeksi mihin tahansa lainaan. Ja on aina parempi, kuin pelkkä takaus.

• M

vaikka vakuutena tarjosin kiinteistöä, jonka arvo huomattavasti lainaa suurempi. Kysyin neljästä pankista ja aina kariutui tuohon uo-veloissa olemiseen ja maksuhäiriöihin.

• on, ettei pankki myönnä lainaa pelkkiä vakuuksia vastaan sittenkään, vaikka mainitut vakuudet olisivat (ainakin tarjoajansa mielestä) huomattavasti haluttua lainasummaa suuremmat. Pankki lienee edelleenkin enemmän kiinnostunut hakijan lainanhoitokyvystä kuin vakuuksista. Maksuhäiriöt taas kielivät rumasti hakijan kyvyttömyydesta suoritua veloistaan.
        Sinänsähän ulosottoviranomaisen maksaminen ulos velkarahoin ja tämän velan hoitaminen myöntäjäpankkiin kuullostaa harkittavalta vaihtoehdolta. (En osaa arvoida, miten paljon rahallisesti edullisemmaksi tulisi maksaa ulosottovelka kerralla pois lainoin verrattuna siihen, että maksaa ulosottoviranomaiselle mutta oletan, että lainanhoitokuluissa on eroa, koska asiaa täällä pähkäillään...)
        Yksi seikka juolahti mieleeni: ulosottovelanhan voi siis maksaa vaikka kerralla kokonaan mutta voiko pankkilainaa maksaa näin ilman sanktioita? Pankkihan on lainaa myöntäessään myynyt rahaa, josta olettaa saavansa tietyn kilohinnan korkokertymänä. Jos lainaaja palauttaa saamansa rahat sovittua aiemmin, niin pankkihan jää paitsi osaa korkokertymästä...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe